• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • naziemne przejścia dla pieszych

    nie jestem zwolennikiem naziemnych prześcć dla pieszych. Ale ludzie musza gdzieś przechodzić, rowerzyści muszą jakoś jeździć a komunikacja jeździć zgodnie z rozkładem. powinno się zrobić jezdnie w tunelu lub estakady jak ma to miejsce np we Francji.
    drogie rozwiązanie. ale skoro takiego nie wybrali to byłbym za tym żeby za wjazd na bus pas było np -1000pln mandatu. przejście na czerwonym lub spacer ścieżką rowerową - 750 pln, jazda rowerem poza ścieżką 750pln. i nieuchronność kary
    bo myśle że takie kary to jedyny sposób aby naród kultury nauczyć i wzajemnego szacunku. każdy podróżuje w sposó jaki mu wygodnie. Szanujmy to i siebie na wzajem

    • 3 0

  • A co z nowymi liniami tramwajowymi?

    Moze ekipa niedoukow z UM pomysli o dokonczeniu beznadziejnie zaplanowanych polaczeniach tramwajowych a wtedy wezma sie za psucie kolejnych elementow hm? PO cholere nowe skrzyzowania skoro to co jest w ogole nie funkcjonuje - tylko po to, zeby zwiekszyc indolencje?

    • 3 0

  • Gdańsk stawia na korki :D

    • 3 4

  • Dwa razy czytałem i ... zrozumiałem

    Cytat z artykułu: "Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.
    Prace ruszą w drugiej połowie roku,"

    Z treści wynika, że skoro prace ruszą w drugiej połowie roku (czyli optymistycznie 1 lipca), a mają zostać zakończone do połowy lipca, to Wykonawca będzie miał DWA TYGODNIE na wykonanie remontu!!!.
    Oczywiście, jak się domyślam, autor artykułu chciał napisać, że Wykonawca wyłoniony w styczniowym przetargu będzie miał czas do połowy lipca na PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI, a nie na REALIZACJĘ projektu. Realizacja oznacza bowiem wykonanie tego, co jest przedmiotem projektu.

    • 3 0

  • no to jeszcze tam korków nie był

    to nasi dzielni i pomysłowi urzędnicy zaraz to nadrobią!!!! zbudujcie tunele o szerokości np 20m czy więcej, będzie naturalne oświetlenie i przestrzeń i nie będzie utrudniało to ruchu na tej ruchliwej drodze!!! a jak budujecie szczurze kanały i zostawiacie je samo sobie to tak jest , że tam zaraz syf bo menelstwo sika. a swoją drogą gdzie patrole policji czy straży miejskiej!!! po co te instytucje w mieście??

    • 2 0

  • no to chyba najwyższy czas

    zmienić władzę w tym mieście, bo za chwilę nie da się żyć mając samochód. cały świat rozwija sieci dróg, tylko w tym mieście za chwilę jakiś oświecony wymyśli straż pożarną policję i pogotowie na rowerach!!! już kartuską uspokoiliście robiąc z prawie 4 pasmowej drogi ledwie dwu. zapytajcie się ludzi, którzy tamtędy muszą dojechać do pracy co o was myślą!!!

    • 2 1

  • Usunąć wszystkie drogi

    To najbardziej radykalny z popitolonych pomysłów naszych radnych. Wybudujemy jeszcze dwie opery i mauzoleum Budynia, jak trzeba mieć nasrsne W pusty łeb żeby coś takiego wymyślić. Ciekawe która spokrewniona firma to wykona ....

    • 2 1

  • Żyje

    już trochę na tym świecie pełnym złości, na tyle długo by pamiętać czasy kiedy nie było jeszcze tuneli dla pieszych na Trasie W-Z (Podw. Przedmiejskim) Już wtedy przy śladowym w porównaniu z dzisiejszym natężeniu ruchu kołowego nie było tygodnia aby nie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych. Potrącenia przez samochód czy tramwaj były w zasadzie na porządku dziennym. Dzisiaj od czasu kiedy przedłużono trasę aż do ul Elbląskiej niebezpieczeństwo tylko wzrosło, tramwaje i samochody jeżdżą szybciej niż w latach sześćdziesiątych ub wieku.Choćby z tego względu dzisiaj zagrożenie wypadkie mwzrosło a nie zmalało. Sądzę ze prawdziwym powodem akcji odtwożenia przejść jest zamiar rozszeżenia tzw. Stefy Prestiżu na Stare Przedmieście co wiąże się z podwyższeniem czynszów i innych opłat do poziomu obowiązującego na Głównym Mieście. Teraz sytuacja ludzi mieszkańców rejonu przy Trasie W-Z jest cokolwiek dziwna, mieszkający po stronie Starego Przedmieścia za hałas i kurz i smród spalin płacą mniej niż mieszkający po stronie przeciwnej. Nooo czysta niesprawiedliwość. Najwyższy czas to zmienić. Stefa Prestiżu!? Co za jemioł taką nazwę wymyślił.

    • 3 2

  • zmniejszanie przepustowosci ulic przez ograniczenie ilosci pasów przy ciągle rosnącym ruchu samochodowym to kolejny głupi projekt dla Gdańska z tego będzie tylko więcej spalin ze stojących w korkach ciężarówek

    • 0 1

  • Pieknie

    Znów można wyrzucić ogromne środki w błoto, bo w tym syfiacym mieście problemem jest sik w tunelu i śnieg na schodach. Zamiast dać ludziom pracę przy pilnowaniu i odsniezaniu zbuduje się przejścia, a tunele zasypie.
    Ludzie, czy nie widzicie, że jesteście traktowani jak idioci? Czy propaganda sukcesu aż takie spustoszenie w myśleniu i wewnętrznym potrzebom buntu uczyniła?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane