• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą kupić dwa trolejbusy na baterie

Michał Sielski
6 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (110)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Za miesiąc dowiemy się jakiej firmy nowe trolejbusy będą jeździć po Gdyni. Za miesiąc dowiemy się jakiej firmy nowe trolejbusy będą jeździć po Gdyni.

Kamery wewnątrz i na zewnątrz pojazdów, porty USB i przede wszystkim baterie pozwalające jeździć tam, gdzie nie ma trakcji. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na dwa nowe, przegubowe trolejbusy. Na ulicach miasta mają pojawić się pod koniec 2023 roku.



Ma dla ciebie znaczenie czy jedziesz nowym trolejbusem, autobusem etc.?

Przypomnijmy:

  1. Do Gdyni miało wcześniej trafić sześć trolejbusów niskopodłogowych o długości od 11,5 m do 13,5 m.
  2. Dofinansowanie z ministerialnych środków miało wynieść 6,4 mln zł, a wkład własny 7 mln zł.
  3. Pojazdy miały dotrzeć do miasta jesienią przyszłego roku.
  4. Przetarg został unieważniony w maju.


- Koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych. W ocenie zamawiającego ustalenie zaistnienia tych zjawisk oraz ich skutków powoduje konieczność unieważnienia przedmiotowego postępowania, gdyż dalsze prowadzenie postępowania jest z wyżej wymienionych powodów w zakładanym terminie niemożliwe do realizacji - napisał wtedy Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Czytaj więcej: Bez nowych trolejbusów przez drogi prąd.

Wiele osób zarzuciło mu wtedy, że jest pesymistą, ale okazało się, że i tak były to ostrożne założenia. W pierwszym przetargu na dostawę energii Gdynia otrzymała jedną ofertę - 4,5-krotnie wyższą.

PKT: już nie sześć, a dwa trolejbusy



Dlatego Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni zrewidowało swoje plany i rozpisało nowy przetarg na dwa pojazdy przegubowe z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Klimatyzacja, kamery i porty USB



Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m i szerokości maks. 2,550 m. Trolejbusy mają być niskopodłogowe, mieć cztery pary dwuskrzydłowych drzwi, poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzację, ogrzewanie, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Ładowanie z trakcji i odzysk energii podczas hamowania



Trolejbusy będą oczywiście czerpały zasilanie z sieci trakcyjnej, ale mają być też wyposażone w baterie litowo-tytanowe o całkowitej pojemności znamionowej min. 83 kWh. Założono też odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 3 listopada 2022 r.

O wyborze zdecydują:

  • cena - 60 proc.,
  • kryteria techniczne - 18 proc.,
  • terminy gwarancji - 8 proc.,
  • bezpieczeństwo - homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz ochrony osób przebywających w kabinie - 8 proc.,
  • komfort: liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi - 6 proc.

Na realizację jest 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE, ale wykonawca musi je dostarczyć najpóźniej do 15 grudnia 2023 r.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • sieci trakcyjnej

    • 1 1

  • (5)

    Tylko jak nie będzie prądu to nie jedzie A nie będzie prądu

    • 7 0

    • (4)

      Dokładnie. Z powodów czysto strategicznych powinno się brać pod uwagę taką możliwość, że padnie prąd i co wtedy? To oznacza paraliż miasta w ciągu paru chwil. Mają alternatywę w postaci polskich wodorowców, tańszych i lepszych, ale brną ostro w elektryki, które nie dość, że są droższe to jeszcze może się okazać, że bardzo zawodne, a już z pewnością kosztowne bo co parę lat będzie trzeba wymienić okropnie drogą baterię. Do jednego z modeli autobusów o których wiem taka bateria kosztuje ok. miliona złotych.

      • 1 2

      • polskie wodorowce jeszcze w powijakach (1)

        • 1 1

        • Bredzisz. Poczytaj o nesobusach. Jest homologacja i produkcja startuje na początku 2023.

          • 0 0

      • a jak wyprodukujesz ten wodór? (1)

        nałapiesz do worka?

        • 0 0

        • Do zbiorników wystarczających na kilka tygodni.

          • 0 0

  • Przecież już brakuje prądu w Polsce

    Od lat nie zbudowano nowej elektrowni , no może poza Ostrołęką.

    • 4 1

  • Za chwile bidet za 7 zyla kto tym będzie jeździł

    • 6 0

  • Taa

    Taa, a miasto zadłużone na 1 miliard zlotych

    • 8 0

  • A co tam dla miasta znaczy kolejny dług

    • 8 1

  • 80 lat po wojnie i dalej bida aż piszczy

    Przed wojną były podobne komunikaty typu - rząd kupił armatę albo gmina Kozie Brody zafundowała dwa karabiny i pięć saperek aaa....plus trzy lornetki

    • 7 1

  • Chcesz być ekologiczny chodź na piechotę

    Elektryfikacja na świecie nie zda egzaminu nie ma tyle surowca na tyle baterii poza tym nie ma to nic wspólnego z ekologią zaczynając od zanieczyszczeń wytwarzanych przy produkcji baterii

    • 5 1

  • Nie na baterie tylko na akumulatory (do wielokrotnego ladowania). Baterie zasilaja zabawki. (1)

    • 1 2

    • Przeceiż to są zabawki.

      Patrz te kurduple w Gdańsku na linii 101.

      • 1 0

  • Przy tych cenach prądu to bardzo dobry pomysł (1)

    Dalej wierzą w to Eco?

    • 9 0

    • Oni nawet wierzą w eko ko.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane