• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na północ Gdyni powstanie etapami

Patryk Szczerba
17 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (166)
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie
  • Powstanie buspasa na Janka Wiśniewskiego ma skrócić podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie

Trzy razy nie udało się wybrać wykonawcy buspasa o zmiennym kierunku ruchu na Janka WiśniewskiegoMapka w Gdyni, więc zdecydowano się na zrealizowanie inwestycji etapami. Trwają prace projektowe dla budowy buspasa od ul. AdamskiegoMapka do wiaduktów przed ul. EnergetykówMapka. Drugi etap zaplanowano na odcinek od pl. KonstytucjiMapka do ul. AdamskiegoMapka, na zaprojektowanie którego ma zostać ogłoszony przetarg.



Czy to, że na trasie planowanego przejazdu są buspasy, wpływa na twój wybór środka transportu?

Przypomnijmy: w lipcu 2022 roku ogłoszono, że nowy buspas na Janka Wiśniewskiego będzie się zaczynać przy dworcuMapka i skończy na skrzyżowaniu z ul. EnergetykówMapka.

Dalej jest już bowiem buspas do ul. Kwiatkowskiego i w górę do skrzyżowania z ul. płk. DąbkaMapka.

Zdecydowano o wykorzystaniu procedury "zaprojektuj i wybuduj". Urzędnicy tłumaczyli, że pozwala ona firmie wykonawczej na skuteczne zarządzanie harmonogramem, a także łańcuchem dostaw materiałów. Wskazywali, że obecnie ten tryb sprawdza się przy budowie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej czy przy budowie hal sportowych przy ul. Godebskiego i Morskiej, która w piątek częściowo spłonęła.





Tyle że pojawił się jeden problem: cena.

W pierwszym postępowaniu na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa na Janka Wiśniewskiego nikt się nie zgłosił. W drugim przetargu, w którym otwarcie ofert nastąpiło 9 września, chęć zaprojektowania i wykonania buspasa zaoferowała firma Strabag, wyceniając to na blisko 36 mln zł.

Miasto było gotowe wydać 15 mln zł, więc po raz kolejny przetarg unieważniono. Zbyt droga oferta pojawiła się też za trzecim razem.

Historia buspasu na Janka Wiśniewskiego Historia buspasu na Janka Wiśniewskiego

Koncepcja została więc zmieniona. Dodatkowy pas o zmiennym ruchu, z którego będą mogły korzystać pojazdy komunikacji publicznej, powstanie etapami.

- Wydział Inwestycji zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie. Dla odcinka drugiego (od pl. Konstytucji do ul. Adamskiego) przygotowywany jest przetarg. Będzie ogłoszony do końca 2023 roku - informuje Zygmunt Gołąb z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Nowością jest zaprojektowanie nowego wiaduktu nad torami stacji Gdynia Port pomiędzy obecnie istniejącymi. Po nowej konstrukcji mają jeździć rowerzyści.

Jakie są szacowane koszty inwestycji?

- Za wcześnie, aby o nich mówić. Poznamy je po zakończeniu prac projektowych - kończy Gołąb.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Po co nowy most dla rowerow przy istniejacym moze lepiej polaczenie hutniczej z Wiśniewskiego dla pieszych i rowerów

    • 105 4

    • Węzeł Ofiar Grudnia '70 to rowerowa tragedia. (3)

      Tylko w stronę centrum da się jako-tako przejechać po wiadukcie, natomiast w stronę Obłuża trzeba jechać razem z autami po dwupasmowej ruchliwej jezdni. Budowa drogi rowerowej w tym miejscu jest konieczna. Pytanie tylko brzmi, czy nowy wiadukt powinien powstać pomiędzy wiaduktami, co moim zdaniem może doprowadzić do dziwnego przerzucania ruchu rowerowego przez jezdnie Janka Wiśniewskiego, czy może wiadukt od strony SKM Stocznia nie powinien być poszerzony o dwukierunkową część rowerową.

      • 21 3

      • Jest bardzo prosty sposób na wymuszenie budowy DDR. (2)

        Wystarczy regularnie jeździć tam rowerem środkiem pasa.

        Inwestycje w Gdyni powstają tylko jak coś przeszkadza kierowcom.

        • 7 15

        • Święte słowa

          • 0 1

        • Namawiasz do łamania prawa?

          A budowy drogi dla rowerów - wygodnej, bezpiecznej życzę z całego serca.

          • 1 3

    • jaki most? (1)

      wiadukt, nie most. Proszę piszcie normalnie bo to jest jakas plaga z tymi mostami...

      • 6 0

      • zaraz jakiś "rodowity" zacznie ci tłumaczyć, że to lokalna specyfika

        lokalna specyfika nieuctwa

        • 2 1

  • Referendum!!!

    • 3 0

  • (9)

    Jeżeli dodają 3 pas i robią go buspasem to ja rozumiem. Ale chore pomysły zabierania jednego pasa ruchu kosztem buspasa to patologia. Jaki sens ma np buspas w dół Kwiatkowskiego skoro tam jeździ jeden autobus na 10 minut. Zawsze głosowałem na szczurka ale za te chore pomysły mojego głosu już nie dostaną

    • 77 5

    • na Wiśniewskiego jest za mało przejść dla pieszych (3)

      Ruch powinien być uspokojony przejściami co 10 m tak jak w każdym europeiskim mieście

      • 0 13

      • Myślę że jeszcze oprócz przejść powinno byx (1)

        154 progi zwalniające w końcu tam tylu pieszych się porusza po chodnikach i przejściu dla pieszych, to cod że nikt jeszcze nie został potrąconyz wspominałem o sygnalizacji bez przycisków która będzie się włączać dla. Pieszych duchów co 5min postawmy tam ich przynajmniej 50

        • 13 1

        • Mamy obwodnicę - mokry sen samochodowych raktywistów.

          Ani jednego przejścia, kolizyjnego skrzyżowania, żadnych rowerów, żadnych buspasów ani torów, ba, nawet chodnika wzdłuż nie ma.

          Rozumiem, że nie ma tam nigdy korków?

          • 3 3

      • Widać, że nigdy nie byłeś w żadnym europejskim mieście

        • 2 3

    • (1)

      a moze nalezaloby wrocic do pomyslu inz. Wendy - most nad portem? to by rozwiazalo wiekszosc problemow. Janka Wisniewskiego mogloby byc tylko dla ruchu tranzytowego i autobusow a ruch aut osobowych na północ Gdyni zrealizowany przez takie wlasnie polaczenie. Wiem ze to kosztowne ale jakby uproscilo ruch. most moglby byc rowniez z polaczeniem kolejowym (np. PKM) i wowczas pojawilaby sie szansa na znaczne ozywienie i rozwoj dzielnic "za portem".
      Choc moze to byc marzenie scietej glowy.

      • 2 1

      • wiadukt (a nie most) nad portem już istnieje

        nazywa się Estakada Kwiatkowskiego

        • 0 0

    • nie zmyślaj, na Kwiatkowskiego autobusy w godzinach szczytu jeżdżą co 2-3 minuty (2)

      A buspas jest właśnie na godziny szczytu

      • 3 2

      • (1)

        Na nowym odcinku Kwiatkowskiego w dół autobusy nie jeżdżą co 2.-3 minuty.

        • 0 0

        • no to wejdź na zkmgdynia i wpisz nazwę przystanku

          Dla przystanku "Kwiatkowskiego 02" masz 9 odjazdów autobusów w ciągu najbliższych 24 minut

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Północna Gdynia = Korkownica.
    Ulice: Wiśniewskiego, Dąbka, Unruga, Kwiatkowskiego, to masakra. Zero usprawnień ustawienia świateł na Kwiatkowskiego w górę i w dół, skrzyżowanie Dąbka z Kwiatkowskiego bez jakiegokolwiek rozeznania przez gdyński ZDiZ, podobnie skrzyżowanie Dąbka i Derdowskiego, gdzie od strony Kosakowa jazda na czerwonym przez skrzyżowanie to norma, a Policji ZERO. Wolna amerykanka na buspasach, każdy jeździ jak chce. To tylko kilka przykładów niemocy gdyńskiego UM, ZDiZ i Policji.

    • 86 10

    • Potrzebny tunel, albo most (5)

      • 9 2

      • wystarczy buspas (1)

        ale musi powstać na całej długości

        • 7 8

        • Buspasy na ulicach dwupasmowych, po których na dodatek jeżdżą TIR-y to nieporozumienie.

          • 3 3

      • dokładnie!

        • 1 2

      • oczywiście (1)

        jednym buspasem niczego nie naprawią, dołążą tylko ponad rok w korkach na budowie. ja cały czas nie rozumiem jak to jest możliwe ze miasto portowe ma jedna drogę dojazdową do portu i północnych dzielnic to jest jakaś farsa.

        • 6 4

        • ale to nie jest "jeden buspas" tylko ostatni element układanki

          bezkolizyjnego korytarza do centrum Gdyni

          • 1 6

    • Wystarczy ustawić więcej kamer przy drogach

      Budżet zarobi, a użytkownicy (!) dróg nauczą się szybko przestrzegać przepisów drogowych

      • 3 8

    • Ile można

      Zapamiętajcie sobie nowi mieszkańcy Gdyni Pogórza raz na zawsze, że ulica Derdowskiego od 100 lat jest w centrum Gdyni i biegnie od Placu Kaszubskiego w stronę dawnego Dalmoru i nigdy nie krzyżowała się z płk. Dąbka. Ta, o której piszecie i mówią o korkach na niej także w lokalnym radiu kierowców jest na Pogórzu i kończy się koło galerii Szperk, a więc nie należy do Gdyni.

      • 4 4

  • Pas

    Jak wybudują 3 pas to ok.
    Tak bezsens.

    • 17 0

  • Pas powstanie etapami czyli

    zamiast zapłacić Strabag 36 milionów zapłacą np. MTM 3 razy po 15 milionów

    • 15 0

  • barany !!

    banda baranów !

    • 13 1

  • Jak bylem dzieckiem, myslalem ze wszystko da sie naprawic tasma klejaca

    Widze ze lucyk tez, tylko mu to upgradowalo do usuwania korkow w miescie buspasami xD wybory juz niedlugo ;)

    • 11 0

  • Autor tekstu podobno skończył filologię polską

    A nie odróżnia mostu od wiaduktu. Nad torami nie ma żadnych "mostów", są tylko wiadukty, Most nie jest synonimem słowa wiadukt

    • 8 0

  • pólnoc etapami

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane