• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • Pochopne zmiany. (2)

    Po co tworzyć przejścia naziemne skoro są podziemne. Czy nie szkoda na tą przebudowę pieniędzy. Nie ma pilniejszych potrzeb?

    • 48 24

    • Rządzą ćmoki..co zrobić...

      • 7 12

    • Po to baranie aby połączyć Główne Miasto z Starym przedmieściem bez tuneli jak w kopalni!!!!!!

      • 11 16

  • Bardzo dobry pomysł! (1)

    Miasto jest dla mieszkańców, szczury żyją w tunelach.

    • 21 28

    • Autorem powyższej wypowiedzi jest:

      mieszkaniec jednej z gdańskich królikarni.

      • 2 8

  • Samochody do tuneli. Piesi na ziemi!

    • 19 7

  • Uwaga szkodliwe!!!! (3)

    Mieszkam w okolicy 40 lat i totalnie nie widzę sensu - koszta, wykopki, korki a guano zmieni - chyba tylko na gorsze. Chyba, że pressydent zechciał/ nakazał by rowerkiem czy spacerkiem miało szybciej i łatwiej na Długą.... wtedy wszystko jasne - dla swego rowercia i kumpli zdemontować miasto.

    • 33 25

    • I tacy ludzie powinni się wypowiadać (1)

      A nie wszyscy dokoła, co to miejsce odwiedzają raz na miesiąc!

      Pomysł jest zły!

      • 7 7

      • przedstaw argumenty

        nie działaj jak p. Legutko w Parlamencie Europejskim

        • 1 2

    • Siedz w swojej piwnicy trolu i sie nie odzywaj

      • 1 6

  • Wreszcie wybudują te ścieżki rowerowe. Szkoda ze trzeba było tyle czekać.

    • 12 22

  • najgorzej

    cztery nowe, jak ja jeszcze starych nie ogarnęłam.

    • 11 6

  • Następne miliony wyrzucone w błoto przez to bydle-budynia !

    Chory umysł rodzi takie same pomysły.

    • 21 22

  • Nieścisłość (3)

    "Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca." I dalej: "Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r." Jeśli nawet remont ruszy z końcem maja 2016 to jak w kilka miesięcy można zdążyć przed połową lipca 2016?

    • 11 4

    • (1)

      a umiesz czytać ze zrozumieniem?! wykonawca ma czas do lipca na złożenie dokumentacji wykonawczej! a do końca roku jest czas na realizację. ogarnij się, bo wstyd!

      • 1 0

      • czytaj, czytaj ze zrozumieniem...

        No właśnie czytanie ze zrozumieniem powoduje, że rację ma "B". Tego, co autor artykułu zamierzał napisać możemy się tylko domyślać....

        • 0 0

    • chyba raczej

      Mialo byc: "na sporzadzenie" projektu

      • 0 0

  • Żal ściska serce. Cały świat idzie do przodu a my się cofamy... (7)

    ..wydając pieniądze tylko na to żeby podróż samochodem i tramwajem trwała DŁUŻEJ niż teraz. Totalna bezmyślność. Za te pieniądze można wybudować drogi i chodniki tam gdzie ich nie ma. Podwale Przedmiejskie po przebudowie w dalszym ciągu będzie nienaturalnie rozcinała stare miasto. Co za różnica czy z przejściami podziemnymi czy naziemnymi? Jedynym sensownym rozwiązaniem jest puszczenie drogi tunelem i scalenie tych dwóch części miasta.

    • 45 17

    • Racja!!!

      • 10 4

    • Głupstwa piszesz. Cel i postęp jest dobry!!!! (1)

      • 2 9

      • Postęp nie istnieje. Ludziom tylko wmówiono - od kiedy dostali kopa z raju :-)

        • 1 1

    • Tipi

      Ale wigwan puddynia i kumpli jest odcięty od Długiej, wiec by ułatwić im dreptanie do pracy lub na pifo - wyda się parę mln i sabotuje dojazd do 3city. Bo chyba nikt nie znajdzie innego rozsądnego powodu

      • 9 2

    • tunel kosztuje kubusiu (2)

      drążenie go w takim gruncie poniżej Motławy to marnotrawstwo funduszy publicznych

      • 1 0

      • (1)

        Tak jak budowa niepotrzebnych kładek przez Motławę.

        • 2 2

        • niepotrzebnych, bo niedostępnych dla służbowego beemwu?

          • 0 2

  • Elbląska podwale (1)

    Nowe skrzyżowanie? A co dziennie to przez co ja tu przyjeżdżam? Tunel?

    • 4 6

    • Ktoś zwariował

      Tyle innych remontów jest potrzebnych, a tu wywala się pieniądze na coś co jest w dobrym stanie, co z ul.Sobieskiego która wygląda jak po bombardowaniu.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane