• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz trudniej kupić tradycyjny bilet w Trójmieście

Michał Brancewicz
6 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na otwartej dwa lata temu nowej trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza nie ma ani jednego biletomatu i nie ma w planach ich montażu. Na otwartej dwa lata temu nowej trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza nie ma ani jednego biletomatu i nie ma w planach ich montażu.

Osoby, które nie są za pan brat z technologią, mogą mieć problem z zakupem biletu na komunikację miejską w Trójmieście. Nie można ich dostać w pojazdach, a kiosków jest coraz mniej. Biletomaty co prawda są, ale na otwartej dwa lata temu trasie tramwajowej nie zamontowano ani jednego.



Uważasz się za osobę obeznaną z nowymi technologiami?

Młodsi powiedzą: co to za problem? wystarczy zainstalować sobie aplikację w smartfonie i każdy bilet ma się pod ręką. Można też zeskanować telefonem kod QR w pojeździe i już.

To prawda, ale nie każda osoba i niekoniecznie starsza, jest obeznana z technologią.

Czytaj też: Zamieszanie z taryfami w dniu podwyżki cen biletów

- Rzadko jeżdżę komunikacją miejską, ale ostatnio dwa razy musiałem skorzystać z tramwaju i ze zdziwieniem odkryłem, że na pętli Ujeścisko nie ma ani jednego biletomatu i nie miałem jak kupić biletu - skarży się pan Tomasz, czytelnik Trojmasto.pl. - Oczywiście są różne aplikacje, ale czy naprawdę do wszystkiego muszę dzisiaj mieć program w telefonie?
Od pandemii nie ma możliwości zakupu biletu u prowadzącego pojazd, po wielu kioskach, szczególnie poza centrum, pozostały już tylko charakterystyczne "domki", ale nikt w nich nie pracuje.

  • Kioski, o ile jeszcze gdzieś stoją, są najczęściej nieczynne.
  • Coraz rzadziej można natknąć się na kiosk, a tym bardziej taki, który jest otwarty.
Rozwiązaniem wydają się biletomaty, których w całym Gdańsku jest 85, ale nie sposób, by były na każdym przystanku.

Z drugiej strony, ani ZTM, ani Mennica Polska, która obsługuje te urządzenia, nie kwapią się, by instalować kolejne. Na otwartej dwa lata temu trasie tramwajowej w ciągu al. Adamowicza do tej pory nie ustawiono żadnego.

W Gdańsku jest 85 biletomatów. Niby dużo, a wciąż na wielu przystankach nie ma jak kupić biletu. W Gdańsku jest 85 biletomatów. Niby dużo, a wciąż na wielu przystankach nie ma jak kupić biletu.
- W Gdańsku funkcjonuje system automatów biletowych postawionych i eksploatowanych na własny koszt przez podmiot zewnętrzny - Mennicę Polską - informuje Dagmara Szajda, rzecznik ZTM. - Oznacza to, że o lokalizacji urządzenia w danym miejscu decyduje ten podmiot na podstawie opłacalności inwestycyjnej.
Co na to Mennica?

- Umiejscowienie biletomatów wynika z rekomendacji ze strony Zarządu Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, w powiązaniu ze spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń amortyzacją - odpowiada Kamila Bidzińska z Mennicy Polskiej. - Wskazane przez pana lokalizacje [trasa w ciągu al. Adamowicza i pętla Ujeścisko - red.] nie były dotychczas przedmiotem uzgodnień pomiędzy ZTM a Mennicą Polską.
Przy okazji przedstawiciele Mennicy chwalą się wprowadzeniem możliwość płacenia Blikiem w biletomatach. Kolejne rozwiązanie dla "technologicznych".

Opinie (582) 8 zablokowanych

  • Dlaczego trzeba wydawać kilka tysięcy na zakup urządzenia do kupowania biletów?

    • 4 1

  • Powinna dalej być możliwość kupienia biletu papierowego. Przykład sprzed 2 tyg. niedziela autobus 227 z żabianki na zaspę - płatnośc skysashem bez problemu. Powrót - przepraszamy ale aplikacja ma chwilowy błąd - nie ładuje się lista z nr autobusów i tramwajów. Reset tel nie pomógł, dodzwonienie nieudane i zostaje przejazd na gapę... choc drobne na zakup biletu u kierowcy byly....

    • 10 0

  • Petla ujescisko-porazka

    Brak biletomatu, jedna linia tramwajową tylko do oliwy i wiecznie spóźniające się 115

    • 9 1

  • "Biletomaty co prawda są"

    zasmialem sie po gdynsku

    • 5 0

  • A mogło by być prosto, wchodzisz przykładasz do czytnika jakąś zarejestrowaną kartę i opłacony przejazd, takie rzeczy już działają w Polsce, tylko trzeba chcieć i taki sam system w całym trójmieście.

    • 3 4

  • nie dotyczy Gdyni

    Tytuł artykułu jest mylący. Uogólnia temat, a tymczasem w Gdyni karnet w postaci dwóch odcinków biletowych można kupić w każdym autobusie i trolejbusie. Ani jednego słowa uznania dla Gdyni. Przykre to.

    • 10 1

  • To nie jest miasto dla starych ludzi! (4)

    Kazdy z Was bedzie stary, chyba,ze nie dozyje. Doświadczycie wowczas,jak to jest z technologią , za ktora umysl nie nadąża. Swiat zwariowal, a wlasciwie nie, nie swiat, wladze miasta Gdanska zwariowaly.

    • 20 0

    • A ja nie chcę płacić telefonem (2)

      Nie płacę telefonem. Czy mam do tego prawo? A nie jestem starą osobą. I do pracuję w IT. Po prostu tak zdecydowałam. Nie trzeba być starym, niedołężnym czy na bakier z technologią (jak niektórzy sugerują) żeby nie płacić telefonem. Im bardziej się siedzi w IT, tym bardziej traci się zaufanie do płatności telefonem.

      • 9 0

      • Ja też nie płacę telefonem, nie mam aplikacji bankowych, poza tokenem do potwierdzenia przelewow,

        • 3 0

      • Nikt kogo znam z IT nie płaci telefonem. Szewc bez butów chodzi i wie czemu :)

        • 1 0

    • to nie jest miasto dla ludzi

      a dla cyborgów. Zaprogramowanych do klaskania beznadziejnej władzy.

      • 4 0

  • Możliwość zakupu biletów to jedno...

    .... ale ceny po podwyżce to jakiś dramat!

    • 13 0

  • Z aplikacją też jest spory problem

    bo nie kupujemy przez przelew biletu, tylko jakieś udziwacznienia i musimy korzystać z jakiś niebezpiecznych pośredników płatności,... Zresztą sami wypróbujcie, mi się zapaliła czerwona lampka i zrezygnowałem, skoro się nie da kupić przelewem.

    • 11 0

  • Przy takiej jakości obsługi pasażerów przejazdy powinny być darmowe , a jeżeli nie będzie poprawy to dopłaty za przejazd !!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane