- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (888 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 21:12
Smartfon q ręku i na światłach przejeżdża 3 anie 7
- 7 0
-
2018-11-15 21:15
Podwale Przedmiejskie, zwężenie i światła (1)
Podwale Przedmiejskie, od czasu przebudowy są tam korki.
Powinny być 3!!! Pasa Ruchu- 3 3
-
2018-11-16 11:31
w Los Angeles i Moskwie bywa po pięć i sześć pasów ruchu a korki sięgają po horyzont
Kiedy zaczniesz kumać Szanowny Gdańszczaninie?
- 0 1
-
2018-11-15 21:27
(...)przyczyna jest bardziej prozaiczna. (1)
Noszq.wamać. Jechałem tam wczoraj i dzisiaj, Od 15-ej ani jednego pracownika.
Lewy pas wyłączony z ruchu i nic poza tym. Dlaczego roboty w takim newralgicznym punkcie nie są prowadzone 24/7? Nie, zakitujmy centrum na dwa miesiące (+miesząc na poprawki) i co nam kto zrobi?- 12 0
-
2018-11-16 09:16
Chodziło o zlikwidowanie pasa ruchu. Każda metoda dobra.
- 0 0
-
2018-11-15 21:32
A będzie jeszcze gorzej
I to już niedługo. Plany nie były przedstawione bo wybory.
- 8 0
-
2018-11-15 21:44
Nienormatywne i zdegradowane balustrady...
Tut. Zarząd znów nadaje!
- 4 1
-
2018-11-15 21:47
Budyń
Wybraliście budynia, to nie narzekajcie. Dobrze wam, niech szlag was trafi!!!!!!!!!!!!!!!!
- 16 2
-
2018-11-15 21:48
Moim zdaniem powinno być jak w każdym większym mieście na świecie czyli porządne drogi objazdowe a nie obwodnica z dwoma malutkim pasami i rozbiegówkami takimi, że bez ciśnienia pod czerwone pole nie wbijwsz się pomiędzy ciężarówki, druga sprawa powinni połączyć Słowackiego z Zielona, tunel pod pachołkiem i wiadukt na Havla i jakis tranzyt centrum nawet chociażby tunelem kopanym metoda odkrywkowa i wtedy można wycofywać ruch z centrum
- 3 2
-
2018-11-15 21:51
Chcieliście Budynia to macie...
Tristar nie działa (oczywista korupcja), brak koordynacji działań (leserstwo), nikt nie pracuje na ropoczętych budowach (brak nadzoru), itp. itd. Ponosimy konsekwencje wyborów samorządowych. Sitwa nie myśli o mieszkańcach tylko o swoich kieszeniach
- 16 2
-
2018-11-15 21:55
Lemingi narzekają hehe. 25 lat biernego czekania na most w Sobieszewie.
To następne 25 lat poczekają na tunel pod Pachołkiem. Adamowicz musi najpierw wydać na Oceanarium, potem Fokarium, potem Basenarium, potem Muzeum, potem tunel pod Pachołkiem.
25 lat płaczu nas czeka że rząd kasy mu nie daje.- 15 3
-
2018-11-15 21:57
Wybraliście likwidację tuneli i zwężanie ulic. LOL (1)
- 12 1
-
2018-11-16 11:22
Na razie tylko w jednym miejscu
Ale to tylko kwestia czasu, zanim uda się dać ludziom nie poruszającym się autem oddać miasto. Kto był na zachodzie ten wie i rozumie, że tak się wszystkim żyje lepiej. Kto nie był, ten się przekona.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.