• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Było niebezpieczne skrzyżowanie, jest estetyczne rondo. Oksywie zrewitalizowane

piw
17 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (82)
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.

Zakończył się kolejny etap rewitalizacji Oksywia. Tym razem głównym elementem inwestycji była przebudowa układu drogowego u zbiegu ul. Płk. Dąbka z Bosmańską i DickmanaMapka. Na miejscu jednego z mniej bezpiecznych (ale i niezbyt estetycznych) skrzyżowań w mieście pojawiło się estetyczne rondo.




Wolisz ronda czy tradycyjne skrzyżowania?

Teraz zaś zakończyły się wszystkie procedury odbiorowe, więc inwestycję można uznać za zakończoną.

Choć przeprowadzono ją w ramach rewitalizacji dzielnicy, to chodziło w niej nie tylko o estetykę, ale i o bezpieczeństwo. Dlaczego?

Było brzydko i niebezpiecznie



Przed remontem przez całe lata piesi ryzykowali w tym miejscu, wchodząc na szeroki pas jezdni, która nie zapewniała dobrej widoczności nadjeżdżających pojazdów. Kierowcy i rowerzyści borykali się zaś z problemem ograniczonej widoczności i utrudnionym włączaniem się do ruchu z drogi podporządkowanej.

Mimo konsultacji z mieszkańcami i nacisków na urzędników, aby jak najszybciej miejsce to wyremontować, w budżecie brakowało środków. Ostatecznie udało się je wpisać na listę inwestycji rewitalizacyjnych i - w 2019 r. - zaakceptować jej koncepcję.



Pod koniec 2019 r. ruszyły zaś prace nad projektem inwestycji. Nie były one łatwe, bo Oksywie objęte jest ochroną konserwatora zabytków, więc projekt musiał uwzględniać "historyczne dziedzictwo architektoniczno-urbanistyczne". Trzeba było np. przemyśleć, co zrobić ze znajdującą się tam kapliczką, która stała się symbolem okolicy (pozostała ona ostatecznie na środku ronda).

  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
  • Przebudowany układ drogowy na Oksywiu - skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Bosmańskiej oraz Płk. Dąbka i Dickmana na Oksywiu oraz ich okolice.
- Celem przebudowy było zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu, a także nadanie priorytetowi komunikacji miejskiej w rejonie skrzyżowań. W obu okolicach zamontowana została także mała architektura: ławki, śmietniki, stojaki na rowery - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co zmieniły prace na Oksywiu?



  • Nawierzchnia jezdni w obrębie skrzyżowań ulic Płk. Dąbka - Bosmańska - Dickmana - Kępa Oksywska została wyniesiona. Poprawiło to bezpieczeństwo (samochody muszą zwolnić) i dało priorytet komunikacji miejskiej.
  • Przystanek "Oksywie Górne" w kierunku ul. Dąbka i Bosmańskiej zyskał zatokę, z kolei w kierunku ulicy Arciszewskich jest bezzatokowy.
  • Powstały dwa nowe przejścia dla pieszych, azyle oraz zabruk, który uniemożliwi wyprzedzanie pomiędzy przystankami.
  • Na skrzyżowaniu ul. Dąbka i Bosmańskiej powstało rondo. W jego centralnym punkcie stanęła zabytkowa kapliczka św. Rocha. Zachowane zostało też rosnące tam drzewo, choć nowe nasadzenia również się pojawiły.
  • W kierunku ulicy Dickmana oraz płk. Dąbka rowerzyści mogą teraz jechać albo jezdnią, albo szerokim ciągiem pieszym.
  • Zmieniła się przestrzeń wokół przystanków autobusowych. Główny plac przy przystanku północnym wyłożony został nawierzchnią z płyt betonowych, z odwzorowaniem układu ruralistycznego dawnej wsi Oksywie.
  • W sąsiedztwie kasztanowców pojawiły się nowe nasadzenia, miejsce wypoczynku, a znajdujące się obok przejście zostało wyniesione nad gruntem i wykonane z nawierzchni imitującej drewno, żeby nie uszkodzić korzeni kasztanowców.

Inne prace prowadzone w ramach rewitalizacji Oksywia



  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
  • Tak ta okolica wyglądała jeszcze kilkanaście miesięcy temu, przed rewitalizacją.
Warto tu zaznaczyć, że to niejedyne prace, które przeprowadzono na terenie Oksywia w ramach rewitalizacji dzielnicy.

Dla pieszych znaczącą różnicę ma zakończona budowa chodnika wzdłuż ul. ArciszewskichMapka wraz z przejściem dla pieszych na wysokości ul. Makowskiego. Ta inwestycja, bardzo oczekiwana przez mieszkańców, została oddana w drugiej połowie maja.



Szereg zmian zaszedł również na ul. MakowskiegoMapka. Ulica ta została przebudowana oraz wprowadzono w jej obrębie strefę zamieszkania.

Jej koniec zbiega się z terenem przy cmentarzu parafii pw. św. Michała Archanioła na Oksywiu. To najstarsza gdyńska nekropolia. Również i ta okolica zmieniła się dzięki rewitalizacji - mowa głównie o nowych ławkach i nowej zieleni.
piw

Opinie (82) 1 zablokowana

  • Teren kościoła? (2)

    Czy to teren kościoła, że jest kapliczka?
    Jesli tak, to czemu kosciół nie remontował jezdni?
    Jeśli nie, to po co ta kapliczka??

    • 2 6

    • Jesteś ignorantem. Kapliczka jest zabytkowa, bo z XIX wieku. Oksywie było o wiele szybciej znane niż Gdynia.
      W 1124 roku książę Świętopełk wybudował kościół pw. Św. Michała Archanioła...
      W latach 70-tych XIX wieku Oksywie było siedzibą wójtostwa i urzędu stanu cywilnego. Gdynia była wtedy malutką wioską.

      • 3 0

    • Kiedyś to był kościoła.

      • 0 0

  • Kierowcy wolą ronda. Chyba Ci którzy nigdy nie stali w Żukowie, Chwaszczynie, węźle Rusocin, węźle Starszyn, czy też ostatnio węźle Gdańsk wschód

    • 2 4

  • Nie wycieli drzew? A co się stało?XD

    • 0 0

  • Zgodzę się, było brzydko

    ale z tym, że niebezpiecznie to nie przesadzajcie.

    • 2 1

  • (1)

    cudowna betonoza!!!!!
    gratuluje prezydentowi innowatorowi tego miasta jest się czym chwalić.
    Może przyjdzie czas pochwalić się placem i rondem przed sądem to cudowna wizytówka miasta i szczyt dbałości o nawierzchnię.... wysiadasz z pociągu i w krótkim czasie jesteś w 18 wieku. Może czas zmienić okulary by to dostrzec Panie Łucyk

    • 1 2

    • No fakt

      Takiemu mieszczuchowi ja Ty powinni udostępnić drogę polną. Chłopie, to jest miasto. I tym się charakteryzuje, że drogi są twarde, czyli beton lub asfalt. Co do pl. Konstytucji pełna zgoda. Ale cóż, tam miasto czeka na jakieś rozpoczęcie budowy czego co może nigdy nie nastąpić, żeby ten inwestor nie zniszczył nowej nawierzchni a do tego zapłacił za jej polozenie

      • 0 0

  • fajna ta reklama za ławkami. Legalnie stoi w krzakach?

    Zgłoszenie budowy było? Nadzór pewnie udaje, że nic nie widzi.

    • 1 0

  • Jest na pewno lepiej ale na Dąbka dalej księżycowa jezdnia. Szkoda że te inwestycje ślimaczą się niemożliwie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane