• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Było niebezpieczne skrzyżowanie, jest estetyczne rondo. Oksywie zrewitalizowane

piw
17 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (82)
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.

Zakończył się kolejny etap rewitalizacji Oksywia. Tym razem głównym elementem inwestycji była przebudowa układu drogowego u zbiegu ul. Płk. Dąbka z Bosmańską i DickmanaMapka. Na miejscu jednego z mniej bezpiecznych (ale i niezbyt estetycznych) skrzyżowań w mieście pojawiło się estetyczne rondo.




Wolisz ronda czy tradycyjne skrzyżowania?

Teraz zaś zakończyły się wszystkie procedury odbiorowe, więc inwestycję można uznać za zakończoną.

Choć przeprowadzono ją w ramach rewitalizacji dzielnicy, to chodziło w niej nie tylko o estetykę, ale i o bezpieczeństwo. Dlaczego?

Było brzydko i niebezpiecznie



Przed remontem przez całe lata piesi ryzykowali w tym miejscu, wchodząc na szeroki pas jezdni, która nie zapewniała dobrej widoczności nadjeżdżających pojazdów. Kierowcy i rowerzyści borykali się zaś z problemem ograniczonej widoczności i utrudnionym włączaniem się do ruchu z drogi podporządkowanej.

Mimo konsultacji z mieszkańcami i nacisków na urzędników, aby jak najszybciej miejsce to wyremontować, w budżecie brakowało środków. Ostatecznie udało się je wpisać na listę inwestycji rewitalizacyjnych i - w 2019 r. - zaakceptować jej koncepcję.



Pod koniec 2019 r. ruszyły zaś prace nad projektem inwestycji. Nie były one łatwe, bo Oksywie objęte jest ochroną konserwatora zabytków, więc projekt musiał uwzględniać "historyczne dziedzictwo architektoniczno-urbanistyczne". Trzeba było np. przemyśleć, co zrobić ze znajdującą się tam kapliczką, która stała się symbolem okolicy (pozostała ona ostatecznie na środku ronda).

  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
- Celem przebudowy było zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu, a także nadanie priorytetowi komunikacji miejskiej w rejonie skrzyżowań. W obu okolicach zamontowana została także mała architektura: ławki, śmietniki, stojaki na rowery - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co zmieniły prace na Oksywiu?



  • Nawierzchnia jezdni w obrębie skrzyżowań ulic Płk. Dąbka - Bosmańska - Dickmana - Kępa Oksywska została wyniesiona. Poprawiło to bezpieczeństwo (samochody muszą zwolnić) i dało priorytet komunikacji miejskiej.
  • Przystanek "Oksywie Górne" w kierunku ul. Dąbka i Bosmańskiej zyskał zatokę, z kolei w kierunku ulicy Arciszewskich jest bezzatokowy.
  • Powstały dwa nowe przejścia dla pieszych, azyle oraz zabruk, który uniemożliwi wyprzedzanie pomiędzy przystankami.
  • Na skrzyżowaniu ul. Dąbka i Bosmańskiej powstało rondo. W jego centralnym punkcie stanęła zabytkowa kapliczka św. Rocha. Zachowane zostało też rosnące tam drzewo, choć nowe nasadzenia również się pojawiły.
  • W kierunku ulicy Dickmana oraz płk. Dąbka rowerzyści mogą teraz jechać albo jezdnią, albo szerokim ciągiem pieszym.
  • Zmieniła się przestrzeń wokół przystanków autobusowych. Główny plac przy przystanku północnym wyłożony został nawierzchnią z płyt betonowych, z odwzorowaniem układu ruralistycznego dawnej wsi Oksywie.
  • W sąsiedztwie kasztanowców pojawiły się nowe nasadzenia, miejsce wypoczynku, a znajdujące się obok przejście zostało wyniesione nad gruntem i wykonane z nawierzchni imitującej drewno, żeby nie uszkodzić korzeni kasztanowców.

Inne prace prowadzone w ramach rewitalizacji Oksywia



  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
Warto tu zaznaczyć, że to niejedyne prace, które przeprowadzono na terenie Oksywia w ramach rewitalizacji dzielnicy.

Dla pieszych znaczącą różnicę ma zakończona budowa chodnika wzdłuż ul. ArciszewskichMapka wraz z przejściem dla pieszych na wysokości ul. Makowskiego. Ta inwestycja, bardzo oczekiwana przez mieszkańców, została oddana w drugiej połowie maja.



Szereg zmian zaszedł również na ul. MakowskiegoMapka. Ulica ta została przebudowana oraz wprowadzono w jej obrębie strefę zamieszkania.

Jej koniec zbiega się z terenem przy cmentarzu parafii pw. św. Michała Archanioła na Oksywiu. To najstarsza gdyńska nekropolia. Również i ta okolica zmieniła się dzięki rewitalizacji - mowa głównie o nowych ławkach i nowej zieleni.
piw

Opinie (82) 1 zablokowana

  • przez rondo zawsze można

    przeskoczyć

    • 2 0

  • Serio kapliczka :> (3)

    a To jakieś katolickie rondo... ? aha ...

    • 7 16

    • (1)

      Jesteś niedorozwinięty?

      • 2 0

      • Pewnie zwykły ignorant i cwaniaczek.
        Nie ma pojęcia, że ta kapliczka, św. Rocha jest zabytkową.

        • 2 0

    • Kapliczka jest zabytkowa. Była prędzej niż tam na drodze pojawił się asfalt.

      • 2 0

  • (7)

    Szkoda, że zaraz za tym wyremontowanym fragmentem ulicy w kierunku kościoła nadal jest ser szwajcarski. Nie mogli już zrobić remontu do Arciszewskich?

    • 60 5

    • (1)

      Musieliby dołożyć kolejne 4 lata. A tak to się "szybko" uwinęli.

      • 14 3

      • Same prace trwały mniej niż rok, a ile planowali to już inna kwestia. Przez weekend by ten odcinek zrobili, no ale po co?

        • 3 2

    • Najbardziej roszczeniowej grupie na drogach jak zwykle mało? (4)

      • 5 9

      • (3)

        Masz na myśli rowerzystów? ;)

        • 11 7

        • nie, mam na myśli kierowców cierpiących na autoholizm (2)

          Nie wszyscy tacy są. A kogo Szanowny Pan miał na myśli?

          • 0 5

          • (1)

            Ja tam po prostu mieszkam i fajnie by było wyjeżdżając na przykład do pracy nie musieć jechać po dziurach zanim dotrę do tego odremontowanego odcinka, którym się tak Gdynia chwali.

            • 5 1

            • Właśnie. Te dziury w jezdni jakoś nie pasują do nowego wizerunku.

              • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie moge Kogos za cos pochwalic. Wyjatkowo udana rewitalizacja. Brawo !

    Główny plac przy przystanku północnym wyłożony został nawierzchnią z płyt betonowych, z odwzorowaniem układu ruralistycznego dawnej wsi Oksywie. Kolejne brawa za to nawiazanie do historii.

    • 43 9

  • Tu mnie zaskoczyli na +

    • 3 3

  • W tym mieście to rzadki widok

    Ukończona inwestycja oraz rondo zamiast świateł

    Czuje ze deweloper maczał w tym palce

    • 2 2

  • A ludzie się tam zmienili, czy są nadal ci sami?

    Jak tak, to znowu będą wybite szyby w 150...

    • 2 5

  • Na Karwinach też jest kapliczka św. Rocha. Bardzo chyba jest popularny.

    • 4 0

  • Ruch tam zerowy (1)

    Ale infrastruktura, jakby to było rondo na skrzyżowaniu dróg krajowych. Po co te szerokie wybrukowane separatory ruchu? Po co te azyle dla pieszych? Wywalamy w takie remonty 2 razy tyle środków niż to potrzebne, budujemy infrastrukturę, żeby było bezpiecznie od razu zakładając, że ludzie to 50 km/h tam jeździć nie będą. Tak samo ta martwa strefa na skrzyżowaniu z Dickmana - już widać ślady opon, że ludzie dużo wcześniej skręcają, więc po co tak dużą powierzchnię skrzyżowania betonujemy?!

    • 6 11

    • Najwyraźniej po to, żeby ktoś mógł zarobić na wykonaniu tych robót

      • 0 1

  • co z rondem na Placu Konstytucji, kiedy remont? (4)

    • 16 1

    • Tam nie ma ronda - tylko wyspa o okrągłym kształcie (1)

      Brzmi to kuriozalnie, ale naprawdę tam nie ma ronda, choć wygląda na to, że jest.

      • 5 0

      • Dokładnie tak. Identycznie jest na Oksywiu przy Marynarce.

        • 2 0

    • Co z Zieloną?

      • 0 0

    • myślę że nie szybciej jak Marek wyrżnie orła na rowerze w tym miejscu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane