• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chodnik poprawi bezpieczeństwo przy stacji SKM Grabówek?

Patryk Szczerba
11 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dojście przez tory do stacji SKM na Grabówku jest najkrótsze, ale i niebezpieczne. Dojście przez tory do stacji SKM na Grabówku jest najkrótsze, ale i niebezpieczne.

Chodnik połączony z przejściem podziemnym ma rozwiązać problem nielegalnego przechodzenia przez tory w okolicach stacji SKM Grabówek zobacz na mapie Gdyni. Niewykluczone, że inwestycja zostanie zrealizowana przy okazji zaplanowanego na przyszły rok remontu przystanku. Na przeszkodzie mogą stanąć kwestie własnościowe gruntów, po których miałaby przebiegać nowa droga piesza.



Czy uczulasz swoje dzieci, żeby nie przechodziły przez tory w niedozwolonych miejscach?

O poprawę bezpieczeństwa przy peronie od kilku lat wnioskują radni dzielnic Leszczynek oraz Grabówka. Wystarczy chwila, by ze stacji SKM zauważyć przechodzących w niedozwolonych miejscach przez tory pasażerów. Powodem jest duża odległość do tunelu prowadzącego od ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni, który jest jedynym legalnym wejściem na peron. O postulatach pisaliśmy niecałe dwa miesiące temu.

- Od czasu powstania w sąsiedztwie peronu sklepu Lidl, budynków mieszkalnych przy ul. Okrzei zobacz na mapie Gdyni oraz budowy skrzyżowania z ulicą Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni, prowadzącą do nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - górnego tarasu Grabówka, wielu korzysta z "dzikiego" skrótu przez tory. Zależy nam na tym, by po prostu było bezpiecznie, bo ktoś w końcu zginie pod kołami pociągu - wyjaśnia Michał Szafrański, radny dzielnicy Grabówek.

Radni chcieli utworzenia specjalnej kładki na torach, jednak taki pomysł nie spodobał się zarządowi Szybkiej Kolei Miejskiej. Podkreślali, że proponowana konstrukcja wcale nie zwiększy bezpieczeństwa.

W ostatnich dniach doszło do spotkania radnych z przedstawicielami SKM oraz miasta. Rozwiązaniem miałby być chodnik wzdłuż torów, który połączy się z przeznaczonym do remontu podziemnym przejściem. Część chodnika miałaby się znajdować na gruncie należącym do Gdyni.

- Rozmawialiśmy o takiej koncepcji na zorganizowanym spotkaniu. Mogłaby zostać zrealizowana przy okazji remontu na stacji Gdynia Grabówek, które planujemy na przyszły rok. Jesteśmy w stanie zabezpieczyć i ogrodzić chodnik na terenie należącym do nas, jednak nakłady inwestycyjne musi ponieść głównie miasto - deklaruje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Gdyńscy urzędnicy na razie do pomysłów podchodzą z ostrożnością, którą wymuszają kwestie własnościowe. Grunt, po którym miałby przebiegać chodnik, należy bowiem do kilku właścicieli. Oprócz miasta powinien przebiegać na terenie należącym do sklepu Lidl oraz Polskich Kolei Państwowych, a to znacznie komplikuje sytuację.

- To było spotkanie robocze. Teraz dokładnie musimy przeanalizować kwestie własnościowe i ustalić w jakim zakresie inwestycja może zostać zrealizowana. Jeśli zostaną one wyjaśnione, wtedy będziemy poszukiwali środków w budżecie. Nie wiem, czy uda się wybudować chodnik w przyszłym roku, jednak na pewno chcemy by było tam bezpiecznie, choćby dlatego, że w okolicy są szkoły - podkreśla Joanna Zielińska, wiceprzewodnicząca rady miasta w Gdyni.

Miejsca

Opinie (57) 5 zablokowanych

  • Co za brednie (1)

    "Dojście przez tory do stacji SKM na Grabówku jest najkrótsze, ale i niebezpieczne."

    Jak przechodzę przez jednopasmową jezdnię, która jest zastawiona parkującymi samochodami, to jest to bezpieczne, ale jak przechodzę przez jeden tor, gdzie widoczność jest na kilometr w obie strony, to już nie jest to bezpieczne? Nie róbcie z ludzi idiotów.

    Nikt normalny nie będzie latał dwa razy po schodach i przechodził przez ciemny, podziemny tunel jak można przejść przez jeden tor i skrócić drogę o kilometr.

    • 6 2

    • o kilometr?

      zależy skąd idziesz. Jak z okrzei to może nawet aż maksymalnie 400m, od strony morskiej czy kalksztajnów już dużo mniej.
      Postawić tylko płot z drutem kolczastym, z Polakami trzeba konkrtenie i za nich podejmować decyzję, bo sami nie potrafią.

      • 0 1

  • Remont a stan obecny... (1)

    remont zwiekszy(czesciowo)bezpieczenstwo bo odpadaja kawalki sufitu i generalnie jest syf malaria. zuliki spia na lawkach a straz miejska nie potrafi tego ogarnac to nic dziwnego ze ludzie robia co chca.

    • 5 0

    • wlasnie a SM ma zaraz obok swoja siedzibe...

      to jest zenujace, oni tylko potrafia mandaty za parkowanie wlepiac albo przekupki handlujace kwiatami gonic

      • 0 0

  • P.S.

    Spójrzcie np. na to, że nawet prywatny kiosk właściciel z własnych pieniędzy (na przystanku skm) remontuje a skm oczywiscie nadal rozklada bezradnie rece i tylko ustala terminy

    • 3 1

  • 5 lat chodzilem tym "dzikim" skrotem jezdzac SKM do technikum

    kto pamieta? chodzilo sie przez stary tartak i teren Kombetu a jak tartak mial zamknieta brame po poludniu to wzdluz torow do jednostki wojskowej na Grabowku

    • 2 0

  • Nie poprawi... (1)

    Bo większość osób skracających sobie drogę nadal będzie to robić. Chyba, że postawi się płot odgradzający peron podobny do tego, który ma obok PKP Energetyka - betonowy i z drutem kolczastym.

    • 1 0

    • Właśnie tego typu płot jest w planach

      Aby chodnik spełniał swoją rolę, dotychczasowy skrót na dziko musi zostać skutecznie odgrodzony.

      • 0 0

  • Mandaty by rozwiązały problem.

    Jak ktoś zapłaci dwa dni pod rząd to już trzeciego nie będzie lazł.

    • 1 6

  • na zbudowanie wyjścia z peronu SKM ze stacji Sopot w stronę górnego Sopotu

    czekałem 40 lat. Czekam na kolejne działania SKM i decydentów trójmiasta prowadzące do ułatwień dostępu stacji SKM dla ludzi: pieszych, rowerzystów, klientów ZTM i kierowców decydujących się na opcję Park and Ride lub Kiss and Ride.

    • 1 0

  • Tunel

    Jedyną bezpieczną alternatywą jest nowy tunel na końcu peronu przystanku osobowego Gdynia Grabówek pod wszystkimi torami i drogi dojścia. Można doraźnie zastosować rozwiązanie rodem z Gdańska Zaspy czyli przejście labiryntem przez tor 502. Dlaczego nie realizuje się projektu parkingu pomiędzy Lidlem lub na tyłach parkingu policyjnego a torami SKM?

    • 0 1

  • co tam! gunt że na makciecie wogłupiaczu się wszystko zgadza.

    • 0 0

  • ptologia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane