- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (66 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (158 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (63 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (325 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (70 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (159 opinii)
Buty się rozpadły? Warto reklamować towar
Dopiero interwencja u miejskiego rzecznika praw konsumenta poskutkowała uwzględnieniem reklamacji obuwia, o którą dwukrotnie wnosił nasz czytelnik. W okresie przedświątecznych zakupów takie sytuacje mogą spotkać każdego, dlatego warto wiedzieć, jak się przed nimi uchronić i czego możemy się - jako kupujący - domagać.
- Trzeciego dnia od zakupu, a drugiego dnia umiarkowanego użytkowania, ujawniło się pęknięcie na szwie jednego z butów. Ponieważ zachowałem dowód zakupu oraz oryginalny kartonik, postanowiłem zgłosić je w sklepie do naprawy gwarancyjnej w ramach niezgodności towaru z umową. Buty przyjęto oraz wysłano do weryfikacji w centrali firmy - opisuje zdarzenie.
Sklep udzielił zgodnie z prawem odpowiedzi w ciągu dwóch tygodni. Treść zaskoczyła jednak pana Adama. W piśmie pojawiły się bowiem wykluczające się nawzajem argumenty związane z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji.
W piśmie można przeczytać m.in. iż w ocenianym obuwiu nie stwierdzono wad, ale w następnych linijkach padają zdania, że usterka była już widoczna podczas zakupu i kupujący powinien sam ocenić stan obuwia podczas zakupu i jeśli nie zgadza się z jakością towaru, zwrócić obuwie w ciągu siedmiu dni.
Kolejna próba nakłonienia do zmiany decyzji również nie powiodła się. Udało się dopiero po interwencji gdyńskiego Rzecznika Praw Konsumenta, który zakwestionował podane w odmowie argumenty. Obuwie zostało naprawione. I choć wielu pewnie zrezygnowałoby już po pierwszej próbie i wydało kolejne ponad 100 zł na buty, urzędnicy przekonują, że warto domagać się swoich praw.
- Nie są one jednak nieograniczone. Warto pamiętać, że gdy kupujemy towar w sklepie, nie możemy go zwrócić. Decyduje o tym dobra wola sprzedawcy. Rynek jest taki, że zwykle nie ma z tym problemu. Inaczej jest, gdy kupujemy towar przez internet. Wtedy w ciągu 10 dni można zwrócić zakupiony przedmiot lub rzecz niezależnie od przyczyny - wyjaśnia Ewa Ziarkowska, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Sopocie.
Gdy po zakupie okaże się, że towar jest niezgodny z umową, jak było to w przypadku butów pana Adama, możemy domagać się naprawy towaru lub wymiany na nowy. Nie ma możliwości wnioskowania o zwrot pieniędzy.
- Bardzo często konsumenci popełniają ten błąd, pisząc reklamację. Pamiętajmy również, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Warto napisać, w jakim czasie szkoda ma zostać naprawiona, bowiem ustawa nie określa tego konkretnie - dodaje Ewa Ziarkowska.
Zaleca też dokładne czytanie kart gwarancyjnych, będących dodatkowym uprawnieniem klienta i dopytywanie o zapisy budzące wątpliwości, zwłaszcza w przypadku sprzętu, który może wymagać naprawy z powodu zużycia się części. Często bowiem niejasne sformułowania blokują odpowiednią naprawę.
Ostatnią instancją, w której klient może dochodzić swoich praw jest Polubowny Sąd Konsumencki przy Inspekcji Handlowej. Sprawa jest bezpłatna, ale strona pokrzywdzona pokrywa koszty rzeczoznawcy, który wyda opinię o przyczynach wystąpienia wad. Jeśli buty nie były np. konserwowane, klient może przegrać.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2013-12-07 11:28
na buty zwłaszcza jesienno-zimową porą lepiej zapłacic raz a więcej (4)
polecam firmy Wojas i Ryłko. Za ok 300-400 zł można kupić solidne buty. Mam ich buty od 3 lat. Wojas od początku bezbłędnie, Ryłko raz reklamowałem delikatnie odklejoną podeszwę. O dziwo bez problemów i już jest ok. Mimo upływu czasu ciągle wyglądają dobrze (oczywiście trzeba dbać)
Jak chcecie kicz to polecam właśnie firmę, której w nazwie brakuje jeszcze tylko literki "P" na końcu.- 9 11
-
2013-12-07 12:01
(1)
Za ok 300-400 zł to podeszwa ma być już szyta a nie klejona !!!
- 5 0
-
2013-12-07 12:09
zawsze jest szyta i dodatkowo klejona
- 2 3
-
2013-12-07 12:48
bzdura. Chodzę w butach wizytowych ze skóry za 140zł od polskiego producenta ze zwykłego butiku już 5 lat. Nie chcą się zedrzeć, a chodzę i codziennie na uczelnię. W butach za 300 zł i więcej połowa to cena za nazwę, a nie za produkt.
- 3 1
-
2013-12-07 14:21
To raczej badziew, polecam ecco
Trochę droższe ale o niebo wygodniejsze i trwalsze
500 - 600 zł i masz naprawde dobre buty- 2 8
-
2013-12-07 11:28
jesli chodzi o zakupy przez internet to ma sie wiecej niz 10 dni na zwrot... w ciagu 10 dni trzeba poinformowac o checi zwrotu + ma sie 14 dni na odeslanie. w najlepszym wypadku ma sie 24 dni na zwrot.
- 5 0
-
2013-12-07 11:28
Buraki z CCC, chciały oszczędzić 100 zł a mają antyreklamę przed Świętami
- 62 1
-
2013-12-07 11:30
CCC i reklamacje (2)
W CCC zazwyczaj domagają się przy reklamacji obuwia (poza dowodem zakupu oczywiście) dodatkowo opakowania, w którym obuwie się znajdowało. A to bzdura! Wcale opakowanie nie jest wymagane. W końcu zakupilismy obuwie, a nie pudełko od obuwia.
- 41 1
-
2013-12-07 13:10
opakowanie?
bzdury Pan gada! opakowanie chcą przy zwrocie, z czysto logicznego względu, że potem ten nowy, nie uzywany produkt który Pan zwrócił muszą wyłożyć do ekspozycji w sklepie. A do reklamacji Pana karton nie jest nikomu potrzebny. Mylicie pojęcia i robicie niepotrzbne afery!! Polak tylko się awanturowac potrafi. Może i Polscy przedsiębiorcy sa do tyłu, ale też Polski klienci...
- 1 11
-
2013-12-07 13:50
Nie wiem gdzie oddajesz buty, ale tam gdzie ja reklamuje, przyjmują buty bez pudełka, bez problemu. Jeszcze nie spotkałam się z sytuacją żeby wymagali ode mnie pudło ...
- 2 2
-
2013-12-07 11:32
ccc
Niestety sam mialem podobna sytuacje. Szkoda ze firma z Polkowic tak instrumentalnie zaczela podchodzic do klientow. Ja juz do niech nie naleze...
- 27 0
-
2013-12-07 11:39
buty butom nierówne ... (1)
Każde doświadczenie wzbogaca. Dobrze wiedzieć na przyszłość. Akurat również mam buty Lasockiego, ale jestem z nich bardzo zadowolona, bo świetnie się spisują podczas zimowej pory.
- 4 8
-
2013-12-07 11:43
to rozglądaj się za nowymi, zima dopiero się zaczęła, buty nie wytrzymasją do jej końca. Zobaczysz.
- 6 1
-
2013-12-07 11:42
Ja w CCC czy Deichmanie już nie kupuję butów bo one nadają się tylko do trumny
2-3 miesiące i buty rozwalone. Najgorzej jak ci się zimowe rozwalą to idziesz z reklamacją, czekasz miesiąc za decyzje i przez ten miesiąc latasz po śniegu w letnich butach. Lepiej uzbierać kasę i kupić buty Adidasa czy Nike za 200 zł niż te ich badziewie po 70 zł
- 28 4
-
2013-12-07 11:45
Większych bzdur w życiu nie słyszałem (6)
konsument może zwrócić towar w stanie nie używanym w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny!
- 5 25
-
2013-12-07 11:48
To usłyszysz jak przyjdę do ciebie zwrócić towar.
- 4 4
-
2013-12-07 11:50
nie ma zwrotów!!!! (1)
wg prawa nie ma zwrotów,to jest tylko kodeks wewn, sklepów
- 15 0
-
2013-12-07 11:51
zapraszam....
zapraszam,zacznij czytac prawo
- 6 2
-
2013-12-07 13:11
???
bzdura!
- 0 0
-
2013-12-07 13:22
może ale tylko gdy kupuje przez internet :) to tylko dobra wola sprzedawcy; uwielbiam takich klientów "no ale przecież mogę zwrócić w ciągu 10 dni! idę z tym do uokiku!!"
- 8 1
-
2013-12-07 15:29
to mało słyszałeś
albo w złym kraju słyszałeś. Zwrotów nie ma!!! dobra wola sprzedającego
- 7 0
-
2013-12-07 11:47
Ja mam co sezon nowe buty za darmo.
Właśnie takim sposobem jak reklamacja.
I tak od sześciu lat co zimę nowe pandolety na za friko :) Trzeba tylko trochę pomyśleć.- 11 19
-
2013-12-07 11:50
Portal Trójmiasto.pl podaje nieprawidłowe informacje. (4)
Błędne stwierdzenie:
"Gdy po zakupie okaże się, że towar jest niezgodny z umową, jak było to w przypadku butów pana Adama, możemy domagać się naprawy towaru lub wymiany na nowy. Nie ma możliwości wnioskowania o zwrot pieniędzy."
Dlaczego nikt nie weryfikuje tego, co redaktorzy publikują??!- 6 4
-
2013-12-07 11:56
To wyjaśnij łaskawie, jak jest w rzeczywistości
- 4 0
-
2013-12-07 11:56
(1)
Skoro jest błąd to napisz jak powinno być....
- 1 0
-
2013-12-07 14:23
można domagac się zwrotu pieniedzy, zgodnie z prawem
- 0 0
-
2013-12-07 14:38
oczywiście że można wnioskować o zwrot pieniędzy, ale sprzedawca w pierwszej kolejności będzie starał się doprowadzić towar do zgodnego z umową przez jego naprawę.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.