• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Część przycisków na przejściach dla pieszych może zniknąć

rb
25 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Likwidacja przycisków dla pieszych wymagałaby odpowiedniego zsynchronizowania sygnalizacji. Likwidacja przycisków dla pieszych wymagałaby odpowiedniego zsynchronizowania sygnalizacji.

Czy po zakończeniu epidemii koronowirusa część przycisków dla pieszych na przejściach zniknie? Ich likwidację sugerują niektórzy piesi, nie wykluczają tego urzędnicy, ale podkreślają jednocześnie, że najpierw potrzebne są stosowne analizy.



Czy przyciski dla pieszych powinny być zlikwidowane?

Od połowy marca, z powodu koronawirusa, przyciski przy przejściach dla pieszych w Trójmieście są zakryte. Zielone światło jest wzbudzane automatycznie, a nie na żądanie.

Część spacerujących i rowerzystów sugeruje, by takie rozwiązanie pozostało na stałe, dodając, że potrzebne jest odpowiednie zsynchronizowanie świateł na skrzyżowaniach, by nikt nie był pokrzywdzony.

Różne punkty widzenia



- Dzięki temu wszyscy uczestnicy ruchu są traktowani sprawiedliwie, bo zmiany następują w stałym cyklu. Nie trzeba nerwowo naciskać, czekać niepotrzebnie, a często i tak łamać przepisów, przechodząc na czerwonym, w oczekiwaniu na zmiany na sygnalizatorze. Nie chcę rewolucji, ale gdyby choć część z nich zniknęła, sytuacja pieszych uległaby poprawie - sugeruje pan Bartosz, nasz czytelnik.
Kierowcy ripostują, że po likwidacji przycisków, w wielu miejscach światła będą się zmieniać, mimo że nie będzie pieszych. W efekcie przez "pieszych widmo" tworzyć się będą korki.

W Gdańsku zapowiedzi na konferencji...



W Gdańsku jest 1050 takich przycisków wzbudzających światło zielone dla pieszych. Zapowiedzi częściowej rezygnacji z tych urządzeń pojawiły się podczas konferencji prasowej, na której władze miasta poinformowały o dużych zmianach w organizacji ruchu dla pieszych.

- Na wybranych ulicach chcemy stworzyć priorytet dla ruchu pieszego. Będziemy też likwidować przyciski, które obecnie są zaklejone. Nie można dłużej utrzymać sytuacji, gdy pieszy czy rowerzysta musi domagać się przejścia lub przejazdu na drugą stronę ulicy - wskazywał Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

...realizacja po analizach



Realizacja tych zapowiedzi nie nastąpi jednak szybko. Gdy pytamy urzędników o likwidację przycisków, odpowiadają, że na razie trwają analizy, a kolejnym etapem będzie harmonogram zmian.

- Potrzebne jest wytyczenie strategicznych miejsc, by likwidacja przycisków nie przełożyła się na pogorszenie "przepustowości" - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zapowiada, że tam, gdzie jest to niezbędne przyciski nie zostaną zlikwidowane, jak np. przy ul. Kartuskiej, na wysokości ul. SmęgorzyńskiejMapka.

Władze Gdyni: piesi mogą mieć trudniej



Likwidacji niektórych przycisków nie wykluczają też władze Gdyni, gdzie jest ich 420. Wskazują jednocześnie, że - paradoksalnie - ich usunięcie może pogorszyć sytuację pieszych.

Jako przykład podają skrzyżowanie ulic Władysława IV - TrauguttaMapka, gdzie dzięki przyciskom możliwe jest zastosowanie algorytmu, który w sytuacji, gdy pieszy wciska przycisk, a wokół nie ma samochodów, otrzymuje sygnał zielony nawet w ciągu kilkunastu sekund.

Trwałe wyłączenie przycisku spowoduje, że cykl światła zielonego będzie bardziej regularny, ale trzeba będzie na niego dłuższej czekać, nawet o kilkadziesiąt sekund.

- Decyzja o całkowitym demontażu przycisków wymaga dokładnych analiz, chociażby na terenie Śródmieścia, gdzie czekają nas spore zmiany w organizacji ruchu. Nie wykluczamy opcji, że niektóre skrzyżowania mogłyby funkcjonować w trybie automatycznego wzbudzania przejścia dla pieszych, czyli bez przycisków. Jednak w wielu przypadkach takie zmiany mogą być niekorzystne dla pieszych mieszkańców - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Na razie przygotowania do demontażu folii



Na razie trwają przygotowania do zdjęcia z przycisków zabezpieczających folii.

- Na początku planujemy przywrócić pełną akomodację sygnalizacji i uruchomić przyciski na przejściach, których wyłączenie znacząco wpływa na pogorszenie warunków ruchu, w tym opóźnienia transportu zbiorowego. Po ściągnięciu folii przyciski będą dezynfekowane - zapowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu.
rb

Miejsca

Opinie (301) ponad 10 zablokowanych

  • Naturalnie ze tak ale tylko wtedy gdy byda sie uruchamiac automatycznie gdy stanie pieszy na przejsciu. (1)

    Obecnie ludzie często czekają mimo ze nic nie jedzie i pusto na ulicy. Jaki sens jest czekać na przejściu gdy jest pusta ulica.Wiec ludzie wtedy ida na czerwonym.I podstawowa sprawa bo do Polski jeszcze cywilizacja nie trafiła Trzeba znieść zakaz karania za przechodzenie na czerwonym to ma być tylko informacja o zagrożeniu a nie karalność !!Przepisy nie mogą służyć do tego by pieszych traktować jak przestępców.
    90% wypadków jest spowodowanych przez piratów drogowych za kierownica i to większości złomów !!

    • 5 1

    • W Bangladeszu tak się chodzi i jeździ na co dzień.

      W Polsce też można

      • 0 0

  • (1)

    Najlepsze jest to że ludziom przeszkadza by chwilę poczekać na światłach, ale nie widzą problemu by nawet pół godziny stać w kolejce bo promocja w sklepie jest na salceson...:)

    • 7 4

    • Najlepsza to jest twoja głupota leming przeszkadza ci leming by zastrzymac sie przed przejsciem dla pieszych

      I ich przepuścić, mimo ze masz taki obowiązek i tak zawsze musisz wymusić pierwszeństwo bo ci szkoda i tobie podobnym poczekać kilka sekund !I wszędzie do sklepu nawet 50 metrów musisz jechać swoim 20 letnim szrotem po paczkę fajek nawet gdybyś musiał stać w korku pół godziny.

      • 1 0

  • Najlepsze rozwiazanie wprowadzic oplaty dla blachosmrodów w miescie od normy emisji spalin i wieku szrotu!! (1)

    Wszystkie poniżej normy euro 6 i powyżej 10 lat 500zł opłaty za jazdę mieście ,powyżej 5 lat 250zł do 5 lat 100 zł .
    I nie będzie problemu bo 90% blachoszrotów wmieście zniknie z ulicy trafi tam gdzie ich miejsce na złomowisko ,bo trafiły do Polski z Niemieckiego złomowiska .

    • 4 6

    • Oj fobia, fobia.

      Kiedy zaczniesz się leczyć?

      • 1 0

  • Można zamontować czujniki radarowe po 30 zł/sztukę.

    Nie piszcie bzdur w dobie 5g i procesorów . Małym kosztem da się zmienić system.

    • 2 0

  • Po co zamontowali pod Batorym w Gdyni? Nigdy nie działały

    Tam lepiej przesunąć fazy światła celem umożliwienia płynnego lewoskrętu z 10 lutego, z obu stron...

    • 2 1

  • Na razie trwają przygotowania do zdjęcia z przycisków zabezpieczających folii.

    Ciekawe ile czasu zajmą urzędnikom te przygotowania?

    • 6 0

  • ja

    zlikwidować wszystkie przyciski nawet te w windzie!

    • 3 1

  • Żebracze przyciski (2)

    Kiedyś usłyszałam jak to ktoś nazwał i i uważam,że trafił w sedno.

    • 3 2

    • Wolisz czekać 5 minut na zielone? (1)

      Proszę bardzo!

      • 0 0

      • Nie wolę,ale z przyciskami jest tak,że gdy nie wciśniesz odpowiednio wcześnie to samochody musisz czekać dwie zmiany świateł.

        • 0 0

  • d**ilizm

    Przyciski do tej pory to była jedna wielka ściema urzędników. Po naciśnięciu przycisku w ciągu 5 sekund powinno się zmienić światło dla pieszych. Jak jest na jednych skrzyżowaniach piesi muszą czekać dwa cykle zanim dostaną światło. Bo kierowcy są najważniejsi. Czy tak powinno być ? Sami urzędnicy ograniczają ilość aut w mieście ale chcą dać im pierwszeństwo nawet na światłach. Nawet tramwaje nie mają takich przywilejów, jak ktoś nie wierzy niech się wybierze na Hucisko i zobaczy jak to naprawdę jest, można też podejść pod szpital mswia czy na okopową, Światło dla tram to tylko info które trwa 5 sekund.
    Wszystko dla kierowców to jest chore.

    • 3 3

  • Zlikwidować pieszych i po problemie :)))

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane