• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy w Trójmieście jest za mało taksówek?

Piotr Weltrowski
4 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Aktualnie w Trójmieście aktywne są 9726 licencje taksówkarskie i wpisy do licencji. W rzeczywistości samych pojazdów jest nieco mniej. Aktualnie w Trójmieście aktywne są 9726 licencje taksówkarskie i wpisy do licencji. W rzeczywistości samych pojazdów jest nieco mniej.

Pytanie z tytułu może się wydawać absurdalne, bo w końcu postoje pełne są taksówek, a oficjalne dane mówią o wzroście liczby aktywnych licencji na taksówki. Problem w tym, że wzrost ten związany jest ze zmianami w prawie i rejestracją kierowców Ubera czy Bolta. Postaram się wyjaśnić, dlaczego trudniej dziś o taksówkę, przynajmniej taką oferującą uczciwą cenę, niż przed pandemią.



Z jakich przewozów korzystasz najczęściej?

Przez ostatnie miesiące z zamówieniem taksówki nie było najmniejszego problemu. Pandemiczne ograniczenia skutecznie ograniczały ruch, a co za tym idzie, zwiększały dostępność taksówek.

Od kilku tygodni jednak, gdy ograniczenia poluzowano, turyści wrócili do Trójmiasta, a my wszyscy zaczęliśmy powoli wracać do życia, jak przed pandemią.

I wtedy problem z dostępnością taksówek zaczął być widoczny.

Sam korzystam z takiego środka lokomocji często, zauważyłem to więc od razu. Podczas rozmów ze znajomymi odkryłem jednak, że moje doświadczenia są tożsame z ich przypadkami.

Trzy przykłady, tylko z ostatnich kilku dni:
  • niedziela wieczór, po rodzinnej imprezie próbuję zamówić taksówkę z północnych dzielnic Gdyni, po 20 minutach rezygnuję z tanich opcji, bo nie ma żadnych kierowców Bolta czy Free Now Lite, przez kolejne 20 minut próbuję zamówić taksówkę jadącą w normalnej (niedzielnej i nocnej) taryfie, w końcu znajduję kierowcę, czekam na niego kolejne 20 minut,
  • zapraszam znajomych na mecz, jeden jedzie taksówką, mecz jest o 18, on próbuje zamawiać ją od 17, udaje mu się po blisko 50 minutach, jest u mnie o 18:20,
  • Sopot, weekend, wydawać by się mogło, że to taksówkarskie eldorado, jednak żona kolegi przez 20 minut próbuje zamówić aplikacją taksówkę, zanim znajduje wolnego kierowcę.


Suche dane nie pokazują pełnego obrazu



W teorii dziś taksówek - zarejestrowanych - jest więcej niż przed pandemią. To jednak tylko teoria, bo w zeszłym roku zmieniły się przepisy, po wprowadzeniu ustawy Lex Uber, konieczna stała się rejestracja wszystkich kierowców świadczących usługi przewozu osób - także tych "jeżdżących na aplikacjach", takich jak Uber czy Bolt.

To jednak nie wszystko.

Trójmiejskie korporacje taksówkarskie



- W 2020 roku ustawa o transporcie drogowym wprowadziła wypisy do licencji - kiedyś na każdy pojazd taksówkarz otrzymywał tylko licencję, teraz wydajemy jedną licencję na przedsiębiorcę oraz wypis na każdy dodatkowy pojazd zgłoszony do licencji - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Pytam ją, podobnie jak innych przedstawicieli trójmiejskich magistratów, o liczbę aktywnych licencji (oraz wpisów) pod koniec 2019 roku, przed wybuchem pandemii, a także dziś.

- Wzrost liczby wydanych licencji oraz wypisów jest związany z legalizacją przewozów taksówkowych realizowanych za pomocą aplikacji mobilnej - zaznacza sama urzędniczka.
Bo licencji jest dziś faktycznie więcej.

Liczba licencji na przewóz osób i taksówki w Trójmieście

  • Gdańsk: 2019 rok - 2820 licencji / połowa 2021 roku - 2481 aktywnych licencji oraz 2197 aktywnych wpisów
  • Gdynia: 2019 rok - 2313 licencji / połowa 2021 roku - 2524 licencji oraz 1429 wypisów
  • Sopot: 2019 rok - 697 licencji / połowa 2021 roku - 712 licencji oraz 383 wypisy


Warto przy tym pamiętać, że liczby te nie są tożsame z liczbą zgłoszonych samochodów, bo zdarza się, że jeden taksówkarz korzysta z kilku aut, albo wręcz odwrotnie - jednym samochodem jeździ kilku przewoźników, wymiennie.

Na przykład w Gdańsku łączna liczba aktywnych licencji i wpisów to 4678, a liczba zgłoszonych pojazdów (tylko aktywne zgłoszenia) to 3994.

Inne urzędy takich danych nie podały, więc siłą rzeczy muszę pozostać przy liczbie aktywnych licencji i wpisów.

A ta wygląda w Trójmieście następująco:
  • w 2019 roku było łącznie 5828 aktywnych licencji taksówkarskich,
  • w połowie 2021 roku aktywnych licencji i wpisów (także dotyczących kierowców Ubera czy Bolta) jest łącznie 9726.


Licencji więcej, ale łącznie taksówek, Uberów i Boltów mniej?



Niestety nie ma danych dotyczących liczby kierowców Ubera czy Bolta przed pandemią w Trójmieście. Wiadomo, że gdy konieczne stało się posiadanie przez nich licencji, to licencji tych w Gdańsku, Gdyni i Sopocie przybyło niemal 4 tys.

Czy więc tylu było ich przed pandemią?

Rozmawiam z kierowcami. Oni wiedzą najlepiej. Twierdzą, że liczba osób jeżdżących "na aplikacjach" spadła.

Kierowca 1, stosunkowo młody, ale zaznacza sam, że od lat w zawodzie, aktualnie "jeździ na trzech różnych aplikacjach", ma też koguta, a kiedy trzeba zabiera pasażerów z postoju.

- Aplikacyjnych kierowców jest mniej. Kiedy konieczne stało się posiadanie licencji, zrezygnowali niemal wszyscy, którzy "na Uberze" sobie dorabiali. Wie pan, ktoś miał normalną robotę, ale wyjeżdżał w weekendy, nocą, żeby jeszcze coś do pensji uzbierać. Teraz sytuacja jest prosta - albo jesteś zawodowym kierowcą, albo nie ruszasz w ogóle tego biznesu - mówi.
Kierowca 2, starszy, auto oklejone logo jednej z korporacji.

- Jechał pan ostatnio z jakimś Ukraińcem? No właśnie, jest ich zdecydowanie mniej. Nie chcę mówić, że oni w pewnym momencie zmonopolizowali Ubera, ale było ich bardzo dużo. Później, podczas pandemii, zaczęli wracać do domu. Teraz niby znowu się pojawiają, ale raczej jeżdżą u kogoś, nie swoimi autami. Generalnie "uberowców" jest znacznie mniej - twierdzi.

Dlaczego czasem tak trudno zamówić taksówkę?



Jeżeli nawet dziś łącznie taksówkarzy i kierowców "jeżdżących na aplikacjach" (wbrew pozorom coraz częściej to dokładnie te same osoby) jest nieco mniej niż przed pandemią, to wciąż nie tłumaczy to tak dużych problemów z zamówieniem kursu, z którymi można się spotkać czy to w specyficznych godzinach szczytu, czy też w bardziej oddalonych od centrum częściach miast.

Kierowca 1.

- Jak ma pan problem z zamówieniem taksówki w opcji tańszej, jak w Lite, to niech pan zamawia w opcji z taksometrem, wielu kolegów w ogóle nie bierze przewozów ze zniżką, bo im się to nie opłaca - mówi.
Kierowca 2.

- Trochę tak brzydko pluć we własne gniazdo, ale trochę winne są same aplikacje, bo my nie widzimy, dokąd będzie kurs, więc człowiek ostrożniej przyjmuje kursy z miejsc, gdzie trzeba trochę dojechać - stwierdza.
Kierowca 3. Jadę z nim z centrum Gdyni, kurs ma kilkanaście kilometrów, jest więc czas, żeby porozmawiać.

- Ja to się w ogóle trzymam centrum, jest więcej zgłoszeń, a ryzyko mniejsze. W pewnym momencie była wręcz plaga kursów, które ktoś zamawiał, żeby przewieźć przez 800 metrów torby z zakupami. Człowiek jechał przez pół miasta, a później okazywało się, że ma kurs za 10 zł. Nie zarabiało się nic - opowiada.

Uber vs taksówkarze? Fałszywy obraz



Po zmianie przepisów trudno wciąż mówić o konflikcie na linii taksówkarze - kierowcy Ubera. To często te same osoby, posiadające te same licencje. Po zmianie przepisów trudno wciąż mówić o konflikcie na linii taksówkarze - kierowcy Ubera. To często te same osoby, posiadające te same licencje.
A co z osobami, które naprawdę muszą się gdzieś szybko dostać np. z Pogórza? A taksówki nie ma? - dopytuję. Kierowca tylko wzrusza ramionami. Nie daję jednak za wygraną i próbuję dopytać, czy w centrum, gdzie przecież postoje taksówek są obstawione, nie jest jednak trudniej złapać kurs.

- Niech pan się przejdzie na postój i zobaczy, ilu tam stoi takich, którzy mają kilkukrotną przebitkę na kursie. Czekają na frajera, bo wystarczy im jeden kurs. Do niedawna było tak, że wszyscy pokazywali konflikt na linii Uber - taksówkarze, a tak naprawdę to dziś wiele osób jeździ i na taksówce i na aplikacji, mają uczciwe ceny. Nas, korporacyjnych i aplikacyjnych, zamawiają inni ludzie, ci, którzy wiedzą, że wsiadając na postoju można się naciąć. Nam w centrum zgłoszeń nie brakuje - mówi.
Przyznaję mu rację, bo sam taksówkę z postoju ostatni raz brałem chyba dwa lata temu.

I myślę sobie, że może warto nieco przewartościować podział na "uberowców" i taksówkarzy. I faktycznie, bardziej rozgraniczyć przewoźników korporacyjnych, przyjmując, że Uber, Bolt, Free Now to też korporacje taksówkarskie, i oddzielić ich od wolnych strzelców często okupujących postoje w kluczowych miejscach Trójmiasta.

Taksówek za mało, ale tych na aplikacje



To poniekąd powtórzenie tezy z tytułu tego tekstu, ale też jej sprecyzowanie. Czy w Trójmieście brakuje taksówek stojących na postojach? Raczej nie.

Czy zwiększenie liczby taksówek aplikacyjnych, ale też korporacyjnych byłoby korzystne dla mieszkańców i turystów? Moim zdaniem zdecydowanie.

Taksówkarzom aplikacyjnym, po tym jak ograniczenia pandemiczne zmniejszono, a do Trójmiasta powrócili turyści, zleceń nie brakuje. Ba, wręcz stać ich na to, aby wybierać sobie kursy. Zwiększenie liczby takich taksówek nie zaszkodziłoby im, co najwyżej zmusiło do lepszego "pokrycia" miejsc poza centrami Gdańska, Gdyni czy Sopotu.

Kto zaś straciłby na tym najbardziej? Prawdopodobnie ci taksówkarze, którzy ustawiają sobie absurdalne stawki na taksometrach i czekają na pasażerów zdesperowanych, bo nie mogących zamówić taksówki tańszej. A tacy taksówkarze to i tak już powoli melodia przeszłości. Im szybciej znikną - tym lepiej. I dla mieszkańców. I dla uczciwych, ciężko pracujących kierowców, którym taka działalność tylko psuje opinię zawodową.

Opinie (288) ponad 20 zablokowanych

  • Artykul jak papier toaletowy (10)

    Moj znajomy jeździ na Free now i nie ma żadnych problemów z zamówieniami i jego koledzy też. Także wymyślanie że ktoś czekał 50 minut na taksówkę, to chyba pierdola trójmiejska

    • 57 17

    • Dokladnie.

      • 11 4

    • A ja się nie zgodzę (6)

      Od ponad roku korzystam z free now. I do miesiąca wstecz nie było problemów. Od miesiąca przy każdym zamawianiu aplikacja baaardzo długo szuka kierowcy i w końcu komunikat, że wszyscy kierowcy zajeci. Obojętnie o jakiej porze dnia, tak samo czy dotyczy to weekendu czy dnia powszedniego. Parę razy udało mi się za 2gim bądź 3cim razem w końcu zamówić taksówkę przez aplikację, ale w większości przypadków trzeba było dzwonić po "tradycyjną" taksówkę. U mnie kursy są związane z dojazdem do pracy i niestety nie mogę sobie pozwolić na spóźnienie, w ubiegłym tygodniu każda próba zamówienia free now kończyła się porażką i zamawiałam "tradycyjną" taksówkę

      • 15 1

      • mam to samo od czerwca

        może po prostu ludzie zaczeli wiecej jeździć?

        • 3 0

      • Najpierw niszczysz taksówkarzy zamawiając niemieckie f n a później błagasz o pomoc (2)

        • 9 4

        • (1)

          widocznie niemieckie lepsze od polskich kombinujących złotówiarzy

          • 2 1

          • Obudż się, to o czym piszesz to zamierzchłe czasy.

            • 0 0

      • Kliknij według taksometru a nie light jak dzięcioł :) lub chociaż comfort . Na promocji do pracy ️

        • 2 0

      • Czekali na dobry mnożnik

        • 0 0

    • Nie pierdoła trójmiejska tylko Ukrainie samo białorusin

      Nie pierdoła tylko białorusin i Ukrainiec

      • 4 0

    • Artykuł sponsorowany!!!

      Przeciwko taksówkarzom niezrzeszonym ostatnio dość mocno ta grupa dopieka władzom miasta !!!

      • 1 1

  • (12)

    Jedyne uczciwe taksówki to bolty i ubery,jest tanio i od razu widać trasę którą będziemy jechać. Zwykłe złotówy niech odejdą do lamusa i pogodzą się z tym,że ich czas minął.

    • 85 54

    • (1)

      dokładnie. I cenę też od razu widać. Nie ryzykujesz tym że na koniec kursu Janusz wyskoczy ci z kwotą z kosmosu

      • 23 7

      • Bo na początku dajesz się okraść . Cena ustawowa z urzędu jest nalepiono na szybie . 2,40 za km w dzień lub 3,40 km w nocy plus 8 zł za trzaśnięcie drzwiami . W Uber w godzinach szczytu płacisz jak na trasie międzymiastowej czyli około 5 zeta za km plus trzaśnięcie . Przelicz sobie najpierw trasę w km i oddaj maturę w szkole jak masz problem z matematyką

        • 2 6

    • (2)

      Mentalnie dzieckiem jesteś. Hipotetyczna sytuacja. Poniedziałek. Zwykłe taxi odeszły do lamusa i co? Boltki i Uberki przelicznik za kilometr razy 4. Pasuje?

      • 13 10

      • Teraz każda złotową jeździ jako uber

        • 5 2

      • Co to za statystyki ? xD im mniej kursów na mieście tym taniej wychodzi przejazd boltem. Cena wzrasta wraz z zapotrzebowaniem po za tym uśredniając bolt i uber są tańszymi środkami przejazdu więc schowaj sobie do kieszeni te brednie. Wolę więcej zapłacić ukraincowi na uberze niż polskiej złotówie na wypierdzianej taxi

        • 14 4

    • uber to może i tanie, ale też niezłe cwaniaki. Więcej ich nie zamawiam ! Cały czas od może trzech lat jest że mam u nich

      • 2 8

    • (1)

      Właśnie stało się to: prawdziwi taksówkarze odeszli, dlatego "paniska" z kredytami na plecach i dający górkę u fryzjera czy w każdej restauracji nie mogą się pogodzić z faktem, że za pięć złotych nikt nie chce ich wozić. Warto wspomnieć, że w Uberze czy Bolcie w przypadku braku taksówek cena za przejazd automatycznie rośnie i bywa dwukrotnie, a nieraz i trzykrotnie wyższa niż korporacji. Ale jeżdżący tanią taksówką nawet nie wiedzą, że właśnie zapłacili dużo więcej niż w korporacji, bo przecież jechali tanią taksówką

      • 14 3

      • Tak działa aplikacja dzięcioły klikają co tańsze a tak naprawdę jest droższe :)

        • 3 1

    • Co drugie auto nieoklejone prawidlowo i bez oznaczen, to sciema, ze jezdza legalnie

      • 8 2

    • Zwłaszcza jak są mnożniki to jedziesz jak na 4 taryfie w Taxi starymi gruchotami bez Ubezbieczenia .

      • 0 4

    • Hahaha widziałam, jak uberek mykal pod prąd na Moście Wantowym, wjezdzal na niego zjazdem...Faktycznie widać trasę...

      • 1 1

    • A ty skąd, że trasy nie znasz

      • 0 0

  • Norwegów nie ma i nikt nie chce płacić 700 PLN za kurs z dworca głównego pkp w Gdańsku na dworzec pks na 3 maja

    • 65 5

  • Uber powinien usuwać kierowców którzy jeżdżą na dwie aplikacje albo przyjmują kursy i ich nie realizują! (4)

    • 46 7

    • (2)

      Na początku nauczyc przepisów ruchu drogowego i uświadomić, że zatoczka autobusowa to nie postój

      • 13 5

      • (1)

        Oraz że wózek sklepowy nie służy do żygania.

        • 10 1

        • I nauczyc ze w poszy niema cyrylicy!!!

          • 0 0

    • A Ci na 3 aplikacje juz moga?

      • 8 0

  • Przyszłością są ryksze napędzane siłą mięśni (3)

    i tramwaje, a nie smrodzące taksówki

    • 18 11

    • Odezwał sie dzbanek z blachosmroda :) Nie dzbanku bedą autonomiczne pojazdy elektryczne (1)

      • 2 8

      • Raczej auto_komiczne ;)

        • 4 0

    • A nie Rydwany piekielne?

      • 7 0

  • Kolejne bajki ,co bedzie nastepne.? Trzeba było wypożyczyc hulajnogę . (2)

    Rozumowanie na poziomie meduzy :) Taksówek jest dokładnie tyle jaki jest popyt to sprawnie reguluje rynek sam.Wiec jego tokiem myslenia na granicach miasta trzeba w noc zwiekszysc kursowanie autobusów do 10 minut ,albo kolejka skm i pkm niema miec przestojów w nocy tylko kursowac jak w szczycie bo jasnie pan che sobie z imprezy wrócic :)

    • 27 2

    • (1)

      Nie wiem, nie wiem. Ostatnio nawet na taksówkę z jednej z największych gdańskich korporacji się czeka. I czeka, i czeka... Rynek na razie nic nie reguluje, bo sytuacja zmieniała się w ostatnim roku chaotycznie i dość dynamicznie.

      • 2 2

      • Dzbanku w jednym zdaniu sam sobie zaprzeczyłeś . :) Wiec może zacznij wynajmowac hulajnogi świeże powietrze

        sprawi ze zaczniesz myslec a zacznij od poszukania znaczenia wyrazów jakie napisałes :)

        • 1 0

  • Taksowkarz (25)

    Uwielbiam czytać płacz golasów , którzy wychwalają ubera. Osobiscie jestem szczesliwy , że jest uber i bolt , skonczyło sie wysłuchiwanie kredyciarzy jak drogo itp :)))) W końcu jeździ sie z klientami , którzy oczekują czegoś wiecej niz tylko niskiej ceny .

    • 99 132

    • Czyli ze starymi ludzmi i turystami (16)

      Ktorych mozna oskubac bez przypału

      • 83 19

      • (15)

        nie ma takiej potrzeby , jeżdze S klasą z 2018 roku , wożąc klientow biznesowych .

        • 18 53

        • Tych z Night Clubu Rozi?

          • 80 4

        • z całym szacunkiem (6)

          to taka S klasa 2018 rok jest realna na kontraktowych przejazdach a nie jako taksówka w powszechnym mniemaniu. Chyba, że robisz to dla zabawy i masz kasę z czegoś innego. Auto za 300 000 ( cena z teraz, jak nowe to z pół miliona ) nie zarobi na siebie przy stawkach miejskich.

          • 58 4

          • On zapomniał napisać, że jeździ w GTA

            • 59 1

          • (3)

            sttawka miejska max 3 zł/km , zestaw (tzw TIR) wart około 500tys zł , równiez jezdzi za 3-4 zł/km , wszyscy dokładają ???

            • 5 11

            • Zestaw TIR

              Jak wsiądzie to zrobi 400 - 500 km dziennie a taksówka moze 150? I to w połowie na pusto więc nie porównuj .

              • 13 3

            • Ewidentnie nie masz pojecia o stawkach TiR. 3 zł hahah dobre sobie za tyle przewoźnicy to nawet auta nie odpalą

              • 4 1

            • 3 zł plus korekta paliwowa i za mniej jak 500 nie rusza z miejsca takie to porównanie :)

              • 0 0

          • koleś niezłego baita wrzucił, a tylu mu odpisuje

            • 8 2

        • To musisz dopłacać do tego interesu (6)

          Rata leasingu takiego auta to jakieś 4500

          • 25 2

          • Dolicz jeszcze ubezpieczenie (2)

            Strzelam - 30 000 za rok za komplet AC + OC?

            • 19 2

            • (1)

              ubezpiecznie na kwotę 240 tys zł , 12500 zł rocznie.

              • 4 2

              • jak masz prywatne auto

                na taksówce pomnóż z kilka razy

                • 7 2

          • (1)

            hahahaha kredyciarze tylko o kredytach , auto kupione jako dwu letnie za gotówkę :)))

            • 8 1

            • Kupić drogie auto za gotówkę, żeby je zarżnąć na taksówce? Brzmi jak plan. Ale ono Ci się nigdy nie zwróci. Czyli nie zarabiasz.

              • 10 5

          • Tyle się robi w 2 tygodnie, no chyba że ktoś jest leniwy

            • 2 1

    • a kim jest klient oczekujący czegoś więcej na taksówce? (3)

      Można u Pana degustować szampana? Może uczy Pan tych klientów języka francuskiego?

      • 42 5

      • robi ....dzika sa doplata :) opcji dodatkowo platnych jest wiele

        • 12 2

      • Albo chociaż jak się zmienia awaryjnie koło ;)

        • 5 2

      • wygody i luksusu .

        • 3 5

    • rozumiem ze nie interesuje cie bezpieczenstwo (1)

      brak kwalifikacji, czesto kupione prawko nieznajomosc polskich przepisów ruchu drogowego? to jezdzij sobie uberami

      • 9 10

      • Uberami jeżdżą taksówkarze

        Za każdym razem jak zamawiam ubera to przyjeżdża taxi

        • 7 1

    • Cóż takiego ekstra oferujesz?

      To chyba nie jest miejsce na anonse towarzyskie.

      • 8 1

    • Brawo

      Klienci taksówek chcą zarabiać jak najwięcej ale płacić za przejazd po cenach z przed 25 lat.A dziennikarze jak zwykle robią z taksòwkarzy złodzieji ,

      • 0 0

  • Kiedy koniec z mafią (6)

    okupująca słupek pod lotniskiem? Ceny x10!

    • 40 6

    • mafia? (2)

      Nie wiem co bierzesz, ale taksówki pod lotniskiem należą do korporacji, która wygrała przetarg. Kto jest więc w mafii? Port lotniczy, urząd miasta?

      • 10 7

      • I tylko bierzecie 100 zl za zjazd do dworca? Jeszcze za mało ;) Paragony są na to.

        • 4 2

      • No ni

        A jak ktoś spoza waszej mafii spróbuję stanąć na waszym postoju to go pobijecie

        • 6 1

    • No ale mój drogi, to każdy wie. Przylatujesz, wzywasz taksówkę z dowolnej konkurencji i za chwilę masz.

      • 8 0

    • A dla lotniska haracz to z czego mają zapłacić? (1)

      • 1 1

      • To w Polsce się płaci jeszcze haracze?

        • 1 0

  • Kto pisał ten artykuł? (4)

    W sylwestra TAXI w trzy minuty zamówione. Z Witomina do Rumi bez problemu.

    • 30 7

    • (1)

      Co bierzesz? ;)

      • 4 7

      • dragetki :)

        • 2 2

    • Widać zes wsiok (1)

      Mowa tu o trójmiejskie a nie wioskach i wsiokach

      • 3 4

      • Tak. Z Braniewa. Obok ciebie mieszkałem.

        • 1 1

  • Zawsze wybieram taryfę z postoju. (5)

    Wolę żeby zarobił polski kierowca ktory płaci podatki niż ukrainiec co nielegalnie jeździ na niemieckiej aplikacji. Jeżdzą bez psychotestów i bez kursu z topografii miasta.

    Zbyszek

    • 35 53

    • Na postojach dużo masz policjantów, czynnych bądź na emeryturze (1)

      • 6 1

      • To są raczej milicjanci

        • 11 1

    • Po co komu kurs z topografi miasta? (2)

      Chyba po to by naciągać klientów.

      • 1 0

      • Zeby cię kierowca zawiozl najkrotszą drogą. (1)

        Masz siano w głowie ?

        • 0 0

        • Tak, tak

          Przecież GPS i nawigacje nie istnieją, prawda?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane