• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Maciej Korolczuk
26 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (193)
Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy. Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy.

Buspas na Podwalu Grodzkim przed dworcem Gdańsk Główny będzie dłuższy. Drogowcy planują go wydłużyć o 400-metrowy odcinek na BłędnikuMapka między wyjazdem z ul. 3 MajaMapka a skrzyżowaniem pod ZieleniakiemMapka. Zmiany mają nastąpić jeszcze w tym roku.



Pomysł wydłużenia buspasa przez Błędnik:

Buspas na Podwalu Grodzkim powstał w połowie 2018 roku i wbrew obawom wielu kierowców nie zwiększył znacząco korków w centrum Gdańska.

Niedawno pisaliśmy, że urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcieli go wydłużyć przez Hucisko do zatoki autobusowej przy Bramie Wyżynnej. Tak się jednak nie stanie, bo z analiz wyszło, że przyspieszone autobusy mogłyby zablokować ruch tramwajów.

Buspas w centrum Gdańska: nie na Hucisku, ale na Błędniku



Jak słyszymy w magistracie, pomysłu definitywnie jednak nie porzucono, lecz poszukiwane są inne rozwiązania.

Na zdecydowanie szybszą realizację może za to liczyć pomysł wydłużenia buspasa przed dworcem o 400-metrowy odcinek przebiegający przez Błędnik.

Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca. Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca.
Taki pas dla autobusów ma zostać wytyczony na prawym pasie między wyjazdem z ul. 3 Maja a skrzyżowaniem z Wałami Piastowskimi i Podwalem Grodzkim, Dzięki temu dołączy do już istniejącego buspasa, biegnącego od placu Solidarności.

Na co dzień Błędnikiem poruszają się autobusy linii 106, 131 i 166 oraz trzech linii nocnych (N1, N4 i N14). To także trasa części autokarów turystycznych i podmiejskich kursujących z dworca PKS przy ul. 3 Maja.

Z wydłużonego buspasa skorzystają nie tylko pasażerowie transportu publicznego, ale też taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów), których ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Nowy buspas ma powstać jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w wakacje.

wideo archiwalne

Opinie (193) 3 zablokowane

  • Totalna paranoja (1)

    Ciekawy jestem jak urzędnicy chcą rozwiązać problem przejazdu przez to skrzyżowanie gdy z trzech pasów na Al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym nagle zrobią się dwa na Błędniku. A na tym buspasie, może skorzystają dwa kursy 131 na dobę.

    • 7 0

    • skończy się jak na Smoluchowskiego, w jedną stronę autobus zyskuje 5 min., a z powrotem traci 15 min. Tu zyska 3 min. na Błędniku, a straci 10 na zablokowanym Trakcie Konnym

      • 1 0

  • A czy po Błędniku jeździ jakiś autobus?

    Czy to dopiero w planach? Ile ich będzie - tych autobusów?

    • 5 0

  • Buspas to powinien być przy bramie wyżynnej (1)

    Nawalili świateł, masa zjazdów i finalnie autobusy często nie są w stanie wyjechać z zatoki! Tam powinny być etapowo włączające się sygnalizacje, które umożliwią najpierw wyjazd z zatoki autobusom a potem rusza reszta aut

    • 1 1

    • tam w ogóle miało nie być autobusów

      pętla wg planów na Gdańsk Śródmiescie

      • 1 0

  • Ale jak???

    Lewy pas na błędniku jest dla skręcających w lewo w ul. Rajską i zostanie tylko 1 pas (środkowy) do jazdy prosto????? Serio?

    • 4 1

  • A kiedy zaczna pilnowac kto tym buspesem jezdzi?

    • 3 0

  • Część linii autobusowych i tramwajowych puścić przez 3 Maja i po problemie. Jeden ciąg komunikacyjny nie da rady przepuścić wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej, chociaż nie wiadomo co by nie było zrobione z infrastrukturą. Dla części linii autobusowych zrobić pętle przy Bramie Oliwskiej np. dla tych co pojechałyby przez 3 Maja. Ale nie w gdańsku uparcie wszystko pchać uparcie przez hucisko. Dodatkowo wszystkich prywatnych i międzymiastowych przewoźników usunąć z przystanku Brama Wyżynna.

    • 4 2

  • Przecież tam jest tramwaj, za to nie ma pasa dla rowerów

    • 4 0

  • Ekoteroryzm Dulszczyzny

    Co za bzdura. Buspas dla taksówek i motorów. Nie zapomnimy tego w nadchodzących wyborach. Ta kobieta chce wyłączyć maksymalną ilość pasów dla aut. Popatrzcie na drogę rowerową na 3 Maja. Wyłączyli 1 pas a obok jest ścieżka rowerowa wśród zieleni, równoległa 5 metrów obok. Nie dla ezoteryzmu!

    • 8 3

  • Ogumić torowiska i niech torami busy jeżdzą...

    jak na Rakoczego

    • 5 1

  • (1)

    Dla jednego czy dwóch autobusów? Czy dla dodatków (autobusów które w południe dojeżdżają z zajezdni aby rozpocząć prace) i które mogą wyjechać wcześniej aby o czasie się włączyć.
    Miasto absurdu...
    Zastanowkiliście się jaki to spowoduje bajzel przed światłami? Chyba że lewy wróci do gry czyli posłuży do jazdy na wprost, jak było to kiedyś.

    • 5 0

    • tylko jak wjadą ci z Traktu Konnego

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane