• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Maciej Korolczuk
26 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (193)
Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy. Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy.

Buspas na Podwalu Grodzkim przed dworcem Gdańsk Główny będzie dłuższy. Drogowcy planują go wydłużyć o 400-metrowy odcinek na BłędnikuMapka między wyjazdem z ul. 3 MajaMapka a skrzyżowaniem pod ZieleniakiemMapka. Zmiany mają nastąpić jeszcze w tym roku.



Pomysł wydłużenia buspasa przez Błędnik:

Buspas na Podwalu Grodzkim powstał w połowie 2018 roku i wbrew obawom wielu kierowców nie zwiększył znacząco korków w centrum Gdańska.

Niedawno pisaliśmy, że urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcieli go wydłużyć przez Hucisko do zatoki autobusowej przy Bramie Wyżynnej. Tak się jednak nie stanie, bo z analiz wyszło, że przyspieszone autobusy mogłyby zablokować ruch tramwajów.

Buspas w centrum Gdańska: nie na Hucisku, ale na Błędniku



Jak słyszymy w magistracie, pomysłu definitywnie jednak nie porzucono, lecz poszukiwane są inne rozwiązania.

Na zdecydowanie szybszą realizację może za to liczyć pomysł wydłużenia buspasa przed dworcem o 400-metrowy odcinek przebiegający przez Błędnik.

Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca. Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca.
Taki pas dla autobusów ma zostać wytyczony na prawym pasie między wyjazdem z ul. 3 Maja a skrzyżowaniem z Wałami Piastowskimi i Podwalem Grodzkim, Dzięki temu dołączy do już istniejącego buspasa, biegnącego od placu Solidarności.

Na co dzień Błędnikiem poruszają się autobusy linii 106, 131 i 166 oraz trzech linii nocnych (N1, N4 i N14). To także trasa części autokarów turystycznych i podmiejskich kursujących z dworca PKS przy ul. 3 Maja.

Z wydłużonego buspasa skorzystają nie tylko pasażerowie transportu publicznego, ale też taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów), których ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Nowy buspas ma powstać jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w wakacje.

wideo archiwalne

Opinie (193) 3 zablokowane

  • A może by wreszcie zrobić porządek z faktem, iż każdego dnia prawoskręt do forum gdańsk korkuje praktycznie cały węzeł przy bramie wyżynnej?
    Dochodzi do tego , że autobusy muszą pomijać przystanki bo jest zbyt zakorkowane.
    Fajny przekaz dla kogoś , kogo chce się zachęcić do przesiadki na komunikację .

    • 9 0

  • Jeszcze 106 i 166! (2)

    Autor zapomniał, że fragmentem od Bramy Oliwskiej do Dworca i dalej, jeżdżą liniowo jeszcze autobusy 106 i 166 ;).

    • 1 3

    • jaka strona, taka rzetenosc

      Znajdujemy sie na trojmisto.pl a tu rzadko kiedy artykuly sa rzetene ;)

      • 0 0

    • one i tak stoją na moście 20 min, więc ten odcinek im nie pomoże. Zamiast bezpośrednio je puścić do dworca to robią jakieś kółka turystyczne.

      • 4 0

  • Moze od razu zamknijmy ruch przed dworcem? (2)

    Przejscie naziemne, buspas... Zaraz nie bedzie mozna wjechac, a korki po poludniu jak byly tak sa

    • 14 2

    • Korki powoduje pakowanie pieniędzy w samochodowy worek bez dna.

      W końcu władze wzięły się za zapewnianie alternatyw dla stania w korku.

      • 3 3

    • Bardzo dobry pomysł, czas oddać miasto mieszkańcom, a nie tylko samochodom.

      • 0 3

  • tak ale (4)

    Pomysł może być - choć ruch autobusowy w tym miejscu praktycznie żaden ale liczy się widzę każdy nawet najgłupszy pomysł, który ma za zadanie zniechęcić do poruszania się samochodem po ulicach Gdańska - ale tylko pod jednym warunkiem - że zostanie w miejscu wyznaczonego buspasa przywrócona stara organizacja ruchu - czyli 3 pasy do jazdy na wprost z Błędnika w kierunku Dworca. Tak jak było kiedyś. Jeden pas będzie buspasem a 2 pozostałe przejmą cały ruch. Do skrętu w Podwale pozostanie zatoka tak jak było wcześniej. Tylko tak unikniemy paraliżu na drogach przez chory pomysł urzędników.

    • 6 0

    • Chorym pomysłem urzędników było przeprowadzenie trzypasmowej drogi przez historyczne centrum miasta. (1)

      A skoro już nie jest potrzebna, należy w końcu uspokajać na niej ruch.

      • 0 6

      • historyczne???

        Historyczne centrum Miasta znajduje się mimo wszystko w pewnym oddaleniu od głównej arterii komunikacyjnej Gdańska. Ja rozumiem ograniczenia ale w tym mieście żyją ludzie którzy tu pracują tu płacą podatki i tu chcą normalnie funkcjonować ( w tym korzystać z własnego auta jeśli mają taką potrzebę) Nie chcą tracić czasu stojąc w korkach tylko dlatego że któryś z urzędników wpadł na kiepski pomysł byle tylko zabłysnąć.

        • 5 0

    • Wiesz,ale komunisci tego nie zrozumieją...

      • 3 0

    • i tak będzie paraliż bo jakoś nie widzę wjazdu na Błędnik z trzech pasów w dwa.

      • 3 0

  • Kierowcy/mieszkańcy serdecznie podziękują (13)

    za tak wspaniale pomysły przy najbliższych wyborach, nie będzie zmiłuj ze wybieram mniejsze zło

    • 153 43

    • Z radością zagłosuję na obecne władze. (4)

      Autobus pełen pasażerów powinien zawsze mieć priorytet przed samochodami wiozącymi po jednej osobie.

      • 18 24

      • Właśnie problem w tym, że obecne władze robią wszystko by komunikacje unieruchomić (1)

        • 11 3

        • ten buspas jest tego zaprzeczeniem

          Podobnie, jak tramwaj GPW czy Południowa PKM.

          • 4 2

      • rozumiem (1)

        jednakże zgodnie z informacją zamieszczoną powyżej taki buspas będzie służył wyłącznie jednej linii 131 (nie liczę linii nocnych, ponieważ korki w nocy nie istnieją) oraz przede wszystkim taksówkom

        • 12 2

        • Czytaj dalej

          to co jest napisane po 131.

          • 0 1

    • i tu jestes w błedzie bo POkemony rozumu nie maja!! (6)

      • 9 19

      • W jednym autobusie w godzinach szczytu jedzie od 50 osób w górę. Jeśli raz na 2 minuty przejedzie tam autobus (4)

        to oznacza, że na tym pasie asfaltu przewieziono więcej ludzi, niż gdyby jechały tam samochody.

        Wiem, że to nieoczywiste. Jednak akurat ludzie myślący nie skreślają w ciemno buspasów, bo są miejsca (centrum miasta jak najbardziej takim miejscem może być), gdzie to poprawia przepustowość. Chyba, że ktoś ma w głowie zakodowane, że przepustowość dotyczy tylko idywidualnych samochodów. No, ale wtedy to raczej intelektualnie niesprawny pokemon.

        • 14 16

        • Przepustowość tylko dla inwidualnych mieszkańców a nie dla młodzieży szkolnej i emerytów...bo dla kogo to jeździ?

          • 1 1

        • Jak najbardziej. Ale nie tu.

          Tu nie ma autobusu co 2 minuty. Jest 1 linia w ogóle na tej trasie. Także to jest wyznaczanie buspasie dla statystyk, kosztem kierowców. Bardziej uzasadnione byłoby wytyczenie buspasa gdzieś na Słowackiego ( co oczywiście spowodowałoby gigantyczne korki, ale miałoby to większy sens i spotkało się z większym zrozumieniem).
          Podobnie bezsensownie wytyczono buspas na smoluchowskiego- 2 autobusy na godzinę z niego korzystają, a od 7 do 9 i od 12 do 16 korki wokół uck są nieziemskie, zwłaszcza, gdy jedzie się od debinki

          • 11 2

        • To może przeczytaj artykuł (1)

          Jeździ ta "trasą" JEDEN autobus 131. O czym Ty piszesz?

          • 13 2

          • To może ty przeczytaj do końca?

            Czytaj to co jest dalej po wymienieniu tej linii.

            • 0 1

      • Faktycznie pokemony nie mają rozumu

        Ale jak będą stać w korkach to może coś z tego do nich dotrze

        • 2 4

    • Miasto XXI wieku

      Zgadza się. Również używam, ze Dulkiewicz zbyt mało zrobiła na rzecz komunikacji zbiorowej i rowerowej! Czekam na bardziej odważnego pod tym względem kandydata!

      • 8 3

  • Ścieżki rowerowe z wąskimi chodnikami i na odwrót

    Buspasy blokujące rytm drogowy miasta, kamery, monitoring, inwigilacja. A dziury w nawierzchni drogowej na bocznych ulicach coraz większe.

    • 9 2

  • To już nie lewactwo, to komunizm

    Nikt nie pyta mieszkańców, tylko robią, co im nakażą z zewnątrz.

    • 11 4

  • kto z urzednikow jezdzi tym konkretnym autobusem?

    robic buspas dla jednego autobusu? ktos oszalal?

    • 12 0

  • No bus pas dla jednej linii jest taki potrzebny. Nocnych nie liczę bo tam brak korkow

    • 6 0

  • To trzeba jeździć tym buspasem jak by go nie było (1)

    Lewicowy aparat władzy też nikogo nie pyta realizując projekty narzucane przez Berlin

    • 5 1

    • Dokladnie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane