- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?
Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.
Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.
Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.
- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów , czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu .
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je
Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.
Ale pieniądze to nie jedyny problem.
- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.
Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej
Opinie (303) 1 zablokowana
-
2017-07-10 09:14
Patrząc na to jakie korki robią się na rondzie w Straszynie (czasami ciągnął się na kilka km w górę POG)
To wole sobie nie wyobrażać jakby to wyglądało, gdyby to skrzyżowanie było bardziej drożne.
- 1 1
-
2017-07-10 09:26
Dwa pasy
Logicznym rozwiązaniem są dwa pasy do Ero Areny i Tunel pod Pachołkiem. Dlaczego tego się nie robi ????. Dlaczego na obwodnicy nie buduje się trzeciego pasa??? Dramat już jest ,a jaka będzie przyszłość.
- 2 4
-
2017-07-10 09:38
Rondo tylko powiekszy problem, korki bedą jeszcze wieksze (np Zukowo). Natomiast zwiekszyłoby sie bezpieczenstwo ale tylko kierowców. Piesi mieliby duzy kłopot aby przedostać sie na drugą strone w kierunku plazy, a takze kierowcy nadjezdzajacy z Jana Pawła. Rondo zmniejszy przepustowość skrzyzowania, takze pomysł chybiony moim zdaniem. Dwupasmówka z lewoskrętem rozwiązałaby problem w tym miejscu ale korek utworzyłby sie przed kolejnym skrzyzowaniem
- 5 1
-
2017-07-10 10:04
Prosta sprawa
Rondo nic nie da.
Wystarczyłby prosty eksperyment wyłączenie na 10 minut świateł żeby zakorkował się cały odcinek czyli od Obrońców Wybrzeża do Hallera.
Sytuacje może poprawić tylko dodanie po jednym pasie na obu kierunkach.
Tunel był długo budowany i można to było przewidzieć i zrobić bez większych problemów.
Nasi geniusze jednak zamiast projektować dodatkowe pasy projektowali dodatkowe budynki przy tej trasie. Była tu pokazana już wizualizacja zagospodarowania tego terenu. I tu pytanie ile jeszcze wieżowców i osiedli nad samym morzem można wcisnąć w tym rejonie.- 4 2
-
2017-07-10 10:15
kazde rondo to lepszy pomysl niz swiatla
powinni wiecej robic rond, utrzymanie tansze i lepsza plynnosc ruchu
- 0 3
-
2017-07-10 10:52
Rencista 974 (2)
Ja uważam że najlepszym rozwiązaniem jest budować skrzyżowania bezkolizyjne i tunele dla pieszych.A nie iść na łatwiznę. Chodzi mi o skrzyżowania wielopoziomowe i podziemne przejścia dla pieszych.Łopaty i do roboty panowie.A nie wszystko kolizyjne.A przejścia dla pieszych tak są usytuowane że utrudniają kierowcom przy zielonej strzałce do skrętu w prawo.
- 0 4
-
2017-07-10 10:53
Dokładnie!
- 0 1
-
2017-07-10 10:59
a ty masz rete ze wzgledu ograniczenia umysłowe ?Najwyrazniej tak .
- 2 0
-
2017-07-10 11:04
Sprawa jest prosta tak długo jak buraki w blachosmrodach nienauczą sie jeździc tobedą korki wszedzie!@
Urzad miasta powinien w koncu zacząć realizować to co ogłosił w najnowszym projekcie czyli ograniczenia ruchu 20 letniego złomu w mieście.
Czas na promowanie komunikacji miejskiej ,ułatwienia i inwestycje w komunikacje miejska pieszych i rowerów.
Likwidacje wszystkich tuneli dla pieszych i zastąpienia ich przejściami naziemnymi.- 1 3
-
2017-07-10 11:16
Światła na Czarnym Dworze (1)
Sygnalizacja świetlna na newralgicznym skrzyżowaniu dziala zbyt krótko w głównym kierunku ulicy w obie strony, wystarczy dołożyć ok 20s. Powinno mocno pomóc, no i szybko
- 2 0
-
2017-07-10 11:28
Dołożyć min. 40 sek. Dziadki ruszają po 5 - 10 sek. Czasem przejeżdża po 10 aut co najwyżej.
- 0 0
-
2017-07-10 11:35
Skrócić światła od strony Zaspy.
- 1 0
-
2017-07-10 11:37
Tak trudno zamontować kamery sterujące ruchem?
Nie mysi być niedorobiony Tristar - cokolwiek innego, byleby działało jak należy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.