- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-16 05:39
Za dużo świateł i przejść dla pieszych (1)
Zlikwidować połowę przejść dla pieszych i świateł. Co 50 m przejście i swiatła.
- 5 7
-
2018-11-16 18:25
zlikwidować ścieżki rowerowe bo zmniejszają chodniki...
- 1 0
-
2018-11-16 05:58
Po co wszystkie psy Budynia szczekają,tak wybraliście a Forum Gd to będzie super parking dla UM
A jak przestaną przyjeżdzacie Skandynawowie to wszystko pie.........e
taką mamy
turystyke
Zakupowo-alkoholową
widać to najlepiej od czwartku do niedzieli- 11 0
-
2018-11-16 06:01
Korki w Gdańsku
No wreszcie bo po otwarciu tunelu dojechać z Letnicy na Przymorze to jakaś masakra tak może będzie troszkę luźniej
- 2 0
-
2018-11-16 06:52
bardzo dobrze że są korki
może kilku baranów z tego powodu przesiądzie się na rower
- 2 5
-
2018-11-16 07:18
korki wróciły bo...
coraz więcej ludzi przenosi się do trójmiasta a przepustowość spada...
niezrozumiałe ,a ostatnio na czasie coraz to nowe pomysły kolejnych przejść naziemnych .
brak wykorzystania i adaptacji tuneli to obecnych potrzeb społecznych.
dziwne komentarze ludzi ,że można różnie się poruszać po mieście.
to proponuje się tydzień jeździć komunikacją prowadząc swoją działalność/posiadając dzieci.
komentarze co do szrotów na drogach-tu się zgodzę.
rozumiem ,że nie każdy musi jeździć nowym autem -ale niech będzie po prostu sprawne i bezpieczne. to co się teraz dzieję przechodzi ludzkie pojęcie. "Biznesmeni" po 18lat handlują autami po 400zł.
Bez progów,podłogi,dymiące,olej kapie wszędzie ,a potem widzisz takiego rajdowca na drzewie albo rowie. Miały być zmiany w przeglądach i bardziej wymagająca inspekcja a przynajmniej poprawna.
Ostatnio mi ręce opadły gdy robiłem przegląd. Zero szarpaków,otwierania maski,sprawdzenia świateł.
Gość wjechał autem na podnośnik,podniósł auto po 10sek opuścił spisał vin z szyby i kazał iść zapłacić stówkę... takie realia ,patologia goni patologie- 4 3
-
2018-11-16 07:27
Barieroporęcz???
Co to za twór? Porażka językowa, odechciało się czytać
- 4 0
-
2018-11-16 07:52
najlepiej postawić więcej galerii :)
- 4 1
-
2018-11-16 08:20
dlatego, że przeszkadzały dziury a nie przeszkadzał zły układ komunikacyjny.
Połatano dziury, przybyło złomu na czterech kółkach ale nie poprawiono przepustowości. Brak jest skrzyżowań bezkolizyjnych, lewo i prawo skrętów, brak łagodnych włączeń, vide włączenie południowej obwodnicy do Traktu św. Wojciecha ..itd.
- 1 1
-
2018-11-16 08:57
PO wyborach, wszystko wróciło PO staremu.
- 7 0
-
2018-11-16 09:12
,,Zwłaszcza po południu''? A może wie czorem? :))))
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.