- 1 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (277 opinii)
- 2 Kontrolerzy parkingów nie robią wyjątków (97 opinii)
- 3 Jaki powinien być nowy Manhattan? (97 opinii)
- 4 200 tys. zł odpraw wiceprezydentów (266 opinii)
- 5 Strzały podczas domowej awantury (98 opinii)
- 6 Gdynia ma nowego skarbnika (95 opinii)
Demonstrowali antyklerykałowie
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21117__kr.webp)
Około dwudziestu demonstrantów z transparentami i ulotkami pikietowało w piątkowe południe niemiecki konsulat w Gdańsku Wrzeszczu. Przechodnie chętnie brali ulotki, natomiast pracownicy konsulatu odmówili przyjęcia listu przewodniczącego APP Racja do Joschki Fischera, ministra spraw zagranicznych Niemiec. Zaproponowano demonstrującym wysłanie listu pocztą - co zamierzają uczynić. Później cała grupa przeniosła się pod konsulat francuski w Sopocie. Zgromadzenie było wyrazem poparcia dla polityki rządów Francji i Niemiec, dotyczącej konstytucji europejskiej. Podobnie jak one, APP Racja jest przeciwna umieszczaniu w jej preambule odwołania do dziedzictwa chrześcijańskiego.
- Czym innym jest historia, a czym innym dziedzictwo - powiedział "Głosowi" Ziemowit Bujko, członek rady krajowej partii. - Nasza historia jest chrześcijańska, ale do chrześcijańskiego dziedzictwa należą również czasy inkwizycji i stosów. Z tym się nie identyfikujemy jako partia i chyba jako społeczeństwo też. W związku z tym nie chcemy, by ten zapis znalazł się w konstytucji zjednoczonej Europy.
Partia jest również przeciwna artykułowi 51 projektu konstytucji, uważając go za niebezpieczny i zbędny.
- Zbędny dlatego, że prawa religii i wiary są wystarczająco regulowane przez art. 9, 10 i 46 - stwierdził Ziemowit Bujko. - Niebezpieczny zaś dlatego, że kościoły (a należy to czytać jako Kościół katolicki, bo inne jakoś nie domagają się nadzwyczajnych praw) miałyby znacznie większą możność wpływania na europejskie ustawodawstwo niż członkowie Parlamentu Europejskiego. Wypaczałoby to demokratyczny charakter UE. Każdy kościół powinien być postrzegany jako część społeczeństwa, powinien mieć takie same prawa i być traktowany tak samo, jak reszta. Dlaczego inne grupy społeczne, jak nauczyciele czy lekarze, nie miałyby mieć takich praw jak przedstawiciele kościołów? To odwrócenie istoty demokracji! Ponadto artykuł 51 jest częścią strategii Kościoła, zmierzającej do podporządkowania sobie społeczności i instytucji europejskich. Częścią tej strategii są konkordaty, zarówno już podpisane - z Polską, Słowacją i niemieckim landem Brandenburgii - jak również te będące na etapie negocjacji. Częścią strategii jest też lobbing na rzecz przepisów odzwierciedlających poglądy religijne - jak zakaz aborcji czy dobrowolnej eutanazji. Kościoły mają też szczególne prawa, np. w szkolnictwie - nauczania swoich dogmatów jako faktów - lub odmowy w prowadzonych przez siebie placówkach medycznych wykonywania różnych zabiegów, co zagraża nawet zdrowiu pacjenta.
Opinie (162)
-
2004-02-16 09:24
buhahahahha :)))))))))))))
- 0 0
-
2004-02-16 09:26
debil
- 0 0
-
2004-02-16 09:28
nie licząc różnych stoważyszen to partyjkopodobnych chyba 7 było
ale biorac pod uwagę ciagłe zmiany naszej sceny politycznej...- 0 0
-
2004-02-16 09:34
ten facet napewno nie ma czasu nawet na to żeby umyc zęby. Tyle roboty.
- 0 0
-
2004-02-16 09:35
Mamo,
ja naliczyłam 5, bo chyba Spółdzielnię Pracy Usług Wysokościowych "Gdańsk" lub NZS trudno zaliczyć do partii.
- 0 0
-
2004-02-16 09:38
Ciekawe czy miał Spółdzielnię Usług Pralniczych ? Czy tylko korzystał z usług istniejących?
- 0 0
-
2004-02-16 09:40
nie musiał,
korzystał z usług pralni Jedykiewicza.
- 0 0
-
2004-02-16 09:42
baju przecież baron Jendykiewicz nmie miał pralni korzystał z pralni kościelnej.Nie przekręcaj faktów.
- 0 0
-
2004-02-16 09:50
ponadto należy przypomnieć, że Jendykiewicz był jak dotychczas ustalono jedną z 22 osób korzystających z usług pralniczych. Czyli stanowił ok. 4,5% klientów.
- 0 0
-
2004-02-16 09:57
baja
być może
liczyłam niedokładnie tak na "rzut oka" co mozna podciagnąć pod politykę- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.