- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?
Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.
Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.
Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.
- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów , czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu .
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je
Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.
Ale pieniądze to nie jedyny problem.
- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.
Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej
Opinie (303) 1 zablokowana
-
2017-07-10 07:46
Jak zwykle w Polsce
Przecież to dziecko by się domyśliło, że ul. Czarny Dwór nie da rady ogarnąć takiej ilości aut po otwarciu tunelu. Ja nie wiem jakim to trzeba być kołkiem albo ignorantem żeby tak wąską dróżką połączyć ogromniaste Przymorze i Zaspę z wylotówką z miasta i dojazdówką do stadionu. O molo w Brzeźnie i Szpitalu nie wspomnę. Tam dwa pasy w jedną stronę to by było mało. Ronda turbinowe to mega świetny pomysł. Sprawdzają się wszędzie tylko muszą być odpowiednio DUŻE jak np. w Letnicy przy stadionie. To rondo ma 11 zjazdów/wzjadów + tramwaj i daje radę !
- 6 2
-
2017-07-10 07:53
Ruch pieszych i rowerowy
Rondo nie ma sensu ponieważ przy tak dużym ruchu pieszych oraz rowerów i tak trzeba będzie zostawić światła do regulacji. Zbędny wydatek miasta i ogromne problemy podczas budowy.
- 10 0
-
2017-07-10 07:57
Jedyna opcja to zamknąć tunel pod Wisłą.
- 6 1
-
2017-07-10 08:02
Tristar nic nie da
Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.
To da efekt odwrotny. Już były dowody na to, że w niektórych miejscach, gdzie Tristar działa, nie dało to zmian na lepsze.- 7 0
-
2017-07-10 08:04
Będziemy blokować ten odcinek!
Władze nie chcą widzieć problemu po budowie tunelu. Zapomniano o jednoczesnej budowie tego odcinka (skończyło się na obietnicach). Przymorze jest zablokowane - przez głupotę władz. My mieszkańcy mamy na to pomysł i szybką reakcję. W piątki będziemy blokować to skrzyżowanie. Zakorkujemy całkowicie przepływ - wtedy może ktoś pomyśli. Jeszcze w lipcu może nam się uda zrobić pierwszą akcję. Ale 4 września planujemy totalną blokadę. Mieszkańcy łączcie się we wspólnym interesie!
- 11 1
-
2017-07-10 08:53
Wydadzą "gospodarze" znowu naszą kasę na kolejną bzdurę w Gdańsku.
Ciekawe jak zorganizują objazd na czas remontu?
Bez świateł to przy takim ruchu nikt z Jana Pawła czy z plaży do ruchu się nie włączy.
Jakbym usłyszał że na parkingu obok skrzyżowania wybudują bunkier Szekspirowski II to też bym się nie zdziwił.Odliczajmy czas do wyborów i liczmy straty.Po wyborach przyjdzie czas na komisje śledczą bo my Gdańszczanie długów za prowizorki i nie potrzebne inwestycje z swojej kieszeni nie będziemy spłacać.
Dlaczego zwlekają z inwestycją drogi do Areny przez łąki.- 8 0
-
2017-07-10 08:54
ktos pisal o drodze Zielonej
Ta droga przysporzy jeszcze wieksze korki a to dlatego ze wzdłuż drogi deweloperzy zabuduja każde wolne niejsce blokami.
- 7 2
-
2017-07-10 08:59
TRzeba było pociągnąć tunel dalej...
Hahaha, trzeba było pociągnąć tunel aż do Osowy! z wyjazdami w Breźnie, w Sopocie i koniec na obwodowej!
A co? Przecież my to drugi Dubaj.- 3 1
-
2017-07-10 08:59
Korki na Czarnym Dworze?
Wybudujcie tam galerię handlową! Forum Batica
- 7 0
-
2017-07-10 08:59
Mam lepsze rozwiązanie (1)
Lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie normalnego skrzyżowania i zrobienie z każdej strony wydzielonego łuku do prawoskrętu, miejsca jest tam od cholery.
- 4 0
-
2017-07-10 09:17
a w lewo to nie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.