- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 22:04
(1)
Ja się pytam kto był tak mądry i zrobił światła koło Novotelu.
Tam tez się stoi bo przez przejście przechodzi jedna osoba. A 50 osób stoi i na to czeka. Jest tunel to przejście jest niepotrzebne- 9 5
-
2018-11-15 22:46
To był pomysł Adamowicza. Jego mieszkanie na Lastadii kiepsko się wynajmowało.
- 6 1
-
2018-11-15 22:06
Nie tylko w Gdańsku.
Zatory nie powstały tylko w centrum Gdańska, oscienne miejscowości od jakiegoś czasu również się zapychaja, wyjazd z Gdyni z dnia na dzień jest coraz dłuższy, włodarze miast jak i województwa powinni wybudować nowe drogi bądź rozbudować istniejące.
- 8 0
-
2018-11-15 22:11
To wina tych ped**arzy! (1)
A nie, czekaj...
- 5 1
-
2018-11-15 23:48
No jak, przecież to oni robią korki
Swoimi cargobikami. Biedaki,co ich nawet na golfa hehe nie stać
- 3 0
-
2018-11-15 22:15
Tristar !
Tego nam było trzeba.. a teraz miliony na utrzymanie tego badziewia
- 13 0
-
2018-11-15 22:41
Macie sprawnego Prezydenta, którego tak kochacie...
....to go zapytajcie. Głosujecie na niego a on ma Was w d....e. Bulicie grubą kasę a w zamian macie dziadostwo. Typowe.
- 13 0
-
2018-11-15 22:42
Korki to wina kierowców. (1)
Ruszają za wolno i jadą powoli.
- 1 9
-
2018-11-15 23:57
I są w autach. Także dlatego są korki
- 2 0
-
2018-11-15 23:56
Mam pytanie do kierowców -jeszcze wam się nie znudziło? (4)
Jeździłem samochodem na codzień a teraz jestem chory jak muszę go użyć raz w tygodniu. Nic nie załatwię, stoję w korkach, wkurzam się na tych herbu ”szybko, bezpiecznie i bez kierunkowskazu”. Co chwila mycie i tankowanie, opłata za parking i inne. Spaliny w korku
Poszukałem połączeń. Autobus +skm wychodzi w miarę punktualnie. Jak jest ładnie to powoli rowerem. W sumie 25min dłużej niż autem, ale książkę poczytam, maile ogarnę, wykop sprawdzę albo się poruszam. Z ludźmi z pracy piwo wypiję czasem.
Ciężko jest tylko zmienić przyzwyczajenie, pokombinować za dobrym połączeniem.- 6 11
-
2018-11-16 01:04
Szancer
Bajki opowiadasz.
- 5 0
-
2018-11-16 03:43
Mam 2 autobusy bardzo blisko. Nawet PKM, ale do niej muszę dojechać tymi autobusami. A one wiecznie mają opóźnienia. Dziękuję. Wolę własny samochód. I nie jest to kolejny smrodziarz z wyciętym filtrem metryka 15+
- 4 1
-
2018-11-16 06:34
dojeżdżam do pracy z Gdańska do Gdyni. samochodem wychodzi mi tylko ok 100 zł więcej miesięcznie niż miałbym z biletem metropolitalnym korzystać z komunikacji miejskiej + SKM. samochodem wyrabiam się w godzinę w obie strony. komunikacja miejska to zmarnowane ok 3h o ile nic się za bardzo nie spóźni albo nie zepsuje. 100 zł miesięcznie za zaoszczędzone 2h życia dziennie to nie dużo.
- 3 0
-
2018-11-16 06:52
samochód smrodzi na zewnatrz
a komunikacja na zewnątrz i w środku. Pamiętajmy np. jeszcze o modnej odrze z Ukrainy.
- 2 1
-
2018-11-16 01:02
Euro4
Może ten Wawrzonek od korków wytłumaczy nam dlaczego 400 m odcinek od Huciska do Szpitala Wojewódzkiego jedziemy teraz 5 razy dłużej niż dawniej. Najbardziej zagadkowy jest dłuuugi postój na światłach przed pustą (!) ul. Podwale Grodzkie? A potem pytania: skąd ten smog?
- 4 0
-
2018-11-16 01:54
Za duzo samochodow.Zlomy jezdza setkami.
- 3 4
-
2018-11-16 03:00
Korki są, bo jest za mało przejść naziemnych dla pieszych.
Jak zasypiemy tunele, to i korki znikną.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.