- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Buspasa nie będzie, ale są inne pomysły na odkorkowanie centrum Gdańska
Zmiana organizacji ruchu na parkingu Forum Gdańsk, znaki informujące o wolnych miejscach postojowych na dojeździe do galerii i wyższe ceny za postój w chwili dużego natężenia ruchu to pomysły urzędników i zarządcy centrum na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Czy usprawni to funkcjonowanie komunikacji miejskiej? Obecnie autobusy najpierw tkwią w korkach, a potem nie mieszczą się w zatoce przy Bramie Wyżynnej. Sytuację miało poprawić wydłużenie buspasa z Huciska do Bramy Wyżynnej, ale z planów nic nie wyszło.
Sceptycy nie pomylili się.
Autobusy szybciej dojeżdżały do Huciska, ale tylko tam. Dalej turlały się (i nadal tak jest) w korku, który zwłaszcza w piątkowe popołudnia i soboty kompletnie paraliżuje ruch między Huciskiem a węzłem Groddecka.
Kamera w autobusie sprawdzi, kto jeździ po buspasie
Duże opóźnienia autobusów
W korkach nerwy, czas i pieniądze tracą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie oczekujący przy Forum Gdańsk na autobusy jadące w kierunku Traktu św. Wojciecha. Choć widzą swój autobus, to często muszą czekać na niego od kilku do nawet kilkunastu minut, o czym napisał ostatnio nasz czytelnik pan Dawid.
- Czekamy na autobus 189 na przystanku Brama Wyżynna. Autobus widoczny z daleka w rejonie Huciska, do przystanku 500 m jedzie 16 minut! Po wjechaniu na przystanek kolejne 9 minut czekania, aby wyjechać z przystanku Brama Wyżynna w stronę Oruni. To jakiś dramat. Problem jest od lat, ale teraz coraz bardziej się nasila. Przez jedno centrum handlowe stoi pół miasta. Według mnie powinien zostać wydzielony specjalny pas dla komunikacji miejskiej. To choć trochę by pomogło zmniejszyć uciążliwości dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Gdańsku.
Przystanek Brama Wyżynna zapchany taksówkami (37 opinii)
I choć takie plany były, to póki co skończyły one w urzędniczej zamrażarce. Dlaczego?
- Faktycznie powstał projekt na wydłużenie buspasa na odcinku od skrzyżowania Hucisko do przystanku Brama Wyżynna, został on jednak wstrzymany z uwagi na poważne ryzyko blokowania węzła Hucisko w tym ruchu tramwajów - tłumaczy nam Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Niewykluczone, że wrócimy do tego rozwiązania, możliwe, że w zakresie tymczasowej organizacji ruchu. Należy mieć na uwadze, że obszar skrzyżowań w ścisłym centrum jest bardzo wrażliwy na wszelkie zmiany, a ich konwencje powodują bardzo duże utrudnienia.
Autobus 132 nie zatrzymał się na przystanku (51 opinii)
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość.
Który nie zatrzymał się na przystanku ,, Brama Wyżynna,, ludzie czekają na opóźniony autobus, kierowca stwierdził że stanie na pasie zieleni, ten kto zdąży dobiec z wózkami do drzwi to wsiądzie, inni niech idą z buta, mam nadzieję że utną panu świąteczną pensje za Pana życzliwość. Zobacz więcej
Są pomysły na usprawnienie ruchu wokół Forum Gdańsk
Mimo to urzędnicy mają nadzieję, że problem korków wokół Forum Gdańsk uda się wkrótce choć trochę zmniejszyć.
Pierwszym działaniem były zmiany wprowadzone na samym parkingu centrum handlowego, polegające na usprawnieniu organizacji parkowania. Jednak, jak przyznaje Lewandowska, z obserwacji w terenie wynika, że kierowcy ignorują komunikaty wyświetlane na tablicach parkingowych, co powoduje blokowanie przejazdów na kolejne poziomy.
- Zapobiegać temu będą szlabany zamykające wjazd na zapełniony poziom parkingu. Zaproponowaliśmy też zarządowi galerii podwyższenie cen za parkowanie, szczególnie w okresach dużego natężenia, co pozwoliłoby na zachowanie większej wydajności parkingu przez zwiększenie rotacji i zmniejszenie zajętością miejsc - mówi Lewandowska. - Kolejnym krokiem omówionym z zarządem galerii jest zmiana w organizacji ruchu na czas zapełniania się parkingu. Ma to być dynamicznie zmieniająca się tymczasowa organizacja ruchu, odcinająca dopływ pojazdów do zapełnionego parkingu, co udrożni sąsiednie skrzyżowania na węźle Groddecka i na ul. Okopowej. Liczę, że zajmiemy się tym projektem jeszcze w styczniu. Rozbudowany ma być także system informacji parkingowej w postaci aktywnych znaków drogowych na dojeździe do Forum.
Dwie zmiany można zrobić od ręki
W zanadrzu pozostają jeszcze dwie zmiany, które urzędnicy mogą wprowadzić niskim kosztem i w zasadzie od ręki.
Pierwsza to umożliwienie kierowcom skrętu w lewo z Huciska w ul. 3 Maja. Obecnie to niemożliwe, przez co kierowcy jadący w kierunku Forum Gdańsk z Podwala Grodzkiego albo Huciska muszą objechać centrum, przez co dociążają węzeł Groddecka i wydłużają korki na Okopowej i Wałach Jagiellońskich.
Co na to urzędnicy?
- Dopuszczenie skrętu w lewo na skrzyżowaniu Hucisko - 3 Maja wymaga przebudowy sygnalizacji świetlnej - rozkłada ręce Lewandowska. - Relacja skrętu w lewo może w tym miejscu odbywać się jedynie na sygnale kierunkowym. Wymagałoby to wydzielenia pasów lewych wyłącznie dla tej relacji, co spowoduje zmniejszenie przepustowości na relacji głównej w kierunku ul. Kartuskiej. Wiąże się to także z przebudową sygnalizacji, bo obecne maszty nie mają dostatecznej nośności dla kolejnego sygnalizatora.
To może drugie rozwiązanie? Polegałoby ono na przyspieszeniu autobusów wyjeżdżających z zatoki przy Forum Gdańsk w kierunku Traktu św. Wojciecha. Zamiast wciskać się w korek na Okopowej, autobusy buspasem poprowadzonym po jednym z dwóch pasów łącznicy wjeżdżałyby płynnie na węzeł Śródmieście, a następnie pokonywałyby go górą, a nie - tak jak teraz - dołem. Do pełni szczęścia brakuje tylko usunięcia z węzła betonowego wygrodzenia.
Niestety do tego pomysłu urzędnicy również odnoszą się z dystansem. W tym przypadku kłopotliwa miałaby być przeplotka buspasa ze zwykłym prawoskrętem z Okopowej w ul. 3 Maja.
Miejsca
Opinie (518) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-10 10:44
(1)
W Gdańsku po staremu, czyli stawiamy na transport publiczny jedynie w taki sposób, by przypadkiem nie był konkurencyjny dla samochodu. Priorytet dla tramwajów? Temat nie do przełknięcia. Buspasy? Nie da się i po co, skoro są tramwaje. Całe Śródmieście stoi przez samochody? ZTM wyłączy obsługę przystanku autobusowego, żeby jeszcze bardziej utwierdzić pasażerów, że lepiej korzystać z własnego samochodu. I tak to się toczy w tym mieście wolności.
- 7 1
-
2024-01-10 10:55
zapomniales o tym ze drogi rowerowe - nie da sie, przy forum od strony UM nie wybudowano, no nie. Przez stare miasto nie ma sie jak przedostac. Wgdansk to baardzo samochodowe miasto, pomimo ze je szykanuje. Sado-Maso Gdanskie.
- 0 1
-
2024-01-10 10:48
Proponuję więcej przejść na ziemnych. Przy budynku lot brakuję .
- 5 3
-
2024-01-10 10:54
Co za żałosne miasto
- 6 2
-
2024-01-10 10:54
Propozycja
autobusy inne niz ZTM nie powinny oblugiwac przystanku Brama Wyzynna, zamiast tego zaczelyby obslugiwac przystanek Srodmiescie SKM, na lewym pasie tego lącznika (droga przy wiadukcie, dojazd na Armii Krajowej) wytyczyc buspas ktorym poruszaly by sie autbusy jadace dalej na trakt. (oczywisicie wowczas nalezaloby usunac te betonowe barierki). Linie "Rudnickie" pusicic wiaduktem a nie przez Śródmieście SKM (ewentualnie mozna by bylo zostawic linie 166 i 138 ktore są liniami dla pracownikow rafinerii i dct)
- 3 1
-
2024-01-10 11:09
Kto zezwolił na galerię w centrum miasta? (2)
Teraz niech sam rozwiąże problem który stworzył i zwróci mieszkańcom kasę za czekanie na zbiorkom.
- 10 0
-
2024-01-10 13:22
Kto zezwolił? (1)
Santo Subito ze swoim dworem.
- 5 0
-
2024-01-10 15:24
Ma spadkobierców więc niech sprzedają mieszkania i płacą ludziom.
- 3 0
-
2024-01-10 11:15
A to nie jest ich ostatnie słowo
Jak wyburzą ten wiadukt przy żużlu to dopiero będzie fajnie
- 7 0
-
2024-01-10 11:26
na KArtuskiej w druga sronę się da przecież..
"Relacja skrętu w lewo może w tym miejscu odbywać się jedynie na sygnale kierunkowym. Wymagałoby to wydzielenia pasów lewych wyłącznie dla tej relacji, co spowoduje zmniejszenie przepustowości na relacji głównej w kierunku ul. Kartuskiej."
Przeciez na tym skrzyżowaniu w druga stronę jest też swiatło kierunkowe - a pas jest na wprost i do skrętu - więc wcale nie trzeba zmieniać na pas jedynie do jazy w lewo!- 1 0
-
2024-01-10 11:59
To buspasy tworza korki !!!!!
Czesto buspas wolny - ZERO autobusow lub tylko jeden na odcinku 200 metrow.
Za to pasy dla aut pelne bo na wolny buspas wjechachac nie wolno.
Chcecie miec mega problemy ?
- dajcie jakas sprawe "rozwiązać" urzednikom....
Tam miedzy jedna a drugą kawusia powstaja pomysly niczym z filmow Bareji...- 3 2
-
2024-01-10 12:05
Wymienić Zarząd Miasta w kwietniu. Tak jak w Gdyni.
- 6 0
-
2024-01-10 12:11
(1)
Po co zbudowano przejście naziemne przy locie, zamiast zostawić bezkolizyjny tunel?
- 7 0
-
2024-01-10 15:27
Aktywiszcza potrzebowały
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.