- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-16 09:45
(1)
Wybudujcie jeszcze jedno centrum handlowe i zatkacie miasto na amen. Czego nie rozumiecie - to durna polityka miasta to sprawiła. Pozwolenie na zabudowę wielkim Centrum Handlowym - brak pomyślunku i doświadczenia, rezygnacja z tuneli i macie odpowiedź jak głupi są urzędnicy! A co zrobią na obrzeżach miasta? Nic, bo urzędnicy i radni na niczym się nie znają i nic nie umieją!
- 12 1
-
2018-11-16 09:46
Kto takie bzdury pisze rzeczniczce Kiljan?
- 0 4
-
2018-11-16 09:47
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska? (1)
Odpowiedź:
Herr Budyniowitz znowu został Gauleiterem Freie LGBT Stadt Danzig i teraz ma znowu wywalone....!
A dzisiaj znowu PO-psuły się tramwaje, a autobusy zastępcze też miały duże problemy techniczne.
Zresztą niedługo tramwaje będą tylko "nur für Deutsche" a polskojęzyczni będą chodzić pieszo albo stać w korkach.- 13 0
-
2018-11-16 10:00
powinno być lgbtnpz
- 1 0
-
2018-11-16 09:58
a to zniknęły, że wróciły ?
- 4 0
-
2018-11-16 09:59
niech stoją w korkach.
paliwo powinno być za min. 10 zł/litr. służby miałyby dopłaty do paliwa.
jest komunikacja miejska
Polska jak zawsze za Afryką- 1 5
-
2018-11-16 10:08
xxx
Więcej centrum handlowych, to i korki będą wieksze;)
- 4 0
-
2018-11-16 10:09
Precz
Z Nbr,ngi,neb,nli,Nil itp zatykaja ulice i parkingi a podatki płacą u siebie. Dodatkowo nie potrafią jeździć!
- 2 1
-
2018-11-16 10:14
zawdzięczamy to tym baranom którzy zamiast być skupionym na kierowaniu i płynnym ruszaniu siedzą w swych smartfonach . dziś już nikogo to nie dziwi ani nie oburza bo sami tak postępują
wystarczy policzyć ilu kierowców mijanych jest zajętych rozmową czy sms-owaniem i dodać opóźnienie w reakcji i mamy korki nawet na prostej drodze
nawet nie wspominam o zakazie bo policja już też nie reaguje ...- 1 0
-
2018-11-16 10:38
(1)
buspas =korki
- 2 1
-
2018-11-16 11:25
brak buspasa = korki
Droga z buspasem ma znacznie większą przepustowość. W jednym busie min 50 osób, 60 busów na godzinę jak pod dworcem i już 3000 osob pojechało.
- 1 0
-
2018-11-16 10:55
Król
Barany nie narzekać. Chcieliście to mata!
Za pięć lat wam poprawię wszystko - przed wyborami !!! moje kochane barany- 5 0
-
2018-11-16 11:30
Prawo Lewisa-Mogridge’a
Pewnie w tym przypadku chwilowo to kwestia tego remontu, ale generalnie prawo Lewisa-Mogridge’a się kłania :).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.