- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (440 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy i mieszkania w Osowej za minimum 1 mln zł
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 17:26
Na ul. Spacerowej jest potrzebna druga jezdnia. Wpłynęłaby na poprawę przepustowości tej ulicy.
- 3 1
-
2024-03-21 17:57
zrobili kiedyś drogę, nie dali drogi rowerowej, gdańskie urzędniki to smutek i żal
- 2 1
-
2024-03-21 18:25
Ludzie jeżdżą samochodzikami w pojedynkę, a później się dziwią że są korki. Powinno się korzystać z komunikacji miejskiej, jeśli to tylko możliwe.
- 0 4
-
2024-03-21 19:16
Dewastacja Parku zamiast małych busów dowożących do PKM i synchronizacji PKM z resztą komunikacji
PKM to jedyne efektywne połączenie dla transportu zbiorowego. Miasto nie potrafi tego wykorzystać.
- 3 1
-
2024-03-21 20:01
Jest rok 2010 i przedstawiciele tzw "Wszystko dla Gdańska": będziemy budować buspas na spacerowej
Jest rok 2024 i przedstawiciele tzw "Wszystko dla Gdańska": będziemy budować buspas na spacerowej.
Ci ludzie ze środowiska lewicy Dulkiewicz Tuska nie mają żadnego wstydu i umiaru w kłamaniu mieszkańców Gdańska.- 2 0
-
2024-03-21 20:02
Dodatkowy pas
Przydał by się dodatkowy pas skrętu na obwodnicę dla tych co jadą od oliwy ,
- 2 0
-
2024-03-21 20:05
Królowie kłamstwa z ohydnym plastikowym połamanym secem w klapie i fałszywym usmiechem zalali obrzydliwymi banerami bezprawnie
Mieszkańcy Gdańska nie zagłosuja na kundelków rudej wrony już w żadnych wyborach.
- 2 0
-
2024-03-21 20:07
Należy zmienić zasady wyboru w wyborach samorządowych! Formuła utrzymywania komuny na stołkach musi odejść!
- 1 0
-
2024-03-21 20:10
Po przejęciu władzy przez Polki i Polaków zmienione zostaną zasady obsadzania prezydentów miast burmistrzów wójtów (1)
bedzieto proporcjonalnie dla Partii politycznych wszędzie.
- 1 1
-
2024-03-22 15:21
Źle było, źle będzie, oprócz nas wszyscy są w błędzie... Poj*bało...
- 0 0
-
2024-03-21 20:26
Spacerowa powinna być tylko dla autobusow i slużb ratunkowych. (1)
A cały ruch samochodowy na Słowackiego! Autobusy co 3 minuty i wielu wybierze komunikację zbiorową. Teraz dojazd autobusem zabiera trzy razy więcej czasu, niż własnym autem. Jaka to zachęra do korzystania ze zbiorkomu?
- 10 40
-
2024-03-22 16:50
Iksde
xDD
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.