• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos drogowy przez nowe znaki, które już się wytarły

szym
13 listopada 2023, godz. 07:00  Raport
Opinie (151)

Wytarte znaki drogowe na Chełmie.

Mieszkańcy "starego" ChełmuMapka skarżą się na nową organizację drogową. Od kilkunastu dni obowiązuje tam bowiem system skrzyżowań równorzędnych, powstały nowe drogi rowerowe i strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h. Sęk w tym, że nowe znaki poziome zdążyły się już wytrzeć, co potęguje chaos na drodze.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stref "tempo 30" w mieście powinno być:

- Znaki poziome nie przetrwały nawet miesiąca. Już są wytarte. A dotyczą wprowadzenia na starym Chełmie skrzyżowań równorzędnych i dróg rowerowych, których wcześniej tu nie było. Teraz zrobił się chaos, bo połowę znaków widać, połowę nie, a kierowcy jeżdżą na pamięć... - napisała w Raporcie z Trójmiasta pani Katarzyna, mieszkanka ul. OdrzańskiejMapka.

Co na to Gdański Zarząd Dróg i Zieleni?



- Wprowadzenie strefy "Tempo 30" na tym obszarze poprzedzone zostało badaniami natężenia ruchu, a także konsultacjami z Radą Dzielnicy. W ich wyniku na obszarze wyznaczonym między ulicami: Pohulanka, Lubuska, Stoczniowców, Biegańskiego, Chałubińskiego i Worcella obowiązuje strefa "Tempo 30". Uspokojenie ruchu drogowego wpływa korzystnie na bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych czy rowerzystów - mówi Patryk Rosiński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Przyznaje, że wykonane oznakowanie poziome na jednym ze skrzyżowań uległo wytarciu "z uwagi na dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne po ich wymalowaniu".

- W ramach gwarancji zlecone zostało już odświeżenie wytartego oznakowania - podsumowuje rzecznik GZDiZ.
szym

Opinie (151) 3 zablokowane

  • (1)

    Tempo 30 nie wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo pieszych, to ich wręcz zachęca do przechodzenia sobie przez drogę gdzie chcą często bez odwracania wzroku od ekranu telefonu.

    • 13 4

    • warto byś odróżnił zachowania, które wiążą się z podejmowaniem ryzyka od zachowań, które stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym

      pieszy przechodzący przez jezdnię naraża się na ryzyko, kierowca lekceważący limity prędkości w strefie Tempo 30 stwarza zagrożenie. Wielu kierowców korzysta z telefonu w czasie jazdy: powinieneś się zastanowić, czy twoje asymetryczne postrzeganie rzeczywistych źródeł zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego nie jest przypadkiem przejawem autoholizmu - warto tę formę uzależnienia leczyć. Pamiętaj, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, im lepsze warunki ruchu pieszych i rowerzystów tym lepsze warunki korzystania z samochodów: liczba niepotrzebnych przejazdów samochodem w takich warunkach ulega redukcji.

      • 1 2

  • Skrzyżowania równorzędne (3)

    Nie są ekologiczne, nie są bezpieczne, a nagła zmiana tylko prosi się o tragedię. Drogi rowerowe nie zostały wymalowane na całej długości, a na długim odcinku parkują samochody. Bubel.

    • 11 4

    • jakie kryteria stosujesz do ustalania "ekologiczności" i "bezpieczeństwa" skrzyżowań równorzędnych? (1)

      W Gdańsku, tak jak we wszystkich miastach, gdzie zastosowano to rozwiązanie, po wprowadzeniu wielu stref skrzyżowań równorzędnych liczba "zdarzeń drogowych" uległa znacznej redukcji. Przypuszczalnie uważasz, że należysz do grupy kierowców "jeżdżących (lub chcących jeździć) szybko, ale bezpiecznie". Tak twierdzą ci, którzy lądują po pierwszym wypadku spowodowanym lekceważeniem limitów prędkości w szpitalu lub nawet jeszcze dalej.

      • 1 5

      • wcale nie uległa "znacznej redukcji" - zobacz statystyki. A hamowanie i ruszanie czy jazda 30 km/h nie jest ekologiczna nawet dla "elektryków"

        • 2 0

    • Skrzyżowania równorzędne to relikty komunizmu

      Obenie skrzyżowania są dobrze oznakowane w znaki ale jak wracamy do tych standardów to widać kto nami rządzi. Tak samo jak likwidowanie strzałek warunkowego skrety w prawo, kiedyś były na stałe a teraz to sobie decydują gdzie mają być, przynajmniej w Gdyni takie standardy wprowadzono

      • 1 1

  • Te całe skrzyżowania równorzędne robią ku uciesze cwaniaków wyłudzających odszkodowania na stłuczkę.

    • 9 3

  • Problemem są kierowcy jadący 90 po długiej prostej Odrzańskiej, zwłaszcza w nocy. Zrobienie tam skrzyżowań równorzędnych uspokaja ruch w dzień, ale w nocy/wieczorem dalej się rozpędzają. Rozwiązaniem byłoby wyniesione skrzyżowanie jak na Łużyckiej obok

    • 5 7

  • Były tysiące ofiar wypadków (1)

    A tak, wiadro farby i jest bezpiecznie. No fakt, niespodziewanie spadł deszcz i trochę farby spłyneło. Ale to się poprawi, a zaraz zima śnieg i tak nie będzie widać.

    • 9 3

    • masz rację; warto leczyć zarówno samochodozę jak i autoholizm

      • 1 4

  • Malowanie na piasku i wodzie. (1)

    Malarze mają teraz ważniejszą robotę, wyznaczają strefy płatnego parkowania na Starym Przedmieściu i Dolnym mieście. Jeszcze troszkę poczekacie, jak skończą tam fuszerkę, to przyjadą do Was. PO Waszych POprawkach przyjadą POprawiać do nas.

    • 8 1

    • Dokładnie. Na Chmielnej pomalowane po brudnym bruku i dziurawy jak ser asfalcie...

      • 0 0

  • Farba importowana z gdyni

    • 2 3

  • Tempo 30 na Worcella czy Stoczniowców to jakaś pomyłka.

    Tak samo te skrzyżowania równorzędne. I to wszystko na trasie autobusu. Kiedyś jechał płynnie główna drogą, a teraz cały czas ruszanie i hamowanie i jeszcze powinien jechać tylko 30 km/h. A Worcella i dalej Zamiejska czy Stoczniowców to nie uliczki dzielnicowe tylko ulice łączące dzielnice

    • 12 4

  • Skrzyżowania równorzędne.

    A miały być ronda , tak jak Toruńska z Kamienną Groblą.

    • 3 3

  • Konsultacje (3)

    Szkoda, ze nie wspomniano iż Rada Dzielnicy nie zgodziła się na te zmiany!

    • 14 2

    • Takie to dziennikartstwo

      Rzetelność wymagała zapytania drugiej strony o opinię. Ale po co - lepiej przekopiować gotowca od Rzecznika GZDiZ.

      • 8 2

    • przecież wyraźnie w artykule napisano, że Rada Dzielnicy domaga się takich zmian (1)

      tak jak wiele innych Rad Dzielnic w naszym mieście.

      • 1 4

      • napisano - tylko, że to nieprawda !!! Takie kity nam wciskają przy kazdej zmianie organizacji ruchu czy tworzeniu stref płatnego parkowania.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane