• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Darmowe parkingi w centrum Oliwy staną się płatne?

Maciej Korolczuk
3 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Parking na placu Inwalidów Wojennych przy parku Oliwskim oblegany jest bez względu na porę roku. Powody są dwa: świetna lokalizacja i fakt, że parkowanie jest darmowe. Jeśli miasto przychyli się do pomysłu radnych Oliwy, wkrótce będzie tam trzeba płacić, co ma wymusić rotację pojazdów. Parking na placu Inwalidów Wojennych przy parku Oliwskim oblegany jest bez względu na porę roku. Powody są dwa: świetna lokalizacja i fakt, że parkowanie jest darmowe. Jeśli miasto przychyli się do pomysłu radnych Oliwy, wkrótce będzie tam trzeba płacić, co ma wymusić rotację pojazdów.

Radni Oliwy zamierzają zwrócić się do władz miasta z wnioskiem, by na dwóch bezpłatnych i przez to obleganych parkingach w Oliwie wprowadzono opłaty za parkowanie. Chodzi o parking przy placu Inwalidów Wojennych na ul. Opata Jacka RybińskiegoMapka oraz parking na tyłach Domu Zarazy przy ul. CystersówMapka. Uchwały w tej sprawie radni przegłosowali jednogłośnie na ubiegłotygodniowej sesji rady dzielnicy.



Czy Oliwa ma problem z parkowaniem?

Oba parkingi obecnie są darmowe, a przez to oblegane od rana do wieczora. Przekonał się o tym każdy, kto próbował tam choć raz znaleźć wolne miejsce - najczęściej to możliwe tylko wówczas, gdy akurat inny kierowca opuszcza parking.

Problem nasila się latem - gdy rośnie ruch turystyczny, ale i zimą, gdy park Oliwski rozświetla iluminacja świąteczna.

Kłopot w tym, że parkingi przy Cystersów i placu Inwalidów Wojennych znajdują się poza pasem drogowym, co oznacza, że nie mogą zostać objęte opłatami w ramach obowiązującej w Oliwie Strefy Płatnego Parkowania.

Inaczej mówiąc - aby móc pobierać tam opłaty, urzędnicy musieliby je przekształcić na płatne parkingi funkcjonujące na podobnych zasadach co sezonowe parkingi przy plażach w pasie nadmorskim.

I dokładnie taki plan mają radni w Oliwie.

Choć oba parkingi znajdują się w obrębie Strefy Płatnego Parkowania w Oliwie to nie obowiązują tam opłaty, bo znajdują się one poza pasem drogowym. Choć oba parkingi znajdują się w obrębie Strefy Płatnego Parkowania w Oliwie to nie obowiązują tam opłaty, bo znajdują się one poza pasem drogowym.
- Wspomniane parkingi przestały pełnić przewidziane im funkcje, a więc okazjonalnego parkingu dla turystów odwiedzających park Oliwski czy archikatedrę oliwską - przyznaje Tomasz Strug, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Oliwa. - Najczęściej parkują tam osoby pracujące w Oliwie, pozostawiając tam auto na cały dzień. Zdarza się też, że parkingi pełnią funkcję parkingów Park & Ride, a osoby zostawiające tam bez opłat swoje auto idą na tramwaj, a nawet na kolejkę SKM. Jako radni i mieszkańcy dzielnicy obserwujemy to na co dzień, dlatego chcemy zwrócić się do miasta z wnioskiem o uruchomienie tam opłat, co wymusi konieczną rotację pojazdów.

Od wiosny trwają prace nad nowym planem



Przypomnijmy, że wiosną radni miasta zdecydowali o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla placu Inwalidów Wojennych, co oznacza, że w przyszłości istniejący tam parking i tak przestanie istnieć. Zanim to jednak nastąpi minie jeszcze trochę czasu - na uchwalenie planu urzędnicy potrzebują zazwyczaj od 1,5 roku do 2 lat. Ewentualne opłaty mogłyby więc zostać wprowadzone do czasu likwidacji parkingu, na miejscu którego ma powstać nowa przestrzeń z gastronomią i usługami.

- Chcemy, by miasto zajęło się tym jak najszybciej. Nie wskazujemy ani wysokości stawek za parkowanie w tym miejscu, ani tego, kto i na jakich zasadach byłby operatorem parkingu. Na pewno można pomyśleć o jakimś darmowym kwadransie lub dwóch dla kierowców, którzy po wcześniejszym pobraniu biletu parkingowego chcieliby zaparkować tam tylko na chwilę i załatwić jakąś sprawę np. na poczcie. Ale ostateczne decyzje pozostawiamy w tej kwestii władzom miasta. Liczymy, że wprowadzenie opłat uszczelni strefę płatnego parkowania i wywoła rotację na parkingach, co umożliwi korzystanie z nich większej liczbie osób - dodaje Strug.

Parkingi płatne, ale z wyjątkami



W przygotowanym projekcie uchwały rady dzielnicy znalazło się też zastrzeżenie, że umowa z potencjalnym operatorem parkingów musi zawierać możliwość czasowego i bezpłatnego wykorzystania placu na cele integracyjne mieszkańców, dzielnicowe festyny i inne uroczystości.

Uchwały zostały przegłosowane jednogłośnie na zeszłotygodniowej sesji rady dzielnicy, co z formalnego punktu widzenia uruchamia proces ewentualnego wprowadzenia opłat na parkingach. W tym tygodniu pisma w tej sprawie zostaną przekazane do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jeśli urzędnicy podzielą zdanie radnych z Oliwy wspomniane parkingi staną się płatne.

Godzina parkowania na wyznaczonym miejscu postojowym w ramach SPP w Oliwie kosztuje kierowców 3,90 zł. Druga to koszt 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, a czwarta i każda następna - 3,90 zł. Łatwo więc policzyć, że kierowcy pozostawiający swoje auto na jednym z dwóch wspomnianych parkingów w czasie ośmiu godzin oszczędzają każdego dnia ok. 33 zł. Tygodniowo to już ponad 160 zł, a miesięcznie ok. 640 zł.


  • Od wiosny toczą się prace przy nowym planie zagospodarowania przestrzennego dla placu Inwalidów Wojennych. W przyszłości parking ma zostać przekształcony w nową przestrzeń z gastronomią i usługami.
  • Niewykluczone, że opłaty za parkowanie trzeba będzie też ponosić na parkingu na tyłach Domu Zarazy przy ul. Cystersów.

Opinie (322) ponad 10 zablokowanych

  • gdy opodatkujecie już wszystko (49)

    a pieniędzy i tak będzie brakowało - co wtedy?
    znacie może krzywą Laffera?

    • 136 31

    • (26)

      akurat płatne parkingi nie są po to żeby zasilać budżet ale żeby wymusić rotacje pojazdów i ograniczyć ich ilość, kiedy to w końcu zrozumiecie?

      • 36 63

      • Żeby ograniczyć ilość pojazdów, to trzeba było... (9)

        Nie zabudowywać blokami ościennych WSI od ponad 20 lat ;]

        • 56 10

        • A gdzie mają ludzie mieszkać? (7)

          • 9 19

          • oficjalnie to najgłupsze pytanie jakie widziałem w 2022 roku ;] (1)

            • 24 9

            • A ty gdzie mieszkasz, w lepiance z g...a w lesie?

              • 2 2

          • (3)

            Tam gdzie mieszkali do tej pory czyli w Kartuzach, Wejherowie, Ukrainie itd

            • 16 7

            • Czyli wysiedlamy wszystkie komunistyczne osiedla z powrotem za Bug? (2)

              • 4 5

              • Oczywiście

                • 3 2

              • TAK!!!

                • 0 0

          • Malo ci przestrzeni w kraju?

            • 0 1

        • Dokładnie tak

          Oczywiście że tak

          • 1 4

      • (9)

        A podatek cukrowy jest dla naszego zdrowia. Podatek w paliwie idzie na budowe nowych drog. A akcyza w papierosach i alkoholu idzie na leczenie palaczy i pomoc alkoholika. No wlasnie kiedy to wreszcie zrozumiecie. Przeciez wszystko jest dla naszego dobra.

        • 37 9

        • Akurat z akcyzą na fajki nie trafiłeś, bo idzie do NFZ. (8)

          • 13 8

          • Podatek z paliwa też idzie na drogi, tyle że krajowe (6)

            • 15 4

            • (2)

              Zdaje się że 1/10 idzie na drogi reszta do budżetu miłościwie nam panujących.

              • 9 6

              • Dokładnie 0/10 trafia do Miasta/Gminy. (1)

                • 5 1

              • Tak piszę o nowogrodzkiej.

                • 1 0

            • Tak tak idzie :)

              • 1 0

            • Pytanie

              Tylko na które bo 98% to dziury

              • 3 1

            • to niestety bzdura

              podatek drogowy zasila fus, pkp i górnictwo

              • 3 1

          • No pewnie idzie i to w całości :) I jak to z matematycznego punktu widzenia wzrost akcyzy nie przekłada się na taki sam wzrost budżetu NFZ

            • 1 2

      • (4)

        Szczególnie na działkach leśnych w Gdyni jest potrzebna rotacja, bo przecież tam tłum ludzi przyjeżdża. Nie świruj, nie chodzi o żadną rotację tylko o łupanie mieszkańców. Co będzie następne? Płatne oddychanie? Chcesz, żyć i oddychać to płać, bo urzędnik Twój oprawca tak chce.

        • 28 11

        • nikt ci nie każe parkować samochodu (2)

          a co do oddychania nie masz za bardzo wyboru, także analogia z d*py

          • 7 18

          • (1)

            A co to za przeciwwskazanie dla urzędnika jak będą potrzebować pieniędzy na zakup nowego papierowego rydwanu lub na inną głupotę.

            • 14 2

            • Rydwan został zakupiony za pieniądze przeznaczone na kulturę i sztukę.

              Z podobnej puli zbudowano te Narodowe Misie za 40tys zł/szt które zgniły zgodnie z planem, zwane potocznie ławeczkami patriotycznymi.

              • 10 6

        • A po co wam parking 24/7 na działkach? Na działkę się jedzie skopać grządki, zrobić grilla i wrócić do domu.

          • 2 6

      • Kiedy przestaniesz lykac jak pelikan wszystko co ci wladza powie?

        • 0 1

    • Ale to nie jest podatek. (17)

      Nie musisz płacić za parkowanie. Ja mam np samochodów elektryczny i nigdzie za parkownie nie płacę.

      • 16 32

      • Może ;] (6)

        Ale el. auto kosztuje ~60 tys. więcej (chyba, że masz jakiegoś złomixa maluczkiego dla 2 osób, to 40 tys. więcej :D )

        może i nie płacisz za parkowanie :D :D

        • 10 5

        • Parkuje i ładuję pod pracą za free (3)

          Parkowanie abo - 500 zł co daje oszczędność 6000 rocznie
          Parkowanie na mieście - ok 200 zł czyli 1200 rocznie
          Tankowanie - do tej pory jakieś 12 000 rocznie

          W 2 lata wyszło prawie 39 000 oszczędności.

          No i nie stoję w korkach jak jest buspus.

          • 12 20

          • Czyli po 2 latach wychodzisz "na zero" :) (2)

            Wtedy kończy się leasing, albo auto się nudzi i bierzesz nowe :D

            Super oszczędność.

            ps. samochody to bądź co bądź "dobro luksusowe" - nie wg. mnie - tylko przepisów i VAT ;]
            bekę mam, jak ktoś ma auto i myśli o oszczędzaniu - to śmieszne :D

            • 6 12

            • Jak po 2 latach wychodzi na zero a potem ma zysk to źle?

              Tak samo jak z fotowoltaiką - inwestycja i po kilku latach korzyść. Ale zawsze znajdą się tacy, którzy uważają że trzeba kupować to co najtańsze i nie myśleć na przyszłość. I nawet dowód, że inwestycja się spłaciła ich nie przekona.

              • 6 5

            • A ty jesteś minus 40 000 czyli różnica w zakupie.

              Kolejne 2 lata:

              Ty - 40 000
              Ja + 40 000

              No ale to ja przepłaciłem za auto xD

              • 7 5

        • (1)

          60 tys? gdzie? przecież to badziewie poniżej 100 tys za jakąś wydmuszkę nie schodzi.

          • 7 2

          • Pisać potrafisz, ale czytać się jeszcze nie nauczyłeś?

            Wytłumaczę, skoro sam nie ogarniasz.
            Napisał że elektryk kosztuje o 60 tys więcej, niż zwykły samochód.
            Teraz rozumiesz?

            • 1 1

      • Nie płacisz do czasu... (1)

        Gdy elektryków będzie więcej na drogach, dla nich parkowanie także stanie się płatne, to samo ładowanie lub jazda buspasem. Przecież to oczywiste że przywileje nie mogą być dla większości

        • 37 2

        • Oj mogą mogą, patrz "nowy ład" i pińcetplusy.

          • 6 3

      • Dokładnie, ja nie mam samochodu i też nie muszę płacić za parking.

        I jakoś nie płaczę, że mi miasto prywatnego miejsca na grilla pod balkonem nie daje.

        • 11 9

      • (5)

        A potem koniec baterii w samochodzie i okaze sie ze po 6-7 latach jak w tesli bedzie to koszt 70-80% nowego samochodu, a starego nikt nie bedzie chciał odkupic za wiecej niz 5 tyś. Nie wspominajac nawet o pseudo bzdurnej ekologicznosci tego.

        • 13 5

        • Popieram (3)

          1000%prawdy

          • 3 3

          • Ile widziałeś elektrycznych samochodów z zajechanymi bateriami do tej pory? (2)

            • 1 3

            • (1)

              Zerknij w ogłoszenia. co chwile się pojawiają ogłoszenia że możesz sobie kupić takie cacko za parę tysi ale bez baterii. Natomiast baterie to.....

              • 2 1

              • Natomiast baterie sprzedane z dużym zyskiem.

                Tak samo, jak co chwilę masz ogłoszenia o sprzedaży auta bez katalizatora...

                Gdyby się do niczego nie nadawały, zostawialiby je w samochodzie, zamiast wymontowywać.

                • 2 1

        • No patrz, jakoś pierwsze tesle dalej jeżdżą...

          A i na pewno jest to bardziej ekologiczne niż diesel co "musi kopcić"...

          • 3 3

      • W Norwegi też tak było aż liczba aut elektrycznych stała się wystarczająca by można było zacząć to towarzystwo łupić.

        • 12 2

    • Opłata za parkowanie to nie jest podatek

      Poza tym ta opłata istnieje od lat, mowa jest tylko o tym że dwa parkingi przestaną być darmowe

      • 12 4

    • Kiedy zrozumiecie,?

      Kiedy zrozumiecie, że nic nie rozumiecie?

      • 6 1

    • krzywa laffera odnosi sie do dochodów

      widze fan kucfederacji i eskper ekonomii po wyzszej szkole pejsbuczka :)

      • 5 8

    • wtedy zamieszki...

      • 0 0

  • kiedy czysta punktualna szybka i tania komunikacja panie strug ? (3)

    • 86 7

    • Komunikacja miejska jest droga? 4zł za bilet to mniej niż jeden litr paliwa.

      • 3 3

    • Komunikacja miejska w Trójmieście jest dużo lepsza niż w wielu miastach tzw. "zachodu"

      a tam się za parkowanie płaci także duuuużo więcej

      • 1 5

    • Strug to nie Struk i na bilety nie poradzi :)

      • 1 2

  • Za wszystko trzeba płacić (13)

    "Jak żyć Panie Premierze"?

    • 43 8

    • Krótko, żeby emerytury nie brać.

      • 3 1

    • (10)

      Nie trzeba. Wystarczy wybrać inny środek transportu.

      • 6 4

      • (9)

        A od kiedy autobusy tramwaje i pociągi są darmowe? Jeżeli chodzi o rower to według ciasnoportych taki co kosztuje poniżej 10tys to w ogóle nic nie warty szmelc. Więc...

        • 5 2

        • Aha, a paliwo, OC, części zamienne .. są darmowe? (8)

          • 2 7

          • (7)

            No przecież kolega sugeruje porzucenie samochodu na rzecz darmowych autobusów.

            • 5 2

            • Ale to ty sugerujesz, że własnym autem jeździsz za darmo. (3)

              • 3 4

              • (2)

                W którym miejscu tak napisałem? Jesteś zwykłym zakompleksionym Januszem z Koziej wólki "Ja nie mam to inni też niech nic nie mają"

                • 3 2

              • Ale gdzie tu jest "ja nie mam"?

                Każdego stać na samochód.

                Problem jest bardziej w "nie mogę przejść chodnikiem, bo ktoś przerzuca konsekwencje braku pieniędzy na parking na resztę społeczeństwa"...

                • 1 2

              • On ma rower, więc tutaj już koniec jakiejkolwiek dyskusji.

                • 0 1

            • nie uważaj innych za mających takie same problemy z wyobraźnią jakie sam odczuwasz (2)

              samochód prywatny w Trójmieście ma bardzo wiele substytutów: nie tylko autobusy. Nie będę ich tutaj wymieniał, licząc na to, że stać Cię na refleksję i oprócz komunikacji zbiorowej zauważysz wiele możliwości / rodzajów indywidualnego transportu.

              • 0 4

              • (1)

                To że czytasz posty od połowy to nie oznacza że masz wyobrażenie o pierwszej połowie. Więc swoje sfrustrowane refleksje zachowaj dla siebie albo idź wyżal się mamie.

                • 1 3

              • Ojoj, dopowiedziałeś sobie historyjkę i dziwisz się, że wychodzisz na głupka :D

                Nogi są darmowe.

                • 0 2

    • Co ma premier do miejskich placów i parkingów? Wiesz kto nimi zarządza POkolorowany misiu?

      • 1 0

  • Problemy z parkowaniem i korkami (11)

    Zrodziły się z tego, że nieudolne władze miasta od grubo ponad 20 lat sprzedają działki na obrzeżach miasta i pozwalają na budowę kolejnych osiedli mieszkaniowych.

    Pomijając parkowanie.... Drogi do centrum są de facto trzy: armii krajowej, słowackiego i trakt św. wojciecha ;] Tak tak, wiem o jaśkowej dolinie i kartuskiej :)

    • 119 18

    • dodatkowo

      fatalna jest komunikacja do tych osiedli/miejscowości: patrz PKM co godzinę :(

      • 28 8

    • (2)

      Połowa tych terenów to były tereny prywatne

      • 8 4

      • nie. (1)

        1. nie były, praktycznie wszystkie były państwowe po komunie
        2. nie masz racji, ale nawet gdybyś miał, to to miasto wydaje pozwolenia na budowę ;]

        • 11 5

        • A dlaczego Miasto ma zabraniać komuś budowy?

          • 4 5

    • Miasto nie było i nie jest jedynym właścicielem gruntów

      Grunty na obrzeżach nie były nigdy własnością miasta, bo tu znajdowały się od lat grunty rolne i pastwiska. Ale co ja mam tłumaczyć ludziom, co w Gdańsku mieszkają od kilku lat i nie mają pojęcia co było w tych miejscach w latach 80 i 90. Rolnicy na wyprzedaży gruntów mocno się tutaj wzbogacili i powie ci to każdy ludzi, który mieszka w tych rejonach powyżej 30 lat i nawet wskaże ci gdzie oni teraz mieszkają. Oczywiście z racji, że działki były małe to niebyły to olbrzymie kokosy ale zawsze. Stąd gadanie, że władze miasta nawaliły, to gruba przesada. Grunty nabyli deweloperzy i zaczęli budować, a z racji, że prawo w PL jest jakie jest i zawsze da się znaleźć furtkę to miasta wyglądają jak wyglądają.

      • 13 2

    • a gdzie, kazdy w miescie tez ma autko, tu w oliwie gdzie mieszkam

      i uwazaja ze ich swietym prawem jest parkowanie pod samym blokiem, chociazby na chodniku

      • 7 0

    • Miejsce zamieszkania (4)

      A gdzie mają się wyprowadzić od rodziców? Czy lepiej na garnuszku rodziców jak za komuny 3 pokolenia w jednej chacie. Mieszkanie w mieście nie dość, że ceny horendalne to i miejsca zaczyna brakować. Bardziej powinniśmy zadbać o sprawną komunikację pkm lub trzeci pas

      • 5 5

      • Mieszkań w mieście jest bardzo dużo, (3)

        tylko są skupywane hurtowo i przeznaczane na wynajem, często krótkoterminowy. Na takiej Zaspie (pas startowy) dwa budynki (ok. 300 lokali) od razu kupiła szwedzka firma z sektora PRS.
        To nie są mieszkania dla ludzi do życia, ale do działalności biznesowych.

        • 4 4

        • Ale puste nie stoją.

          To że mieszkańcy płacą więcej, nie znaczy że nikt tam nie żyje.

          • 1 1

        • Jak zazdrościsz to też kup 300 lokali i wynajmij. (1)

          Jest popyt jest podaż, proste.

          • 1 2

          • tylko nie marudz o inflacji pozniej.

            • 0 0

  • W końcu (5)

    Ile razy chcę podjechać do parku to ciągle te same auta stoją.

    • 47 30

    • (4)

      Tak samo jak na parkingach park and ride. Mieszkańcy okolicznych bloków okupują cała dobe

      • 13 1

      • (2)

        Szerzysz jakieś fake newsy. Korzystam czasem z p&r jasień i nie było nigdy problemów.

        • 3 7

        • Zaraz zasiedla te nowe bloki i bedzie to samo co na Warszawskiej.

          • 2 2

        • Przecież tu był nawet news o tym jak ktoś tam całą firmową flotę zaparkował :D

          • 2 1

      • Zburzyć okoliczne bloki i firmy. Taką mam koncepcję.

        • 5 4

  • Niech radni oliwy nie świrują (1)

    Ze nie wiedzą kto będzie operatorem, chcą oba parkingi przerobić na takie co będzie ich pilnować ta fundacja od bezdomnych

    • 39 15

    • I dziwia sie ze w olwie i okolicznych dzielnicach zostaja emeryci a reszta zwiewa najdalej jak sie da

      • 10 4

  • Ca za urzędowi kłamcy,

    Tylko żeby ściągać kasę, szukajcie oszczędności gdzie indziej, np. Ograniczcie zatrudnienie w urzędach.

    • 70 10

  • Społecznicy... no a jakże. (1)

    • 42 8

    • Radni wywalczyli podwyżki diety wiać jakoś musi ona być sfinansowana.

      • 1 1

  • I prawidłowo, darmowych parkingów nie powinno być wcale. (32)

    Cebulakom się wydaje (o myślenie ich nawet nie podejrzewam) że miejsce parkingowe dostają w pakiecie z zakupem samochodu, nie stać cię na parking to cię nie stać na samochód, proste. Co jeszcze cebulaki byście chcieli darmowe? Paliwo? Ubezpieczenie? Opony zimowe?

    • 68 192

    • (3)

      Kulturę osobistą w internecie

      • 41 13

      • (2)

        Raczej w realu. Brak kultury osobistej wyroznia polskich kierowcow na tle Zachodu.

        • 10 9

        • (1)

          Dlaczego urzędnicy nie dają przykładu? Nie znam urzędnika który poruszałby się komunikacją, a za parkingi też nie płacą. Co to k... jest?

          • 8 3

          • Ja też nie płacę za parking pod biurem, z pretensjami idź do swojego szefa.

            • 4 3

    • Racja! I jeszcze, żeby taki cebulak nie zwalniał na progach do 20 km/h (2)

      Jak go nie stać na zawieszenie to nie stać go na samochód.
      O jeżdzeniu 50 km/h w terenie zabudowanym nie wspominajac, jak go nie stać na mandaty, to nie stać go na samochód.

      • 11 14

      • Do cebulaka (1)

        Zakompleksiony zgryżliwy mały człowieczek ! Któremu nic nie udało się w życiu !tylko pozostało anonimowe trollowanie na forum !

        • 11 4

        • Jeżeli ktoś, kogo stać na zawieszenie i parking jest "małym człowieczkiem, któremu nic nie udało się w życiu":

          To czym to czyni Ciebie?

          • 0 2

    • (1)

      Czyżby rowerzysta, któremu nie udało się zdać na prawo jazdy?

      • 38 13

      • nie, to kierowca dla którego zdanie egzaminu na prawo jazdy

        nie było największym osiągnięciem intelektualnym w życiu

        • 0 0

    • Komuch. (1)

      • 18 9

      • W komunie to wszyscy płacą za wwzystkich

        Tutaj każdy ma płacić za siebie :) . Chcesz darmowych parkingów to sam jesteś komunistą

        • 9 10

    • Co to za bełkot.

      • 15 8

    • (13)

      Ty pewnie w Kalesonkach obcisłych jeździsz i wszystko ci przeszkadza ,poczekaj za ścieżkę rowerową będziesz płacił

      • 24 11

      • Rowerzyści powinni mieć obowiązek wykupienia ubezpieczenia (12)

        Nie znają się na przepisach ruchu stwarzają zagrożenie dla pieszych

        • 31 10

        • Kierowcy aut niby mają te różne papierki, (1)

          a jednak ciągle łamią przepisy, powodóją wypadki i zabijają ludzi.

          • 8 17

          • Dodajmy, ze zabijaja najwiecej w Europie.

            • 7 11

        • Moment, moment. (1)

          A wam to ubezpieczenie pomaga w niestwarzaniu zagrożenia dla pieszych, rowerzystów i innych kierowców? To skąd tyle codziennych wpisów w raporcie o jakimś wypadku spowodowanym przez tych nieomylnych kierowców aut, posiadających uprawnienia do poruszania się pojazdem mechanicznym?

          • 6 7

          • Zaryzykuję, że obowiązkowe ubezpieczenie zmotoryzowanych pogarsza bezpieczeństwo innych na drodze

            Przecież w razie czego pójdzie z OC

            • 2 2

        • obowiązkowe prawko dla rowerzystów (1)

          • 11 2

          • ponad 80% rowerzystów w Gdańsku to posiadacze prawa jazdy

            • 1 4

        • (3)

          Jakie zagrożenie stwarza masa 100 kg poruszająca się 20 km/h, a jakie 1500 kg 50 km/h?

          • 4 3

          • Wskaż mnie jednego rowerzystę który się porusza 20km/h. (2)

            • 3 4

            • Racja (1)

              Większość jeździ wolniej

              • 5 3

              • Wolniej to już stanie w miejscu.

                • 1 2

        • Zróbcie już te obowiązkowe OC dla rowerów w końcu (1)

          Zapłacę te 50zł/rok. Nie zbiednieję. Tyko o czym wtedy będą biadolić zmotoryzowani?

          • 6 3

          • Ostatnio płaciłem 22/rok.

            Nie szalej z tymi kwotami ;D

            • 4 0

    • (2)

      Miejsce parkingowe powinno dostac sie w pakiecie z zakupem auta za sponsorowanie we wszystkich możliwych podatkach m.in drog rowerowych.
      Nawet sobie nie zdajesz sprawy jak bez samochodziarzy i wysokich wplywow podatkowych m.in z paliwa jezdzilbys nie na sciezce rowerowej a na piaszczystymi uklepisku.

      • 13 10

      • A wiesz, że dokładasz do tej infrastruktury dokładnie 0zł i 0gr więcej niż rowerzysta i pieszy?

        Wszystkie opłaty związane z posiadaniem auta lądują w budżecie centralnym, nie w budżecie Miasta/Gminy.

        • 9 8

      • Wszystkie jezdnie, chodniki i ścieżki rowerowe w mieście (poza drogami krajowymi) są budowane z podatków mieszkańców, a więc to głównie piesi składają się na budowę jezdni.

        • 6 3

    • Darmowe powinno być leczenie psychiatryczne dla raktywistów

      • 4 2

    • Jak juz kierowcy beda placili za wszystko to pozniej zabiora sie za rowerzystow a na koncu za pieszych. Chcesz chodzic po chodniku w butach to plac podatek od podeszwy. Przeciez mozna na boso. Na boso nie niszczy sie nawierzchni.

      • 0 0

    • Ciekawe?

      Ciekawe czy byś to powiedział im prosto w oczy cwaniaczku!

      • 0 0

  • Jak ja słyszę o wymuszaniu rotacji (9)

    To się zastanawiam nad stanem umysłowym urzędników. Wszyscy już wiemy do czego Wam płatne parkingi więc darujcie sobie te smętne pieśni i przestańcie ludzi podkurzac

    • 92 24

    • (8)

      Ale rotacja ma sens. Inaczej te same auta stoją non stop

      • 18 10

      • Owszem... (5)

        Ale jeszcze żadna spp nie przyczyniła się do rotacji, raczej do tego, że Ci którzy parkują na dłużej zaczynają szukać miejsca niepłatnego czyli np. W czyjejś bramie, albo na trawniku.

        • 13 13

        • (3)

          W takim razie czemu w komentarzach jest jazgot że trzeba płacić?

          • 6 4

          • Bo jazgocza zawistni (2)

            Których nie stać na paliwo i utyskują, że życie im nie wyszło

            • 4 5

            • Co ty biedaku umysłowy zrobisz, jak ci przyjdzie po nowelizacji przepisów zapłacić 1500zł za parkowanie na chodniku (1)

              Skoro ciebie nawet na parkowanie nie stać?

              • 4 3

              • Może być i milion.

                Jaką masz szansę na mandat za nieprawidłowe parkowanie?
                Musiałbyś wejście do SM zastawić chyba...

                • 0 2

        • Ależ przyczyniła się

          W Oliwie da sie normalnie zaparkować odkąd jest spp.

          A i owe bramy i trawniki już coraz szczelniejsze.

          • 13 5

      • na urzędniczych stołkach tez jest rotacja i co z tego wynika? ten sam układ rządzi Gdańskiem od 30 lat (1)

        • 3 2

        • I całe szczęście że nie Kacperki i inne Brałny.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane