- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (117 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (694 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (68 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Co (nie)dzieje się na Targu Rakowym?
Choć na terenie po dawnej Gildii nie widać jeszcze żadnych prac związanych z olbrzymią inwestycją Forum Radunia, to nie oznacza to, że w sprawie nic się nie dzieje. Wkrótce ruszą tam badania archeologiczne, a jesienią mamy poznać dokumentację techniczną. Nie próżnuje też SKM i przygotowuje przetarg na wykonawce nowego przystanku Gdańsk-Śródmieście.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Wkrótce to się zmieni. Płyty i posadzki, które są jeszcze w tym miejscu będą lada moment usuwane, niedługo wejdą tam archeolodzy, a teren zostanie ogrodzony - zapowiada Tomasz Matusiak, dyrektor Multi Development z holenderskiej firmy, która w porozumieniu z miastem realizuje inwestycję wartą 800 mln zł. Przypomnijmy, miasto w zamian za wniesiony do spółki grunt (5 ha) objęło w spółce 49 proc. udziałów. Pakiet większościowy należy do Holendrów finansujących zabudowę targów.
Główny inwestor wkrótce planuje wystosować zapytanie ofertowe na wyłonienie firmy archeologicznej, która najpóźniej w październiku ma ruszyć z badaniami. Czy można się tam spodziewać jakiś historycznych niespodzianek?
- Obszar przedinwestycyjnie został zbadany by zapobiec niespodziankom oraz by mieć większą pewność założeń budżetowych. Ewentualnie spodziewać się możemy czegoś jedynie w rejonie dawnego kunsztu wodnego - wyjaśnia Matusiak.
Jesienią ma być zaprezentowana, jak mówi dyrektor "bardzo dojrzała" dokumentacja techniczna, z uwzględnieniem kolorów elewacji i ostatecznych kształtów obiektów. Trwają też uzgodnienia związane z pozwoleniami na budowę. Do końca roku ma też zostać rozstrzygnięty przez miasto, konkurs architektoniczny, na Centrum Historyczne Miasta Gdańska, które także powstanie na targu.
- Przy inwestycji pracuje cały sztab ludzi, jest to system naczyń połączonych. Pierwsze widoczne prace budowlane rozpoczną się na początku przyszłego roku i będą dotyczyć zabudowy torów kolejowych. Pierwsi użytkownicy, głównie centrum handlowego, będą mogli się tam pojawić po zakończeniu pierwszej fazy inwestycji, na przełomie 2015 i 16 roku - zapowiada Matusiak.
Poza wcześniej wspomnianą betonową płytą o powierzchni 2,5 ha, która przykryje wykop, jakim biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja, powstanie tunel pod Huciskiem, którym pobiegnie nowa ulica Podwale Grodzkie. Będzie on łączyć okolice dworca PKP Gdańsk Główny, projektowaną stację SKM Gdańsk Śródmieście (budowana kosztem 80 mln zł z pieniędzy SKM) z ulicą Toruńską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Z PKP S.A. mamy już zawartą umowę na użytkowania tego gruntu. W przyszłym tygodniu spodziewamy się decyzji konserwatora zabytków na wycinkę drzew. Do końca roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie prac budowlanych. Trwa jeszcze sporządzanie dokumentacji projektowej - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu w SKM.
Trwają już prace związane z przedłużeniem peronu III od dworca głównego. Na przełomie roku ma nastąpić wycinka drzew i krzewów. Prace budowlane mają się zakończyć w drugiej połowie 2014 roku.
Miejsca
Opinie (99) 6 zablokowanych
-
2012-08-30 12:14
kanał Raduni przykryty szklanym dachem.... (1)
a po co?
żadna kaczka nie wyfrunie ani nie wyląduje na wodzie, dach bedzie ciągle brudny, zimą załamie się pod śniegiem, pod dachem będzie duszno........- 13 2
-
2012-08-30 18:00
ale pewnie ktoś za to wezmie kasę
- 3 0
-
2012-08-30 12:57
Kolejny chahen machen...
i kolejne podwyżki dla Gdańszczan
- 4 2
-
2012-08-30 13:51
plany nie trzymaja się rzeczywistosci.
1. Prace archeologiczne w październiku to bzdury
2. Przykrycie torów z początkiem roku całkowicie nierealne bo rządzi chaotyczne PKP, które już jest do tyłu z budową nowego torowiska do SKM Śródmieście.
3. Plany nie gotowe ale może Holendrzy ściślej się trzymają terminów. Jednak cała późniejsza procedura z odwołaniami od przetargów wskazuje , że co najmniej rok potrwa chaos koncepcyjny.
4. Samo rozwiązanie węzła komunikacyjnego nad SKM Śródmieście nadal jest w postaci "gadanej". Co wobec szalonych komplikacji komunikacyjnych nie wróży zarówno opracowania planów jak i szybkiego wykonania.
5. Obecny stan projektu wróży (bo obecna faza to tylko przepowiednie) powstanie kolejnej "czarnej dziury" Spichrzowo-Rajskiej.
Obym się mylił w moich przewidywaniach- 11 0
-
2012-08-30 14:22
Wykopią następną dziurę w Gdańsku (3)
jak przed NOT czy w Brzeźnie...
- 14 1
-
2012-08-30 14:32
dobre !
- 2 0
-
2012-08-30 18:01
podobnie jak Wyspa Spichrzów,Mariacka,zamknięta Zbrojownia...takich "powodów do dumy" ma Budyń wiele...ale do przecinania wstążek przed kamerami to pierwszy...przykład ? zatajanie jak wyglądała umowa pomiędzy miastem (prezydentem) a firmą Polnord,umowy o podwyżki z Saur Neptun...może Budyń pokaże swój majątek z przed 8 lat a jaki ma teraz? swoje udziały w spółkach ,akcje,nieruchomości ....niech nam żyję poczciwy ,dobroduszny i uczciwy Budyń!!!
- 2 0
-
2012-08-30 18:46
+ ul. Heweliusza 25 na przeciw świńskiego smaku
- 1 0
-
2012-08-30 14:38
na rajskiej
co sie dzieje? ano nic
- 9 0
-
2012-08-30 17:33
Nie mogę się doczekać tego nowego peronu SKM
dzięki niemu zyskam jakieś 30min, bo nie będę musiał stać w korku w autobusie.
- 7 0
-
2012-08-30 17:57
8 lat, trochę długo...........
- 2 0
-
2012-08-30 17:59
Wygląda to jak drugie city forum.
Brak dobrych architektów czy też władze miasta Gdańska mają zero gustu?
- 2 0
-
2012-08-30 18:43
ZEROWA ARCHITEKTURA !!! (2)
Styl - brak stylu! Żadnych elementów dekoracyjnych - żadnego stylu, tylko szkło i beton. Ukończą to to w 2020 roku a w 2040 wyburzą, bo to będzie szkaradztwo!!!
- 5 1
-
2012-08-30 18:48
Prostota jest piękna (1)
- 3 1
-
2012-08-31 13:46
Obecnie lansowana prostota jest szkaradna
- 0 0
-
2012-08-30 20:41
a w tunelu kramy i chinskie gacie,
zabawki i buty, bedzie frajda
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.