- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (152 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (119 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (94 opinie)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (38 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi
System biletów Fala miał uprościć przejazdy komunikacją miejską po Trójmieście i Pomorzu. Na razie podniósł ich ceny i skomplikował taryfy.
Sęk w tym, że z pierwszej prezentacji systemu Fala, która odbyła się w czwartek, 5 stycznia, mieszkańcy zapamiętają tylko trzy rzeczy: ceny biletów idą mocno w górę, pasażer będzie musiał dwukrotnie odbić swój bilet w terminalu, wracają skomplikowane bilety przystankowe. Korzyści dla pasażerów nie widać.
![Droższe bilety na komunikację w systemie Fala](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3349/150x100/3349159__kr.webp)
I naprawdę na to właśnie wydajemy 130 mln zł, z czego 100 mln zł z unijnej dotacji?
OK, rozumiem, że twórcy systemu Fala nie odpowiadają za wzrost cen prądu, kosztów pracy i inflację.
Ale w imię czego utrudniamy korzystanie z komunikacji, zmuszając pasażerów z biletem miesięcznym do dodatkowej pracy? Dwukrotne przykładanie karty do walidatora - przy wejściu i wyjściu z pojazdu - nie jest im do niczego potrzebne.
Skorzystają na tym wyłącznie organizatorzy transportu, którzy dzięki temu zyskają wiedzę o ich podróżach. Teoretycznie dzięki temu będzie im łatwiej dostosować tabor do liczby pasażerów, ale przecież i bez tego wiadomo, że autobusy jeżdżą raczej przepełnione niż puste, a więcej tramwajów i tak nie uruchomimy, bo ich nie ma.
Z jakiegoś powodu uznano też, że powinny wrócić bilety na konkretną liczbę przystanków. W sumie powód jest znany, bo to jedyny sposób, by chwalić się, że odtąd najtańszy bilet będzie kosztował "tylko" 4,80 zł.
Warto jednak przypomnieć, że zanim je zlikwidowano przed dekadą, to właśnie one były najczęstszą przyczyną sporów podróżnych z kontrolerami. Czy od kwietnia wrócą obrazki pasażerów wsiadających do pojazdu z biletem w ręce, ale kasujących go dopiero po kilku przystankach?
O systemie wybierającym najkorzystniejszą opłatę dla pasażera podróżującego kilkoma pojazdami rożnych przewoźników na razie w ogóle nie wspomniano. Może to i lepiej...
Opinie (1038) ponad 50 zablokowanych
-
2023-01-06 01:26
I to jeszcze pokrywa zaledwie 1/4 rzekomych kosztów
Czyli mieszkaniec płaci ponad 100zł za bilet, do tego samorząd dopłaca kolejne 300zł...
Ja za to co tydzień mogę moje auto tankować do pełna LPG.- 32 0
-
2023-01-06 01:31
Przystanki na żądanie (3)
Czy przystanki na żądanie wliczają się do tej liczby? Jeśli kierowca się zatrzyma, to przekroczę liczbę 5. Jeśli nie, załapię się na tańszy bilet?
- 44 0
-
2023-01-06 09:27
20 lat temu (1)
20 lat temu każdy przystanek był liczony z rozkładu, również te na żądanie.
Wtedy ludzie narzekali, że miasto stawia przystanki na żądanie, aby ludzie kupowali droższe bilety.
Ale wtedy były osobno bilety jednorazowe przystankowe oraz minutowe- 8 1
-
2023-01-06 11:14
i dokładnie tak było, z tym stawianiem bezsensownych stopów
widać, że ci sami ludzie na tych samych stołkach siedzą i to samo mają w głowach...
- 4 0
-
2023-01-06 12:59
Na zadanie to tez przystanek
- 1 0
-
2023-01-06 01:38
Płatność powinna być za km np. 1km 50gr. Dlaczego mam płacić za zbędne przystanki ?? Bo autobus robi sobie pętlę po osiedlu i wraca do tego samego punktu ? Po za tym w Gdańsku wszystko będzie na około i żeby przemieścić się o 5km trzeba jechać 10... Ceny za taką usługę nie powinny być tak wysokie
- 30 1
-
2023-01-06 01:52
(1)
Sprawa powinna być zgłoszona do prokuratury. Jako kradziez lub planowanie kradzieży. Inflacja jest 17% rocznie a podwyzki biletow jakby było 50% rocznie. Kilka razy w roku podwyzki biletów. Ceny paliw spadają już nie są po 8,50 jak w marcu 2022. Niestety ale zawiadomienie do prokuratury. Kolejna sprawa do prokuratury to sprzeniewierzenie środków publicznych na bezsensowny cel. Bo do tej dotacji unijnej na pewno przynajmniej połowę trzeba było dopłacić
- 46 1
-
2023-01-06 08:38
To zgłoś
- 4 1
-
2023-01-06 02:08
Taaaa (1)
i jeszcze podpisać imienną listę u kierowcy. Co ci wymyślają to głowa boli.Permanentna inwigilacja,gdzie o której i dokąd jedzie nasz klient. Dobrze że jeszcze wagi pasażera nie trzeba podawać.
- 45 0
-
2023-01-07 20:49
niedługo podasz też nr buta i długość fjuta
- 0 0
-
2023-01-06 05:04
Fala (1)
Fala to Jeden Wielki Szwindel ! Bareja przez podwójne B !!! Złodziejstwo i Okradanie mieszkańców Gdańska przez PO z UM w Gdańsku ! Napewno już za nimi nie zagłosuję !!!
- 34 0
-
2023-01-06 06:29
Fala to świetny system dla ludzi, którzy incydentalnie jadą z przesiadką.
Natomiast dla osób z dotychczasowy zwykłym biletem miesięcznym to tylko utrudnienie. No ale system trzeba zasilić kasą, a i operator chce mieć wiedzę skąd, dokąd i kiedy jeżdżą ludziska, więc inwigilacja musi dotyczyć wszystkich.
- 3 0
-
2023-01-06 05:23
Podejrzewam, że będę jeździł za darmo, walidację robię kilka razy dziennie
- 15 0
-
2023-01-06 05:59
Fala i po fali
W Bergen było podobne rozwiązanie. Kilka lat lemu, nie sprawdziło się.
- 31 0
-
2023-01-06 06:04
Po co ta FALA
Projekt jako dotacje z unii za kilka/kilkanaście baniek,lepiej było tego nie instalować.Dotychczssowe płatności jak dojadę,przez bank, biketomat ,kiosk to wystarczyło na zakup biletów po co montować kolejne ,lepiej nieodfoliować tylko odmontować.
- 63 0
-
2023-01-06 06:26
Droga Redachcjo, (3)
Dlaczego proste, techniczne pytanie o scenariusze awaryjne na wypadek uszkodzenia czytnika zostało zbanowane?
- 35 1
-
2023-01-06 08:09
redakcja dopuszcza tylko te wypowiedzi, ktore sa obecnie politycznie poprawne i nie zmuszaja gawiedzi do myslenia
- 27 0
-
2023-01-06 09:59
(1)
Mnóstwo pytań i opinii jest tu kasowanych, nie tylko pod tym artykułem. A podobno nie mają cenzury
- 17 0
-
2023-01-06 13:39
bolanda:
za cenzurę odpowiadają inforki,
za treść merytoryczną księża i złodzieje,
a poloniści pracują w dzialach lekramy i sportofym,
i niespecjalnie się przykładają- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.