• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy można zamknąć ulice w centrum Gdyni?

Patryk Szczerba
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Coraz więcej wskazuje na to, że z ruchu zostanie wyłączona al. Jana Pawła II, ale urzędnicy chcą poczekać na dokładne dane. Coraz więcej wskazuje na to, że z ruchu zostanie wyłączona al. Jana Pawła II, ale urzędnicy chcą poczekać na dokładne dane.

Urzędnicy pytają gdynian o ich stosunek do parkingów i ograniczenia ruchu aut w centrum miasta. W tym tygodniu poddany pod osąd mieszkańców zostanie pomysł zamknięcia dla samochodów al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni.



Z zapowiadanych obiektów mających promować poruszanie się bez samochodu, w tym roku stanie jeden - na końcu al. Jana Pawła. Z zapowiadanych obiektów mających promować poruszanie się bez samochodu, w tym roku stanie jeden - na końcu al. Jana Pawła.

Jak oceniasz zeszłoroczną decyzję o zamknięciu części al. Jana Pawła II dla samochodów?

Trzecia z serii ankiet zapowiadanych przez urzędników w ramach programu Civitas Dynamo zakończy badanie opinii mieszkańców na temat zamykania ulic w mieście. Ankieta pojawi się w tym tygodniu na stronie Mobilnej Gdyni, gdzie pozostanie przez kilkanaście dni. Pytania, jak w przypadku ŚwiętojańskiejStarowiejskiej będą dotyczyły ewentualnego zamknięcia drogi dla pojazdów i skutków tego kroku dla mieszkańców i turystów.

Wyniki mają być znane w październiku, ale już teraz można usłyszeć, że to właśnie przedłużenie Skweru Kościuszki może być w następne wakacje całkowicie wolne od samochodów - nie tylko po jednej stronie ulicy, jak to jest teraz, ale na całej swojej długości.

- To wydaje się najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które nie będzie wielkim szokiem dla kierowców. Czekamy jednak na wyniki ankiety i decyzję władz miasta - wyjaśnia Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Po wynikach ankiety oraz spotkaniach z handlowcami zrezygnowano z zamknięcia dla samochodów ul. Starowiejskiej. Eksperyment z jej zamknięciem na weekend wzbudził mieszane uczucia. Niewykluczone, że zostanie powtórzony, ale tylko w niedziele, kiedy większość handlujących na ulicy ma wolne.

Po serii ankiet, jesienią rozpoczną się badania dotyczące sytuacji parkingowej w centrum. Zamknięcie ruchu drogowego oznacza bowiem również likwidację miejsc postojowych. Jakie emocje może wywołać ten ruch, pokazała sytuacja przy stworzeniu kontrapasa dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej.

- Przeprowadzimy badania we współpracy z Politechniką Gdańską. Chcemy mieć kompleksowy obraz sytuacji, dlatego musimy też myśleć o miejscach parkingowych. Skupimy się na tym, jakie osoby parkują przy ul. Świętojańskiej, Starowiejskiej i al. Jana Pawła II. Ustalimy, gdzie miejsc parkingowych brakuje, a gdzie można pozwolić sobie na ich likwidację - dodaje Pawłowska.

Do rezygnacji z samochodu ma zachęcać również obiekt ustawiony przy al. Jana Pawła II z okazji Dnia bez samochodu. Ten w Gdyni świętowany będzie w sobotę. Antresola postoi, dopóki pozwoli pogoda, a więc nawet kilka tygodni. Nie pojawią się za to obiecane w Orłowie trybuny, bowiem koszt ich montażu przekroczył planowany budżet.

- W weekend stanie tam natomiast tablica. Planujemy montaż trybun wiosną, by w sezonie letnim przypominały, że warto zrezygnować z samochodu na rzecz innych środków transportu - uzupełnia Pawłowska.

Koszt i montaż obydwu obiektów to 7 tys. euro. Pieniądze na ten cel wyłożyła Komisja Europejska.

Opinie (233) 2 zablokowane

  • A gdzie będą zawracać (1)

    twardziele Redy na Harlejach. Gdzie będą mogli smsa wysłać i szluga zajarać? Zostaje promenada zachodzącego słońca w Wejerowie 😐

    • 9 6

    • akurat okazjonalne "zloty" motocykli dodają uroku temu miejscu...

      • 3 1

  • zamknąć należy szczurka z ferajną !

    Wybudowali Gamonie parking za Gemini niby dla Mar.Woj. {dowództwo zostało przeniesione do W-wy !!!} który całe lato -szczególnie w weckendy świecił pustkami !!! . czy Baran z urzędu o tym wie ?- niegramotne , rozkojarzone towarzystwo wzajemnej asekuracji

    • 37 3

  • Trzeba zamknąć jest to konieczne

    Nad czym się zastanawiać. Należy zaprojektować od nowa komunikację miejską w tym PKM powinna jeździć po torach SKM i gdzie wybudować parkingi i zamknąć ulice jak najszybciej. Zrobić deptaki tak jak planowano 20 lat temu. Wtedy Gdynia odżyje.

    • 10 11

  • ZAMKNĄĆ (1)

    i zaorać

    • 21 3

    • i wrócić do 1926 i drewinanych zagród

      to jest rozwiązanie

      • 6 1

  • Ulice (2)

    Dlaczeg Szczurek forsuje ciagle zamkniecie ulic !!!! w miescie ? Gosc ma naprawde cos z makowka do lekarza na leczenie anie na nastepna kadencje sie szykuje.

    • 41 8

    • bo mieszkańcy zdążyli poczuć, że warto w centrum ograniczać ruch samochodów (1)

      a także to, że samochód (prywatny) nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 0 5

      • parę trolli to jeszcze nie mieszkancy

        Nie podszywaj się

        • 5 0

  • Samochody przeniosły sie do Mariny !!!, pieszy przejść spokojnie nie może.Co się stało ? (1)

    Coś się zmieniło w Marinie, parkuje tam mnóstwo samochodów, po jednej i drugiej stronie a środkiem jeżdżą samochody, Pieszy musi być bardzo ostrożny,a dzieci też nie mogą swobodnie się poruszać. I nie mozna podziwiać widoków i na dodatek nie ma żadnych ławek

    • 25 2

    • .Brak wyobraźni urzędników

      Zmieniło się to, że teraz w okolicach Skweru i mariny, mamy imprezę za imprezą. Wspomnę tylko o tym, że bardzo często, gdyńskie kluby żeglarskie organizują regaty, różnej rangi, łącznie z mistrzostwami świata. Uczestnicy regat przyjeżdżają z własnymi łódkami, których nijak na plecach się nie przeniesie. W sezonie - czyli gdzieś tak od maja, do października - tego typu imprezy bywają co tydzień. A parkingów sensownych w samej marinie i obok brak. Urzędnicy co rusz wymyślają kolejne obostrzenia, zamykają okresowo ulice, ale nie dają alternatywy. Po prostu żenada! Dodam, że w sumie nie mam nic przeciwko ograniczeniu, nie zamknięciu, ruchu na pewnym odcinku Skweru, ale koniecznie za wjazdem do mariny! Gdyńscy urzędnicy lubią się chwalić organizacją masowych imprez, ale logistycznie nie ogarniają tematu.

      • 4 1

  • mieszkaniec centrum

    Proponuję pozamykać ulice w okolicach zamieszkania urzedników, może nie dojadą do urzędu i nie bedą wydawać głupich decyzji.

    • 36 4

  • Precz z rowerami! (6)

    Należy ZAKAZAĆ jazdy rowerami w centrum miasta! Hordy rozwydrzonych rowerzystów terroryzują pieszych - trzeba wreszcie położyć temu kres. Rowerzyści powodują w mieście więcej wypadków niż samochody. Strach chodzić po chodnikach, nawet na przejściu dla pieszych jest niebezpiecznie bo to ulubione miejsce do wyścigów! Jak długo będziemy to tolerować?

    • 41 7

    • Ha ha ha..

      To naucz się łamago jeździć na rowerze:) Normalnie trup się ściele gęsto od tych rowerzystów a pieszy zdecydowanie woli wypadek z samochodem niż jakikolwiek kontakt z rowerem. Niestety współczynnik idiotów w tym społeczeństwie jest zatrważająco wysoki. Idioci wszystkich krajów łączcie się:)

      • 7 15

    • (3)

      i zakaz wjazdu mamusiek z bachorami w wózkach! taranuje to to pół chodnika i uważa że jest ponad resztą... bleh.

      • 6 5

      • tez bylas takim BACHOREM (2)

        • 4 4

        • (1)

          nie :)

          • 2 2

          • taaaa.. od razu nauczyłaś się chodzić!!

            (...)

            • 1 0

    • No tak,ja wczoraj widziałem,jak rower na Monciaku ranił 20 osób,a drugi na Grunwaldzkiej skosił przystanek i wbił się w tira

      • 4 3

  • (4)

    to że skwer Kościuszki powinien być miejscem do wypoczynku wiadomo od dawna wszędzie tylko nie w UM

    ALE

    zamknięcie ulicy to może być góra początek zmian
    wszak cały skwer jest kompletnie zaniedbany i niezagospodarowany
    zwyczajnie zapuszczony
    nie ma tam ani przyzwoitej zielni ani ciągów pieszych jednym słowem NIC
    kolejną kwestią jest to dla kogo ów skwer będzie zamknięty bo jeśli ma to wyglądać jak w przystani jachtowej gdzie jaśnie państwo parkują nad samą wodą bo do jachtu musi być blisko
    to dziękuje... lepiej niech zostanie jak jest

    no i kwestia NAJWAŻNIEJSZA
    kiedy powstanie w centrum kilkupoziomowy parking uzupełniony na parterze o np boksiki handlowe?
    doskonale nadawałby się na to teren przy Batorym
    ale jakoś UM i ekipa szczurka nie widzi potrzeby oczyszczenia Gdyni z parkujących gdzie popadnie aut
    ale to zrozumiałe wszak liczy się tylko kasa
    zapłaciłeś to ok
    reszta jest nieważna...

    tak na marginesie jeśli ma powstać tam miejsce do spacerów to winno to wykluczyć rowerzystów którzy stanowią dla pieszych zagrożenie czego dowodzi nasz "deptak" zaanektowany farbą na ich potrzeby...

    pora na zmianę władz dla naszej Gdyni

    • 22 8

    • koniec lata (1)

      Od końca września, do początku maja chyba trzeba robić łapanki, żeby tam kto przyszedł na spacer. Wiatr, wiatr i zimno.

      • 5 4

      • są jeszcze na świecie ludzie którzy zakładają na siebie czasem coś innego niż zestaw t-shirt + szorty...

        • 3 0

    • (1)

      przecież dla rowerzystów jest utworzony specjalny pas przy samych drzewach. Kiedyś wyznaczony był farbą fragment przy falochronie, teraz rowerzysta ma obowiązek jechać koło drzew (a jednocześnie ma zakaz chodzić tam pieszy, normalne, jakoś podzielić trzeba). Nie rozumiem czemu czepiasz się rowerzystów. Chyba że ktoś koło falochronu jeździ Ci rowerem, wtedy masz rację, powinien zdjechać na ścieżkę pod lasem.

      • 3 0

      • ja proponuję taki podział
        w sezonie schodzisz z roweru i go prowadzisz bo to strefa do wypoczynku i spacerów

        • 0 2

  • bardzo zły pomysł

    Samochody na Skwerze nie robią żadnego problemu, każdy elegancko parkuje a piesi i tak mają sporo miejsca do spacerowania. A gdzie w takim razie zaparkować te wszystkie auta w przypadku zamknięcia? Najpierw trzeba wybudować parkingi a potem zamykać ulicę. Poza tym służby komunalne, autokary, taxi i dostawcy i tak muszą na Skwer dojechać wiec co to za sens.
    Nie zamykać Skweru.

    • 41 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane