• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o parkowaniu w Oliwie: to anarchia

Maciej Korolczuk
13 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zastawione chodniki i trawniki przy zakładzie Bimet to smutna rzeczywistość w Oliwie.

Mieszkańcy Oliwy z parkowaniem aut na chodnikach, trawnikach, wjazdach i wyjazdach z posesji mierzą się każdego dnia. I każdego dnia w tej nierównej walce ponoszą kolejne porażki. Niewiele daje też wsparcie straży miejskiej. Po interwencji auta wracają w te same miejsca.



Mieszkańcy której dzielnicy w Gdańsku mają największy problem z parkowaniem?

- Parkingowa anarchia i nagminne ignorowanie wszelkich zakazów przez kierowców, policję i straż miejską jest smutnym standardem życia w Gdańsku. Oliwa jest tutaj sztandarowym przykładem, z wiecznie zastawionymi chodnikami i trawnikami przy salonie Skody i dalej w stronę PKM - zaczyna swój gorzki list do redakcji pan Marcin. - Sytuacja, której byłem świadkiem świadczy jednak o nieakceptowalnej skali tej patologii.
Sprawa dotyczy parkingu, chodnika i jezdni wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości zakładu Federal Mogul w Oliwie. O kłopotach z parkowaniem w tym miejscu pisaliśmy kilkukrotnie. Po raz ostatni niemal dokładnie przed trzema laty, ale jak widać sytuacja od tamtego czasu niestety nie uległa zmianie na lepsze.

- Obserwuję to miejsce codziennie. Wzdłuż fabryki chodnik i trawniki na długości około pół kilometra są całkowicie zastawione przez zaparkowane auta. Do tego dochodzi niebezpiecznie zastawiony wjazd z Grunwaldzkiej, auta dosłownie "wylewają się" na tę drogę. Pomiędzy tymi samochodami, po drodze serwisowej porusza się wielu pieszych i rowerzystów - opisuje nasz czytelnik.
Dwa dni temu na miejscu pojawiła się straż miejska. Posypały się mandaty (dotyczące wykroczeń czyli niewłaściwego parkowania). W środę strażnicy tam wrócili i tym razem pozostawili informację o popełnionym wykroczeniu kolejnym trzem kierowcom.

  • W naszej galerii można znaleźć m.in. zdjęcia z wiosny tego roku. Parkowanie wówczas wyglądało bardzo podobnie.

- Po wtorkowej interwencji strażników spodziewałem się, że problem zostanie rozwiązany. Tymczasem dzień później absolutnie nic a nic się nie zmieniło. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań: czy te samochody mają prawo tam stać? Jeśli tak - dlaczego miasto nie zapewniło pieszym chodnika i czy to legalne, aby w miejscu, gdzie przejścia dla pieszych są co ok. kilometr nie było przejścia innego niż droga serwisowa? Dlaczego po interwencji służb samochody dalej stoją na trawnikach i chodnikach?

Straż: mandaty nie dyscyplinują kierowców



Jak wyjaśniają strażnicy miejscy, wskazane miejsce patrolowane jest regularnie. Za każdym razem strażnicy wystawiają tam po kilka wezwań do stawienia się we właściwym referacie dzielnicowym i złożenia wyjaśnień. Jednak, jak sami przyznają - niewiele to daje.

- Prowadzący sprawę funkcjonariusz na ogół nakłada na sprawcę wykroczenia mandat, a w przypadku odmowy jego przyjęcia sporządza wniosek o ukaranie do sądu - precyzuje Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy SM w Gdańsku. - Niestety, na niektóre osoby nawet mandaty nie działają dyscyplinująco. Pewien kierowca był karany przez strażników już siedem razy. Kilka dni temu doręczono mu kolejne wezwanie, co może skutkować ósmym mandatem za pozostawienie auta na zieleńcu.

Problem rośnie od lat



Kłopoty z zaparkowaniem auta wzmagają się w Oliwie od kilku lat. Powodem są otwierane z każdym rokiem nowe biurowce i wyłączanie kolejnych parkingów ze strefy swobodnego i darmowego parkowania. Tak stało się m.in. przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego oraz przy wielkopowierzchniowych sklepach: markecie budowlanym Castorama czy CH Oliwa. Płacić trzeba też za postój wzdłuż sklepów między stacją paliw a Alchemią zobacz na mapie Gdańska oraz po drugiej stronie ulicy przy barze szybkiej obsługi McDonald zobacz na mapie GdańskaHali Olivia zobacz na mapie Gdańska.

Coraz trudniej znaleźć też darmowe miejsce postojowe na samych ulicach Oliwy. Gdy GZDiZ dostosował strefę płatnego parkowania (SPP) do nowych przepisów liczba miejsc postojowych spadła o ok. 30 proc. Regularnie "puchnie" za to SPP, a z każdym rokiem przybywa w niej parkomatów. Lekko nie mają też piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy w ostatnich dniach muszą przedzierać się przez nowe ogrodzenie przy kompleksie OBC i stadionie UG.

Opinie (768) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu biur i fabryk (3)

    Nie budują poza miastem ? Tylko w środku miasta

    • 10 7

    • !

      Bo kiedyś to było poza miastem.

      • 2 3

    • Nie po to kupiłem mieszkanie na dolnym tarasie by się więc do pracy zacobwodnice

      • 4 4

    • Gdzie maja budowac na Szadółkach.Puknij sie w głowę.

      • 4 2

  • kto wydal pozwolenie na budowe biurowcow bez zaplecza parkingowego dla pracownikow? (2)

    Wlodarze Gdanska powinni placic teraz mandaty za tych parkujacych pracownikow.

    • 17 6

    • I tak zbudowali tam za dużo miejsc parkingowych. Jak wszyscy do pracy będą jeździć samochodem to 3/4 miasta trzeba przerobić na parking i zrobić drogi dojazdowe po 10 pasów

      • 5 1

    • biurowce są w pobliżu stacji SKM

      to jest właściwy kierunek rozwoju: "transit oriented development".

      Lepiej poprawiać jakość serwisu SKM niż domagać się budowy kubaturowych parkingów.

      • 1 0

  • (1)

    Ale co tu plakac? Biurowce molochy i nowe osiedle ktore nie zapewniaja darmowych parkinkow. A bedzie jeszcze gorzej. Brawo adamowicz

    • 6 4

    • darmowe parkingi skłaniają do dojazdów samochodem

      bez sensu

      • 1 0

  • Typowa zazdrość, że ktoś ma auto (4)

    Z tego artykułu wynika typowa zazdrość typowego biednego Polaka, który nie ma samochodu i zazdrości tym, co ów samochód mają.

    • 10 26

    • IXI - typowy brak wyobraźni dla prawaka (2)

      który nie zauważa, że samochód nie jest jedynym sposobem docierania do pracy w dobrze zarządzanym mieście.

      Dla którego zdanie egzaminu na prawo jazdy to najwyższe osiągnięcie w życiu, a samochód to najwyższe dobro osiągalne w życiu, zapewniające "wolność" stania w korkach i tracenia czasu na poszukiwanie miejsca do parkowania (legalnego lub nie, byle za darmo).

      • 6 2

      • A kto normalny tamtędy spaceruje? (1)

        Ten odcinek drogi nie jest ciekawy do spacerowania. Po drugiej stronie ulicy też jest chodnik.

        • 0 1

        • Wszyscy, których widzisz na zdjęciach

          Spaceruja...

          • 1 0

    • Przecież dziś każdy ma auto.

      Jak nie wierzysz to przejdź się do dzielnic gdzie są TBSy i mieszkania komunalne.

      Auto i jego codzienna eksploataacja jest dziś oznaką służalczości a nie bogactwa.

      • 3 1

  • Donos do redakcji złoży "sygnalista" słoik, który nie mógł tam zaparkować!

    Po pierwsze tam zawsze samochody stały, a po drugie.... słoik to musiał pisać bo to jest BIMET i każdy kto od wielu lat mieszka w Gdańsku kojarzył by miejsce, ja dopiero po zdjęciach skojarzyłem co to k... jest "Federal Mogul". Oj widzę, że "sygnaliści" mają wzięcie!!!!

    • 5 16

  • Wstawić słupki dookoła i problem się sam rozwiąże...

    Ktoś w mieście najwyraźniej bierze w łapę że tego nie chce zrobić i ma w tym interes...

    • 11 0

  • Masakra (1)

    Kto o zdrowych zmysłach pozwolił w ciągu komninukacujnym budować tule biurowców maskara

    • 11 3

    • Biurowce buduje się w miejscach gdzie jest komunikacja miejska właśnie po to by pracownicy z niej korzystali

      • 5 2

  • Budyniu, więcej biurowców, więcej, więcej!! (2)

    • 12 4

    • Pracuj w innym miejscu . W Gdansku jest bardzo duzo ludzi z innych miast .Dlaczego sie nie usmiechamy . Nie pomagamy sobie ...Ludzie lubią stać w korkach . Widzę to nie raz .

      • 4 2

    • za tydzień

      jest możliwość wysiudania budynia. Skorzystaj.

      • 0 2

  • czubek. w anarchii tylko miejsca postojowe. pacyfa - tam gdzie kto chce.

    Anarchia to twarde prawo pisane bez władców i rządów
    Pacyfizm to bajzel, taki jak w Oliwie. Niby prawo pisane i niby władza ale każdy ma w d.

    • 2 7

  • (2)

    Potrzeba lepszej komunikacji miejskiej. Obecna jest przystosowana do czasów z przed biurowców.

    • 8 4

    • Druga czesc wpisu nie trzyma sie kupy

      • 4 2

    • potrzeba lepszej komunikacji szynowej

      SKM co pięć minut lub częściej.

      Rozbudowa systemu rowerowego z prawdziwego zdarzenia też dużo pomoże.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane