- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (54 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Burzliwe spotkanie w sprawie ul. Nowej Koziorożca
Budowa ul. Koziorożca i ul. Nowej Koziorożca rozpala emocje wśród mieszkańców Osowy. Na przeciwko siebie usiedli zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy inwestycji. Jedni chcą zachowania terenów zielonych z jezdnią pod buspas, drudzy - pełnowymiarowej drogi. Urzędnicy obiecali przygotowanie trzech propozycji i przedstawienie ich w grudniu.
Po tym artykule otrzymaliśmy oświadczenie jednego z osowskich stowarzyszeń w tej sprawie. Zamieszczamy je w całości (plik PDF).
Spotkanie z mieszkańcami odbyło się w siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, czyli budynku Amber Expo w Letnicy, odległej od Osowy. Utrudniło to dotarcie wielu zainteresowanym, ale atmosfera i tak była gorąca.
Urzędnicy zaczęli od przedstawianie szczegółów inwestycji, których nie wszyscy mieszkańcy znali.
Budowa ma być finansowana z dwóch źródeł. Odcinek od ul. Niedziałkowskiego w kierunku południowym, czyli m.in. oba ronda i kilkusetmetrowy fragment ul. Koziorożca, powstaną w ramach zadania systemu gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich - inwestycja jest finansowana z funduszu POIiŚ na lata 2014-2020.
- Dla tego przedsięwzięcia została wydana już decyzja środowiskowa, więc inwestycja jest już po konsultacjach społecznych. Jakiekolwiek zmiany w tym projekcie wymagają zgody Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - zastrzegał Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Z zapewnień urzędników można wywnioskować, że lada dzień ruszy przetarg na budowę tego fragmentu drogi.
Natomiast odcinek ul. Nowej Koziorożca, czyli drogi łączącej ul. Kielnieńską z ul. Niedziałkowskiego, to inwestycja planowana do realizacji w ramach przygotowywanej dużej przebudowy ul. Kielnieńskiej.
- Tutaj trwa przygotowywanie dokumentacji dla inwestycji, nie ma jeszcze wydanej decyzji środowiskowej, więc całe przedsięwzięcie będzie jeszcze konsultowane z mieszkańcami - mówił Dawidowski.
Spór wokół ul. Nowej Koziorożca
A to właśnie o ten drugi odcinek, czyli ul. Nową Koziorożca, narasta spór wśród mieszkańców Osowy. Władze miasta usiłują wygasić konflikt i podkreślają, że do pełni obrazu sytuacji potrzebna jest jeszcze analiza ruchu.
- Nie zamykamy się na żadne rozwiązanie - podkreślała podczas spotkania Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. gospodarczych.
Miasto chce w tym celu przygotować trzy różne koncepcje przebiegu ul. Nowej Koziorożca, by mieszkańcy wspólnie, podczas konsultacji społecznych, ustalili jej ostateczny przebieg.
Co tak poróżniło mieszkańców?
Obecny na spotkaniu przedstawiciel stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Paweł Mrozek, przekonywał, że ul. Nowa Koziorożca od strony ul. Kielnieńskiej do rond przy ul. Jednorożca, nie powinna być zwykłą drogą.
- Uważam, że w tym miejscu powinna powstać jezdnia przeznaczona wyłącznie na buspas. To nie jest miejsce pod drogę dostępną dla wszystkich. To teren zielony, który powinien zostać maksymalnie zachowany - mówił Mrozek.
Podobnie myślą mieszkańcy zrzeszeni w Komitecie Bezpieczna Osowa.
Natomiast mieszkańcy zjednoczeni pod szyldem Osowskiej Inicjatywa Obywatelskiej Tempo 30, która jest w opozycji do Komitetu Bezpieczna Osowa, wykazywali konieczność budowy pełnowymiarowej ul. Koziorożca - od ul. Kielnieńskiej do ul. Nowy Świat.
- Dziś nie da się żyć na ul. Sołdka i na ul. Koziorożca. Powstanie ul. Nowej Koziorożca odciąży dotychczasowy układ drogowy. Dywagacje na temat deptaków, terenów zielonych, buspasów to jest nieporozumienie. To wyimaginowane pomysły kilku mieszkańców - mówiła członkini Osowskiej Inicjatywy Obywatelska Tempo 30.
Przedstawiciele tej grupy zbierają podpisy poparcie dla budowy pełnowymiarowej drogi. Członkowie mają ich już kilkaset i zapewniają, że przekażą je urzędnikom.
Podczas spotkania poruszono także kwestię rozmiarów dużych rond planowanych u zbiegu ul. Koziorożca i ul. Jednorożca. Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu, wyjaśnił, że co prawda ich średnica wynosząca 30 m jest o 4 metry większa, niż dopuszczają przepisy, ale w tym celu poproszono prezydenta Gdańska o tzw. odstępstwa.
Dlaczego? Chodziło o zmieszczenie przy zjazdach z ronda miejsc wyłączonych z ruchu tak, by stworzyć na nich azyle dla pieszych.
- To zgodne z prawem - zapewnił Wawrzonek.
Opinie (177) 5 zablokowanych
-
2018-10-22 08:57
Proszę sprawdzić kto wydał pozwolenie na budowę czerwonej torebki. To przez nią są takie problemy i kłótnia na dzielnicy. Niech czerwona torebka zbuduje te ronda. Miasto popełnili błąd i nie chce się do tego przyznać. Idioci projektanci.
- 16 1
-
2018-10-22 09:28
Ul. Wodnika to bubel i już samo miasto się
przyznało że wb inaczej zaprojektowana. Co do Koziorożca-budować dla ludzi. Wprowadzić tempo30 i 3,5T i b spokój. A i zieleń się zmieści. Wodnika zatkana, Sołdka zatkana, Kielnieńska stoi, a pare osób próbuje we własnym interesie zablokować rozwój i cywilizacje całej dzielnicy.
- 18 5
-
2018-10-22 09:41
budujmy normalne drogi
komunikacja miejska powinna byc realna alternatywa dla samochodu, w chwili obecnej pomiomo korkow i tak autem sie dojedzie szybciej....
- 14 0
-
2018-10-22 10:09
Nie będzie żadnego tranzytu (Ronda są pod autobus miejski stąd ich rozmiar) (1)
Jaki Tranzyt ? ktoś kto jedzie z Chwaszczyna nie będzie stał na Kilniejskiej w Korku aby jeszcze dodatkowy 1,5 km aby zjechać w Koziorożca tylko wjedzie w Barniewicką która daje takie same połączenie omijając całe osiedle.
Jadąc z Gdyni jak już delikwent zjedzie z obwodnicy … pojedzie Galaktyczną gdzie również bezkolizyjnie ominie całe osiedle.
Jakie Tiry na ulicach gdzie jest zakaz poruszania się samochodami powyżej 8,5 t??!!!- 20 3
-
2018-10-22 11:09
Spróbuj ze Spacerowej skręcić tirem w lewo na Kielnieńską i dalej w Galaktyczną!
Życzę powodzenia.
- 5 1
-
2018-10-22 10:18
Połączenie Koziorożca z Kielnijską zwiększy bezpieczeństwo!!!
Gdzie obecnie znajduje się najwięcej dzieci? Przy szkołach na Balcerskiego i na Wodnika,
Nowe połączenie z Kielniejską sprawi że ruch z tych ulic rozproszy się na 4 ulice a nie jak teraz na 3.(Sołdka)
Rozproszony ruch to bezpieczeństwo.
Pomysły typu park bądź szlak pieszo rowerowy to idea służąca tyko tym co się tam pobudowali. Dokąd ma jechać osoba na rowerze tym szlakiem do Kileniejskiej i z powrotem do czerwonej torebki. Bądź spacer z dzieckiem do Kileniejskiej sama przyjemność...- 21 4
-
2018-10-22 10:38
Katastrofa komunikacyjna (6)
Ja do pracy na Strzyzy dojezdzam na 8:00 i zajmuje mi to 1 h. To dystans ok 10,5 km, czyli jade z Osowy ze srednia predkoscia 10 km na godzine!!!!!!! Mieszkam w 400 tys miescie, a standardy jak w Londynie. To jest paraliz!!! Nie chce wiecej muzeow, deptakow i teatrow, chce szybko dotrzec do domu, do dzieci i odpoczac.
- 25 5
-
2018-10-22 11:44
(2)
PKM 25 minut, nie warto jezdzic autem, potem masz tylko problem z zaparkowaniem zapewne
- 8 2
-
2018-10-22 14:41
(1)
Czasem ratuje sie PKMka. Dojechac na 8 jeszcze daje rade, ale powrot jest tragiczny, bo pociag kursuje co godzine. Gdy dolicze do tego parkowanie i dojscie to oszczedzam okolo 10 min. Czyli przebycie 10,5km srodkiem transportu publicznego wraz z dojsciem zajmuje okolo 45-50 min- uwazam, ze to slaby wynik. Oliwa staje sie nowym centrum biznesowym i koniecznym jest lepsza alternatywa dla ul Spacerowej- np tunel, tramwaj etc.
Gdansk jest miastem, gdzie najpierw wydaje sie pozwolenia na budowe dla deweloperow a dlugo, dlugo potem mysli sie o drogach, szkolach etc.- 9 0
-
2018-10-22 21:35
masz sporo racji, miasto sie "wylalo" za obwodnice a transport taki sam albo niewiele lepszy jak 10 lat temu...
- 1 0
-
2018-10-22 11:47
(2)
Może PKM-ka by rozwiazała problem ;)
- 7 0
-
2018-10-22 13:45
(1)
Z kursowaniem co godzinę?
- 6 1
-
2018-10-22 20:45
Jak w Warszawie
Miasto może "dokupić" kursów.
Tak jest np. w Warszawie z jej SKM.- 0 0
-
2018-10-22 10:51
Shumi
Niech kielnienska wrescie naprawia
- 6 3
-
2018-10-22 11:12
To FRAG to jakaś parodia....
Kogo to FRAG reprezentuje? Kilku wąsatych Panów w ciasnych spodniach co im uwierają w pewnych miejscach (przez to tylko krzyczą), którzy to uważają że pozjadali wszystkie rozumy czy mieszkańców Osowej? To towarzystwo wzajemnej adoracji, które nie ma pomysłu na życie powinno nazywać się FRG (Forum Rozwoju Gdańska) bo nie widziałem aby udzielali się w innych częściach Aglomeracji Gdańskiej! Dodatkowo kompromituje ich to, że opowiedzieli się po stronie jednego kandydata do Prezydentury w Gdańsku, który i tak przegrał :D Jak oni chcą dogadać się z nowym/starym Prezydentem Gdańska??
- 12 2
-
2018-10-22 11:37
Byłem za Wodnika teraz jestem przeciw (6)
Jak się wprowadziłem na Osowę to Wodnika byłą drogą polną z błotem po kolana.
Oczywiście zdecydowanie byłem za jej budową. Chociaż była również opozycja i teraz doskonalę ją rozumiem.
Pod oknami mamy ryczące samochody, których właściciele nie patrząc na żadne ograniczenia prędkości pędzą często ponad 100 km/h.
Nie dajcie się zmanipulować tym co w Osowej wynajmują mieszkania ich tak naprawdę nic nie interesuje. To widać również w blokach. Dbajcie o swoje środowisko i spokój.- 10 20
-
2018-10-22 12:05
Zastanawia mnie kto daje taki komentaż czy napewno mieszkaniec Wodnika? (2)
Czyli nie zdaje sobie Pan sprawy że zrobienie Koziorożca sprawi że jadąc od Renka połowa osób pojedzie nową Koziorożca bo nie będzie musiała już jechać jako jedynej racjonalnej alternatywy (Wodnika) … Ludzie nie jadą obecnie Koziorożca bo jest to ulica z płyt z zwężeniem po środku jak klepsydra.
- 8 3
-
2018-10-22 12:19
Błędy (1)
Osowa ma niestety ogromny problem, to mała dzielnica, zbyt mała jak na tą ilość mieszkańców. Moim zdaniem w samej Osowej powinny być tylko drogi dojazdowe. A ruch powinien zostać puszczony obrzeżem. Dzisiaj jadąc wodnika często muszę się wlec za tirami nie tylko z logo biedronki lidla czy polomarketu.
A Wodnika ma również swoją historię z wypadkiem śmiertelnym. I to nie dlatego że jest ograniczenie do 30 km/h- 2 3
-
2018-10-23 12:01
Oczywiste. Dlatego ludzie protestuja
Bo wszystkie projekty i obietnice urzędników są NIC nie warte. Jak powiedział klasyk: kłamali wczoraj, kłamią dzisiaj i kłamać będą jutro. I w dzień i w nocy. każdy z protestow w Osowej jaki mial miejsce przeciwko decyzjom urzednikow był uzasadniony.
- 1 0
-
2018-10-22 13:12
(2)
Chyba coś ci się przyśniło. Po Wodnika powyżej 100 między progami zwalniającymi?
- 7 3
-
2018-10-22 14:32
(1)
Widziałem już takich co i pod prąd jeżdzą (skoda skręcająca w Artemidy) a progi zwalniające to żadna przeszkoda jak się okazuje. Przed gimnazjum jest znak z aktualną prędkością np od strony rąda (polomarket) chodząc na spacery i większe osiągi pokazywał
- 2 5
-
2018-10-22 14:36
Jedna skoda to nie wszyscy!
A tak btw, co to jest ta "rąda"?
- 6 0
-
2018-10-22 11:38
No nie !
Chcecie wiecej zieleni ?
Więcej zdrowego powietrza .....to na rowery jak skosnooczy !
Przybywa samochodów , brakuje dróg , brakuje miejsc parkingowych
Parkin Gildi ...zlikwidowany jest Forum
Parking Za Murami .....zlikwidowany jest teatr
Parking na Rajskiej .....zlikwidowany jest deweloper z blokiem
Parkin obok Centromor u ...zamknięty mają parking hmm... pewne służby !
Osowa Gdańsk ok 16 km to ok 1 godz męki
To chyba jakiś durnowaty elektryk otworzył granicę ...., 20 lat później stuknął się zapewne w łepetynę ....zapomniałem o drogach ...........bo niejaki Cebula był ważniejszy ?
Nie ma innej opcji ..tylko budowa nowych ulic ....inaczej tysiace ton paliwa z dymem w korkach !- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.