• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • (3)

    No i rano korek będzie sięgał Elblaga

    • 28 13

    • ten korek będzie w tunelu pod Martwą Wisłą

      ciekawe, gdzie mieszkasz?

      • 0 10

    • A ja jestm Za!!

      • 4 1

    • a niech sobie sięga nawet Olsztyna

      • 5 5

  • Gdyby te lewoskręty były na poziomie - 1! Jak modernizować to tak by było bezkolizyjnie.

    • 5 3

  • Tunel prowadzący do nikąd rozwiążę tłok na Podwalu .... śmiechu warte. (4)

    kierowcy jadacy od Stogów , Przeróbki i wjeżdzający od Elbląga a kierujacy sie na górną Orunie , Chełm , Siedlce pojadą tunelem hahaha
    Już dziś w godzinach szczytu nieżadko stoi się w korki na wysokości Łąkowej a co dopiero potem jak będą dodatkowe światła powodujące korki , tak jak powodują korki światła na krzyżowce 3 Maja /Rogaczewskiego.. które na minutę zatrzymują ruch na bardzo ruchliwej ulicy aby z bocznej mógł wyjechać jeden lub dwa samochody ,,, a wystarczyłoby 15 sekund

    • 23 10

    • (1)

      To niech jada obwodnicą południową. Jest zjazd na Lipcach wiec blisko stamtąd do Chelmu lub Orunii Górnej

      • 6 5

      • I nadrabiać kilometry bo jakaś organizacja nie lubi samochodów i ma przebicie u Prezydenta Miasta

        I spróbuj przejechać z Lipiec do Chełmu wąskimi uliczkami na Orunii , powodzenia

        • 2 2

    • masz badania ruchu ze wiesz ile tam procentowo pojazdów sie przemieszcza? (1)

      Wątpie. większość pewnie sunie do Wrzeszcza i dalej

      • 3 4

      • a ty masz badania ruchu?

        • 1 1

  • no to ...

    teraz to już tylko helikopter wchodzi w rachubę, kogo tam Bóg opuścił się pytam ?

    • 14 7

  • coniektórzy lokatorzy osiedli nad motławą mogą być zadowoleni

    wszak nie po to wydawało się grube/?/ CHF na mieszkania w rejonie Lastadai-Torunska by teraz tracić na sytuacji

    • 10 6

  • Naziemne czy podziemne- niech zbudują nadziemne wiadukty dla pieszych wysokie z windami- może to zadowoli każdego

    ale też niebezpieczne bo niektóre barany rzucają kamieniami z wiaduktów na auta

    • 1 10

  • co za idiotyzm - masakra

    jak można w taki sposób likwidowac przejazd. Lepiej byłoby ruch cały wprowadzić pod ziemię i w ten sposób zyskac sporo miejsca na zabudowę. Niestety przejazd z Chełmu na Przeróbke znacznie się wydłuży, ale kilku idiotów to nie interesuje, ważne by snoby mogły spokojnie przejściem chodzić.
    Poza tym najlepszym symptomem dbania o bezpieczeństwo jest robienie przejść naziemnych - gratulować pomysłu !

    • 18 15

  • Wreszcie będą światła i nie będzie tych paskudnych tuneli. Połączy się Główne Miasto z Starym Przedmnieściem!!!!!

    • 12 16

  • (1)

    W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

    dobrze że nie wpadli na pomyśł po jednym pasie i skrzyżowania równorzędne

    • 17 4

    • A ja jestm Za!!

      • 5 2

  • Przejścia ?

    Przejścia dla pieszych przy tunelach ? Super pomysł , tylko kto za to zapłaci ? Kolejne durne rozwiązania .

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane