- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Co dalej z nową linią tramwajową przez Wrzeszcz?
Opublikowano raport inżynierów Politechniki Gdańskiej, na temat przebiegu trasy tramwajowej z Południa Gdańska przez Morenę do Wrzeszcza. Sugerują oni, by trasa włączyła się w al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Do Studzienki , a nie z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego
. Miejscy urzędnicy dystansują się wobec ocen zawartych w tej analizie.
W 50-stronicowym opracowaniu zawarto wiele uwag na temat projektu, ale kluczową jest rekomendacja poprowadzenia tramwaju we Wrzeszczu przez ul. Do Studzienki. Inżynierowie uważają, że w tym celu warto nawet wyburzyć stojące przy tej ulicy budynki.
Poznaj historię ul. Do Studzienki (materiał archiwalny)
Autorzy przekonują, że:
"Poprowadzenie tramwaju przez ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego bez istotnych zmian geometrycznych i organizacji ruchu nie zwiększy przepustowości i nie polepszy warunków ruchu na analizowanym skrzyżowaniu.
Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych analiz stwierdzono, że istnieje możliwość zorganizowania ruchu na analizowanym skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Miszewskiego i Do Studzienki po wprowadzeniu linii tramwajowej wzdłuż Trasy Nowa Politechniczna na to skrzyżowanie bez pogorszenia jego sprawności i warunków ruchu."
Oznacza to powrót do pierwotnego pomysłu poprowadzenia trasy tramwajowej przez Wrzeszcz.
Zespół dr. Jamroza nie ukrywa, że takie rozwiązanie wymaga przebudowy całego układu komunikacyjnego wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Do Studzienki do centrum handlowego Manhattan. Jedną z propozycji jest dołożenie tu trzeciej nitki torów tramwajowych. W efekcie z Grunwaldzkiej zniknęłyby 42 miejsca parkingowe, a pieszym pozostałby chodnik o szerokości jedynie 1,75 m.
Urzędnicy spodziewali się, że koreferat będzie krytyczny wobec idei zachowania budynków przy ul. Do Studzienki i wprowadzenia tramwaju na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Dr Kazimierz Jamroz jest specjalistą od ruchu drogowego, autorem wielu prac na temat jego bezpieczeństwa, ale nie jest urbanistą. A to właśnie względy urbanistyczne sprawiły, że urzędnicy zaczęli stawiać na budowę tramwaju w miejscu, gdzie nie będzie to wymagało wyburzeń.
Dlatego nie powinna dziwić adnotacja, zamieszczona przy raporcie: "Jednocześnie informujemy, że stanowisko Zamawiającego (...) jest odmienne do ujętego w koreferacie stanowiska zespołu Politechniki Gdańskiej". (podkreślenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska)
Co teraz zrobi miasto?
Prawdopodobnie ostatecznie porzucono już pomysł budowy tramwaju przez teren Politechniki Gdańskiej. Choć obniżyłoby to koszta inwestycji i ułatwiło dotarcie na uczelnię studentom, władze PG pozostały w tej sprawie nieugięte.
Do dalszego etapu decyzji środowiskowej przekazane zostaną dwa warianty, różniące się tylko dolnym odcinkiem trasy, czyli jego przebiegiem przez Wrzeszcz. Analizowane będą warianty włączenia tramwaju do al. Grunwaldzkiej poprzez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Z naszych informacji wynika, że urzędnicy będą forsować wariant budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Jeżeli z jakichś powodów się to nie uda, miasto bierze pod uwagę wycofanie się z inwestycji. Powód? Urzędnicy uważają, że tramwaj na skrzyżowaniu ul. Do Studzienki - al. Grunwaldzka całkowicie zatka nie tylko to miejsce, ale i całą aleję we Wrzeszczu.
Teoretycznie środki na rozwój transportu zbiorowego w miastach mają być dzielone w grudniu tego roku. Niewykluczone jednak, że wiele miast może mieć problem z przygotowaniem dokumentów do tego czasu. W związku z tym termin ten może być przesunięty na luty 2017 r.
Opinie (345) 10 zablokowanych
-
2016-08-02 16:17
Przez wiele lat mówiło się wyłącznie o wariancie przez Do Studzienki
Ale potem miasto zostało ogłupione przez rajstopkowców z Fraga, którym nie podoba się poszerzenie drogi i nagle okazuje się że najlepszy wariant idzie slalomem jak tyłek węża i trzeba do niego dokupić tramwaje na akumulator. Ale w imię nieposzerzania dróg zrobimy wszystko.
- 10 7
-
2016-08-02 16:24
Tunel tunel tunel
Budowac tu gdzie jest sens i potrzeba a nie pod krzakami na Pacholku
- 4 3
-
2016-08-02 16:48
Od 1 wrzesnia w pojazdach komunikacji miejskiej
nie bedą czytane nazwy przystankow. Zamiast tego całą drogę będzie odmawiany apel smolenski. Nad godną oprawą bedą czuwali pracownicy Renomy karząc mandatami osoby zbyt słabo (ponizej 100%) skupione.
- 7 5
-
2016-08-02 17:02
jak nie wybużą do studzienki to same się wybużą zabytki na getta
- 4 3
-
2016-08-02 17:42
jest trzecia mozliwosc (1)
Tramwaj powinien dojezdzac na ul smoluchowskiego i zatrzymywac sie przy szpitalu uniwersyteckim
- 8 2
-
2016-08-02 18:54
Po co? Na wizyte na NFZ czeka sie teraz po kilka lat.
- 3 2
-
2016-08-02 17:46
A co z dojazdem do CMI!!!!
- 5 1
-
2016-08-02 17:50
społeczeństwo obywatelskie
W jakim kierunku to zmierza. Można pisać co się chce, często ewidentne brednie, hejtować, obrażać, poniżać, robić co się chce... Puszczają wszelkie hamulce. Pobici parkingowi, zniszczone parkomaty w pasie nadmorskim itd... Co to będzie?
- 2 1
-
2016-08-02 18:12
(3)
Ta linia tramwajowa obojętnie jak będzie przebiegać to i tak, tylko i wyłącznie powstaje dla mieszkańców Moreny, mieszkańcy Suchanina do przystanków będą mieli od 1,5 do 2 kilometrów.
- 7 2
-
2016-08-02 18:29
To sie emeryt przejdzie dla zdrowotnosci
- 1 1
-
2016-08-02 18:56
(1)
A mieszkancy Wrzeszcza, konkretnie Do Studzienki i sasiadujacych ulic beda mieszkac w jeszcze wiekszym syfie i halasie.
Ps.Moze miasto zajelo by sie bezdomnym , ktory spi i zalatwia sie w smietniku na rogu Do Studzienki - Fiszera? Smrod,ze przejsc nie mozna ta strona ulicy.- 2 0
-
2016-08-02 23:58
a to śmietnik komunalny czy wspólnoty?
każdy może wezwać straż miejską. i to lepiej pomoże niż pomstowanie w internecie ;)
- 0 0
-
2016-08-02 18:19
tramwaj.........
pies jak nie ma co robić to jajca liże,niech nasi włodarze zaczna myśleć głowami a nie du......mi
- 1 1
-
2016-08-02 18:52
Ja widac na "zalaczonym obrazku" najbardziej logicznym i ekonomicznym byl wariant przez Siedlecka.Ale "panstwo w panstwie" postawilo veto. Juz kilkanascie lat temu,kiedy zagrodzono przejscie i przejazd przez Siedlecka nie podobalo mi sie to jako mieszkance Wrzeszcza.Wariant miasta jest najbardziej pokrecony i pewnie przejdzie.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.