• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • Nareszcie, brać sie do roboty.

    • 23 39

  • Brawo Gdańsk (4)

    Przywrócić również przejścia dla pieszych na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

    • 33 44

    • A nie ma? (1)

      • 2 5

      • Tych zlikwidowanych nie ma.

        Przy TM, przy Sobótki, przy Manhattanie...

        • 4 1

    • trzeba zaczać od uspokojenia ruchu (1)

      ograniczenie 30 km/h od skrzyżowania z Kościuszki co najmniej do skrzyżowania z ulicą Do Studzienki

      • 0 2

      • nie przesadzaj

        wystarczy, że będzie egzekwowane obecne tam "50"

        • 1 0

  • (8)

    Brawo. Najwyzszy czas ucywilizowac i pogrzebac ten sowiecki projekt zwany Podwalem Przedmiejskim. W niezrealizowanych prl owskich planach tranzyt mial isc Dlugimi Ogrodami a w jeszcze gorszych ulica Dluga. Czas to pogrzebac, scalic srodmiescie i bedziemy mieli miasto a nie taki ogryzek Glownego Miasta jak dzis i niewiele ponadto do chodzenia i zwiedzania.

    • 44 48

    • (7)

      Zwyczajnie pie...lisz, d. Leningradzka to nic innego jak realizacja koncepcji powstałej w roku 1940, w biurach podległych A. Forsterowi.

      • 14 15

      • (4)

        Pomysl niemieckich narodowych socjalistow zrealizowany przez polskich komunistow. Lepiej?:)

        • 14 6

        • (3)

          Właśnie pokazałeś światu swe KOD-owskie pochodzenie.
          Nie czytałem, nie słyszałem ale się wypowiem.

          • 6 20

          • czytaj ze zrozumieniem (2)

            • 8 2

            • (1)

              za dużo wymagasz od pisowca. on czyta tylko gazetę polską. i to nie ze zrozumieniem

              • 12 5

              • watpie, ze w ogole cos czyta. Najwyzej wsluchuje sie co mowi ich wodz-Kaczor i wypelnia rozkazy.

                • 6 5

      • (1)

        w koncepcji nazistów po obu stronach ulicy miał być zabudowa. Widzisz jakąś?

        • 6 3

        • Bo realizacja to już wg radzieckich wzorów. Skwery i trawnki wzdłuż ulic - to samo w Warszawie i w okolicach placu czerwonego podejrzewam. Żeby przejść z jednej ulicy na drugą równoległą - trzeba tam minąć puste pola, często na kilkaset metrów szerokie. Ta tendencja obecna też na przymorzu i częściowo zaspie. Tragedia. Tak nie wyglądają miasta tylko jakieś poligony :-)

          • 4 1

  • Głupota. (6)

    JAk można likwidować bezkolizyjny ruch pieszych??? (tunele). Ktoś tam marudzi że się boi tuneli, że nasikane... Ale ten sam ktoś chyba nie rozumie że przejścia dla pieszych to też wypadki śmiertelne! Co z tego że światła?? Co roku na przejściach dochodzi do kilku tysięcy wypadków, gdzie ginie kilkaset osób. Winni i piesi i kierowcy. Mało tego te statystyki się pogarszają. A Gdańsk w odpowiedzi, likwiduje tunele na rzecz przejść dla pieszych... No brawo!

    • 89 49

    • tunele sprawiają jedynie, że pieszy ma gdzie skręcić kark w zimie

      • 19 19

    • podaj źródło tych danych

      • 8 3

    • Umiesz czytać?

      • 6 1

    • wiele set pieszych ginie na chodnikach

      wielu z nich ginie w wyniku manewrów samochodów próbujących zaparkować na chodniku.

      Rozumiem, że włączysz się w działania prowadzące do likwidacji prawa samochodów do parkowania na chodnikach?

      • 2 1

    • Głupi jesteś Artur. W normalnych krajach w centrach miast to samochody jeżdżą (1)

      w tunelach a nie piesi.

      A ta liczba zabitych to chyba w całej Polsce a nie w Gdańsku. I na wypadki na przejściach wina najczęściej leży po stronie kierowców.

      • 0 3

      • Jak mamy rozmawiać na takim poziomie, to daj se Wojtek na wstrzymanie.

        • 2 0

  • A co z tramwajami ? (5)

    Dodatkowa sygnalizacja wydłuży przejazd tramwajem. Problem w tym, że tramwaj zatrzymuje się na przystanku, a później czeka jeszcze na zmianę świateł. Dla porównania - przejazd tramwaju przez Wrzeszcz czy Przymorze trwa dłużej niż przez Zaspę. Jak już musicie wprowadzić sygnalizację świetlną, to zamontujcie tam system, który sprawi, że tramwaje nie będą musiały się zatrzymywać na tych światłach.

    • 54 5

    • Po co tramwaj?

      Będzie ścieżka rowerowa.

      • 10 5

    • Tramwaje najlepiej do tunelu.

      • 2 4

    • daj spokoj (2)

      nikt nie jezdzi tramwajami, no chyba ze napity ale to tylko w weekend wtedy. takze nie widze problemu. zawsze mozesz jechac na impreze taksowka, ktore na 4 osoby wychodzi taniej niz tramwaj.

      • 1 8

      • (1)

        "nikt" straszny tłum w tramwaju robi.

        • 7 0

        • Widocznie nie mogą się we 4 skrzyknąć na taksówkę za 12 zł - z brzeźna na stogi, w godzinach szczytu :-) sknerusy.... :-)

          • 2 0

  • Bardzo dobrze działać jak najszybciej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 23 40

    • Klawisz 1 ci się Aniu zaciął, zobaczy czy tam lakier od paznokci nie nakapał

      • 3 5

  • dziękuję (6)

    Dziękuję za większe korki, czyli wydłużony czas jazdy samochodem, dziękuję za wydłużony czas jazdy tramwajem. Jeszcze wyburzcie estakadę na okopowej...

    • 79 31

    • Nie będzie większych korków, czytaj ze zrozumieniem artykuł. (1)

      • 9 23

      • A ty wierzysz we wszystko co napiszą?

        Sam myśleć nie umiesz?

        • 15 6

    • "Jeszcze wyburzcie estakadę na okopowej..."
      Cicho, bo jeszcze zaczną się nad tym zastanawiać.

      • 18 3

    • Pomysł o wyburzeniu estakady już kiedyś mieli...

      • 8 1

    • Piesi też będą stać na światłach, więc oni też na tym stracą. Deszcz, śnieg, wiatr i stanie na światłach...

      • 2 1

    • Sam się puknij i to zdrowo. Korki są z powodu nadmiernej ich liczby w ruchu.

      Bo każdy musi nim jechać.

      • 0 2

  • I co dalej? (2)

    Ciekawe jak rozwiążą problem połączenia nowych ścieżek rowerowych na ul. Podwale Podmiejskie z ulicą 3-go Maja wzdłuż budowanego nowego centrum handlowego. Czy pozostanie konieczność przenoszenia roweru przez tunel na węźle Okopowa?

    • 25 7

    • (1)

      DDD-ry bedą połączone z tymi nowymi. Schodki które teraz tam są będą zlikwidowane.Nowe DDR sprawią że w sieć zostaną włączone istniejące na Siennickiej i Elbląskiej. Ja dzięki nim jadąc np na Stogi nie będę już musiał przeciskać się przez Główne miasto co w sezonie jest makabrą a jeszcze większą jak trwa Jarmark

      • 2 0

      • Z Chełmu na Stogi?

        Ty Wojt ciekawymi drogami jezdzisz, a teorię niczym prorok z zielonej wyspy glosisz.

        • 0 0

  • co cie pisiorze boli??

    • 5 11

  • Nowe ścieżki dla cyklistów będą. (2)

    A co dla wegetarian?

    • 36 6

    • Przejścia......

      .... bezmięsne.

      • 5 0

    • dla wegetarian selery pory i kalafijory

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane