• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą kupić dwa trolejbusy na baterie

Michał Sielski
6 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (110)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Za miesiąc dowiemy się jakiej firmy nowe trolejbusy będą jeździć po Gdyni. Za miesiąc dowiemy się jakiej firmy nowe trolejbusy będą jeździć po Gdyni.

Kamery wewnątrz i na zewnątrz pojazdów, porty USB i przede wszystkim baterie pozwalające jeździć tam, gdzie nie ma trakcji. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na dwa nowe, przegubowe trolejbusy. Na ulicach miasta mają pojawić się pod koniec 2023 roku.



Ma dla ciebie znaczenie czy jedziesz nowym trolejbusem, autobusem etc.?

Przypomnijmy:

  1. Do Gdyni miało wcześniej trafić sześć trolejbusów niskopodłogowych o długości od 11,5 m do 13,5 m.
  2. Dofinansowanie z ministerialnych środków miało wynieść 6,4 mln zł, a wkład własny 7 mln zł.
  3. Pojazdy miały dotrzeć do miasta jesienią przyszłego roku.
  4. Przetarg został unieważniony w maju.


- Koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych. W ocenie zamawiającego ustalenie zaistnienia tych zjawisk oraz ich skutków powoduje konieczność unieważnienia przedmiotowego postępowania, gdyż dalsze prowadzenie postępowania jest z wyżej wymienionych powodów w zakładanym terminie niemożliwe do realizacji - napisał wtedy Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Czytaj więcej: Bez nowych trolejbusów przez drogi prąd.

Wiele osób zarzuciło mu wtedy, że jest pesymistą, ale okazało się, że i tak były to ostrożne założenia. W pierwszym przetargu na dostawę energii Gdynia otrzymała jedną ofertę - 4,5-krotnie wyższą.

PKT: już nie sześć, a dwa trolejbusy



Dlatego Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni zrewidowało swoje plany i rozpisało nowy przetarg na dwa pojazdy przegubowe z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Klimatyzacja, kamery i porty USB



Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m i szerokości maks. 2,550 m. Trolejbusy mają być niskopodłogowe, mieć cztery pary dwuskrzydłowych drzwi, poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzację, ogrzewanie, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Ładowanie z trakcji i odzysk energii podczas hamowania



Trolejbusy będą oczywiście czerpały zasilanie z sieci trakcyjnej, ale mają być też wyposażone w baterie litowo-tytanowe o całkowitej pojemności znamionowej min. 83 kWh. Założono też odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 3 listopada 2022 r.

O wyborze zdecydują:

  • cena - 60 proc.,
  • kryteria techniczne - 18 proc.,
  • terminy gwarancji - 8 proc.,
  • bezpieczeństwo - homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz ochrony osób przebywających w kabinie - 8 proc.,
  • komfort: liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi - 6 proc.

Na realizację jest 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE, ale wykonawca musi je dostarczyć najpóźniej do 15 grudnia 2023 r.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • autobus na wegiel nie jest ekologiczny! czy konie w um gdynia i pkt mnie slysza? (1)

    rozwala mnie jak goscie bredza o ekologii jezdzac autem napedzanym na wegiel.

    • 19 1

    • Ekologia na pokaz, jak wszystko w gdyni

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Przecież już takie jeżdżą. Linia181 przez las na sopockiej (3)

    Trolejbus jedzie na baterii.

    • 40 6

    • no i co z tego, artykuł nie jest o tym, że to nowość tylko że chcą dokupić kolejne 2 (2)

      • 16 2

      • ja odczytuję ten artykuł inaczej, ze zrezygnowano z 6 na rzecz 2

        ciekawe jak to się ma do dofinasowania, czy proporcjonalnie zmniejszono, w ogóle nie będzie dofinansowania?

        • 2 0

      • na początku tego roku ... chcieli kupić 10szt. takich trajllusiów

        no, ale tu wszedł "Nowy Ład", który padł!!!

        • 3 0

  • Trzeba wyjść z ETS i palić węgiel brunatny na złość UE.

    Od razu będzie tani prąd.

    • 15 1

  • Electromadness. Koszty energii, utrzymanie, utylizacja

    • 9 1

  • Kryzys zadłużenie i bieda ale na głupotki i bus pasy jest kasa

    • 10 0

  • krótko - kto bedzie jezdzil, kierowca za 20 brutto? prad masakrczynie drogie. A opowiadaja o ekologii

    • 10 0

  • Trolejbus przynajmniej ma jakieś zalety w miescie ale tramwaj niema żadnych zalet !!

    Trolejbus nie potrzebuje torów w mieście ich utrzymanie jest koszmarnie drogie ,dodatkowo zajmują 2 razy więcej miejsca niz bus pas .auta jadac przez zrujnowane ttorowiska niszczą ogumienie podwozie itp tak jest własnie w gdańsku

    • 8 4

  • trolejbusy na baterie czy na akumulatory?

    • 5 1

  • Mając trajtek na prąd żyjemy w czystym powietrzu, ale ktoś się dusi przy elektrowni na węgiel... (2)

    coś jak Paweł i Gaweł w jednym domku...

    • 14 1

    • dokladnie, takie moralne i ekologiczne sa wladze gdyni

      • 2 0

    • Prawie cała Gdynia w korku stoi więc o czym ty mówisz jakim czystym powietrzu

      • 1 0

  • kupują dwa, bo jeden na plus, drugi na minus...

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane