- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (158 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
Brak rowerów Mevo przez niewydolny serwis i lukę w zasadach
Już po dwóch dniach testów zewnętrznych okazało się, że operator systemu Mevo nie wyrabia się z wymianą baterii i relokacją rowerów. Zmian wymagają też same zasady testów - użytkownicy, by nie "stracić" roweru, nie zdają go, parkując "aktywne" jednoślady w garażach lub zamkniętych posesjach.
W jaki sposób?
Po wypożyczeniu roweru użytkownicy nie chcą go "stracić", więc nie zdają go i chowają np. do garażu albo przypinają własną linką na zamkniętej posesji. To sprawia, że rower w systemie jest wciąż wypożyczony, a przez to niewidoczny dla innych użytkowników.
Podobnie było przed czterema laty, gdy startował pierwszy system Mevo. Wówczas także zdarzały się przypadki zamykania rowerów w piwnicach, drewnianych szopach i innych niedostępnych miejscach (z tą różnicą, że wówczas rowery "zwracano do systemu" w obawie przed dodatkowymi opłatami). Efekt był taki, że choć były widoczne w aplikacji, również nie dało się ich wypożyczyć.
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Co ciekawe, przed rozpoczęciem testów z takiego zagrożenia zdawali sobie sprawę twórcy systemu i na czas testów zablokowali możliwość postoju w rowerze. W zasadach była jednak luka, bo nie ograniczono czasu jazdy na jednym wypożyczeniu, co osoby korzystające z rowerów potraktowały dosłownie: biorę rower i jeżdżę, ile chcę, bez oglądania się na innych.
Kłopoty widzą urzędnicy z Obszaru Metropolitalnego, nadzorujący testy i pracę całego zespołu zaplecza technicznego.
W piątek w sprawie niedostępnych rowerów wydano specjalne oświadczenie. Czytamy w nim także, że problemów jest więcej.
Po to są testy, by eliminować błędy
- Jesteśmy świadomi pojawiających się błędów w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Hiszpański operator, będąc w stałym kontakcie z nami, pracuje nad ich wyeliminowaniem. Jednocześnie zaznaczamy, że dopóki system nie będzie działał w pełni sprawnie, Obszar Metropolitalny - a co za tym idzie mieszkańcy - nie poniesie żadnych kosztów w związku z Mevo. City Bike Global płatność otrzymuje dopiero po miesiącu poprawnego funkcjonowania wszystkich elementów systemu - informuje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
Urzędnicy apelują też, by nie korzystać z rowerów w trybie ciągłym, licząc na "zdrowy rozsądek użytkowników". Na razie jednak nie planują w tym zakresie żadnych zmian i ograniczeń.
- Jeszcze raz dziękujemy osobom testującym, ale jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, aby nie korzystać z Mevo przez cały dzień. Powtarzamy: to są testy. Pragniemy, aby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać z rowerów. Na ten moment nie planujemy zmian w zasadach testowania i nie przewidujemy ograniczeń czasowych. Liczymy na zdrowy rozsądek użytkowników. Dlatego też nie tylko prosimy o krótkie przejazdy (w końcu Mevo w założeniu jest tylko uzupełnieniem transportu publicznego, a nie jego zastępstwem), ale też o użytkowanie pojazdów zgodnie z regulaminem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria rowerowe na sprzedaż
Jak czytamy w oświadczeniu, ograniczenie puli dostępnych rowerów wynika z kilku czynników:
- rozładowanej baterii roweru i braku aktualizacji jej poziomu w aplikacji mobilnej;
- rozładowanej blokady o'lock w rowerze klasycznym, w związku z czym pojawi się komunikat "rower nie jest już dostępny na wycieczki";
- niepoprawnie oddanego roweru przez użytkownika - źle domkniętej blokady
- błędów systemowych, które wynikają z faktu, że jesteśmy na etapie testowym, a Operator - City Bike Global - nieustannie pracuje nad ich zniwelowaniem
- Problemy te nie występowały na etapie testów wewnętrznych, jednak wówczas udostępnionych było zaledwie 200 rowerów. Teraz na ulicach jest 1200 jednośladów, a do końca tygodnia pojawi się pełna zapowiadana liczba - 2100 w 16 gminach - dodaje Patryk Gochniewski.
Kłopoty także z Centrum Kontaktu
Obszar Metropolitalny otrzymuje sporo uwag dotyczących nie tylko dostępności rowerów, ich serwisowania i działania aplikacji, ale też trudności z dodzwonieniem się do Centrum Kontaktu.
- Minęły dwa dni testów, telefonów jest dużo, to prawda. Już zgłosiliśmy potrzebę zatrudnienia większej liczby osób w call center, aby jak najlepiej rozwiązywać problemy użytkowników rowerów. Warto pamiętać, że na ten moment, jeśli wszyscy konsultanci są zajęci, połączenie automatycznie jest kończone po trzech minutach oczekiwania - tłumaczą urzędnicy. - Wiemy też, że obszar działania systemu nie jest perfekcyjny, np. dzielnice są ucięte w połowie, ale operator, czyli City Bike Global z Barcelony, cały czas to poprawia. Również nazwy i lokalizacje stacji nie są identyczne w aplikacji i na stronie projektu. Trwa weryfikacja i ich ujednolicanie.
System odrzuca karty płatnicze
Są też sygnały o trudnościach z dokończeniem rejestracji, podczas której odrzucana jest karta płatnicza. W takim przypadku należy:
- zamknąć apkę jako działającą w tle i uruchomić ponownie;
- zadzwonić na infolinię banku, upewniając się, czy nie jest to kwestia dodatkowych zabezpieczeń (u części użytkowników tu właśnie był problem).
- Użytkownicy zwracają nam uwagę na brak relokacji rowerów czy brak dostępnych rowerów na stacjach. Nie ma obowiązku relokacji rowerów na każdą stację, one są tak naprawdę w nieustannym ruchu. Tym bardziej że jesteśmy w fazie testów, kiedy na ulicach 16 gmin pojawi się połowa floty docelowej. W związku z ty, trudno będzie zapełnić wszystkie 717 stacji pojazdami - dodaje Patryk Gochniewski.
Gdynia - porzucony rower mevo (61 opinii)
Miejsca
Opinie (606) 5 zablokowanych
-
2023-09-15 21:36
Co za wiesniastwo sie tu zjechało...
Pewnie z Warmii i Mazur. Tam pewnie całe życie na ukrainach jeździli po chleb i wino do GS...
- 5 3
-
2023-09-15 21:52
Kolejna edycja z tymi samymi błędami. Najgorszy rower miejski na świecie pod każdym względem a najbardziej ceny!!!!! 9 PLN za godzinę roweru a 18 za elektryka a elektryków ma być więcej (to jest największą głupotą tego systemu) już teraz nie radzą sobie z wymianą baterii i rower będą stały bezużyteczne a ponoć miały jeździć jako normalne w przypadku rozładowanych baterii. Znów wam nie wyszło panowie włodarze i pani prezydentko!!! Jak łatwo się wyrzuca nie swoje pieniądze. Doganiacie PiS w kłamaniu i aferach
- 7 0
-
2023-09-15 21:56
(1)
Polska, Polacy i tyle w temacie.
- 1 4
-
2023-09-16 08:27
a ty ze wschodu gosc czy z zachodu?
- 0 0
-
2023-09-15 22:01
(2)
W pislandzie nie powinno być żadnych takich udogodnień . To jest dla cywilizowanych ludzi a nie polskiego ciemnogrodu .
- 1 6
-
2023-09-16 01:04
w wielu miastach pislandu to z powodzeniem działa
tylko w Trójmieście, mateczniku PO, jakoś się nie da
- 7 0
-
2023-09-16 09:54
A sprzedanie dochodowej spółki miejskiej jest dowodem jasnogrodu?
Naród ma to co wybiera
- 1 0
-
2023-09-15 22:02
Czy naprawdę godzina testu dziennie nie wystarczy? (2)
Trzeba ludziom na całą dobę dawać? I kto testuje w takim razie i co? Garstka cwaniaków, która się rzuciła od razu i kisi po kątach te rowery. Co za bezsens. Teraz weekend, dużo ludzi miałoby czas spróbować, ale nie, bo cwaniactwo nie da rowerów, a operator nic z tym nie zamierza zrobić. Ciekawe jak w ogóle te rowery odzyskają, będą je po garażach i piwnicach zbierać?
Tyle ludzi o tym pisało cały dzień, a system dalej bez zmian i tak zostanie pewnie. To jest jakaś farsa, a nie zarządzanie projektem. I jeszcze kasę biorą za swoje ciepłe stołeczki. Tu powinna być decyzja w 15 min. i rozkaz do komórki informatycznej, który zostanie wykonany po kolejnych 15 min. i zameldowany.- 11 0
-
2023-09-15 23:10
W zasadzie, jak baterie padną, to GPS przestanie działać i szukaj wiatru w polu. A że ktoś tam swoją kartę podał? Powie, że odstawił na stację i kto mu udowodni, że nie? Albo paru typów latało z kartami zrobionymi na słupa i w ogóle nie wiadomo kto ma te rowery.
- 0 0
-
2023-09-17 02:48
Pan to wie, ja to wiem, my to wiemy, a organizatorzy tego cyrku - swoje. Szkoda słów, trzymam się z daleka od tego gunwa.
- 0 0
-
2023-09-15 23:03
Co to jest? (1)
Do czego służy?
- 1 0
-
2023-09-16 08:14
Pewnie jak poprzednio
Głównie do wyprowadzania publicznych pieniędzy
- 1 0
-
2023-09-15 23:10
Jak zawsze
Powtórka z rozrywki
- 2 0
-
2023-09-15 23:17
Testy testy
Testy są bardzo i liczę, że system nr 2 będzie działać lepiej. Ale za to zupełnie nie rozumiem dlaczego na południu Gdańska ze świecą szukać stacji i rowerów? Lawendowe Wzgórze, Leszczynowa, Rental Park, Guderskiego, Jaworzniaków - mnóstwo mieszkańców a stacji żadnej! Czy to się zmieni?
- 2 0
-
2023-09-16 01:01
serio nikt nie pomyślał, że brak limitu to fatalny pomysł?
wiem, że poza testami będzie kasować za trzymanie roweru, ale trzeba było to przewidzieć na czas testów - chociażby dawać opłaty za trzymanie powyżej 1h
- 4 0
-
2023-09-16 01:53
Patola (1)
Masakra... Nawet takie coś jak rower miejski pokazuje jak bardzo patologiczny i małpopodobny jest Polski naród...
- 3 4
-
2023-09-16 08:23
mow o sobie wypierdzie germanskiego ducha
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.