- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (151 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (113 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (188 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (111 opinii)
Chaos drogowy przez nowe znaki, które już się wytarły
Wytarte znaki drogowe na Chełmie.
Mieszkańcy "starego" Chełmu skarżą się na nową organizację drogową. Od kilkunastu dni obowiązuje tam bowiem system skrzyżowań równorzędnych, powstały nowe drogi rowerowe i strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h. Sęk w tym, że nowe znaki poziome zdążyły się już wytrzeć, co potęguje chaos na drodze.
Co na to Gdański Zarząd Dróg i Zieleni?
- Wprowadzenie strefy "Tempo 30" na tym obszarze poprzedzone zostało badaniami natężenia ruchu, a także konsultacjami z Radą Dzielnicy. W ich wyniku na obszarze wyznaczonym między ulicami: Pohulanka, Lubuska, Stoczniowców, Biegańskiego, Chałubińskiego i Worcella obowiązuje strefa "Tempo 30". Uspokojenie ruchu drogowego wpływa korzystnie na bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych czy rowerzystów - mówi Patryk Rosiński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przyznaje, że wykonane oznakowanie poziome na jednym ze skrzyżowań uległo wytarciu "z uwagi na dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne po ich wymalowaniu".
- W ramach gwarancji zlecone zostało już odświeżenie wytartego oznakowania - podsumowuje rzecznik GZDiZ.
Opinie (151) 3 zablokowane
-
2023-11-13 07:03
Opinia wyróżniona
W Gdyni na Dabrowie to samo, oznaczenia na drodze malowane najtansza farba, ktora znika po paru miesiacach... (10)
- 58 5
-
2023-11-13 13:54
Niedźwiednik to samo
Malowane farbą wodną.
- 1 0
-
2023-11-13 09:14
Malarz.
No i oto chodzi . Inaczej to byśmy poszli na bazrobocie. Koncerny samochodowe już dawno to zrozumiały- auto sprawne do ostatniego dnia gwarancji , a na drugi dzień już wizyta w serwisie.
- 7 2
-
2023-11-13 07:55
Po paru miesiącach to nie tak źle... (2)
U mnie na osiedlu ostatnio farba wytrzymała mniej więcej tydzień.
- 5 1
-
2023-11-13 09:10
(1)
Bo masz farbę tymczasową lub grubowarstwową. Do tej drugiej potrzebne są specjalne warunki, w tym roku raczej jej nie położą. Pozostaje odnawianie co miesiąc tymczasowej
- 2 0
-
2023-11-13 18:56
To po co było ruszać jak nie można było zrobić od razu dobrze?
- 0 0
-
2023-11-13 07:36
Ja Wam - mieszkańcom Dąbrowy współczuję (4)
Tak po prostu. Mieszkam na Karwinach III i codziennie stałem w korkach, ale Dąbrowa miała zawsze najgorzej. Za chwilę otworzą Kaufland i znów korki na Nowowiczlińskiej. Trzymajcie się tam ciepło i spokojnie!
- 8 4
-
2023-11-13 09:09
(3)
Rowerem jedzie się teraz bez problemu, polecam :)
- 5 10
-
2023-11-13 09:51
Autem codziennie wożę kilkadziesiąt kg sprzętu do swojej pracy. (2)
Zapraszam do zastania moim osobistym rowerowym tragarzem. Świadczę swoje usługi na terenie Trójmiasta i okolic (do 50 km). Płacę tyle, za ile wypalam w miesiącu paliwa czyli około 3 tys PLN. Zaznaczam, że w środku tygodnia zabieram też około 300 kg materiałów, z których korzystam, ale spokojnie to nie jest żaden gabaryt. Piszesz się?
- 13 1
-
2023-11-13 11:07
Wystarczy, Kubusiu, byś zrozumiał sens promowania korzystania z roweru, a nie koniecznie z niego korzystał (1)
im więcej osób przesiądzie się (w celu np. uniknięcia korków) z samochodu na rower, tym krócej Ty, Szanowny zapracowany kierowco, będziesz stał w korkach. Jeśli dzieci Twoich sąsiadów będą mogły bezpiecznie docierać do szkoły samodzielnie na rowerach, wówczas około 10% porannego ruchu samochodów (rodziców dowożących dzieci do szkół) zniknie z dróg
im więcej osób przesiądzie się (w celu np. uniknięcia korków) z samochodu na rower, tym krócej Ty, Szanowny zapracowany kierowco, będziesz stał w korkach. Jeśli dzieci Twoich sąsiadów będą mogły bezpiecznie docierać do szkoły samodzielnie na rowerach, wówczas około 10% porannego ruchu samochodów (rodziców dowożących dzieci do szkół) zniknie z dróg i wszyscy będą mieli lepiej. Skądinąd wiedz, że rowery cargo wspomagane elektrycznie mogą przewozić ładunki do co najmniej 300 kg bez większych problemów.
- 2 6
-
2023-11-13 14:36
Czyli...
Jak sąsiad zacznie jeździć rowerem to drugi też? :D To tak nie działa. Ludzie lubią wygodę, "prestiż" i poczucie bezpieczeństwa (abstrahując czy jazda SUVem po mieście jest bezpieczna i prestiżowa). Dlatego będą jeździć autami i zmusi ich do zmiany przyzwyczajeń dopiero zakaz posiadania auta pod rygorem kary. Na rowerze to sobie można pojechać
Jak sąsiad zacznie jeździć rowerem to drugi też? :D To tak nie działa. Ludzie lubią wygodę, "prestiż" i poczucie bezpieczeństwa (abstrahując czy jazda SUVem po mieście jest bezpieczna i prestiżowa). Dlatego będą jeździć autami i zmusi ich do zmiany przyzwyczajeń dopiero zakaz posiadania auta pod rygorem kary. Na rowerze to sobie można pojechać rekreacyjnie w sobotnie popołudnie, bo to żaden sensowny środek transportu do i z pracy. Wolny dwukołowiec na przewyższeniu około 100 m na 4 km to słaba alternatywa dla osoby pracującej np. bez możliwości wzięcia prysznica. Uwielbiam też argument o rowerze cargo. Jak sobie wyobrażasz poruszanie się takim rowerem z Gdyni do Żukowa? :D Jak sobie wyobrażasz pedałowanie z 300 kg pod górkę? Ile taki rower musi się ładować? Jaki jest jego zasięg, średnia prędkość i kwestie związane z bezpieczeństwem (hamowanie z ponad 300 kg na przodzie jako kierujący z tyłu musi być bardzo stresogenne :D)? Czy on w ogóle istnieje? :D Maciusiu, zastanów się. Rower jest fajny ale do rekreacji.
- 5 2
-
2023-11-13 07:03
Opinia wyróżniona
W Osowej była taka sama sytuacja (15)
Zrobili skrzyżowania równorzędne, raz pomalowali i przez kilka lat nie odnawiali.
To co zrobili po kilku tygodniach nie było już widoczne.
Ostatnio gdzie nie gdzie odnowili, ale nadal z pewnych ulic strach wyjechać.
Więc obstawiam że będzie podobnie i u was- 59 4
-
2023-11-13 07:19
(1)
Większość powinna oddać prawo jazdy skoro nie ogarniam prostego skrzyżowania
- 8 6
-
2023-11-13 10:06
Najlepszy bylby chip w mozgu z danymi z geodezji, ktora droga jest publiczna nieoznakowana, a ktora prywatna.
Proste rozwiazanie, prawda?- 4 1
-
2023-11-13 07:07
(12)
jeśli na skrzyżowaniu nie ma oznakowania oznacza to tyle i aż tyle, że jest to skrzyżowanie równorzędne. Strach wyjechać nie ze względu na brak oznakowania a ze względu na niekompetencje kierowców.
- 23 5
-
2023-11-13 09:31
Ale ktos z zewnatrz moze nie wiedziec ze to droga publiczna tylko zaklada , ze brak znaku to droga wewnetrzna.
Strefy pod tym względem sa akurat bardzo problemowe- 2 1
-
2023-11-13 08:23
(4)
Prawko sprzed Bieruta? Brak znaku niczego nie oznacza. Droga może być utwardzona ale prywatna, wtedy zasada ta nie obowiązuje. Zapraszam do Klukowa, gdzie masa dróg ma ten status a nie jest w żaden sposób oznaczona. W praktyce chcąc ustalić kto ma pierwszeństwo trzeba by jadąc sprawdzać w geodezji czyja to droga. Polska paranoja
- 12 3
-
2023-11-13 08:57
(3)
Wymień chociaż kilka tych dróg, żeby było dokładnie wiadomo o co chodzi.
Poza tym nic się nie stanie jak potraktujesz je jako publiczne, równorzędne i pojedziesz wolniej.- 6 3
-
2023-11-13 09:35
(1)
Nie chodzi o wolniej, a o potencjalne wypadki.
Drog wewnetrznych niepublicznych szczegolnie na przedmiesciach jest calkiem sporo...- 2 1
-
2023-11-13 14:54
Ale takie drogi to przeważnie jakieś wewnątrzosiedlowe, czy o niewiele większym znaczeniu, a nie przelotowe.
Wystarczy jechać ostrożniej i nic się nie stanie jeżeli nadliczbowy komuś się ustąpi.
Wypadki są, bo ludzie się spieszą, gnają mimo że to pierwsze/ostatnie metry jazdy i nic to w czasie całego przejazdu praktycznie nie zmieni.- 0 1
-
2023-11-13 09:34
Wszystkie odchodzące od telewizyjnej, w tym filmowa
- 3 1
-
2023-11-13 08:01
(2)
Problem braku oznakowania jest taki, że czasem nie wiadomo czy jest to wjazd na posesję, parking czy to zwykłe skrzyżowanie. Czasem myślisz, że dojeżdżasz do równorzędnego, a okazuje się, że to polna droga, gdzie jest utwardzona na odcinku 9m i pierwszeństwa nie ma.
- 16 2
-
2023-11-13 09:33
A moze tez byc odwrotnie, ze ta droga polna jest droga publiczna.
Potem zakladaj, ze wszystkie sa rownorzedne i ryzykuj, ze ktos wjedzie w tyl, albo ktos wyjedzie z wewnetrznej myslac, ze byl na publicznej- 7 0
-
2023-11-13 08:15
I na Chełmie jest cała masa polnych dróg...
- 4 2
-
2023-11-13 07:33
Problem polega na tym że na jednej ulicy są skrzyżowania równorzędne i nie. (2)
- 4 9
-
2023-11-13 07:40
(1)
w czym problem? nie ma znaku nie ma pierwszeństwa. Zasady ruchu drogowego są jednoznaczne
- 14 4
-
2023-11-13 10:48
no właśnie, ale może być pierwszeństo, a drugi go jednak nie mieć.
Mieszanie w strefie skrzyżowań takich i takich jest niepoważne.
- 3 2
-
2023-11-13 07:17
Opinia wyróżniona
Na jednym... (2)
Chyba Pan Patryk musi się przejść i zobaczyć, daleko nie ma - już po tygodniu duża część nowych oznakowań ulicznych uległa wytarciu.
Jak zwykle gdański bubel.- 91 7
-
2023-11-13 10:01
Ale festyniara dobrze się bawi.
- 11 1
-
2023-11-13 07:51
więcej demokracji, więcej państwa
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2023-11-13 07:03
Opinia wyróżniona
W Osowej była taka sama sytuacja (15)
Zrobili skrzyżowania równorzędne, raz pomalowali i przez kilka lat nie odnawiali.
To co zrobili po kilku tygodniach nie było już widoczne.
Ostatnio gdzie nie gdzie odnowili, ale nadal z pewnych ulic strach wyjechać.
Więc obstawiam że będzie podobnie i u was- 59 4
-
2023-11-13 07:07
(12)
jeśli na skrzyżowaniu nie ma oznakowania oznacza to tyle i aż tyle, że jest to skrzyżowanie równorzędne. Strach wyjechać nie ze względu na brak oznakowania a ze względu na niekompetencje kierowców.
- 23 5
-
2023-11-13 07:33
Problem polega na tym że na jednej ulicy są skrzyżowania równorzędne i nie. (2)
- 4 9
-
2023-11-13 07:40
(1)
w czym problem? nie ma znaku nie ma pierwszeństwa. Zasady ruchu drogowego są jednoznaczne
- 14 4
-
2023-11-13 10:48
no właśnie, ale może być pierwszeństo, a drugi go jednak nie mieć.
Mieszanie w strefie skrzyżowań takich i takich jest niepoważne.
- 3 2
-
2023-11-13 08:01
(2)
Problem braku oznakowania jest taki, że czasem nie wiadomo czy jest to wjazd na posesję, parking czy to zwykłe skrzyżowanie. Czasem myślisz, że dojeżdżasz do równorzędnego, a okazuje się, że to polna droga, gdzie jest utwardzona na odcinku 9m i pierwszeństwa nie ma.
- 16 2
-
2023-11-13 08:15
I na Chełmie jest cała masa polnych dróg...
- 4 2
-
2023-11-13 09:33
A moze tez byc odwrotnie, ze ta droga polna jest droga publiczna.
Potem zakladaj, ze wszystkie sa rownorzedne i ryzykuj, ze ktos wjedzie w tyl, albo ktos wyjedzie z wewnetrznej myslac, ze byl na publicznej- 7 0
-
2023-11-13 08:23
(4)
Prawko sprzed Bieruta? Brak znaku niczego nie oznacza. Droga może być utwardzona ale prywatna, wtedy zasada ta nie obowiązuje. Zapraszam do Klukowa, gdzie masa dróg ma ten status a nie jest w żaden sposób oznaczona. W praktyce chcąc ustalić kto ma pierwszeństwo trzeba by jadąc sprawdzać w geodezji czyja to droga. Polska paranoja
- 12 3
-
2023-11-13 08:57
(3)
Wymień chociaż kilka tych dróg, żeby było dokładnie wiadomo o co chodzi.
Poza tym nic się nie stanie jak potraktujesz je jako publiczne, równorzędne i pojedziesz wolniej.- 6 3
-
2023-11-13 09:34
Wszystkie odchodzące od telewizyjnej, w tym filmowa
- 3 1
-
2023-11-13 09:35
(1)
Nie chodzi o wolniej, a o potencjalne wypadki.
Drog wewnetrznych niepublicznych szczegolnie na przedmiesciach jest calkiem sporo...- 2 1
-
2023-11-13 14:54
Ale takie drogi to przeważnie jakieś wewnątrzosiedlowe, czy o niewiele większym znaczeniu, a nie przelotowe.
Wystarczy jechać ostrożniej i nic się nie stanie jeżeli nadliczbowy komuś się ustąpi.
Wypadki są, bo ludzie się spieszą, gnają mimo że to pierwsze/ostatnie metry jazdy i nic to w czasie całego przejazdu praktycznie nie zmieni.- 0 1
-
2023-11-13 09:31
Ale ktos z zewnatrz moze nie wiedziec ze to droga publiczna tylko zaklada , ze brak znaku to droga wewnetrzna.
Strefy pod tym względem sa akurat bardzo problemowe- 2 1
-
2023-11-13 07:19
(1)
Większość powinna oddać prawo jazdy skoro nie ogarniam prostego skrzyżowania
- 8 6
-
2023-11-13 10:06
Najlepszy bylby chip w mozgu z danymi z geodezji, ktora droga jest publiczna nieoznakowana, a ktora prywatna.
Proste rozwiazanie, prawda?- 4 1
-
2023-11-13 07:03
Tłumaczenie urzednika (9)
jak zwykle bez komentarza.
- 26 4
-
2023-11-13 07:10
argument ze poprawia to bezpieczenstwo (6)
jest i**otyczny, natomiast ciekaw jestem o ile zwieksza takie spowalniane ruch emisje spalin i smog, bo to ze zwieksza to wiadomo
- 10 4
-
2023-11-13 07:29
Elektryki nie emitują spalin (1)
- 4 6
-
2023-11-13 07:41
Tak, szczególnie jak stoją z rozładowanymi akumulatorami hahahaha
- 6 4
-
2023-11-13 07:40
Poprawa bezpieczeństwa? Ile było tam ostatnio wypadków?
Urzędnicy musieli to jakoś argumentować, żeby tak skrzywdzić ludzi
- 4 3
-
2023-11-13 09:29
teza, że uspokojenie ruchu nie poprawia bezpieczeństwa jest i***tyczna (2)
W historycznej części miasta Gdańska, zwaną przez niektórych Starówką, uspokojenie ruchu i wprowadzenie strefy skrzyżowań równorzędnych (a także likwidacji wielu znaków) doprowadziło do radykalnej poprawy bezpieczeństwa. Liczba i uciążliwość skutków zdarzeń drogowych z udziałem nie tylko pieszych, ale i rowerzystów i kierowców uległa istotnej redukcji - prawie do zera.
- 1 2
-
2023-11-13 09:42
Ale historyczna zabudowa, wąskie uliczki (1)
to jeszcze coś zupełnie innego niż zwykłe live na osiedlu... Porównanie jest nonsensowne.
- 2 1
-
2023-11-13 11:10
We Wrzeszczu osiągnięto takie same rezultaty jak w historycznej części miasta
- 0 2
-
2023-11-13 07:19
Szczegolnie z RD
Wydala negatywna opinie...
- 2 1
-
2023-11-13 07:52
Bawi mnie, jak tłumaczy się, dlaczego autobusy elektryczne mają niższy zasięg (i to zdecydowanie) od reklamowanych danych
Okazało się, że Gdańsk jest położony na... wzgórzach morenowych, a wcześniej nikt tego nie zauwazył. Tak tłumaczą to urzędnicy, kiedy muszą znaleźć jakieś wytłumaczenie problemów z zasięgiem. Ale takie tłumaczenia to są dla ludzi głosujących na obecne władze Gdańska. Cokolwiek głupiego nie zrobią, zawsze mają poparcie 80% Gdańszczan. Władze Gdańska wtopiły kilkadziesiąt milionów na badziew, ale ludzie i tak będą na nich głosować. Oczwiście nikt nie poniesie konsekwencji tego chybionego zakupu.
- 4 3
-
2023-11-13 07:03
Oprócz znaków poziomych powinny również być pionowe. (12)
Tak jak jest to za granicą. Choćby deszcz spadnie kiedy druga staja się połyskująca lun śnieg i pojawia sie problem. Co więcej znaki o skrzyżowaniach równorzędnych są w zasadzie tylko przy wjeździe w taką strefę nie ma żadnych przypominających będących już w strefie.
- 17 7
-
2023-11-13 07:08
(6)
Po to są strefy by nie trzeba było stawiać znaków przypominających. o oddychaniu nikt ci przypominać nie musi
- 9 11
-
2023-11-13 07:11
(4)
Ale o wskazaniu, ktora droga jest publiczna, a ktora jest wewnetrzna, gdy wygladaja tak samo ,to by sie przydalo.
- 11 2
-
2023-11-13 09:01
(3)
Nie widzisz znaków o pierwszeństwie, to traktuj jak równorzędne. Bezpieczeństwa to nie pogorszy.
To drogi wewnątrzosiedlowe, ostatnie/pierwsze kilkaset metrów, po co się spieszyć?- 3 6
-
2023-11-13 09:52
(2)
Nie chodzi o predkosc tylko o ryzyko wypadku. Zahamujesz- ktos moze z tylu uderzyc, nie zahamujesz wiedzac, ze jest wewnetrzna , a ktos nie wiedzial i wyjechał bedac z prawej myslal, ze jest na prawie.
Potem marnuj godziny i dni na uzeranie sie z ubezpieczalnia.
Mozesz miec szczęście, ale mozesz miec pecha i zle trafic.- 3 1
-
2023-11-13 11:12
kto nie ryzykuje, nie pije szampana
jak jedziesz nie lekceważąc limitów prędkości, to ryzyko, że ktoś najedzie ci na rufę w momencie przyhamowania jest znikomo małe. Dążenie do eliminacji 100% zdarzeń drogowych jest mrzonką.
- 0 3
-
2023-11-13 14:16
Jak ktoś ci wjedzie w tył, to by wjechał niezależnie od sytuacji, bo po prostu jest przyklejoną do zderzaka gapą.
Jeżeli nie ma znaków i potraktujesz skrzyżowanie jako równorzędne, więc ustąpisz wyjeżdżającemu, to też się nie zderzycie.
Jeżeli zmarnujesz nawet kilka minut na wolniejszą jazdę i ustępowanie, zamiast kombinowanie, że to jest prywatna droga, to nie zmarnujesz na obsługę stłuczki/wypadku.
Jak dla mnie za dużo kombinacji i mędrkowania na temat informacji potrzebnej dopiero w przypadku zderzenia.
Jeżeli ci bardzo zależy, to pisz do zarządców dróg, żeby właściwie oznakowali.
Z doświadczenia wiem, że znaki i tak niewiele zmienią, skoro kierowcy nie ogarniają. Nie raz wyjeżdżając spod ETC w stronę Żwirki, ludzie jadący od Gildii stają i czekają nie wiadomo na co, a mają pierwszeństwo z prawej wolnej i wyjazdu ze strefy ruchu. Z drugiej strony może to zdrowy rozsądek, bo nie jeden wyjeżdża spod sklepu jakby był na głównej...- 0 2
-
2023-11-13 07:35
Im wiecej oznaczeń tym wieksza pewnośc że kierowca jest zorientowany.
- 1 3
-
2023-11-13 07:09
A to kierowca nie wie, że brak znaku ustąp pierwszeństwa oznacza skrzyżowanie równorzędne? (3)
cała Polska zaciapana znakami jak pół Europy razem wzięta, a ten chce dodatkowych...
- 5 4
-
2023-11-13 08:53
(2)
nikt nie ma tylu wynalazków jak droga wewnętrzna czy strefa ruchu. U nas żeby rozpoznać skrzyżowanie trzeba wiedzieć kto jest włascicielem drogi poprzecznej !!!
- 7 2
-
2023-11-13 11:13
wystarczy przestać lekceważyć limity prędkości i nie traktować znaków z oznaczonym limitem (1)
jako znaku wymagającego traktowania tego limitu jako dolnego limitu dopuszczalnej prędkości.
- 0 2
-
2023-11-13 12:58
co mają drogi wewn do limitu !? Gadasz głupoty jak nakręcony przy każdym poście.
- 1 0
-
2023-11-13 08:40
Przecież są.
- 3 0
-
2023-11-13 07:03
Opinia wyróżniona
W Gdyni na Dabrowie to samo, oznaczenia na drodze malowane najtansza farba, ktora znika po paru miesiacach... (10)
- 58 5
-
2023-11-13 07:36
Ja Wam - mieszkańcom Dąbrowy współczuję (4)
Tak po prostu. Mieszkam na Karwinach III i codziennie stałem w korkach, ale Dąbrowa miała zawsze najgorzej. Za chwilę otworzą Kaufland i znów korki na Nowowiczlińskiej. Trzymajcie się tam ciepło i spokojnie!
- 8 4
-
2023-11-13 09:09
(3)
Rowerem jedzie się teraz bez problemu, polecam :)
- 5 10
-
2023-11-13 09:51
Autem codziennie wożę kilkadziesiąt kg sprzętu do swojej pracy. (2)
Zapraszam do zastania moim osobistym rowerowym tragarzem. Świadczę swoje usługi na terenie Trójmiasta i okolic (do 50 km). Płacę tyle, za ile wypalam w miesiącu paliwa czyli około 3 tys PLN. Zaznaczam, że w środku tygodnia zabieram też około 300 kg materiałów, z których korzystam, ale spokojnie to nie jest żaden gabaryt. Piszesz się?
- 13 1
-
2023-11-13 11:07
Wystarczy, Kubusiu, byś zrozumiał sens promowania korzystania z roweru, a nie koniecznie z niego korzystał (1)
im więcej osób przesiądzie się (w celu np. uniknięcia korków) z samochodu na rower, tym krócej Ty, Szanowny zapracowany kierowco, będziesz stał w korkach. Jeśli dzieci Twoich sąsiadów będą mogły bezpiecznie docierać do szkoły samodzielnie na rowerach, wówczas około 10% porannego ruchu samochodów (rodziców dowożących dzieci do szkół) zniknie z dróg i wszyscy będą mieli lepiej. Skądinąd wiedz, że rowery cargo wspomagane elektrycznie mogą przewozić ładunki do co najmniej 300 kg bez większych problemów.
- 2 6
-
2023-11-13 14:36
Czyli...
Jak sąsiad zacznie jeździć rowerem to drugi też? :D To tak nie działa. Ludzie lubią wygodę, "prestiż" i poczucie bezpieczeństwa (abstrahując czy jazda SUVem po mieście jest bezpieczna i prestiżowa). Dlatego będą jeździć autami i zmusi ich do zmiany przyzwyczajeń dopiero zakaz posiadania auta pod rygorem kary. Na rowerze to sobie można pojechać rekreacyjnie w sobotnie popołudnie, bo to żaden sensowny środek transportu do i z pracy. Wolny dwukołowiec na przewyższeniu około 100 m na 4 km to słaba alternatywa dla osoby pracującej np. bez możliwości wzięcia prysznica. Uwielbiam też argument o rowerze cargo. Jak sobie wyobrażasz poruszanie się takim rowerem z Gdyni do Żukowa? :D Jak sobie wyobrażasz pedałowanie z 300 kg pod górkę? Ile taki rower musi się ładować? Jaki jest jego zasięg, średnia prędkość i kwestie związane z bezpieczeństwem (hamowanie z ponad 300 kg na przodzie jako kierujący z tyłu musi być bardzo stresogenne :D)? Czy on w ogóle istnieje? :D Maciusiu, zastanów się. Rower jest fajny ale do rekreacji.
- 5 2
-
2023-11-13 07:55
Po paru miesiącach to nie tak źle... (2)
U mnie na osiedlu ostatnio farba wytrzymała mniej więcej tydzień.
- 5 1
-
2023-11-13 09:10
(1)
Bo masz farbę tymczasową lub grubowarstwową. Do tej drugiej potrzebne są specjalne warunki, w tym roku raczej jej nie położą. Pozostaje odnawianie co miesiąc tymczasowej
- 2 0
-
2023-11-13 18:56
To po co było ruszać jak nie można było zrobić od razu dobrze?
- 0 0
-
2023-11-13 09:14
Malarz.
No i oto chodzi . Inaczej to byśmy poszli na bazrobocie. Koncerny samochodowe już dawno to zrozumiały- auto sprawne do ostatniego dnia gwarancji , a na drugi dzień już wizyta w serwisie.
- 7 2
-
2023-11-13 13:54
Niedźwiednik to samo
Malowane farbą wodną.
- 1 0
-
2023-11-13 07:06
Zlecone poprawienie?
Powinna być złożona reklamacja. Ręka, rękę myje. Już tłumacza podwykonawcę ze to nie jego wina i cyk poprawa na koszt podatnika.
- 20 4
-
2023-11-13 07:16
Kredo malowaly?
- 7 2
-
2023-11-13 07:17
Opinia wyróżniona
Na jednym... (2)
Chyba Pan Patryk musi się przejść i zobaczyć, daleko nie ma - już po tygodniu duża część nowych oznakowań ulicznych uległa wytarciu.
Jak zwykle gdański bubel.- 91 7
-
2023-11-13 07:51
więcej demokracji, więcej państwa
- 6 1
-
2023-11-13 10:01
Ale festyniara dobrze się bawi.
- 11 1
-
2023-11-13 07:17
Typowe dla zdiz (4)
Klasyka. Dopiero interwencja mieszkańców w mediach powoduje że Zdiz dowiaduje się o problemie.
- 19 6
-
2023-11-13 07:30
Mieszkaniec powinien iść do centrum kontaktu a nie do mediów (1)
- 3 5
-
2023-11-13 07:33
Centrum kontaktu to infolinia do wysłuchania
Co z tego że zadzwonimy do CK jak tam tylko wysłuchają a problemy przez kolejne miesiące są nie rozwiązane
- 4 3
-
2023-11-13 07:54
Czyll co? (1)
Codziennie powinni wysyłać tam człowieka na kontrolę?
Powinieneś zostać jakimś kierownikiem, albo nawet dyrektorem- 3 5
-
2023-11-13 23:09
wyobraź sobie, że wystarczyłoby raz na tydzień
tak, za każdą dzielnicę powinno odpowiadać kilku urzędników, każdy za jakąś działkę np. oświetlenie, drogi, chodniki, porządek, itp. - jak coś jest nie tak, to za trzecim razem wypad ze stołka na bruk - czy to takie trudne?
- 1 0
-
2023-11-13 07:21
Jaki miejski upośleczony człowiek stawia na takie skrzyżowania ? (10)
Jest droga główna oraz podporządkowana, po co to zmieniać ?
- 37 10
-
2023-11-13 07:25
Ustawa
Zasady ogólnie tj. prawo o ruchu drogowym.
- 4 11
-
2023-11-13 07:30
Miejska Inżynier Ruchu (1)
Zadzwoń, zapytaj: (58) 558 98 13.
- 6 0
-
2023-11-13 08:17
pewnie inzynierka ruchu, to by wiele wyjaśniało
- 7 4
-
2023-11-13 08:33
(3)
te skrzyżowania robią ku uciesze cwaniaków wyludzających odszkodowania
- 12 3
-
2023-11-13 08:46
(2)
Jak nie dostosowujesz sie do zasad ruchu i wymuszasz pierwszeństwo to nikt nie wymusza od ciebie odszkodowania bo jesteś WINNY kolizji
- 3 10
-
2023-11-13 08:54
O, pierwszy cwaniak się odezwał (1)
Miałeś samochód do zrobienia i Tobie to odszkodowanie się po prostu należało.
- 8 2
-
2023-11-13 09:25
Masz ciekawy sposób postrzegania świata.
- 2 1
-
2023-11-13 09:32
upośledzenie może przejawiać się także w formie takich wpisów (1)
strefa skrzyżowań równorzędnych powoduje, że kierowcy jeżdżą ostrożniej i liczba zdarzeń drogowych spada. Proste jak konstrukcja cepa.
- 2 7
-
2023-11-13 12:59
jako że w tym rejonie zdarzeń nie było, to lepiej nie będzie
- 4 1
-
2023-11-13 16:59
Żeby "Elki" miały gdzie trenować przed egzaminami
- 3 0
-
2023-11-13 07:27
(1)
Mogli od Gdyni pożyczyć porządną farbę, tam mają doświadczenie w malowaniu ulic.
- 8 3
-
2023-11-13 07:37
W Gdyni to już nawet dobrej farby brakuje...
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.