• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • No ale po co likwidować? Należy dodać więcej, a potem je połączyć. Cała trasa to powinien być jeden długi przystanek, obsługiwany przez jeden kilkukilometrowy tramwaj. Eliminacja konieczności poruszania się w/w tramwaju zaowocowałaby obniżenim kosztów eksploatacji, a przy okazji uspokoiła ruch samochodowy na prostopadłych ulicach.

    • 8 5

  • Chyba tego Pana lekko wygieło. Te przystanki sa potrzebne (3)

    • 27 6

    • Nie są potrzebne (1)

      • 2 7

      • Nie każdy zdrowy, nie każdy sprawny

        Jak ci są niepotrzebne, to nie korzystaj. Chodzę o kulach, jestem niepełnosprawny i mi są niezbędne.

        • 2 1

    • jednym są innym nie

      • 0 1

  • No coż, mądrego warto posłuchać (6)

    Natrzepane tych przystanków i potem wszyscy sie dziwią że tramwaj jedzie pół godziny z oliwy do głownego. A przysłowiowej babci dłuższy spacer dobrze zrobi i tak nic innego nie ma do roboty

    • 4 26

    • Z oliwy do głównego to się jedzie 12 min skmką (4)

      Albo 7 minut regio. Obydwie opcje w bilecie na karcie mieszkańca.

      • 4 0

      • Nowa Letnica (2)

        Reaktywować należy kolejkę SKM z Gdańska GŁ. przez Nową Letnicę do Brzeźna.

        • 2 1

        • nie ma po co

          dla tych 15 chętnych

          • 1 1

        • W Nowej Letnicy nie ma nawet autobusów, a wy chcecie kolejkę.

          • 0 0

      • a doliczyłeś dojście do skm? no wlasnie

        • 0 0

    • hahahah głupi głupiego chwali i potwierdza wpisem głupote hahahah

      • 0 1

  • zlikwidować przystanki z których nie korzystam! natychmiast!

    • 8 2

  • szybciej rowerem niż tramwajem (1)

    Na grunwaldzkiej i zwycięstwa zawsze ścigam się z tramwajem. Przez te przystanki tramwaj traci i rowerem finalnie szybciej.

    • 4 12

    • zasadniczo prawie zawsze jest szybciej rowerem

      • 1 0

  • Społeczeństwo jest coraz starsze (2)

    I ludzie nie będą mieli siły chodzić do przystanku kilometr.

    • 24 1

    • a jechać znacznie dłużej będą mieli siłę?

      • 1 4

    • Ale awanturować sie w sklepie i tłuc kulami jakoś mają

      • 0 1

  • I Ci

    ciągle narzekający pasażerowie. Jak lekko byłoby bez nich.

    • 9 1

  • Nie podpowiadajcie (1)

    bo Wielki Geniusz od poprawy jakości komunikacji zlikwiduje całą komunikację, jak tato OFE.

    • 14 3

    • Wrona

      Chyba grunt mu się pali serdeczna może coś POwiedziała to synek rudzielca kombinuje

      • 0 0

  • .

    Zlikwidujmy przystanki, a później ponarzekajmy, że ludzie wolą samochodami jeździć, zamiast komunikacją miejską...

    • 15 1

  • Przystanek

    Nie zgadzam się. Powinien być jeszcze relacja dom - sklep. Co mam iść na piechotę do sklepu, żeby kupić flaszke. Jeszcze nie daj Boże ja zbije i będzie trzeba iść jeszcze raz, a tak to podjadę sobie

    • 4 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane