• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • Tylko dwa typy popierają ten pomysł: (5)

    1. ci którzy tamtędy nie jeżdżą na co dzień,
    2. pedalarze, którzy nawet nie będą tam jeździć, ale którzy najchętnej jeszcze z Długiej zrobiliby ścieżkę rowerową.

    Ja w takim razie popieram aby na Al. Grunwaldzkiej zrobić po jednym pasie dla aut, a po dwa pasy dla rowerzystów. Co mi tam - nie jeżdżę tamtędy...

    A tak w ogóle, to nie ma w mieście pilniejszych inwestycji?
    Może jakiś basen?

    • 46 21

    • baseny sa , a tobie leniwcze dobrze zrobi jak czasami wysiadziesz ze swoich 4 kolek :)

      • 8 14

    • A ja jestm Za!!

      • 3 5

    • (1)

      A ja jestem rowerzystą, i jestem przeciwny tej inwestycji. Rowerem spokojnie można przejechać sobie ul. Ogarną nikomu nie przeszkadzając. Ścieżka rowerowa na podwalu to głupi pomysł. Przy takim natężeniu samochodu źle się jeździ rowerem. Tam powinna być szeroka szybka droga, które umożliwi szybkie przejazd samochodem przez miasto. Tunel nie rozkorkuje, aż tak mocno ulicy żeby zwężać podwale

      • 4 2

      • Ty kpisz ? Wszyscy mają jeździć Ogarną na rowerze ? I z jakiej racji mieszkańcy

        tej okolicy mają być zupełnie poszkodowani ? Czemu ich interesy mają ustąpić twoim ?

        • 0 1

    • Potrójny pedalarzu samochodowy znikaj z tego forum !!! Mam gdzieś twoje

      interesy jak innych przezywasz !

      • 0 2

  • "Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi " (5)

    "droga stanie się dla nich bardziej przyjazna"
    To pozorne i stronnicze. Wiele osób woli przejść tunelem niż stać na światłach.
    Dzisiaj każdy się spieszy Na zielonym czasem się stoi minute, dwie, a tunelem aż tyle się nie idzie...

    • 32 11

    • A ja jestm Za!!

      • 4 6

    • (3)

      a skąd masz takie dane, że "wiele woli"? odkąd można z przystanków przy Bramie Wyżynnej przejść przejściem naziemnym ani ja, ani moi bliscy i znajomi nigdy nie korzystamy z tunelu, zawsze z przejścia, nawet jak mamy się na Długą dostać. nie przeszkadza, że trzeba chwileczkę poczekać na zielone, to żaden problem. nie mówiąc już o tym, że te przejścia to ogromne ułatwienie dla osób niepełnosprawnych oraz osób z wózkami dziecięcymi.

      • 7 7

      • Woli Franek, Rysiek, Marysia i ich znajomi. (2)

        Jak eksperymentalnie zrobisz tunel i dosłownie obok przejście ze światłami, to oczywiście że większość pójdzie tunelem. Robili takie badania na zachodzie. Są nawet filmy w necie z tego. Niestety taka jest ludzka mentalność spieszącego się człowieka... Woli nawet nadrobić drogi, iść po schodach, ale nie stać bezczynnie... Oczywiście nie mówimy o staruszkach, matkach z wózkami, oraz osobach niepełnosprawnych...

        • 4 2

        • To przytocz następnym razem jakieś linki do tych filmików. Ja znam niektóre (1)

          miasta zachodnie osobiście, inne oglądam na "street view" i tam do tuneli to kieruje się samochody a nie pieszych. Powierzchnia dzielnic śródmiejskich jest dla nich a nie dla samochodów.

          • 0 5

          • Masz rację. W innych miastach są tunele dla aut. Tylko zacznij myśleć realnie.
            Sugerujesz żeby wybudować tutaj cztery tunele???

            • 0 0

  • na luzie (2)

    jak czytam te opinie to mam wrażenie że lepiej bedzię jak miasto nie będzie wogóle się rozwijać , i ciagle słysze ze ta czesc miasta to lepiej zaorac i nic nie zmieniac. to ja sie pytam po co takze miastu wyspa sobieszewska? tam jakos nie kwapia sie wydawac jakiej kolwiek zlotowki. nie nie jestem z wyspy sobieszewskiej . i dajcie sobie juz siana z tym narzekaniem bo to nudne...

    • 4 11

    • Pewnie odłączyć od miasta Wyspę Sobieszewską. (1)

      Po co ona Gdańsku.

      Jedynie wtedy jest szansa, że zacznie się ona rozwijać.

      • 1 2

      • głupol

        • 0 1

  • Nie psujmy tego co dobre. (2)

    Wprowadzenie przejść naziemnych spowoduje zwiększenie utrudnień w ruchu kołowym. Do tej pory nie poradzono sobie z odkorkowaniem Podwala, a wręcz dodatkowo przejazd jest utrudniany - nadając priorytet kierowcom z Orunii lub zamkniętego Huciska.

    • 30 13

    • A ja jestm Za!!

      • 4 3

    • utrudnienia w ruchu kołowym są tworzone przez samych kierowców

      samochód w mieście stał się ofiarą własnego sukcesu.

      Samochód wreszcie nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      Nie udawaj bezstronnego: zauważ, że wielu ludziom proponowane rozwiązania ułatwią życie.

      • 6 3

  • Co z zieloną drogą??? (2)

    Ch... mnie strzela jak myślę o korkach które się zaczną od kwietnia gdy tunel będzie otwarty. Gdzie jest ta nowa droga co miała być???

    • 20 3

    • nie ma i lepiej zeby nie było. (1)

      Prezydent obiecał mieszkańcom Przymorza ze puści ją przez Zaspe (Jana Pawła) a potem chłopską, a nie przez tereny rekreacyjne.... pożyjemy zobaczymy.

      • 4 0

      • a no to jeżeli Prezydent obiecał to na 1000% będzie zrobione.

        mało tego. będzie zrobione na czas, będzie zrobione bardzo dobrze, będzie zrobione b. dobrze i tanio itd.,itp....

        • 0 0

  • Bardzo dobra decyzja. Trzeba jeszcze zlikwidować tą paskudną estakadę

    Chociaż w stronę centrum też bym proponował zwęzić do 2 pasów

    • 8 16

  • Z większości komentarzy przebija zwykłe PRZYZWYCZAJENIE. (5)

    Aleja Grunwaldzka prowadząca przez Wrzeszcz ma podobne (jeśli nie większe) natężenie ruchu i ANI JEDNEGO tunelu dla pieszych !!! Same "zwykłe" skrzyżowania ze światłami. Nigdy jednak nie odczuwało się odizolowania jednej lub drugiej strony Wrzeszcza z powodu tak ruchliwej arterii. Jeśli doda się jeszcze oddziaływanie niedługo otwieranego tunelu pod Wisłą,to Podwale stanie się normalną,spokojną ulicą.

    • 15 22

    • Zginą ludzie ... (3)

      Tak "zwykłe skrzyżowania" ... ale taż krzyże, zdjęcia pieszych którzy tam zginęli. Przy takim natężeniu ruchu, niestety będzie tam sporo wypadków

      • 3 13

      • Ilu ludzi rocznie (1)

        ginie na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu?

        • 9 1

        • w ubiegłym roku... jedna? Rowerzystka ścięta na "bezpiecznej, bo oddzielonej" drodze rowerowej

          • 3 0

      • Facio, kłania się Chłopska. Nie pamiętam kiedy tam stałem jakimś w korku, a co

        rusz masz tam skrzyżowania ze światłami i z przejściami.

        • 0 1

    • to przejdź się przez Grunwaldzką do Manhattanu

      poczekasz na kilku światłach i ci się zachce tunelu

      • 2 1

  • tramwaj

    no to czas przejazdu tramwajem na Przeróbkę wydłuży si e o kilka minut....

    Zmiany są niepotrzebne, wystarczy zadbać o estetykę i bezpieczeństwo w tunelach.

    • 18 8

  • wiadomo komuchy przeciwne zmianom

    widac niektorym podoba sie komunistyczny pomysl przeciecia miasta na pol.
    ja jako mieszkanka tamtego rejonu bardzo sie ciesze na zmiany. a ze auta beda dluzej jechac? co mnie obchodza wasze auta, ja tu mieszkam, a wy tylko przejazdem. u siebie w sypielniach na chelmie i morenie zrobcie sobie przejscia podziemne dla pieszych i wara mi od mojego centrum.

    • 10 19

  • Podwale należy przeznaczyć tylko i wyłącznie dla rowerów! (1)

    Ewentualnie można wydzielić miejsce dla biegaczy.

    • 6 11

    • ten portal odwiedzało już wielu przeginaczy

      to jest po prostu nudny obciach.

      Wymyśl coś oryginalnego: na przykład progi zwalniające na obwodnicy, albo darmowe helikoptery dla mieszkańców by nie musieli stać w korkach i mogli stawać pierwsi w kolejce do kardiologa.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane