• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na al. Grunwaldzkiej?

ms
25 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech. Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech.

Buspas na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu? Na razie tylko podczas remontu torowiska, które zacznie się w połowie marca. Prace potrwają całą wiosnę i lato.



Czy buspas na czas remontu we Wrzeszczu to dobry pomysł?

Remont torowiska w al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na odcinkach od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska i od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, utrudni życie nie tylko mieszkańcom Wrzeszcza. Na co najmniej cztery miesiące przestaną działać najbardziej obciążone linie tramwajowe w mieście, a zamiast nich na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska pojawi się komunikacja zastępcza.

- Chcemy, by autobusy T6 kursowały co ok. 3 minuty - cytuje swoje źródło w Zarządzie Transportu Miejskiego "Dziennik Bałtycki". - W tym celu planowane jest wydzielenie w ciągu alei Grunwaldzkiej buspasa, po którym poruszać mogłyby się tylko autobusy.

Problem w tym, że jeśli autobusy przejmą jeden pas ruchu, a drugi zajmie wykonawca remontu torowiska, na wrzeszczańskim odcinku najważniejszej arterii komunikacyjnej Trójmiasta pozostanie tylko jeden pas dla kierowców. Spodziewany efekt: korek gigant.

- Wszystko będzie jasne po rozstrzygnięciu przetargu na remont torowiska i rozmowach szczegółowych ze zwycięzcą przetargu - uspokaja na łamach "Dziennika" Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskiej Infrastruktury Komunalnej, zlecającej remont torowiska.

Wykonawcę prac budowlanych poznamy po 22 lutego.

Komunikacja podczas remontu (projekt)

Autobus T6 - kursowałby co 3 minuty między pętlą tramwajową Strzyża a Operą Bałtycką
Linie tramwajowe 5, 9 i 12 - kursowałyby przez Zaspę do zajezdni Wrzeszcz.
Linia 11 - kursowałaby na trasie Jelitkowo - zajezdnia.
ms

Miejsca

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

  • Sexbus

    Nie będą marudzic.

    • 4 0

  • ?????

    Gdańsk jest przykładem paraliżu komunikacyjnego, wystarczy jesna ulicę zamknąć i całe miasto stoi, nad tym wypadałoby się zastanowić

    • 9 0

  • No tak teraz wina ludzi że korzystaja z samochodów (4)

    Jak niektórzy tak bardzo lubią komunikacje miejską to niech sobie z niej korzystaja do woli ale od kierowców proszę się odczepić. Osobiście nienawidzę komunikacji miejskiej. Przejazd zawsze jest niekomfortowy, zdarzają się często rózne incydenty typu: kradzieże, pobicia, "wyzywanki" itp itd. nie wspominając o przykrych zapachach i o niekoniecznie odpowiedniej temperaturze w lato lub zimę. Dodam jeszcze za za te wszystkie przyjemne "atrakcje" trzeba ZAPŁACIĆ i to nie grosiki a sporą sumę - dla przeciętnie zarabiającego Polaka 1 bilet (a zazwyczaj trzeba ich kilka aby dojechać do domu) to pół godziny pracy, plus wysłanie listu poleconego na wspaniałej poczcie polskiej (5,50) i kupienie bochenka chleba to już 2 godziny pracy. Czyli 8 h pracy jest warte 16 biletów - wrecz niesamowicie proporcjonalnie są ustalone ceny i jakość usług do zarobków... ale wracając do tematu, proszę nie zmuszać teraz wszystkich do korzystania z tego typu lokomocji!

    • 6 7

    • Kto kogo zmusza?

      Jeśli ktoś świadomie rezygnuje z samochodu, i wybiera autobus lub tramwaj, to jadący samochodem tylko z tego korzystają.

      Po co więc opowiadasz o swoich fobiach i pośrednio próbujesz ich poniżać?
      Buspas to nie zmuszanie, ale strategiczny wybór - z korzyścią również dla korzystających z samochodów.

      • 3 3

    • W pelni sie zgadzam.... (1)

      Ja mam taka prace ze musze jezdzic autem i nie po to kupowalem samochod zeby jezdzic autobusem, gdzie zawsze jest tlok, zawsze jakis stary mocher sie wpycha i sapie na ciebie smierdzacym oddechem zebys ustapil miejsce- kurde staruchy nic nie robia caly dzien i wiecznie chca siadac, a ja jak zapierdzielam caly dzien i nogi mi w pupe wchodza to moze tez chcialbym usiasc. Bilety kosztuja tyle co benzyna pelno tam tepych dresiarzy patrzacych jak tylko cie okrasc.

      • 3 3

      • Chyba się dziecko za dużo filmów naoglądałeś.

        • 4 1

    • bo za paliwo do samochodu, to nie trzeba placic :D

      • 1 0

  • a Mi sie nie podobaja te nowe tramwaje - wizualnie

    • 2 3

  • wiosna i lato

    w sam raz na rower

    • 5 1

  • kolejny przykład tekstu antagonizującego kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej (1)

    Gdyby miasto nie prowadziło polityki sprzyjającej komunikacji pieszej, rowerowej i zbiorowej to korzystający z samochodów by mieli jeszcze gorzej, a to wszystko by nas wszystkich kosztowało nieprzytomne pieniądze.

    Czy tylko taką politykę naprawdę prowadzą włodarze Gdańska?
    Dziennikarze także mogliby bardziej uwzględniać różne punkty widzenia, a nie tylko bezrefleksyjnych kierowców.

    • 6 4

    • A miasto prowadzi taka politykę? Nie wiedziałem. Bo promowanie tarnsportu zbiorowego to nie bezmyslne wytyczanie pasów dla autobusów, tylko:
      - logiczne zaprojektowanie siatki polączeń autobusowych i tramwajowych,
      - utrzymywanie taboru w dobrym stanie technicznym, - pełna i aktualna informacja dla pasazerów,
      - duża częstotliwość kursów.
      Czyli wszystko to, czego w Gdansku NIE MA>

      • 1 1

  • sueper

    uwazam ze w gdansku powinnobyc duzobuspasów, zeby ludzie przesiadli sie na komunikacje miejska, utworzeniebuspasów jest bardzo dobra propozycja nie tylko na czas remontów

    • 0 10

  • i co jeszcze?! moze na stałe wprowadzimy BUDYŃ PAS ... :)

    • 5 4

  • Rondo turbinowe na ulicy Budowlanych tez mialo zmniejszyc korki...

    Pan Adamowicz ze swoja swita wpadl na pomysl ronda na ulicy Budowlanych, ktore mialo usprawnic komunikacje w tamtym rejonie Gdanska, a tylko ja pogorszylo, tak samo pas dla autobusow na Podwalu, moze laskawie pan Adamowicz i banda jego ciemniakow wsiadl by sobie w zwykle autko, a nie w sluzbowa limuzyne jezdzaca na sygnale i rozpychajaca inne auta, i przejechal sie po Gdansku w godzinach szczytow to moze wpadl by na bardziej kreatywne pomysly niz kolejny kretynski pas dla autobusow na Grunwaldzkiej.

    • 7 3

  • Adamowicz nienawidzi kierowców

    - podobno kilka razy zdawał na prawo jazdy i oblewał. W końcu szefem ośrodka ruchu drogowego mianował swego przydupasa - Szczyta by mu pomógł. Kompleks pozostał, więc nie dziwota, że drogi w Gdańsku są fatalne vide: Piecewska, Warszawska, Burgaska itd., a jeśli jest coś remontowane to totalnie bez głowy - aby kierowcy stali w korkach.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane