- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (158 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (43 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi
System biletów Fala miał uprościć przejazdy komunikacją miejską po Trójmieście i Pomorzu. Na razie podniósł ich ceny i skomplikował taryfy.
Sęk w tym, że z pierwszej prezentacji systemu Fala, która odbyła się w czwartek, 5 stycznia, mieszkańcy zapamiętają tylko trzy rzeczy: ceny biletów idą mocno w górę, pasażer będzie musiał dwukrotnie odbić swój bilet w terminalu, wracają skomplikowane bilety przystankowe. Korzyści dla pasażerów nie widać.
![Droższe bilety na komunikację w systemie Fala](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3349/150x100/3349159__kr.webp)
I naprawdę na to właśnie wydajemy 130 mln zł, z czego 100 mln zł z unijnej dotacji?
OK, rozumiem, że twórcy systemu Fala nie odpowiadają za wzrost cen prądu, kosztów pracy i inflację.
Ale w imię czego utrudniamy korzystanie z komunikacji, zmuszając pasażerów z biletem miesięcznym do dodatkowej pracy? Dwukrotne przykładanie karty do walidatora - przy wejściu i wyjściu z pojazdu - nie jest im do niczego potrzebne.
Skorzystają na tym wyłącznie organizatorzy transportu, którzy dzięki temu zyskają wiedzę o ich podróżach. Teoretycznie dzięki temu będzie im łatwiej dostosować tabor do liczby pasażerów, ale przecież i bez tego wiadomo, że autobusy jeżdżą raczej przepełnione niż puste, a więcej tramwajów i tak nie uruchomimy, bo ich nie ma.
Z jakiegoś powodu uznano też, że powinny wrócić bilety na konkretną liczbę przystanków. W sumie powód jest znany, bo to jedyny sposób, by chwalić się, że odtąd najtańszy bilet będzie kosztował "tylko" 4,80 zł.
Warto jednak przypomnieć, że zanim je zlikwidowano przed dekadą, to właśnie one były najczęstszą przyczyną sporów podróżnych z kontrolerami. Czy od kwietnia wrócą obrazki pasażerów wsiadających do pojazdu z biletem w ręce, ale kasujących go dopiero po kilku przystankach?
O systemie wybierającym najkorzystniejszą opłatę dla pasażera podróżującego kilkoma pojazdami rożnych przewoźników na razie w ogóle nie wspomniano. Może to i lepiej...
Opinie (1038) ponad 50 zablokowanych
-
2023-01-06 15:28
(2)
Czy będzie bilet miesięczny obejmujący Gdańsk + Gdynię + Sopot + SKM (a właściwie powinien obejmować także Rumię, Redę , Wejherowo, Żukowo, Pruszcz Gdański, Tczew - z podziałem na strefy) ? Ile taki bilet będzie kosztować ? Jak z niego będzie się korzystać ?
- 7 1
-
2023-01-06 16:23
Tak mialo byc a wyszlo jak zwykle
- 2 0
-
2023-01-07 21:53
może będzie, ale w przyszłej epoce
- 0 0
-
2023-01-06 15:30
Główne (1)
Pytanie ile to kosztowało i czy PO znajomości załatwiony przetarg
- 18 0
-
2023-01-06 15:41
Pytanie jest retoryczne wszedzie gdzie PO tak jest przekret
- 5 0
-
2023-01-06 15:42
(1)
Będąc w połowie lat 70-tych XX wieku w Hamburgu i nie znając niemieckiego łatwiej było mi się tam poruszać transportem zbiorowym niż dzisiaj w Trójmieście. System transportowy obejmował miasto i przyległe gminy, z podziałem na strefy komunikacyjne. Kupowało się bilety obejmujące określone strefy, w obrębie których można było się poruszać wszystkimi środkami transportu zbiorowego - autobusami (zwykłymi i pośpiesznymi), tramwajami (wtedy jeszcze tam były), koleją u-bahn (metro) i s-bahn, kolejami DB (lokalnymi i regionalnymi) a nawet promami po wodach wewnętrznych miasta. Wszystko działało w oparciu o bilety papierowe. Były bilety jednorazowe (kupno u kierowcy w autobusie lub na stacji kolejowej), tygodniowe, miesięczne (znaczki wklejane do małej tekturowej książeczki). Nie była potrzebna żadna elektronika, karty, czytniki, walidatory itp. System bardzo prosty i wygodny dla użytkownika. Wszystko działało sprawnie. A poszczególni operatorzy / przewoźnicy jakoś bez problemu się między sobą rozliczali.
- 21 0
-
2023-01-06 16:24
tak jest wszedzie nie tylko w Hamburgu.
- 4 0
-
2023-01-06 15:45
Omg to tylko po to żeby gdanskie nieruchomości mialy wiecej za pierdzenie w stołek
- 13 0
-
2023-01-06 15:45
(2)
Czy Wy sobie zdajecie sprawę, że swoimi decyzjami robicie wszystko aby PiS wygrał w naszym mieście? Zawsze na Was głosowałam tzn na Śp. Pawła Adamowicza ale to co robią obecne władze Gdańska to woła o pomstę do nieba. Fale, przejścia dla pieszych w dziwnych miejscach , korki bo sprzedajecie ziemię deweloperom bez opamiętania, rydwany , kulejąca komunikacja ... dlugo by wymieniać.
Reelekcji nie będzie...- 32 0
-
2023-01-06 15:53
zaglosuje na kogo kolwiek byle nie nanich bo gorzej i drozej juz nie bedzie
- 8 0
-
2023-01-06 21:50
Nienawidzę polityki
Ale może czas na " otrzeźwienie" Gdańska? Co Oni muszą jeszcze s...ć żeby ludzie normalnie pomyśleli?
- 5 0
-
2023-01-06 15:50
Widzę ze wśród komentujących sporo agentów owej fali co to tłumacza ciemnocie jak i co
Ile wam płaca za działalność w święto?
Tak pytam, ale i tak skasujecie.- 13 1
-
2023-01-06 15:54
Weźcie (1)
Tą babę na taczce wywieźcie
- 26 0
-
2023-01-06 16:10
Zobaczymy się z nią przy urnach...
- 4 0
-
2023-01-06 15:54
Politycy wszystkich szczebli - rządowi i samorządowi - starają się jak mogą zniechęcać do korzystania z transportu zbiorowego, a w konsekwencji promują transport indywidualny - samochodowy. Przykłady: ciągnące się latami i najczęściej nie przynoszące zadowalających efektów modernizacje linii kolejowych oraz w miarę sprawnie i szeroko (jak na polskie warunki) realizowane inwestycje drogowe, monopol PKP IC w kolejowych przewozach dalekobieżnych (konkurencja nie jest dopuszczana), najbliższe, wysokie podwyżki cen biletów PKP IC, słabo działający system kolejowych przewozów regionalnych i upadek regionalnych przewozów autobusowych (dawn. PKS), ograniczenia kursów i podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej, brak jednego biletu na całą aglomerację trójmiejską, dziwny (i**otyczny) system Fala itp., itd.
- 15 1
-
2023-01-06 16:00
(1)
Trójmiejscy politycy i urzędnicy sami powinni przykładać swoje głowy do walidatorów - chyba im odbiło.
- 20 0
-
2023-01-06 19:58
Był konkurs na falo, mevo, to teraz trzeba na kasownik,bo im nie pasuje ta nazwa.
- 1 0
-
2023-01-06 16:09
(2)
Przecież 5 przystanków to mniej niż 500 metrów, to kto będzie kupował bilet za 4,8zl ?
- 15 0
-
2023-01-06 16:10
Jeśli im się nie opłaca przewieść pasażera na choćby 1km za 5zl to jaki jest sens istnienia ZTM/ZKM ? Marnowanie pieniędzy ????
- 9 0
-
2023-01-06 21:02
Fakt
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.