• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • A ul. Kotwiczników

    Powinni jeszcze zrobić przejście między Targiem Maślanym a ul.Kotwiczników przejście bo często tam ludzie przechodzą. Może udałoby się zrobić tam przedłużenie bulwaru nad Motławą?

    • 4 2

  • nowe skrzyżowania

    idiotyzm nic dodać nic ująć

    • 14 4

  • trzeba szybko wydać kasę, czy sensownie to bez znaczenia (1)

    podatnik zapłaci. nie można czekać na otwarcie tunelu

    • 5 2

    • Przecież to ma być zrealizowane po otwarciu tunelu. Najpierw przeczytaj artykuł,

      a później pisz komentarze.

      • 0 0

  • No to zamiast jechać do pracy 15 min będę jechał godzinę bo korek bedzie pewnie od Siennickiej. Super

    • 9 2

  • popieram zmiany!!!!!

    • 2 4

  • Pokupywali 'apartamenty' to teraz robią sobie remoncik drogi

    Kogo obchodzą barany w korku ?

    • 10 1

  • Tylko dlaczego tego artykułu nie napisał redaktor Koprowski ?

    Przecierz to on ze swoją organizacją walczy aby zwęzić tę ulicę i prubuje zablokować budowę Nowej Bulońskiej . Jeżeli udało im się doprowadzić do zwężenia to może dalej będziemy jeździć z Wrzeszcza na Suchanino i dalej na Morenę wąską Sobieskiego . A teren zabezpieczony jeszcze w latach 30tych pod tramwaj na Suchanino którego śladem ma być budowana nowa ulica dalej będzie leżał odłogiem .
    Tunel do niczego się nie przyda jak długo miasto nie zbuduje jego przedłużenia do ETC

    • 6 1

  • Tak

    Tylko szkoda ze przejscia beda na ziemmne

    • 1 3

  • Budyn ty palancie juz ci ten lysy leb rozsadza

    • 6 5

  • Adamowicz ma jeszcze zlikwidowac dwa tunele samochodowe i estakade na Okopowej

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane