• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Maciej Korolczuk
26 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (193)
Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy. Widoczny na jezdni Błędnika napis "BUS" to na razie dzieło naszego redakcyjnego grafika, ale taki buspas ma pojawić się w tym miejscu w ciągu kilku miesięcy.

Buspas na Podwalu Grodzkim przed dworcem Gdańsk Główny będzie dłuższy. Drogowcy planują go wydłużyć o 400-metrowy odcinek na BłędnikuMapka między wyjazdem z ul. 3 MajaMapka a skrzyżowaniem pod ZieleniakiemMapka. Zmiany mają nastąpić jeszcze w tym roku.



Pomysł wydłużenia buspasa przez Błędnik:

Buspas na Podwalu Grodzkim powstał w połowie 2018 roku i wbrew obawom wielu kierowców nie zwiększył znacząco korków w centrum Gdańska.

Niedawno pisaliśmy, że urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcieli go wydłużyć przez Hucisko do zatoki autobusowej przy Bramie Wyżynnej. Tak się jednak nie stanie, bo z analiz wyszło, że przyspieszone autobusy mogłyby zablokować ruch tramwajów.

Buspas w centrum Gdańska: nie na Hucisku, ale na Błędniku



Jak słyszymy w magistracie, pomysłu definitywnie jednak nie porzucono, lecz poszukiwane są inne rozwiązania.

Na zdecydowanie szybszą realizację może za to liczyć pomysł wydłużenia buspasa przed dworcem o 400-metrowy odcinek przebiegający przez Błędnik.

Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca. Buspas zajmie skrajny prawy pas w kierunku dworca.
Taki pas dla autobusów ma zostać wytyczony na prawym pasie między wyjazdem z ul. 3 Maja a skrzyżowaniem z Wałami Piastowskimi i Podwalem Grodzkim, Dzięki temu dołączy do już istniejącego buspasa, biegnącego od placu Solidarności.

Na co dzień Błędnikiem poruszają się autobusy linii 106, 131 i 166 oraz trzech linii nocnych (N1, N4 i N14). To także trasa części autokarów turystycznych i podmiejskich kursujących z dworca PKS przy ul. 3 Maja.

Z wydłużonego buspasa skorzystają nie tylko pasażerowie transportu publicznego, ale też taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów), których ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Nowy buspas ma powstać jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w wakacje.

wideo archiwalne

Opinie (193) 3 zablokowane

  • Bezsensowny pomysł. Buspas ma sens od Węzła Piastowskiego do Forum Gdańsk. Błędnik nie jest obciążony dużym ruchem autobusów, aby na opisanym odcinku tworzyć buspas.

    • 2 0

  • Skoro lewy pas jest tylko do skrętu w lewo,

    skrajny prawy będzie bus pasem, to do jazdy prosto zostanie jeden pas?

    • 2 0

  • precz z buspasami

    • 0 2

  • buspasy powinny być na każdej ulicy na całej długości

    • 1 0

  • Busem wszędzie

    Ja rozumiem, że w druga stronę też zostanie wyznaczony buspas i jest to przygotowanie dla bezpośredniej linii autobusowej Gdańsk-Południe - Oliwa, a przynajmniej Wrzeszcz. Oczywiście lini przyspieszonej, bez zbędnego zwiedzania wszystkich zakamarków nowych osiedli.
    Niestety, ale nawet to mnie nie zachęci do korzystania z komunikacji, bo tak mi ją obrzydziliście, że bardziej już się nie da: minimum 50 min do centrum, o Wrzeszczu już nie wspominam.
    I błagam niech nikt nie podchodzi do mnie na przystanku z jakąś bzdurną ankietą z ZTM-u, bo nie ręczę za siebie!

    • 0 0

  • Prawidłowy kierunek

    Dla jasności, przez Błędnik jezdzą trzy linie ZTM + bardzo wiele autobusów komunikacji regionalnej + oczywiscie TAXI czy inne pojazdy, ktore moga sie poruszac buspasami (np elektryki). Dodatkowo dla "zwykłych" kierowców nic sie nie zmieni bo lewy pas, ktory słuzyl dotychczas do skrętu w lewo będzie teraz pasem do jazdy na wprost i w lewo. Pas środkowy pozostanie pasem do jazdy na wprost. Na lewoskręcie nie tworzyły się korki stąd w godzinach popoludniowych zazwyczaj był on pusty a czasami wciskali się z niego bardziej przebiegli kierowcy. Stąd w tym miejscu w zasadzie nic sie nie zmieni bo wciąż beda dwa pasy do jazdy na wprost (czyli ten główny kierunek) + buspas, ktory zwiekszy punktualność autobusów transportu publicznego. Ja nie widzę w tym pomysle słabych stron.

    • 1 0

  • przyspieszone autobusy mogłyby zablokować ruch tramwajów

    Że co? Niby w jaki sposób? Buspas jest bardzo potrzebny przy Bramie Wyżynnej. Chyba nie ma miejsca, w którym byłby potrzebny bardziej. Tramwajom na pewno nie zaszkodzi.

    • 0 0

  • Po czym poznać i**otycznego prezydenta? Od ilości jego doradców oraz zastępców... Dulkiewicz, przestań marnować publiczne pieniądze i wycofaj swoją kandydaturę na prezydenta, won z urzędu!

    • 0 0

  • Sit

    I super . Może Januszem w samochodzikach skumają że jest komunikacja miejska i Dzbany nie bedo stać codziennie w korkach

    • 1 0

  • Buspas dla bogatych

    To są buspasy dla elektrycznych suwów a nie dla autobusów miejskich. Bogaci juz dawno wpadli na to że drogi trzeba oczyścić z nadmiaru sredniej klasy. Średnia klasa wypad z miasta. Tu ma być przestrzeń dla zasłużonych w suwach i ich lokai czyli czarnych tanich imigrantow na rowerach. Czego nie rozumiecie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane