• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

Maciej Naskręt
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Od kilku dni tramwaje zwalniają na ul. Siennickiej w Gdańsku do 5 km/h. Powód? Na skutek wysokich temperatur odkształciły się ułożone w zeszłym roku tory. Wygląda to na błąd projektowy.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku trwa przebudowa linii tramwajowej. Prace toczą się na odcinku między ul. Elbląską a ul. Wosia Budzysza. W sumie wymienianych jest ok. 2,5 km toru. Do grudnia 2014 r. udało się wymienić lwią część torowiska, dzięki czemu tramwaje wróciły na trasę z centrum do pętli Przeróbka.

Przez pół roku wydawało się, że torowisko zostało ułożone wzorowo, ale po ostatnich gorących dniach tory zaczęły się wyginać. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Po wygięciu się szyn tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h.

Z naszych ustaleń wynika, że to efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie jest widoczne także na torze w kierunku Przeróbki.

Przypomnijmy, że inwestorem remontu torowiska są Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku. Zaawansowanie prac obecnie to ponad 70 proc.

W nocy z poniedziałku na wtorek zostanie wykonana naprawa doraźna odkształconych torów.

- Pozwoli ona na kontynuowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie. Nadal jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane. Termin i sposób naprawy docelowej torów jest obecnie konsultowany - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki GIK.



Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej.
Modernizowana 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce to przedsięwzięcie prowadzone w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku etap III c.

Inwestycja zapewnić ma nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn. Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Zmiany w ruchu na Długich Ogrodach

W związku z rozpoczęciem prac przy prawej jezdni ulicy Siennickiej od 10 czerwca od godziny 11 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Stary Dwór. Kierowcy będą poruszać się lewą jezdnią w kierunku do Elbląskiej - objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Głęboką i Wiesława - w załączeniu schemat organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • (1)

    inziner ktornadzorowal te prace dostal dyplom chyba na rynku wiec taka to jest robota jak widac jeszcze cieplo niebylo a juz zniekszczenia a co puznibendzie strachmyslec a a zaplaci trzeba bo koles bedzie chcial pieniedzya ludzie znowu chodzic bedechodzic pieszo

    • 5 2

    • inżynier po "koszalinie"

      i wszystko jasne. Wiem co mówię.

      • 3 0

  • Niekompetentna banda! (2)

    Od pół roku poruszam się tą trasą, a już odliczałem dni do lipca kiedy to miało być całe torowisko oddane do użytku. Teraz zapewne będą to poprawiać do grudnia... bo szyny nie wytrzymały weekendowych upałów 30+. Ciekawe co będzie się działo w lipcu jak taka pogoda będzie się utrzymywać non stop przez 2 - 3 tygodnie. Oczywiście winnych nie będzie i nikt za to nie odpowie. Chociaż ile razy przejeżdżam mostem siennickim to widzę jak Mirki i Janusze (przed emeryturą) tyrają, aż im pot po tyłkach leci, a wygłaskane magistery inżyniery ledwo po studiach chodzą w czyściutkich kaskach i kamizelkach i 'nadzorują" pracę. Istna kpina! Same tęgie głowy, a robić nie ma komu! Laluś nakreślił plany, Mirek położył torowisko, a społeczeństwo po d.... dostanie i tak będziemy się bujać na tych przesiadkach do zimy.

    • 31 2

    • nie wiem kiedy było 30 + ...w weekend? nie odczułam (1)

      • 1 0

      • trzeba częściej wychodzić z kuchni : )

        • 6 0

  • Tory do 5km/h

    to tylko w Polsce możliwe prace nie zostały oddane ale i tak tramwaje jeżdżą i kto będzie winny ze tory sie pogiely ?Pogoda nie tylko ten kto pozwolił na jazdę tramwajów po nie odebranych torach !!.

    • 9 0

  • hahahahhaha

    nie wierze hahahah
    co za masakra :D
    (śmiech przez łzy...)

    • 7 0

  • Remont Siennickiej i Lenartowicza to jedna wielka masakra

    Jedno jest pewne, ten remont robią kompletni amatorzy. Natomiast BHP jest tam rodem prosto z Konga. Aż się dziwię że tam jeszcze nic się nie stało. To jest kompletna rozwałka dzielnicy Przeróbka.

    • 20 1

  • dlaczego w Niemczech i Holandii nigdy nic nie spieprzą a u nas często? (4)

    To wtedy bierzcie ekipy z tych krajow,bo Polak to chyba tylko zepsuc potrafi....

    • 15 5

    • (2)

      Właśnie! Tam budują wzorowo, np. lotniska. Zawsze w terminie i bez usterek.

      • 6 1

      • A najterminowsze jest w Berlinie ;)

        • 6 0

      • bo za duzo Polakow tam zatrudnili niestety

        • 0 2

    • siedzisz na d*pie w Polsce to nie wiesz co się dzieje w Niemczech i Holandii. tego co tam się dzieje u nas się nie rozdmuchuje

      • 2 1

  • To i tak lepiej niż w Krakowie, gdzie szyny wyskakują do góry.

    • 10 0

  • Politechnikę teraz kończą przygłupy to co się dziwicie... (2)

    Jak na chirurgii zobaczyłam wyżelowanych małolatów co mają być lekarzami to zamarłam. Sadzić buraków bym im nie dała..

    • 26 2

    • buraki się sieje

      • 2 1

    • studentem może być każdy, nawet największy przygłup, dla uczelni liczy się kasa

      lepiej nie będzie a tylko gorzej

      • 6 0

  • oj tam oj tam

    to są tylko spowalniacze jakich wiele w gdańsku doświadczaj a kierowcy!!

    • 3 1

  • Metal pod wpływem ciepła sie rozszerza ale teraz już na Politechnice o tym nie uczą. (3)

    Musi mieć luz w uchwytach i przerwa między szynami.Wygięcie widać za lub przed przejazdem bo zapomniano przeciąć szyny.Skala wygięcia też wskazuje na zły materiał z jakiego są wykonane.

    • 12 1

    • kiedyś, za komuny, uczyli na pierwszych lekcjach fizyki

      • 10 0

    • Kiedyś uczyli tego w Technikum

      • 0 1

    • nie zapomniano niczego przecinać

      prace prowadzono przy zbyt niskiej temperaturze. Luz w uchwytach jest niewskazany, ponieważ prowadzi do obluzowania szyny oraz podkładu. Obecnie technologia pozwala na szyny bezstykowe - ale trzeba się trzymać projektu jak ksiądz tacy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane