• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na al. Grunwaldzkiej?

ms
25 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech. Remont torowiska we Wrzeszczu potrwa pięć miesięcy, ale ruch tramwajowy ma być przywrócony już po czterech.

Buspas na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu? Na razie tylko podczas remontu torowiska, które zacznie się w połowie marca. Prace potrwają całą wiosnę i lato.



Czy buspas na czas remontu we Wrzeszczu to dobry pomysł?

Remont torowiska w al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na odcinkach od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska i od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, utrudni życie nie tylko mieszkańcom Wrzeszcza. Na co najmniej cztery miesiące przestaną działać najbardziej obciążone linie tramwajowe w mieście, a zamiast nich na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska pojawi się komunikacja zastępcza.

- Chcemy, by autobusy T6 kursowały co ok. 3 minuty - cytuje swoje źródło w Zarządzie Transportu Miejskiego "Dziennik Bałtycki". - W tym celu planowane jest wydzielenie w ciągu alei Grunwaldzkiej buspasa, po którym poruszać mogłyby się tylko autobusy.

Problem w tym, że jeśli autobusy przejmą jeden pas ruchu, a drugi zajmie wykonawca remontu torowiska, na wrzeszczańskim odcinku najważniejszej arterii komunikacyjnej Trójmiasta pozostanie tylko jeden pas dla kierowców. Spodziewany efekt: korek gigant.

- Wszystko będzie jasne po rozstrzygnięciu przetargu na remont torowiska i rozmowach szczegółowych ze zwycięzcą przetargu - uspokaja na łamach "Dziennika" Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskiej Infrastruktury Komunalnej, zlecającej remont torowiska.

Wykonawcę prac budowlanych poznamy po 22 lutego.

Komunikacja podczas remontu (projekt)

Autobus T6 - kursowałby co 3 minuty między pętlą tramwajową Strzyża a Operą Bałtycką
Linie tramwajowe 5, 9 i 12 - kursowałyby przez Zaspę do zajezdni Wrzeszcz.
Linia 11 - kursowałaby na trasie Jelitkowo - zajezdnia.
ms

Miejsca

Opinie (342) ponad 10 zablokowanych

  • Wreszcie spełni się marzenie Adamowicza !!!

    Kierowcy na rowery i zasuwać w deszczu i błocie po chodnikach i kałużach, kobiety i grubaski, z torbami zakupów i dziećmi w koszyku, nawet gdy macie do pracy kilkanaście km.

    • 5 0

  • Zdecydowanie tak!

    Najwyższy czas zacząć myśleć przede wszystkim o pasażerach komunikacji miejskiej...Karetka też może korzystać z buspasów, więc jest to bzdurny argument na nie...

    • 3 4

  • Zdziwicie się wszyscy (1)

    zwolennicy buspasa na tym remontowanym odcinku jak korki się zrobią od Sopotu aż do centrum Gdańska i zanim dojedziecie do tego swojego buspasa miną godziny. To samo z dojazdowymi drogami jak Słowackiegosię zrobi. Choć tam to już chyba gorzej być nie może. Ale będzie.Ba. Przejechać z jednej strony Grunwaldzkeij na drugą np. z Piastowskiej w Opata będzie wielkim problemem. No, ale będzie buspas.

    • 1 1

    • Karetka też ugrzęźnie

      zanim dotrze do buspasa. Ba zanim dotrze do Grunwaldzkiej bo dojazdy też będą zablokowane, więc jest to bzdurny argument na tak Włodku.

      • 0 1

  • głowne kryteria przetargu winy brzmieć: 1 czas wykonania(jak najkrótszy) i dwa - jakośc (ile lat o temacie będzie można (1)

    zapomnieć - jak najdłuższy) i na 3 miejscu - cena. a u nas - 100% punktacji to kasa - oby jak najtaniej!!!! to jest chore, bo kto mało daje ten dwa razy daje!!!! czy nigdy tego nie skumacie? Nie stać nas na najtańsze!

    • 1 0

    • Wystarczyłoby

      ustawowo wprowadzić, że automatycznie odrzucana jest oferta najtańsza i najdroższa.

      • 0 0

  • remont

    Nie rozumiem dlaczego remontu torowisk nie można robić wieczorami i nocą? Można więcej zapłacić pracownikom. Przynajmniej w ciągu dnia nie będą blokować dodatkowego pasa. Będą wtedy 2 pasy+buspas.

    • 1 1

  • Sprowadzone z Niemiec "Dortmundy" są dwukierunkowe

    Czemu nie remontować najpierw jednego toru, a potem drugiego, zostawiając tramwaj, uzupełniony o autobus T6?

    • 1 1

  • przecież są reklamy zmień wóz na bus mogło by się dostosować dużo osób i wtedy nie było by korków ale tory tramwajowe też mogą (2)

    być wtopione w asfalt gdzie by jeżdził też autobusy

    • 0 0

    • tak (1)

      • 0 0

      • wspaniale to wajnie

        • 0 0

  • i co z tym remontem?

    bo już 24 marca i początku remontu nie widać

    • 0 0

  • Obłęd

    Procedura wszędzie na całym świecie jest prawie taka sama.Najpierw sprowadzamy masę ludzi których nie ma gdzie ulokować co doprowadza do absurdalnych cen mieszkań oraz zakorkowanych ulic gdyż te nie są dostosowane do takich ilości ludzi Kolejne absurdy są konsekwencją tych pierwszych przykładowy buspas jest jedną z nich. W ten oto sposób rozwój w cudzysłowie doprowadza do pogorszenia jakości życia rodzimych mieszkańców

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane