• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos drogowy przez nowe znaki, które już się wytarły

szym
13 listopada 2023, godz. 07:00  Raport
Opinie (151)

Wytarte znaki drogowe na Chełmie.

Mieszkańcy "starego" ChełmuMapka skarżą się na nową organizację drogową. Od kilkunastu dni obowiązuje tam bowiem system skrzyżowań równorzędnych, powstały nowe drogi rowerowe i strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h. Sęk w tym, że nowe znaki poziome zdążyły się już wytrzeć, co potęguje chaos na drodze.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stref "tempo 30" w mieście powinno być:

- Znaki poziome nie przetrwały nawet miesiąca. Już są wytarte. A dotyczą wprowadzenia na starym Chełmie skrzyżowań równorzędnych i dróg rowerowych, których wcześniej tu nie było. Teraz zrobił się chaos, bo połowę znaków widać, połowę nie, a kierowcy jeżdżą na pamięć... - napisała w Raporcie z Trójmiasta pani Katarzyna, mieszkanka ul. OdrzańskiejMapka.

Co na to Gdański Zarząd Dróg i Zieleni?



- Wprowadzenie strefy "Tempo 30" na tym obszarze poprzedzone zostało badaniami natężenia ruchu, a także konsultacjami z Radą Dzielnicy. W ich wyniku na obszarze wyznaczonym między ulicami: Pohulanka, Lubuska, Stoczniowców, Biegańskiego, Chałubińskiego i Worcella obowiązuje strefa "Tempo 30". Uspokojenie ruchu drogowego wpływa korzystnie na bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych czy rowerzystów - mówi Patryk Rosiński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Przyznaje, że wykonane oznakowanie poziome na jednym ze skrzyżowań uległo wytarciu "z uwagi na dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne po ich wymalowaniu".

- W ramach gwarancji zlecone zostało już odświeżenie wytartego oznakowania - podsumowuje rzecznik GZDiZ.
szym

Opinie (151) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    W Osowej była taka sama sytuacja (15)

    Zrobili skrzyżowania równorzędne, raz pomalowali i przez kilka lat nie odnawiali.
    To co zrobili po kilku tygodniach nie było już widoczne.
    Ostatnio gdzie nie gdzie odnowili, ale nadal z pewnych ulic strach wyjechać.

    Więc obstawiam że będzie podobnie i u was

    • 59 4

    • (12)

      jeśli na skrzyżowaniu nie ma oznakowania oznacza to tyle i aż tyle, że jest to skrzyżowanie równorzędne. Strach wyjechać nie ze względu na brak oznakowania a ze względu na niekompetencje kierowców.

      • 23 5

      • Problem polega na tym że na jednej ulicy są skrzyżowania równorzędne i nie. (2)

        • 4 9

        • (1)

          w czym problem? nie ma znaku nie ma pierwszeństwa. Zasady ruchu drogowego są jednoznaczne

          • 14 4

          • no właśnie, ale może być pierwszeństo, a drugi go jednak nie mieć.

            Mieszanie w strefie skrzyżowań takich i takich jest niepoważne.

            • 3 2

      • (2)

        Problem braku oznakowania jest taki, że czasem nie wiadomo czy jest to wjazd na posesję, parking czy to zwykłe skrzyżowanie. Czasem myślisz, że dojeżdżasz do równorzędnego, a okazuje się, że to polna droga, gdzie jest utwardzona na odcinku 9m i pierwszeństwa nie ma.

        • 16 2

        • I na Chełmie jest cała masa polnych dróg...

          • 4 2

        • A moze tez byc odwrotnie, ze ta droga polna jest droga publiczna.
          Potem zakladaj, ze wszystkie sa rownorzedne i ryzykuj, ze ktos wjedzie w tyl, albo ktos wyjedzie z wewnetrznej myslac, ze byl na publicznej

          • 7 0

      • (4)

        Prawko sprzed Bieruta? Brak znaku niczego nie oznacza. Droga może być utwardzona ale prywatna, wtedy zasada ta nie obowiązuje. Zapraszam do Klukowa, gdzie masa dróg ma ten status a nie jest w żaden sposób oznaczona. W praktyce chcąc ustalić kto ma pierwszeństwo trzeba by jadąc sprawdzać w geodezji czyja to droga. Polska paranoja

        • 12 3

        • (3)

          Wymień chociaż kilka tych dróg, żeby było dokładnie wiadomo o co chodzi.

          Poza tym nic się nie stanie jak potraktujesz je jako publiczne, równorzędne i pojedziesz wolniej.

          • 6 3

          • Wszystkie odchodzące od telewizyjnej, w tym filmowa

            • 3 1

          • (1)

            Nie chodzi o wolniej, a o potencjalne wypadki.
            Drog wewnetrznych niepublicznych szczegolnie na przedmiesciach jest calkiem sporo...

            • 2 1

            • Ale takie drogi to przeważnie jakieś wewnątrzosiedlowe, czy o niewiele większym znaczeniu, a nie przelotowe.
              Wystarczy jechać ostrożniej i nic się nie stanie jeżeli nadliczbowy komuś się ustąpi.

              Wypadki są, bo ludzie się spieszą, gnają mimo że to pierwsze/ostatnie metry jazdy i nic to w czasie całego przejazdu praktycznie nie zmieni.

              • 0 1

      • Ale ktos z zewnatrz moze nie wiedziec ze to droga publiczna tylko zaklada , ze brak znaku to droga wewnetrzna.
        Strefy pod tym względem sa akurat bardzo problemowe

        • 2 1

    • (1)

      Większość powinna oddać prawo jazdy skoro nie ogarniam prostego skrzyżowania

      • 8 6

      • Najlepszy bylby chip w mozgu z danymi z geodezji, ktora droga jest publiczna nieoznakowana, a ktora prywatna.
        Proste rozwiazanie, prawda?

        • 4 1

  • Tłumaczenie urzednika (9)

    jak zwykle bez komentarza.

    • 26 4

    • argument ze poprawia to bezpieczenstwo (6)

      jest i**otyczny, natomiast ciekaw jestem o ile zwieksza takie spowalniane ruch emisje spalin i smog, bo to ze zwieksza to wiadomo

      • 10 4

      • Elektryki nie emitują spalin (1)

        • 4 6

        • Tak, szczególnie jak stoją z rozładowanymi akumulatorami hahahaha

          • 6 4

      • Poprawa bezpieczeństwa? Ile było tam ostatnio wypadków?

        Urzędnicy musieli to jakoś argumentować, żeby tak skrzywdzić ludzi

        • 4 3

      • teza, że uspokojenie ruchu nie poprawia bezpieczeństwa jest i***tyczna (2)

        W historycznej części miasta Gdańska, zwaną przez niektórych Starówką, uspokojenie ruchu i wprowadzenie strefy skrzyżowań równorzędnych (a także likwidacji wielu znaków) doprowadziło do radykalnej poprawy bezpieczeństwa. Liczba i uciążliwość skutków zdarzeń drogowych z udziałem nie tylko pieszych, ale i rowerzystów i kierowców uległa istotnej redukcji - prawie do zera.

        • 1 2

        • Ale historyczna zabudowa, wąskie uliczki (1)

          to jeszcze coś zupełnie innego niż zwykłe live na osiedlu... Porównanie jest nonsensowne.

          • 2 1

          • We Wrzeszczu osiągnięto takie same rezultaty jak w historycznej części miasta

            • 0 2

    • Szczegolnie z RD

      Wydala negatywna opinie...

      • 2 1

    • Bawi mnie, jak tłumaczy się, dlaczego autobusy elektryczne mają niższy zasięg (i to zdecydowanie) od reklamowanych danych

      Okazało się, że Gdańsk jest położony na... wzgórzach morenowych, a wcześniej nikt tego nie zauwazył. Tak tłumaczą to urzędnicy, kiedy muszą znaleźć jakieś wytłumaczenie problemów z zasięgiem. Ale takie tłumaczenia to są dla ludzi głosujących na obecne władze Gdańska. Cokolwiek głupiego nie zrobią, zawsze mają poparcie 80% Gdańszczan. Władze Gdańska wtopiły kilkadziesiąt milionów na badziew, ale ludzie i tak będą na nich głosować. Oczwiście nikt nie poniesie konsekwencji tego chybionego zakupu.

      • 4 3

  • Oprócz znaków poziomych powinny również być pionowe. (12)

    Tak jak jest to za granicą. Choćby deszcz spadnie kiedy druga staja się połyskująca lun śnieg i pojawia sie problem. Co więcej znaki o skrzyżowaniach równorzędnych są w zasadzie tylko przy wjeździe w taką strefę nie ma żadnych przypominających będących już w strefie.

    • 17 7

    • (6)

      Po to są strefy by nie trzeba było stawiać znaków przypominających. o oddychaniu nikt ci przypominać nie musi

      • 9 11

      • (4)

        Ale o wskazaniu, ktora droga jest publiczna, a ktora jest wewnetrzna, gdy wygladaja tak samo ,to by sie przydalo.

        • 11 2

        • (3)

          Nie widzisz znaków o pierwszeństwie, to traktuj jak równorzędne. Bezpieczeństwa to nie pogorszy.
          To drogi wewnątrzosiedlowe, ostatnie/pierwsze kilkaset metrów, po co się spieszyć?

          • 3 6

          • (2)

            Nie chodzi o predkosc tylko o ryzyko wypadku. Zahamujesz- ktos moze z tylu uderzyc, nie zahamujesz wiedzac, ze jest wewnetrzna , a ktos nie wiedzial i wyjechał bedac z prawej myslal, ze jest na prawie.
            Potem marnuj godziny i dni na uzeranie sie z ubezpieczalnia.
            Mozesz miec szczęście, ale mozesz miec pecha i zle trafic.

            • 3 1

            • kto nie ryzykuje, nie pije szampana

              jak jedziesz nie lekceważąc limitów prędkości, to ryzyko, że ktoś najedzie ci na rufę w momencie przyhamowania jest znikomo małe. Dążenie do eliminacji 100% zdarzeń drogowych jest mrzonką.

              • 0 3

            • Jak ktoś ci wjedzie w tył, to by wjechał niezależnie od sytuacji, bo po prostu jest przyklejoną do zderzaka gapą.
              Jeżeli nie ma znaków i potraktujesz skrzyżowanie jako równorzędne, więc ustąpisz wyjeżdżającemu, to też się nie zderzycie.

              Jeżeli zmarnujesz nawet kilka minut na wolniejszą jazdę i ustępowanie, zamiast kombinowanie, że to jest prywatna droga, to nie zmarnujesz na obsługę stłuczki/wypadku.
              Jak dla mnie za dużo kombinacji i mędrkowania na temat informacji potrzebnej dopiero w przypadku zderzenia.

              Jeżeli ci bardzo zależy, to pisz do zarządców dróg, żeby właściwie oznakowali.
              Z doświadczenia wiem, że znaki i tak niewiele zmienią, skoro kierowcy nie ogarniają. Nie raz wyjeżdżając spod ETC w stronę Żwirki, ludzie jadący od Gildii stają i czekają nie wiadomo na co, a mają pierwszeństwo z prawej wolnej i wyjazdu ze strefy ruchu. Z drugiej strony może to zdrowy rozsądek, bo nie jeden wyjeżdża spod sklepu jakby był na głównej...

              • 0 2

      • Im wiecej oznaczeń tym wieksza pewnośc że kierowca jest zorientowany.

        • 1 3

    • A to kierowca nie wie, że brak znaku ustąp pierwszeństwa oznacza skrzyżowanie równorzędne? (3)

      cała Polska zaciapana znakami jak pół Europy razem wzięta, a ten chce dodatkowych...

      • 5 4

      • (2)

        nikt nie ma tylu wynalazków jak droga wewnętrzna czy strefa ruchu. U nas żeby rozpoznać skrzyżowanie trzeba wiedzieć kto jest włascicielem drogi poprzecznej !!!

        • 7 2

        • wystarczy przestać lekceważyć limity prędkości i nie traktować znaków z oznaczonym limitem (1)

          jako znaku wymagającego traktowania tego limitu jako dolnego limitu dopuszczalnej prędkości.

          • 0 2

          • co mają drogi wewn do limitu !? Gadasz głupoty jak nakręcony przy każdym poście.

            • 1 0

    • Przecież są.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    W Gdyni na Dabrowie to samo, oznaczenia na drodze malowane najtansza farba, ktora znika po paru miesiacach... (10)

    • 58 5

    • Ja Wam - mieszkańcom Dąbrowy współczuję (4)

      Tak po prostu. Mieszkam na Karwinach III i codziennie stałem w korkach, ale Dąbrowa miała zawsze najgorzej. Za chwilę otworzą Kaufland i znów korki na Nowowiczlińskiej. Trzymajcie się tam ciepło i spokojnie!

      • 8 4

      • (3)

        Rowerem jedzie się teraz bez problemu, polecam :)

        • 5 10

        • Autem codziennie wożę kilkadziesiąt kg sprzętu do swojej pracy. (2)

          Zapraszam do zastania moim osobistym rowerowym tragarzem. Świadczę swoje usługi na terenie Trójmiasta i okolic (do 50 km). Płacę tyle, za ile wypalam w miesiącu paliwa czyli około 3 tys PLN. Zaznaczam, że w środku tygodnia zabieram też około 300 kg materiałów, z których korzystam, ale spokojnie to nie jest żaden gabaryt. Piszesz się?

          • 13 1

          • Wystarczy, Kubusiu, byś zrozumiał sens promowania korzystania z roweru, a nie koniecznie z niego korzystał (1)

            im więcej osób przesiądzie się (w celu np. uniknięcia korków) z samochodu na rower, tym krócej Ty, Szanowny zapracowany kierowco, będziesz stał w korkach. Jeśli dzieci Twoich sąsiadów będą mogły bezpiecznie docierać do szkoły samodzielnie na rowerach, wówczas około 10% porannego ruchu samochodów (rodziców dowożących dzieci do szkół) zniknie z dróg i wszyscy będą mieli lepiej. Skądinąd wiedz, że rowery cargo wspomagane elektrycznie mogą przewozić ładunki do co najmniej 300 kg bez większych problemów.

            • 2 6

            • Czyli...

              Jak sąsiad zacznie jeździć rowerem to drugi też? :D To tak nie działa. Ludzie lubią wygodę, "prestiż" i poczucie bezpieczeństwa (abstrahując czy jazda SUVem po mieście jest bezpieczna i prestiżowa). Dlatego będą jeździć autami i zmusi ich do zmiany przyzwyczajeń dopiero zakaz posiadania auta pod rygorem kary. Na rowerze to sobie można pojechać rekreacyjnie w sobotnie popołudnie, bo to żaden sensowny środek transportu do i z pracy. Wolny dwukołowiec na przewyższeniu około 100 m na 4 km to słaba alternatywa dla osoby pracującej np. bez możliwości wzięcia prysznica. Uwielbiam też argument o rowerze cargo. Jak sobie wyobrażasz poruszanie się takim rowerem z Gdyni do Żukowa? :D Jak sobie wyobrażasz pedałowanie z 300 kg pod górkę? Ile taki rower musi się ładować? Jaki jest jego zasięg, średnia prędkość i kwestie związane z bezpieczeństwem (hamowanie z ponad 300 kg na przodzie jako kierujący z tyłu musi być bardzo stresogenne :D)? Czy on w ogóle istnieje? :D Maciusiu, zastanów się. Rower jest fajny ale do rekreacji.

              • 5 2

    • Po paru miesiącach to nie tak źle... (2)

      U mnie na osiedlu ostatnio farba wytrzymała mniej więcej tydzień.

      • 5 1

      • (1)

        Bo masz farbę tymczasową lub grubowarstwową. Do tej drugiej potrzebne są specjalne warunki, w tym roku raczej jej nie położą. Pozostaje odnawianie co miesiąc tymczasowej

        • 2 0

        • To po co było ruszać jak nie można było zrobić od razu dobrze?

          • 0 0

    • Malarz.

      No i oto chodzi . Inaczej to byśmy poszli na bazrobocie. Koncerny samochodowe już dawno to zrozumiały- auto sprawne do ostatniego dnia gwarancji , a na drugi dzień już wizyta w serwisie.

      • 7 2

    • Niedźwiednik to samo

      Malowane farbą wodną.

      • 1 0

  • Zlecone poprawienie?

    Powinna być złożona reklamacja. Ręka, rękę myje. Już tłumacza podwykonawcę ze to nie jego wina i cyk poprawa na koszt podatnika.

    • 20 4

  • Kredo malowaly?

    • 7 2

  • Opinia wyróżniona

    Na jednym... (2)

    Chyba Pan Patryk musi się przejść i zobaczyć, daleko nie ma - już po tygodniu duża część nowych oznakowań ulicznych uległa wytarciu.
    Jak zwykle gdański bubel.

    • 91 7

    • więcej demokracji, więcej państwa

      • 6 1

    • Ale festyniara dobrze się bawi.

      • 11 1

  • Typowe dla zdiz (4)

    Klasyka. Dopiero interwencja mieszkańców w mediach powoduje że Zdiz dowiaduje się o problemie.

    • 19 6

    • Mieszkaniec powinien iść do centrum kontaktu a nie do mediów (1)

      • 3 5

      • Centrum kontaktu to infolinia do wysłuchania

        Co z tego że zadzwonimy do CK jak tam tylko wysłuchają a problemy przez kolejne miesiące są nie rozwiązane

        • 4 3

    • Czyll co? (1)

      Codziennie powinni wysyłać tam człowieka na kontrolę?

      Powinieneś zostać jakimś kierownikiem, albo nawet dyrektorem

      • 3 5

      • wyobraź sobie, że wystarczyłoby raz na tydzień

        tak, za każdą dzielnicę powinno odpowiadać kilku urzędników, każdy za jakąś działkę np. oświetlenie, drogi, chodniki, porządek, itp. - jak coś jest nie tak, to za trzecim razem wypad ze stołka na bruk - czy to takie trudne?

        • 1 0

  • Jaki miejski upośleczony człowiek stawia na takie skrzyżowania ? (10)

    Jest droga główna oraz podporządkowana, po co to zmieniać ?

    • 37 10

    • Ustawa

      Zasady ogólnie tj. prawo o ruchu drogowym.

      • 4 11

    • Miejska Inżynier Ruchu (1)

      Zadzwoń, zapytaj: (58) 558 98 13.

      • 6 0

      • pewnie inzynierka ruchu, to by wiele wyjaśniało

        • 7 4

    • (3)

      te skrzyżowania robią ku uciesze cwaniaków wyludzających odszkodowania

      • 12 3

      • (2)

        Jak nie dostosowujesz sie do zasad ruchu i wymuszasz pierwszeństwo to nikt nie wymusza od ciebie odszkodowania bo jesteś WINNY kolizji

        • 3 10

        • O, pierwszy cwaniak się odezwał (1)

          Miałeś samochód do zrobienia i Tobie to odszkodowanie się po prostu należało.

          • 8 2

          • Masz ciekawy sposób postrzegania świata.

            • 2 1

    • upośledzenie może przejawiać się także w formie takich wpisów (1)

      strefa skrzyżowań równorzędnych powoduje, że kierowcy jeżdżą ostrożniej i liczba zdarzeń drogowych spada. Proste jak konstrukcja cepa.

      • 2 7

      • jako że w tym rejonie zdarzeń nie było, to lepiej nie będzie

        • 4 1

    • Żeby "Elki" miały gdzie trenować przed egzaminami

      • 3 0

  • (1)

    Mogli od Gdyni pożyczyć porządną farbę, tam mają doświadczenie w malowaniu ulic.

    • 8 3

    • W Gdyni to już nawet dobrej farby brakuje...

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane