• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na północ Gdyni powstanie etapami

Patryk Szczerba
17 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (166)
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie

Trzy razy nie udało się wybrać wykonawcy buspasa o zmiennym kierunku ruchu na Janka WiśniewskiegoMapka w Gdyni, więc zdecydowano się na zrealizowanie inwestycji etapami. Trwają prace projektowe dla budowy buspasa od ul. AdamskiegoMapka do wiaduktów przed ul. EnergetykówMapka. Drugi etap zaplanowano na odcinek od pl. KonstytucjiMapka do ul. AdamskiegoMapka, na zaprojektowanie którego ma zostać ogłoszony przetarg.



Czy to, że na trasie planowanego przejazdu są buspasy, wpływa na twój wybór środka transportu?

Przypomnijmy: w lipcu 2022 roku ogłoszono, że nowy buspas na Janka Wiśniewskiego będzie się zaczynać przy dworcuMapka i skończy na skrzyżowaniu z ul. EnergetykówMapka.

Dalej jest już bowiem buspas do ul. Kwiatkowskiego i w górę do skrzyżowania z ul. płk. DąbkaMapka.

Zdecydowano o wykorzystaniu procedury "zaprojektuj i wybuduj". Urzędnicy tłumaczyli, że pozwala ona firmie wykonawczej na skuteczne zarządzanie harmonogramem, a także łańcuchem dostaw materiałów. Wskazywali, że obecnie ten tryb sprawdza się przy budowie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej czy przy budowie hal sportowych przy ul. Godebskiego i Morskiej, która w piątek częściowo spłonęła.





Tyle że pojawił się jeden problem: cena.

W pierwszym postępowaniu na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa na Janka Wiśniewskiego nikt się nie zgłosił. W drugim przetargu, w którym otwarcie ofert nastąpiło 9 września, chęć zaprojektowania i wykonania buspasa zaoferowała firma Strabag, wyceniając to na blisko 36 mln zł.

Miasto było gotowe wydać 15 mln zł, więc po raz kolejny przetarg unieważniono. Zbyt droga oferta pojawiła się też za trzecim razem.

Historia buspasu na Janka Wiśniewskiego Historia buspasu na Janka Wiśniewskiego

Koncepcja została więc zmieniona. Dodatkowy pas o zmiennym ruchu, z którego będą mogły korzystać pojazdy komunikacji publicznej, powstanie etapami.

- Wydział Inwestycji zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie. Dla odcinka drugiego (od pl. Konstytucji do ul. Adamskiego) przygotowywany jest przetarg. Będzie ogłoszony do końca 2023 roku - informuje Zygmunt Gołąb z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Nowością jest zaprojektowanie nowego wiaduktu nad torami stacji Gdynia Port pomiędzy obecnie istniejącymi. Po nowej konstrukcji mają jeździć rowerzyści.

Jakie są szacowane koszty inwestycji?

- Za wcześnie, aby o nich mówić. Poznamy je po zakończeniu prac projektowych - kończy Gołąb.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Przecież to nic nie da tam wiecznie będą korki.

    • 22 8

    • Nie dla autobusów i o to chodzi

      • 2 0

    • tak, będziesz stał sobie w takich samych korkach żeby tylko tyłka od fotela nie odkleić (1)

      ale ci co jeszcze nie mają mózgu uszkodzonego od wdychania spalin w puszce złomu pojadą sobie szybko autobusem i nawet nie zdążą zobaczyć twojej smutnej miny konającej szlachty w furmance

      • 3 4

      • Zluzuj obcisłe gacie, bo Ci blokują dopływ tlenu do mózgownicy.

        • 3 1

  • Dr Frankenstein

    Szykuje nam kolejnego potworka. Bójcie się!

    • 31 4

  • Te buspasy to bezsens. (1)

    Kto to wymyślił? Większym bezsensem jest fala Ale to już odrębny temat. Wszystko to zwiększa tylko korki.

    • 46 11

    • Samochody zwiększają korki. Więcej osób będzie mogło wybrać ZKM jeśli będzie bardziej punktualna, zamiast zajmować miejsce swoim autem wioząc tylko siebie.

      • 3 6

  • Paranoja gdyńska - cięcia w rozkładach i budowanie buspasów (2)

    Miasto udaje że dba o komunikację miejską chcąc budować buspasy nie mając pojęcia o kosztach, więc teraz doszli do wniosku że będą realizować to zadanie latami, udając przy tym że wciąż chcą usprawniać komunikację miejską a w międzyczasie ZKM Gdynia po cichu sukcesywnie zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych.

    • 67 3

    • Ale ktoś bierze kasę za wieczne projekty

      Zmiany konsultacje itp - biznes się kręci dla swoich

      • 4 1

    • To jest trójmiejska przypadłość. W Gdańsku władza też rzekomo jest prokomunikacyjna, ale cięcia w rozkładach są takie, że niektóre linie będące głównym połączeniem kilku dzielnic kursują co 20 minut w szczycie, a priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach nadal pozostaje w sferze fantazji. Oczywiście to wszystko wina braku środków, które jednak magicznie się znajdują przy okazji organizacji festynów komunikacyjnych lub wynajmie 10 krótkich autobusów na wodór.

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Ograniczenie wjazdu pojazdow (50)

    Powinno się ograniczać ilości wjazdu pojazdów do centrów miast poprzez nakładanie dziennych abonamentów dla kierowców.
    To będzie naturalna bariera posiadania pojazdu oraz zmienjszajaca ich ilość w miastach.

    • 43 202

    • Komunisto / nie tobie ograniczać czyjaś wolność i prawa! (8)

      • 48 9

      • Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna wolność kogoś innego (6)

        więc stawiaj swoje autko na swoim prywatnym terenie i jeździj po swoich prywatnych drogach, kapitalisto.

        • 14 36

        • I chodź po swoim prywatnym chodniku

          A nie, czekaj, wtedy sam byś się gardłował

          • 19 1

        • (1)

          Miasto jest dla wszystkich mieszkańców, to nie Twój prywatny folwark komunisto, żebyś to Ty decydował co ma tu być, a co nie.

          • 21 1

          • I właśnie dlatego chcesz decydować za innych że mają tu być drogi i parkingi?

            • 8 6

        • i vi ce ve r sa (1)

          czyjas wolnosc konczy sie tam, gdzie zaczyna sie moja

          • 2 2

          • I de ja vu?

            • 1 0

        • w mieście to jest również moja droga i mój chodnik misiu. Sfinansowane z podatków

          • 3 2

      • Komunisto / nie tobie ograniczać czyjeś prawo do przemieszczania się.

        Chcę móc się dostać do domu szybko i sprawnie i nie zamierzam się poświęcać w imię Twojej miłości do samochodzików.

        • 9 14

    • Lewak się obudził, a może też chcesz wprowadzić segregację społeczną?

      • 17 6

    • Zgadza się (8)

      Płatna strefa parkowania w całym mieście. Przez takie blokowiska jak Płyta Redłowska już przejść prawie nie można. Chodniki zastawione autami, bo wszyscy chcą mieć po 2,5 samochodu na gospodarstwo domowe. Jeżeli nie powiemy stop, to będzie tylko gorzej. Wyniki wyborów pokazały, że Gdynia to miasto światłych Europejczyków, więc wszyscy powinniśmy się zgodzić na coś takiego dla dobra planety.

      • 12 35

      • (6)

        Chodniki zastawione bo Gdynia od 2010 zlikwidowała ponad 70% miejsc postojowych. Niech wybudują kilkupoziomowy parking podziemny to sprawa się rozwiąże. Głupotą jest widząc problem blokować kolejne miejsca zamiast sprawdzić co jest tego powodem. I na pewno powodem nie jest duża ilość aut tylko dramatycznie niska ilość miejsc. P.S. po wyborach samorządowych opłata ekologiczna wjazdu do centrum i opłata dzienna zostaną oraz całkowite zamknięcie Świętojańskiej zostaną wprowadzone. Projekty są na biurku ale przed wyborami samorządowymi nikt tego nie ruszy.

        • 14 6

        • (4)

          Powodem jest nadmiar samochodów.

          • 9 12

          • powodem

            są likwidowane miejsca parkingowe na skwerku, przy plaży, cała 10 lutego, przy hali i wiele wiele mniejszych uliczek. Jak tak może być dla kilku eko swirów z Furkalem, peisiewiczem na czele, całe miasto ma sie dostosować? Proponuję im się wyprowadzić i bedzie po problemie

            • 11 3

          • Nadmiar samochodów (1)

            Spowodowany jest totalnie niewydolną, nieprzystosowaną do stref zamieszkania komunikacją.
            Kolej na północ Gdyni, kolej do Brzeźna w Gdańsku, elektryfikacja całej linii Bydgoszcz - Koscierzyna - Gdynia co zwiększy przepustowość linii przez Trójmiasto, linia kolejowa Straszyn - Pruszcz - Gdańsk, PKM na Południe Gdańska. Mnóstwo samochodów stanie się niepotrzebnych.

            • 8 2

            • dodaj jeszcze ścieżkę rowerową zamiast linii kolejowej do Skarszew

              • 1 0

          • a może nadmiar dróg? jak są tłoki w komunikacji to także napiszesz że za dużo ludzi jeździ autobusami czy trolejbusami?

            • 1 0

        • Totalna głupota i pomysły i**otów

          Całkowite zamknięcie Świętojańskiej to tragedia dla centrum. Trolejbusy na deptaku ? Nawet na starych zdjęciach wódz III Rzeszy jeździł ulicą Adolf H, Strasse swoim kabrioletem, a wy chcecie przerzucić cały ruch na jedyną ulicę w centrum czyli Władysława IV?

          • 2 1

      • No i co z tego?

        • 2 0

    • (8)

      W takim razie śmieci także będziesz sobie woził do wysypiska ?

      • 14 4

      • :)

        Oczywiście rowerem albo autobusem

        • 16 1

      • Na ograniczenie produkcji odpadów również przyjdzie czas

        Klimatyczne aktywiszcza z wygranej koalicji już się o to postarają.

        • 8 4

      • Bo wszystkie korkoroby jeżdżą śmieciarkami ;)

        • 7 0

      • A, tak, zawsze stoję w korku śmieciarek, karetek i ludzi wiozących szafę z babcią w środku do przychodni. (4)

        To osobówki wiozące 1-2 osoby na i**otycznie wręcz krótkich dystansach powodują korki i to z nimi trzeba zrobić porządek.

        • 4 13

        • jak masz problem to na wieś zdala od cywilizacji, bryczką jeżdzij (1)

          • 9 1

          • Otóż to, jeśli chcesz wszędzie jeździć samochodem to wieś jest znakomitym miejscem dla ciebie.

            • 0 7

        • Zawsze się znajdzie jeden z tym durnym argumentem o karetkach albo śmieciarkach albo babciach z wnuczkiem do lekarza.

          • 0 5

        • Zrób porządek raczej ze swoją głową.

          • 1 0

    • komuch (2)

      • 9 4

      • Komuch wyciąga łapska po pieniądze na drogi. (1)

        • 2 8

        • a nie ten co jeździ komunikacją miejską, której 2/3 finansują podatnicy którzy nie jezdżą komunikacją miejską?

          • 6 2

    • (3)

      Ostatnio chciałem w niedzielę jechać do centrum autobusem, ale jak zobaczyłem, że autobus jedzie co 30 minut to mi się odechciało.

      • 23 1

      • to i tak nieźle z Niemotowa co godzinę :)

        • 3 0

      • Ja pojechałem do Sopotu

        Parking za free w soboty i niedziele. Pelno ludzi, kazdy zaparkował, zjadł obiad, wypił kawę i pospacerował na molo. jak wygląda skwerek kazdy wie, pusto, brak lokali i zaraz gryzon z hotelem wyjedzie, dla nich bedzie parking i miejsca, dla mieszkanców naraa

        • 8 0

      • Masz coś z głową....

        • 0 0

    • Gdynianka (1)

      Czy Ty wiesz, że rozmawiamy o drogach do i z portu z którego Ty, wolno myślący człowieczku żyjesz w Tym mieście.

      • 20 2

      • ale on

        mieszkanie po babci dostał i go nie interesują takie rzeczy, on chce mieć całe centrum dla siebie, nikt tam nie moze przyjechac i mu smrodzic blachosmrodem, peiseiwicz won z tego miasta.

        • 9 0

    • Masz rację, ale to tego potrzeba świetnej komunikacji miejskiej.

      Punktualnej, skomunikowanej i nowoczesnej, plus parkingi przesiadkowe. Dopóki komunikacja wygląda jak wygląda ludzie nie zrezygnują z jazdy samochodem.

      • 18 0

    • idź być lewackim patoaktywistą w Chinach albo Indiach (2)

      • 12 3

      • W Chinach, gdzie w wielu miastach jest zakaz jazdy spalinówkami?

        Nie muszę.

        • 3 7

      • peiwieiwcz zajzo won z Gdyni

        • 4 0

    • Ja bym ograniczyl uzywanie mozgow

      Bo jak ludzie za duzo mysla to moga zaczac laczyc kropki i blednie oddac glos przy urnie xDD wez kredyt, kup samochod i przestan wciskac te lewe teksty

      • 8 1

    • ograniczyc wogle wjazd i przebywanie osob zameldowanych poza scislym cetnrum gdyni

      Niech siedza na Chylce i Oksywiu/Pogorzu/Obluzu i tam sie do supermarketu chodza i do przychodni i kosciola. Tam sa tez szkoly i chodniki do spacerowania.
      15 sto min. miasta juz sa wybudowane przez budowniczych PRL'u w 70tych latach.

      • 2 6

    • Można by też ludziom zakazać pracy w mieście i po sprawie, nie? (1)

      • 8 1

      • NIE.

        • 0 1

    • Cwaniak

      Pewnie sam masz 3samochody

      • 0 2

    • No to wymyśliłeś.

      Już kiedyś w średniowieczu było myto i co? Znieśli. Co powiesz jak kupisz sobie w końcu jakiegoś szrota i będziesz chciał z rodzina pojechać nim na Skwer Kościuszki lub bulwar, a tu szlaban?

      • 1 0

    • a może zaprzestać budowanie dróg?

      • 0 0

    • Ograniczenie wjazdu pojazdów

      Czyli ludzie, którzy jadą do pracy samochodem, jeżdżą co drugi dzień, a co drugi dzień siedzą w domu i się byczą. Coś pięknego. No i urzedy są czynne co drugi dzień, i Biedronka, i dworzeć kolejowy tez pracuje tylko w pon- śr - pt, , i policja, i prokurator, i morze tez jest przy plaży tylko co drugi dzień.

      • 0 0

    • Chory

      Jak można ograniczyć skoro są parkomaty to jeszcze ograniczyć co za cep ma taką propozycję

      • 0 0

  • Zamiast wydawać na Bus pasy może czas na kolej/szynobus na Oksywie? (3)

    Dajcie sobie siana

    • 54 8

    • Dobrze się z tym pomysłem rozprawił Michał Jamróz. W skrócie bardzo wysokie koszty budowy i utrzymania ruchu, mniejsza penetracja osiedli niż szybki autobus z bus pasem.

      • 6 2

    • buspas jest tańszy i lepszy

      autobus po buspasie pojedzie do Obłuża 10 minut a pociąg 15 minimum, do tego autobus będzie jechał co kilka minut a pociąg co pół godziny, autobusy na końcu buspasa rozjadą się we wszystkie strony a pociąg zatrzyma się w kilku miejscach obsługując maksymalnie 30% obszaru, dalej wymieniać zalety buspasa?

      • 5 2

    • A jak ta kolej ma pojechać?

      Z Chylonii na Północną Gdynię? Może jak ktoś od strony Wejherowa bedzie jechał, to ma jakiś sens. Ale od strony Gdańska? Zero. A wydaje mi się, że właśnie z tamtej strony jest większość ruchu.

      • 3 1

  • Najpierw nie inwestują w drogi, a potem się budzą z ręką w nocniku. (1)

    • 49 4

    • Nie w drogi tylko w ZKM nie inwestują więc ludzie zamiast kulturalnie pojechać punktualnym i częstym autobusem, wybierają stanie w korku we własnym aucie.

      • 3 2

  • Najwyższa pora na zmniejszenie liczby samochodów w mieście (11)

    Najlepiej poprzez wprowadzenie jednej, wielkiej płatnej strefy parkowania na terenie całej Gdyni. Nie ma się czego bać. Partia dostała tu 47% poparcia, więc Gdynianie i tak będą zachwyceni wszystkim, co zrobi władza.

    • 14 41

    • (3)

      Dobra hi hi ha ha, ale aut osobowych jest w mieście zbyt dużo. Ulice nie są z gumy a dodawanie kolejnych pasów niczego nie załatwia oprócz zachęcania kolejnych ludzi do wyboru samochodu jako środka transportu.

      • 6 6

      • No ja właśnie o tym piszę (2)

        Czym prędzej trzeba wprowadzić opłatę miesięczną dla wszystkich samochodów z rejestracją GA zostawianych na publicznych drogach w mieście. Opłata w wysokości około 100 złotych powinna skłonić do przemyślenia sensu posiadania trzech samochodów w rodzinie.

        • 1 13

        • Ni ty będziesz mi mówić ile mam mieć aut (1)

          Płace podatek drogowymi w paliwie wiec się odwal

          • 9 4

          • Ja też płacę podatek w paliwie

            Parkuję samochód w swoim garażu, choć to miejsce mógłbym przeznaczyć na ogród i parkować auto na chodniku przy domu. Za to muszę utrzymywać remonty chodników, które zastawiają samochodami inni.

            • 2 5

    • a może wystarczy egzekwować surowo obowiazujące przepisy? (1)

      gdyby straż miejska działała to by w centrum Gdyni ubyło jakieś 20% samochodów natychmiast

      • 3 2

      • Jakby była darmowa komunikacja

        Do tego punktualna i co 10 minut, to ubyloby z 50-70% aut

        • 1 0

    • Tobie bym nakazał tatuaż na czole żeś id iota (3)

      A potem ci ciagle czegoś zakazywać.
      Jakim prawem chcesz komuś czegoś zabraniać?! Przez takim i diot ów jak ty centrum wymiera bo w deszcz i zimno nikt nie będzie tam jechał żeby popylac z buta albo MZK
      Z kaszlącymi dziadami

      • 11 1

      • Planeta umiera od globalnego ocieplenia, a Ty widzisz tylko czubek nosa (2)

        I po f@szystkowsku chcesz znaczyć ludzi tatuażami. Na szczęście prawacki zaścianek jest w tym mieście w mniejszości. A biorąc pod uwagę werdykt zielonych wyborców, ograniczenia ruchu samochodów w miastach to tylko kwestia czasu.

        • 1 14

        • Kwestia czasu jak wasze elektryki będą płonąć, a rowery znikać. Chcecie siłowych zmian? Prosze bardzo.

          • 6 0

        • W XIII wieku było podobno duże ocieplenie a w średniowieczu ogromne ochłodzenie klimatu, a wtedy samochodów nie było więc nie kombinujcie bo praw fizyki nie zmienicie.

          • 2 0

    • Czy jesteś normalny

      Ludzie jeżdżą autami nie bo lubią tylko ponieważ brak alternatyw
      Dla większości tak jest taniej albo tak samo tanio, ale 5-6 razy szybciej niż komunikacją publiczną

      • 0 0

  • Będą korki ale władza PO i tak to wprowadzi (1)

    Udowodniliśmy, że mogą się nie liczyć z naszymi głosami i zwężać nam ulice, i że sami dobrowolnie zrzekamy się prawa głosu. I tak na kolejnych wyborach znów ich wybierzemy żeby mogli nas cisnąć jeszcze dłużej.

    • 23 14

    • W Gdyni , od lat nie rządzi żadna z partii a poplecznicy Prezydenta, który o ile dobrze pamietam po przejęciu władzy od Prez. Cegielskiej, przynajmniej sympatyzował z PiSem. Czyżbym się mylił?

      • 0 0

  • Głosy pokazują dobitnie, że ludzie nie wybierają publicznego transportu w miejscach, w których powstają buspasy, (17)

    a Gdynia z uporem maniaka idzie w tym samym kierunku

    • 78 16

    • (3)

      Chciałem pojechać na wybory darmową komunikacją, ale akurat w niedzielę mocno wiało i padało, a autobusy jeżdżą co pół godziny. Ostatecznie pozostałem przy aucie.

      • 18 4

      • a ja pojechałem autobusem

        • 3 7

      • ojej, to straszne! (1)

        Gdyby jeździły co 2 minuty to pojechałbyś autobusem?

        • 6 9

        • No ja bym pojechała

          • 1 0

    • Jakie głosy?

      Frustratów na Trójmiasto.pl takichże jak sven i jemu podobnych? Statystyki właśnie pokazują dobitnie, ze buspasy działają.

      • 12 17

    • Referendum pokazało, że wyborcy sami chcą (6)

      żeby się z ich głosami nie liczyć.

      • 9 7

      • zabrakło w nim pytania - czy chcesz być piękny i bogaty

        gdyby takie pytanie było to napewno więcej ludzi by zagłosowało ;)

        • 6 7

      • Referendum pokazało, ze wyborcy w większości nie chcą żeby z nich robić i**otów, a z ich inteligencji córy Koryntu (4)

        Ty byłeś w tej mniejszości.

        • 11 6

        • Właśnie pokazali jak łatwo zrobić z nich i**otów (3)

          Wystarczy sprzedać im bajeczkę że to jakiś gest a sami zrezygnują ze swojego prawa głosu.
          Dzięki WAM nowy rząd będzie mógł w pełni legalnie sprowadzać nielegalnych imigrantów i mieć w d**ie to, że ich nie chcecie.
          Dzięki!
          Tylko teraz nie ryczcie jak któryś nich zaatakuje bo WY jesteście tego winni.

          • 8 5

          • Zostali jeszcze jacyś do sprowadzenia?

            Bo zdaje się, ze przyjechało do tej pory pół mniejszego województwa...
            Jedyne szczęście w tym, że od razu zwiali do Niemiec...

            • 1 6

          • Niepotrzebnie mieszano pytania z sensem z tymi bez sensu. (1)

            Pytania trzeba było postawić w sposób uczciwy i nie stawiać w pytaniach z góry założonych tez. Tobie to najwyraźniej pasuje gdy jesteś sterowany i traktowany jak ciemna masa. Pisowi już dziękujemy. Idź płakać gdzieś indziej.

            • 1 5

            • Haha, to TY odowodniłeś że jesteś sterowany i lubisz być ciemną masą

              to z TWOiM zdaniem nie trzeba się liczyć i to TY będziesz jeszcze płakał. Najwyraźniej wolisz żeby ciebie olano. Spoko. Tylko teraz nie uważaj siebie za kogoś inteligentnego i samodzielnie myślącego bo nie jesteś.
              Powiedzieli w telewizorku że masz zrezygnować z własnego prawa głosu i posłusznie to zrobiłeś.

              • 2 2

    • Bo jeszcze nie powstał sensowny, kompletny buspas

      • 1 0

    • Niekoniecznie, ja wybieram transport publiczny niezależnie czy są buspasy czy nie ;) (1)

      • 2 8

      • Zrob zdjęcie - szukaj naiwnych gdzie indziej.

        • 6 2

    • nie zgadzam się z tym. Są miejsca gdzie posiadanie auta pracując od 8 do 16 to strzał w kolano. Np. Witomino. Gdy pracowałam w centrum buspasem byłam chwila moment w domu podczas gdy znajomi tkwili w korkach. Dziś pracuje na Kontenerowej i powrót do domu to koszmar. Jak jest korek to potrafię jechać autobusem 1,5h na Witomino! Buspas w tej części miasta bardzo pomógłby osobom mieszkającym w północnej części miasta. Jakbym miała do wyboru cisnąć się 1,5h w korku samochodem a dotrzeć autobusem w 20 min to jasne, że zaczęłabym jeździć autobusem.

      • 7 1

    • Czy to głosy w Twojej głowie czy masz na myśli jakieś konkretne?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane