• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • Dzięki za informacje GDZIE pod żadnym pozorem nie kupować sprzętu elektronicznego.

    Reszta, zamiast kpić, po prostu też trzymajcie się od Auchan z dala.

    • 6 0

  • tablet

    Przestanmy kupowac w nie polskich wrogich sklepach

    • 3 0

  • Gratulacje dla pani Patejko. Ale ściema.

    Trudno, żeby zepsuty sprzęt "po odpakowaniu i podłączeniu odpowiadał wymaganiom" klienta.

    • 5 1

  • (1)

    Auchan ma bardzo dobre słuchawki kiedy w media i saturnie są od 100 zł w górę to w Auchanie za 50 -60 zł już 20 lat działają ani razu nie uszkodzone

    • 1 2

    • a w internecie za 30, w chinach za 5$

      ps. dobrych słuchawek nie kupisz za 100zł, najtańsza aurvana chyba kosztowała min ~170 jak jen był tanii

      • 1 0

  • Ludziom to się poprzewracało (jednym wyżej, drugim niżej) Zapewne jest tak jak ktoś napisał, że pewnie Pan M. baterii nie naładował przed użyciem (a teraz to norma), a nawet jeśli ma rację to od tego są odpowiednie przepisy i co za tym idzie procedura reklamacyjna. A dlaczego takie są przepisy? Bo ludzie się zcwanili i oddawali np. bluzkę po imprezie (teraz można samemu metki doczepić) itp. A co do dzieci, jeśli Pan M. jest inteligentnym człowiekiem to kupił te tablety dzieciom w stosownym wieku, więc z pewnością by zrozumiały zaistiałą sytuację-chyba, że jest inaczej :P

    • 4 3

  • Tak to jest, jak się kupuje g*wniany sprzęt w sklepie z pomidorami. Nie stać cię na dobry, oryginalny, firmowy sprzęt, to nie kupuj!

    • 1 3

  • Kpina sklepów

    To staje się powoli praktyką sklepów z produktami RTV - jak zapłacone i nie działa po wyjęciu z pudełka to wysyłamy na 2tyg. do serwisu. Kpina!
    Ja w podobnej sytuacji (z tym, że w markecie RTV/AGD) powiedziałem, że złożę pisemnie reklamację w sprawie niezgodności towaru z umową i za 10min. wyszedłem z nowym produktem.

    • 6 0

  • inna historia

    Kupiłem dwa dni temu maszynke do włosów phillips w rtv euro agd, gdy rozpakowałem ją w domu to mnie zamurowało, w maszynce było pełno włosów! Nie ma pewności czy w sklepie kupujemy nowy towar. Trzeba wszystko sprawdzać na miejscu.

    • 3 0

  • Brawo

    Gratulacje z powodu wyboru sklepu! Kupujcie w takich dużych budach super towary! Nawet mi nie szkoda takich ludzi,to nie ma już polskich skl?

    • 0 0

  • w majestacie prawa

    Jednak reklamowany sprzęt powrócił w mojej reklamacji w dwa dni

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane