- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (440 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (274 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy i mieszkania w Osowej za minimum 1 mln zł
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 21:09
Ale nadaktywność
Przed wyborami to tyle prac w Osowej. Nowy chodnik, remonty dróg, domy sąsiedzkie a tak to zapomniana część miasta ale jak już tak obiecujecie to ja czekam. Spacerowa powinna wyglądać jak słowackiego z drogami rowerowymi i chodnikiem. Później wybudować tunel pod pachołkiem i żaden bus pas nie będzie potrzebny.
- 25 1
-
2024-03-21 22:08
Uważam że (1)
Tak jak są uzdrowiska, tak Gdańsk powinien zostać skansenem z mocy uchwały. Żadnego betonu, samochodów ani takich tam. Zdrowo, ekologicznie konie, rowery i hulajnogi. Domy z bali, kryte strzechą. Bez ogrzewania.
- 2 1
-
2024-03-22 15:18
Oświetlenie tylko foczym łojem... Pod karą topora.
- 1 0
-
2024-03-21 23:57
Tylko tramwaj rozwiąże ten problem
- 1 1
-
2024-03-22 07:08
Uwaga. Chcą wycinać lasy pod Spacerową. Pod pozorem budowy buspasa.
Uwaga, znowu kantują ludzi.
- 0 2
-
2024-03-22 15:16
Skrajnie poroniony pomysł. Spacerowa musi być przebudowana jako wjazd S6 do Gdańska.
Od węzła Chwaszczyno przez Osowę i pod Pachołkiem (tunel) do skrzyżowania Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej (która też musi być przedłużona do Czarnego Dworu. A to wszystko w układzie co najmniej 2x2. Wiem, że Gdańsk postanowił ukarać Osowę za oprotestowanie Nowej Kieleńskiej i od kilkunastu lat blokuje przebudowę Spacerowej. Ale może czas już skończyć tą wendettę?... Bus pas nie będzie potrzebny gdy Spacerowa stanie się ulicą na miarę potrzeb, a nie karą dla Osowian.
- 1 0
-
2024-03-22 16:33
A co dalej z budową tunelu pod Pachołkiem?
W Gdańsku tylko deweloperzy się liczą. I rowerzyści.
Ale na pewno nie kierowcy.- 2 0
-
2024-03-23 15:24
Dlaczego w Gdańsku nikt nie patrzy przyszłościowo?
W Osowej buduje się coraz więcej bloków więc będzie jeszcze więcej mieszkańców do tego majaland. Dlaczego nie pomyślą p tramwaju który ułatwił by komunikację z resztą miasta. W Warszawie można dojechać prawie wszędzie tramwajem potem tylko przesiadka w autobus żeby dojechać pod sam blok. Tam jakoś nie myślą nad samym projektem 4 lata
- 0 0
-
2024-03-23 19:21
Nie buspas...
...tylko po dodatkowym pasie w obie strony jak na Słowackiego
- 0 0
-
2024-03-24 15:01
Tylko dwa pasy w każdym kierunku. To jedyne dobre rozwiązanie.
Korki na Spacerowej robią sami kierowcy, jadący z ostępami po 100 metrów. Wystarczy tylko 10-ciu takich asów i kilometr drogi jest wyłączony z ruchu. Proszę zwrócić uwagę, jak jedziecie, ilu takich kierowców jedzie w ten sposób a każdy następny w kolejce porusza się coraz wolniej i tak właśnie powstają korki. Gdyby były po dwa pasy, tak jak na Słowackiego to nie było by problemu. I co tu więcej planować. NIC, tylko brać się do roboty plus rondo w Oliwie.
- 1 0
-
2024-03-24 16:01
Ludziom nie podobały się klatki w bloku i postanowili wynieść się za miasto żeby mieć spokój i własny dom. Teraz my mieszkańcy Gdańska mamy płacić za ich niedogodności związane z dojazdem do pracy. Trzeba było o tym myślec wcześniej. Tęgiej głowy do tego nie trzeba żeby to przewidzieć. Gdańsk ma dosyć swoich problemów i niech zatroszczy się o swoich mieszkańców. Mieszkańcom okalających miasto osiedli można dać jedyne rozwiązanie dojazdu autobusem a nie kombinować na wszystkie strony i tworzyć budżety. W godzinach szczytu tylko busy na obecnym pasie, co kilka minut do Oliwy zwozić tuszę do pracy. Pas w stronę Osowej tylko dla busów wywożących ludzi do obwodnicy i stamtąd niech rozjeżdżają się na swoje osiedla. Dla mieszkańców Gdańska przejazd po Spacerowej o każdej porze w obie strony.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.