• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

Maciej Naskręt
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Od kilku dni tramwaje zwalniają na ul. Siennickiej w Gdańsku do 5 km/h. Powód? Na skutek wysokich temperatur odkształciły się ułożone w zeszłym roku tory. Wygląda to na błąd projektowy.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku trwa przebudowa linii tramwajowej. Prace toczą się na odcinku między ul. Elbląską a ul. Wosia Budzysza. W sumie wymienianych jest ok. 2,5 km toru. Do grudnia 2014 r. udało się wymienić lwią część torowiska, dzięki czemu tramwaje wróciły na trasę z centrum do pętli Przeróbka.

Przez pół roku wydawało się, że torowisko zostało ułożone wzorowo, ale po ostatnich gorących dniach tory zaczęły się wyginać. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Po wygięciu się szyn tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h.

Z naszych ustaleń wynika, że to efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie jest widoczne także na torze w kierunku Przeróbki.

Przypomnijmy, że inwestorem remontu torowiska są Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku. Zaawansowanie prac obecnie to ponad 70 proc.

W nocy z poniedziałku na wtorek zostanie wykonana naprawa doraźna odkształconych torów.

- Pozwoli ona na kontynuowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie. Nadal jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane. Termin i sposób naprawy docelowej torów jest obecnie konsultowany - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki GIK.



Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej.
Modernizowana 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce to przedsięwzięcie prowadzone w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku etap III c.

Inwestycja zapewnić ma nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn. Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Zmiany w ruchu na Długich Ogrodach

W związku z rozpoczęciem prac przy prawej jezdni ulicy Siennickiej od 10 czerwca od godziny 11 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Stary Dwór. Kierowcy będą poruszać się lewą jezdnią w kierunku do Elbląskiej - objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Głęboką i Wiesława - w załączeniu schemat organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Poświęcić to się natychmiast wyprostują. (3)

    Prawa fizyki nie będą 'rydzykowały' stawiania się jedynie słusznemu wyznaniu.

    • 9 3

    • Pier..j się w ten powski łep i lecz się na nogi bo na głowę już za późno. (1)

      • 1 7

      • z katolickim pozdrowieniem?

        Aż tyle miłości bliźniego, pisowska popłuczyno?

        • 3 0

    • Wystarczy, że sypnie sniegiem

      • 1 0

  • Błąd projektowy??? (2)

    Nie będę taki i nie napiszę kto jest tym błędem projektowym...

    "...jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane."

    Pani Magdaleno S-K. Gdyby Prace nie zostały odebrane, to tramwaje na tym odcinku nie zostałyby dopuszczone do ruchu. Przynajmniej w części torowiska prace MUSIAŁY być odebrane. Bo jeśli nie to ktoś z GIK oraz nadzoru wyhaczy wyrok. I mam nadzieję, że narażając na utratę zdrowia i życia takiej ilości osób, która się tamtędy przemieszcza nie będzie to wyrok w zawieszeniu!!! Tak więc proszę nie zganiać na wykonawcę błędów swoich i GIK.

    I do autora... Panie Macieju. Pisze pan o prawej jezdni, potem dopiero można wywnioskować że nie jest to jezdnia lewa w kierunku ul. Elbląskiej. Takie określenia stosuje się w żegludze śródlądowej: prawa lub lewa strona szlaku. Jeśli chodzi o szlaki lądowe, drogi i ulice to pisze się (w tym wypadku!!!) o zachodniej stronie (nitce) ulicy Siennickiej.

    • 7 1

    • Bredzisz.... (1)

      ...bo nie odróżniasz odbioru eksploatacyjnego od ostatecznego, a plac budowy kojarzy ci się tylko z płotem.....

      • 2 0

      • Za to Ty nie wiesz że jest jeszcze coś takiego jak odbiór częściowy

        • 1 0

  • za mało stali w stali

    • 4 0

  • Klimat Trójmiasta.

    Gdańsk jeśli chodzi o klimat, leży w strefie umiarkowanej.
    W zimie może być minus 20, a w lato plus 35 stopni.
    Tory tramwajowe i asfalt na ulicach muszą wytrzymać takie różnice temperatur.
    Ciekawe, kto tym razem tak naprawdę zawinił.
    Projektant czy wykonawca?
    WINNY MUSI PONIEŚĆ KARĘ. Firma, a przede wszystkim konkretny człowiek....

    • 5 0

  • SKANDAL (1)

    Witam

    Do tego wykonawcy, jego podwykonawców to przydałby się nadzór Bhp oraz Inspektor Nadzoru budowlanego.

    Na kontrolę bezpieczeństwa. Bo nie robi tego wykonawca.
    Mały szczegół, że po budowie nie mogą jeździć tramwaje ale żeby ludzie chodzili jak chcą gdzie chcę i robią co chcą to już skandal.

    Wycofać tramwaje z Przeróbki z powodu zagrożeń zdrowia i życia !!!

    • 12 0

    • Furmanki na Stogi i Przeróbkę. Do tramwajów nie dorośli jeszze

      • 1 3

  • Wygrywa najtańszy

    Najtańsza firma robiła projekt to czemu się dziwić. Projekt robił za marne grosze ktoś zaraz po studiach, na których uczył go nieudacznik. Ten był tak kiepski, że nie znalazł pracy w żadnej porządnej firmie więc postanowił pracować na uczelni. Kurna tramwaje w tym kraju jeżdżą od lat, ktoś budował i projektował te tory. Tylko nie mówcie, że starzy fachowcy już poumierali. Co mówicie? Są za drodzy? Lepiej naprawiać trzy razy? Może wysoka temperatura przyjdzie po okresie gwarancji? Tylko nie piszcie, że wszystkiemu winne PO, Tusk albo Bronek. Wszystkiemu winni ludzie kretyni, którzy boją się podjęcia decyzji i utraty stołka. Mądrą decyzją zyskaliby szacunek ludzi? Może jednak nie? Gdyby podjęli dobrą decyzję nic by się nie spierdzieliło , więc nie byłoby całego szumu. Nikt by nie słyszał o żadnych problemach. Może tak powinno być?

    • 9 0

  • popaprańce ....

    • 3 0

  • wideo5+

    piękne wideo, wysoki standard. Przyjdę do was na staż. Tak należy trzymać.

    • 3 0

  • Naprawa tego bubla będzie trwała latami !!! Zapomniane dzielnice ,Przeróbka i Stogi nie mają szczęścia !

    • 9 1

  • Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

    No POpatrzcie! A tacy "specjaliści" się tym zajmowali.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane