• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • tia a niech ludzie stoja w korkach bo po co z rodzina spedzac za duzo czasu (5)

    Totalny debilizm te swiatla chociaż fakt faktem ze przejścia dla pieszych powinny być zadbane a nie takie jak sa teraz.
    Z drugie strony ciekawe ile osób na nich zginie bo ktoś nie wyhamuje na czerwonym.

    • 21 12

    • czytaj uważniej artykuł zanim sił odezwiesz. Najpierw tunel otwarty!!!

      • 2 3

    • jak będziesz przestrzegał przepisy to nie będziesz miał problemu z wyhamowaniem na czerwonym (2)

      A jak zabijesz kogoś na przejściu to pójdziesz siedzieć na kilka lat i wtedy za dużo czasu z rodziną nie spędzisz

      • 5 6

      • kolego nie o to chodzi (1)

        Oczywiście, że każdy powinien przestrzegać przepisów. Nie wszyscy tak jednak robią i tunele zapobiegają wypadkom właśnie w tych momentach, gdy ktoś nie będzie tych przepisów przestrzegał. Świetny przykład niejaki Wolf i wypadek tego lata, gdzie zginęła Bogu ducha winna rowerzystka. Ona przepisów przestrzegała i co z tego? Wolę iść tunelem, bo wiem że nawet przestrzegając przepisów, ktoś inny może tego nie zrobić i zetnie mnie na przejściu dla pieszych, nawet nie będę wiedział kiedy.

        • 2 3

        • A mówi ci coś ty niby nowoczesny człowieku że w normalnych krajach to tunele

          są ale dla samochodów pod centrami miast ? Sam się gnieździj w tunelach dla pieszych jak nawet za komuny na krzyżówce Al. Jerozolimskie z Marszałkowską w Warszawie - full ludzi, ciasnota. I ile ma być tych tuneli dla pieszych z windami (koszty energii elektrycznej) dla niepełnosprawnych / matek z wózkami / innymi mającymi ciężkie rzeczy ?

          • 0 3

    • piesi to priorytety !

      • 2 2

  • No normalnie nie ma ważniejszych potrzeb ...

    ... jak zwykle ... kolejny idiotyzm.

    I nie chodzi mi o sam pomysł, tylko o priorytety wydatkowe.

    Witamy w Budyniowie!

    • 16 8

  • tablice rejestracyjne (3)

    wypadało by, jeśli nie ma zgody ..zasłonić tablice rejestracyjne samochodów osób prywatnych na tym zdjęciu.

    • 5 15

    • Tablice to nie wizerunek, wiec nie trzeba zasłaniac (1)

      tym bardziej ze nie ma czasu zrobienia zdjęcia

      • 10 1

      • ciasne mózgi proste myślenie

        • 0 0

    • Wobec tego wszyscy powinni mieć zasłonięte tablice, bo każdy kto ma oczy widzi tablice.

      • 7 2

  • Na reszcie!

    BRAWO!

    • 9 10

  • Cudownie !!

    • 10 11

  • CUDOWNIE !!

    Juz dawno nic mnie tak z rana nie uszczęśliwiło ! :)
    jeszcze zróbcie proisze przedłużenie Łąkowej na dolnym miescie do akademii muzycznej i bedzie bajka

    • 12 11

  • trochę januszy w tdikach

    z Cedr wielkich się pobuntuje.

    To najważniejsza pozytywna zmiana w śródmieściu o d kilkunastu lat.

    Na poważnie dość tej wiejskiej pseudoautostrady.

    • 9 14

  • no już większego uwstecznienia nie widziano!!!

    "przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych"

    czytając już kolejny artykuł z planami, odnoszę wrażenie że centrum miasta nie korkuje się z powodu zwiększonej ilości aut, ale głupich decyzji urzędników (pseudo specjalistów)... ech...

    • 19 6

  • W każdym normalnym mieście władze w miarę dbają o wyborców, którzy również są kierowcami. (3)

    Władze Gdańska prowadzą z kierowcami cichą wojnę. Co chwila jakieś kłody pod koła.

    • 24 10

    • w każdym normalnym mieście kierowców obciąża się kosztami, które generują ich nawyki (2)

      jeżdżenia nawet na krótkie odległości.

      W normalnym mieście nie buduje się w pobliżu centrum piętrowych parkingów za publiczne pieniądze, ponieważ one zwiększają korki na dojazdach do niego.

      W wielu miastach likwiduje się szerokie arterie, przekształcając je w wygodne bulwary dla wszystkich rodzajów użytkowników dróg.

      • 4 5

      • A byłeś w Berlinie, czy Paryżu? (1)

        Bo tam wielopoziomowe parkingi w centrum to norma. Zwłaszcza w Berlinie.

        • 4 5

        • te parkingi są płatne, samochody nie mają prawa do parkowania na chodnikach

          Zarówno w Berlinie jak i w Paryżu obecnie stawia się na uspokajanie ruchu i przekształcanie ulic na przyjaźniejsze dla pieszych i rowerzystów.

          • 4 4

  • Czegoś nierozumiem (2)

    Przecież na krzyżówce Elbląska/Siennicka są już światła więc co będą estakadę rozbierać?

    • 10 2

    • Jest w złym stanie.. jest paskudna ...i niepotrzebna?

      • 3 5

    • to ci powiem

      Zrobią przejście dla pieszych po jezdni i tyle.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane