- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (484 opinie)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (317 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (210 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (39 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (28 opinii)
"Czarny piątek" na ulicach Trójmiasta. 4 powody drogowego armagedonu
Piątkowy paraliż na Obwodnicy Trójmiasta sprawił, że w korkach stanęło całe Trójmiasto.
Kumulacja prac związanych z Trasą Kaszubską, budową węzła Karwiny oraz remontami ul. 3 Maja i al. Niepodległości w Sopocie sprawiła, że Trójmiasto stanęło w korkach, jakich nie było od wielu miesięcy. Do tego akurat tego dnia uruchomiono buspas na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. W efekcie przejazd pomiędzy Gdańskiem i Gdynią zajął niektórym nawet kilka godzin.
Kto myślał, że uniknie korka, jadąc z Gdyni do Gdańska lub odwrotnie - "przez miasto", ten nadziewał się na zator w Sopocie. Auta praktycznie nie poruszały się al. Zwycięstwa w kierunku Gdańska i to aż od PPNT.
Prawdziwy drogowy armagedon nastąpił po południu, kiedy większość ruszyła z pracy do domów. Niektórym przejazd między Gdańskiem i Gdynią zajął nawet kilka godzin. Autobusy zaliczały spóźnienia sięgające godzinę i więcej.
Wygrali tego dnia ci, którzy jechali SKM. W pewnym momencie ZKM w Gdyni poinformował, że wszyscy posiadacze biletów mogą podróżować pociągami SKM pomiędzy Rumią i Sopotem.
Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (21 opinii)
Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (do Centrum) z Nowowiczlińskiej w Chwaszczyńską - brak informacji i znaków na trasie objazdu
Karwiny - zamknięty zjazd w lewo (do Centrum) z Nowowiczlińskiej w Chwaszczyńską - brak informacji i znaków na trasie objazdu
![Gigakorek na obwodnicy. Utrudnienia do wtorku, 4 października](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3279/150x100/3279715__c_0_484_936_677__kr.webp)
Powodem tych nadzwyczajnych problemów była kulminacja remontów i zmian w ruchu.
Trasa Kaszubska: wykonawca nadrabia stracony czas
Po pierwsze wciąż trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Widać, że wykonawca nadrabia stracony wcześniej czas, by jak najszybciej zakończyć roboty i zapewnić przejezdność. Zamknięcie pasa obwodnicy, by pracować nad nawierzchnią na wiaduktach przy węźle Wielki Kack, to konieczność, ale piątek okazał się fatalnym terminem na ten ruch. Gdyby prace szły zgodnie z terminem, aż takich kłopotów by nie było. Ale nie idą, są opóźnienia, więc takich sytuacji należało się spodziewać. Trwa walka z czasem, by zakończyć prace przed zbliżającą się zimą, która przyniesie obniżenie temperatur.
I choć przejezdność jest zapewniona, to tylko w teorii. W praktyce widać, jak obwodnica powoli wyczerpuje swoje możliwości. Gdy do dyspozycji pozostaje jeden pas, robi się olbrzymi problem, zwłaszcza w takie dni jak piątek po południu, gdzie wielu kierowców opuszcza Trójmiasto.
Do tego wszystkiego nikt nie ukrywa już konfliktu między Gdynią i Polaquą. Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy Kaszubskiej samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę.
Zwężenia z powodu budowy węzła Karwiny
Po drugie od roku trwa budowa węzła Karwiny. Zawężenia ulic - ostatnio Chwaszczyńskiej - konieczne do przebudowy, także ograniczają płynność ruchu. Tym bardziej że i bez tego trasa od Małego Kacka w kierunku Dąbrowy, przez Karwiny, zawsze stała w korku.
Zaskakujący buspas na Wielkopolskiej
Po trzecie w piątek, w trakcie największych utrudnień, władze Gdyni zdecydowały się o uruchomieniu buspasa, działającego w godz. 15-18 na ul. Wielkopolskiej, od ul. Giedymina do skrzyżowania ze Strzelców. To rozwiązanie zapowiadane od lipca, które miało jednak zostać wprowadzone w sierpniu jako tymczasowe na czas zatorów.
Jego uruchomienie zaskoczyło jednak kierowców, którzy nie wiedzieli, czy mają stosować się do zasad działania buspasa od razu (oznakowanie pojawiło się nad ranem), czy dopiero od godz. 15.
Kierowcy złorzeczyli na włodarzy, wskazując, że pojęcie "timing" czyli "wyczucie czasu", jest im zupełnie nieznane, dodając, że albo buspas trzeba było uruchamiać wcześniej, albo nie robić tego wcale. Nie omieszkali wskazać, że zabrano kierowcom jeden pas, co jeszcze bardziej rozemocjonowało wracających do domu.
Remont al. Niepodległości i przebudowa 3 Maja w Sopocie
Po czwarte od kilku tygodni trwa remont fragmentu al. Niepodległości oraz przebudowa 3 Maja w Sopocie. Inwestycja obejmuje odcinek od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do wysokości posesji przy Alei Niepodległości nr 636, na obu jezdniach w kierunku Gdańska. Długość realizowanego odcinka wynosi blisko pół kilometra. Ruch w kierunku Gdańska odbywa się na jednym pasie w kierunku Gdyni.
![Zaczyna się dwumiesięczny remont al. Niepodległości](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3261/150x100/3261129__c_150_99_624_452__kr.webp)
By tego było mało, trwa przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie, na odcinku od ul. Dębowej do ul. T. Kościuszki. Prace wiążą się z całkowitym zamknięciem przebudowywanego fragmentu, co uniemożliwia uniknięcie zatorów na al. Niepodległości.
Warto zwrócić uwagę, że inwestycje prowadzą trzy różne podmioty GDDKiA oraz Gdynia i Sopot. Kierowcy twierdzą, że zabrakło koordynacji działań, przez co poszkodowani są zmotoryzowani z całego Trójmiasta.
Kiedy będzie lepiej?
Sytuacja polepszy się zauważalnie prawdopodobnie wtedy, gdy zakończy się pierwsza z prowadzonych inwestycji. Według sopockich urzędników prace na al. Niepodległości skończą się w połowie listopada.
Z kolei przedstawiciele GDDKiA zapewniali przed kilkoma tygodniami, że Trasa Kaszubska powinna być gotowa w październiku. Tyle że ostatnio znów mówi się o opóźnieniu i otwarciu drogi w listopadzie.
Najdłużej prace potrwają przy węźle Karwiny. Tam robotnicy będą pracowali do jesieni 2023 roku.
Miejsca
Opinie (240) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-04 11:43
A wiecie
Ile przez te korki wpadło kasy do budżetu? Tysiące aut niech tylko spalą 1litr paliwa więcej niż gdyby przejechali płynnie. I Obajtek i państwo zadowolone.
- 2 1
-
2022-10-04 12:35
korki (1)
Tak to jest gdy mieszkańcy powyprowadzali się z miast na obrzeża i wioski śmiejąc się z tych co zostali. Teraz trzeba za to zapłacić straconym czasem i nerwami.Widać wysokie ceny paliw mało zniechęciły ludzi do jazdy prywatnym autem,rząd ma jeszcze sporą okazję do podwyżek.
- 0 3
-
2022-10-04 15:44
Orłowo czy Karwiny to są obrzeża?
Tam były korki
- 0 0
-
2022-10-04 16:27
drogi
dalej ciemno-grodzianie glosujcie na nieudacznikow z p.o. to macie efekty a potem narzekacie i placzecie
- 0 1
-
2022-10-04 16:37
korki
ronda i jeszcze raz ronda i nie bedzcie korkow tak jak w szwecji. myslec troche miski z u. miejskiego
- 0 0
-
2022-10-04 19:08
Też stałem w tych korkach,
aż zmieniłem pracę. teraz mam 8 km rowerem, lub 12 samochodem, ale w przeciwnym kierunku do reszty zmotoryzowanych :-) , i w ten sposób omijam korki które sami tworzycie.
- 0 0
-
2022-10-04 19:45
Po piąte nikt nie informowal o spodziewanym zatorze
Zamiast spozniac sie do pracy i potem wracac 2godziny pojechalbym do pracy na rowerze, tak jak to zrobilem w poniedzialek
- 0 0
-
2022-10-05 01:58
Zabawne
Wielki korek, dookoła pełno maszyn i jedna mała kopareczka przepycha bloczek :D
- 0 0
-
2022-10-05 19:49
Jacy jesteśmy ?
Odpowiedzialni za temat mają w ***** potrzeby społeczne !
- 0 0
-
2022-10-06 15:03
Wszystkie 3 miasta powinny razem współpracować
Mieszkamy w jednej aglomeracji, masa ludzi pracuje w jednym mieście, mieszka w drugim, a w trzecim ma rodzine. Z Osowy jest bliżej do Orlowa niż do Centrum Gdańska, z Małego Kacka i Karwin jest bliżej na Molo w Sopocie niż do centrum Gdyni. Mimo tego komunikacja między tymi 3 miastami jest słabo zorganizowana. Może warto zacieśnić współpracę aby wszystkim żyło się lepiej? Może nawet jedno miasto, które będzie mogło wyprzedzić Wrocław czy Kraków i będzie drugim centrum po Warszawie??
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.