- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (886 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Czytelnik: Cięcia w komunikacji to strzał we własną stopę
- W styczniu w Gdyni wprowadzono do ruchu aż 30 fabrycznie nowych autobusów, dofinansowanych przez UE - aby zwiększyć znaczenie komunikacji miejskiej. Już dwa miesiące później redukuje się kursy w rozkładach jazdy. Czy ZKM naprawdę nie boi się, że UE każe zwrócić pieniądze przekazane na rozwój transportu publicznego? Gdyż tego rozwoju w praktyce nie ma. Chwilę po przecięciu wstęg przy wprowadzaniu nowych autobusów, mamy zamach na komunikację miejską w naszym mieście - pisze nasz czytelnik, pan Józef.
Po publikacji artykułu otrzymaliśmy wiele maili od czytelników. Publikujemy jeden z nich, w którym pan Józef (nazwisko znane redakcji) zastanawia się nad konsekwencjami takich cięć.
Oto jego spostrzeżenia
Piszę do państwa jako rodowity gdynianin, głęboko poruszony niebywałymi zmianami, jakie mają obecnie miejsce w komunikacji miejskiej w Gdyni. Jestem przedstawicielem tej grupy obywateli, która słucha przekazu władz miasta i w codziennych podróżach korzysta głównie z transportu publicznego, świadomie rezygnując ze stresu związanego z podróżą samochodem. Jestem jednak głęboko przerażony obłudą i jednocześnie odwagą oraz nonszalancją władz miasta, które w styczniu chełpiły się wprowadzeniem do ruchu aż 30 fabrycznie nowych autobusów dofinansowanych przez UE, aby zwiększyć znaczenie komunikacji miejskiej w przewozach, już dwa miesiące później bezdusznie redukując kursy w rozkładach jazdy. Wygląda to na kpinę z Unii Europejskiej!
Czy doświadczenie z lotniskiem w Kosakowie nie nauczyło władz miasta pokory wobec instytucji wspierających rozwój Gdyni? O ile jednak lotnisko można uznać za fanaberię dotyczącą elit, o tyle gmeranie w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej dotkliwie odczują już szerokie rzesze mieszkańców naszego miasta.
Z tekstu w Trojmiasto.pl wynika, że jedyną przyczyną tak drastycznych cięć - przypomnę, że już kolejnych - jest chęć zaoszczędzenia 3 milionów zł. Z innych artykułów wiem, że autobusy i remonty przystanków UE dofinansowała kwotą kilkudziesięciu milionów zł. A więc tłumaczenie zmian koniecznością oszczędności wygląda jak kolejna zabawa miasta Gdyni z instytucjami UE w granie sobie na nosie. Jak pokazuje decyzja o zwrocie 100 mln zł - zabawa bardzo ryzykowna.
Jestem w dojrzałym wieku, dość często odwiedzam ulicę Witomińską. Najczęściej korzystałem z linii 190. Warunki podróży nie były już komfortowe, często w autobusach był tłok. Zdaję sobie sprawę, że część pasażerów nie płaciła za przejazd, ale przecież płaci za nich miasto - finansując ulgi, albo prawa do przejazdów bezpłatnych. Przeprowadzona niemalże likwidacja linii 190 w niektórych porach to zmuszanie pasażerów do podróży w bydlęcych warunkach, urągających godności ludzi.
Kolejna bulwersująca sprawa to zmiany na liniach obsługujących najmłodsze i ciągle rozwijające się dzielnice naszego miasta. Chcąc odwiedzić np. w sobotę dzieci mieszkające na osiedlu Sokółka, będę miał do dyspozycji tylko linię 147 z o wiele mniejszą liczbą kursów, niż w dzisiejszym rozkładzie jazdy na liniach 147 i 160. Czy ZKM naprawdę nie boi się, że UE każe zwrócić pieniądze przekazane Gdyni na rozwój transportu publicznego? Gdyż tego rozwoju w praktyce nie ma.
Chwilę po przecięciu wstęg przy wprowadzaniu nowych autobusów mamy prawdziwy zamach na komunikację miejską w naszym mieście. Nie mogę zrozumieć dlaczego w Gdańsku i innych miastach w naszym kraju można rozwijać transport publiczny i cieszyć się, że przejmuje coraz więcej ruchu w mieście, podczas gdy w Gdyni stawia się tylko znicze nad trumnami kolejnych linii. Co ciekawe, zmiany wprowadzane są wyjątkowo perfidnie, gdyż nie likwiduje się żadnych linii, tylko na wielu zostawia się po 2-3 kursy dla zmylenia frajerów czyli pasażerów.
Liczę, że mój głos, będący wyrazem opinii wielu mieszkańców Gdyni, dotrze do pana prezydenta, przebijając się przez propagandę ZKM-u, że wciąż wszystko jest ok. Gdyni potrzeba rozwoju. Bardzo cieszyłem się z nowych autobusów, jak większość mieszkańców, ale dziś wiem, że było to zagranie obłudne - dać coś, aby zabrać znacznie więcej. Bardziej wolałbym stare mercedesy i utrzymanie kursów, których już nie będzie od kwietnia.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (300) 2 zablokowane
-
2015-03-26 18:12
a co ma w tym wszystkim Lotnisko (1)
Widać Pan Józef to zwykły pieniacz i człowiek pozbawiony realiów ekonomicznych. No cóż tacy w Gdyni też sie zdarzają i puszczają smrodek, który niczym ten z portu zatruwa powietrze i niszczy atmosferę.
- 4 29
-
2015-03-26 21:43
a może zatroskamy obywatel...
którego trochę wku*wiło to co dzieje się w mieście ?? Nie wszyscy należą do sekty: że choćby nie wiem co to mówmy że w Gdyni jest dobrze i jeszcze dopowiedzmy, że w Gdańsku źle...
- 10 1
-
2015-03-26 18:52
Samo muzeum emigracji to 49 mln a gdzie jeszcze winda na kamienną góre czy policealna szkoła filmowa
Ile w tym roku zapłacimy za Red Bulla i sylwester i ile kursów autobusów trzeba będzie zlikwidować za rok?
- 26 3
-
2015-03-26 19:04
fdgdfg (1)
zlikwidowali kilka połączen, ktore woziły powietrze ot co, za pętlą na dąbrowie autobusy jeżdzą prawie puste, większość powinna kończyć bieg tam, a nieliczne wysyłać na dąbrowe na kacze buki i miętową
- 2 14
-
2015-04-03 17:14
asdfghj
Wypowiedział się znawca. Co cię to obchodzi, że dalej na dąbrowe jeżdżą puste. 2 kwietnia wycięli nam połowę kursów 27. Zawsze jeździłem o 17.12 z pracy do domu a teraz muszę przesiadać się na karwinach na inne trasy i płacić podwójnie. Żenada :-(
- 1 0
-
2015-03-26 19:27
Król jest nagi - szczurasy w d....pie maja mieszkańców Gdyni. Nie ma co apelowac do prezydenta bo ta hipokryzja właśnie od niego pochodzi. Gdynia to dla nich folwark jaki ma ich utrzymywac
- 14 1
-
2015-03-26 19:28
(1)
Tajemniczy czytelnik to zapewne jakiś frustrat od Horały. Mam wrażenie, że większość z was nie zapoznała się że zmianami, które tak naprawdę mało kogo dotkna. Żenada moi drodzy.
- 0 27
-
2015-03-26 19:32
J..bany klakier.
- 4 0
-
2015-03-26 19:38
masz infobox i kilka pomników - nie można mieć wszystkiego (1)
trzeba mieć priorytety
- 19 0
-
2015-03-26 19:49
nie czepiaj się Infoboxu, bo to w gruncie rzeczy fajny, ciekawy i tani obiekt
Zaledwie 6 milionów złotych.
Czepiaj się Muzeum Emigracji, kolejki na Kamienną Górę, i innych cudów,
które nie miały i nie mają w Gdyni absolutnie żadnych stronników.- 1 4
-
2015-03-26 19:41
Boguslaw STASIAK (5)
. ... ZAZNACZYL SWA OBECNOSC ..
TAK JAK LEW NA PUSTYNI PRZY DRZEWIE GDY JEST PIERWSZY RAZ ..
..... TO CALKIEM NATURALNE U SSAKOW ..- 15 0
-
2015-03-26 20:11
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni
dla czego o tym nie napisze Trojmiasto.pl ???
- Prezes Zarządu Spółki - Bogusław Stasiak (od 18.03.2015 r.) -ze źródeł BIP PKM Gdynia - kiedy odbył się konkurs na to stanowisko i dla czego został wybrany były wiceprezydent miasta Gdyni - kolejna machlojka przykryta zarządzeniem - czytaj cięcia w KM. Być może dla tego że on został PREZEESEM - samozwańczym bo na pewno nie było konkursu na to stanowisko- 10 1
-
2015-03-26 20:13
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni (1)
Członek Zarządu Spółki - Piotr Topolewicz ( od 5.05.2014 r.) kolejny człowiek który przyłożył się do upadku PKS Gdańsk. Oczywiście na jego stanowisko też nie było konkursu.
informacje z BIP PKM Gdynia- 8 0
-
2015-03-27 07:21
Za coś Porsche trza było kupić,za PKS.
- 1 0
-
2015-03-26 20:16
Przedsiebiorstwo Komunikacji Autobusowej
info z BIP
bez konkursu
W skład Zarządu Spółki wchodzą:
Prezes Spółki - Lech Żurek
jak to możliwe ze prezesami spółek komunalnych zostają Ci panowie ?
Czy trojmiasto.pl może wyjaśnić zaistniałą sytuację ?- 8 0
-
2015-03-26 20:44
he he
czyli wszystko jasne te 3 miliony zarabia rocznie stasiak
- 6 0
-
2015-03-26 19:45
Czytam te wszystkie opinie i nie wierzę własnym oczom. (2)
Jak wielki musi być burd... i brak współpracy, pomiędzy miastem Gdynia, a ZKM-em, Skm-ką i przyszłą PKM-ką.
Miasto pasażerów nie słucha w ogóle, a ZKM chyba tym bardziej.
Udział miasta w tworzeniu spójnego i wspólnego systemu z organizatorami przewozów jest chyba żaden. Po ZKM-ie też za bardzo tego nie widać.
Udział procentowy miasta w spółce SKM ma wymiar symboliczny, w wysokości chyba jakichś 1,5 procent. Udział miasta w budowie infrastruktury przyszłej i nowoczesnej PKM jest jak na razie żaden, CAŁKOWICIE ZEROWY.
O co tutaj chodzi, niech władze naszego miasta Gdynia nam odpowiedzą.- 22 0
-
2015-03-27 07:10
Słucha,jak trzeba ,karać kierowców,słuch i wzrok mają wyostrzony.
- 2 0
-
2015-03-27 09:46
Mylisz sie: wszyscy ze soba rewleacyjnie wspolpracuja przelewajac kase i majac w najglebszym (ale to naj-gleb-szym) powazaniu spoleczenstwo, to "stado baranow" jak nazywaja miedzy soba.
- 0 1
-
2015-03-26 20:03
Prawda jak oliwa... (5)
A jeszcze niedawno gdynianie "piali" z zachwytu nad wyższością komunikacji miejskiej w Gdyni nad Gdańskiem. I nadszedł oto czas prawdy!
Pozdrowienia dla fanatyków Gdyni!- 25 2
-
2015-03-27 09:47
(2)
Nie bardzo rozumiem stwierdzenia. Komunikacja gdynska jest nadal lata swietlne przed np. gdanska (zreszta caly Gdansk politycznym burdlem stoi), problem w tym, ze ostatnimi czasy ilosc zlodziei na stolkach wzrosla kilkukrotnie i to jest problem. Tu nie o komunikacje chodzi, tu chodzi o ordynarny skok na spoleczna kase.
- 1 4
-
2015-03-27 09:52
(1)
A w czym konkretnie jest te lata świetlne przed? Tabor starszy w Gdyni, brak alternatywy dla zakorkowanych ulic (vide tramwaj w Gdańsku), brak biletomatów, więc gdzie te lata świetlne z przodu?
- 3 1
-
2015-03-27 11:20
Doslownie we wszystkim. To moja opinia, nie musisz sie z nia zgadzac - gwaratuje, ze jakos przezyje. :)
- 0 0
-
2015-03-27 09:53
(1)
Bo wy nie macie dyrektor ZKM takiego jak ma Gdynia
- 0 1
-
2015-03-28 00:07
faktycznie, mumie tu nie rządzą
- 0 0
-
2015-03-26 20:21
Dobry artykuł!!!! Widać że jest syf w tym zkmie... Gdańsk górą i tak trzymać.
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.